Teamleder til Bostedet Kløvervænget og Åbakken/Grenen

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Drømmer du om et ansvarsfuldt og udfordrende job, hvor du kan være en del af at præge udvikling og faglighed? Brænder du for ledelse og mennesker med handicap? Hvis du kan nikke ja til ovenstående, så er du måske vores nye teamleder.

Hvem er vi
Vi er to mellemstore botilbud i Haderslev Kommune, der tilsammen udgør Bo-gruppe A. Vi er en del af Handicap, Bo- og beskæftigelse som er en afdeling med botilbud og beskæftigelsestilbud indenfor handicapområdet.
Kløvervænget har 24 beboere, og Åbakken/Grenen har 18 beboere. Vores målgruppe er borgere med betydelig fysisk og psykisk funktionsnedsættelse og er etableret efter almenboliglovens § 105 og servicelovens § 85. Borgerne er i alderen 18 – 75 år, med en bred vifte af handicap, psykiatri og neurologiske diagnoser, som modtager støtte døgnet rundt. I Bo-gruppe A arbejder vi ud fra beboernes ønsker, håb og drømme og stiler efter at være et af Danmarks bedste steder at bo og arbejde.
Vi er mere end 60 medarbejdere, fordelt på 5 grupper med forskellige fagligheder, bl.a. pædagoger, social- og sundhedsassistenter og -hjælpere, studerende, omsorgsmedhjælpere og timelønnede vikarer. Vi samarbejder ud fra KRAP og low arousal og er åben for nye dokumenterede metoder.
Vi vil gerne udvikle os endnu mere, og mindske det ledelsesmæssige spænd, sikre en robust organisation, så derfor får du som ny teamleder en afgørende rolle i denne udvikling.

Tre nøgleord
Som teamleder på Kløvervænget og Åbakken/Grenen er der tre nøgleord der vægtes højt:

  • God løsning af kerneopgaven, hvor kvalitet og faglighed går hånd i hånd
  • Stærk faglighed, med dokumenterede metoder, habilitering, rehabilitering og recoveryfokus, samt engagerede medarbejdere der trives med nær ledelse, sparring og tydelig kurs og hvor tværfaglighed og samspil med myndighed og beskyttet beskæftigelse er afgørende, foruden et godt samarbejde med pårørende
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der er trivsel, meningsfulde opgaver og hvor vi løser opgaverne i fællesskab
Om jobbet
Som teamleder skal du have fokus på samarbejde og udvikling af teamarbejde, på medarbejdernes kompetencer, samt udvikling af det pædagogiske arbejde med udgangspunkt i borgernes ressourcer, det hjemlige miljø, samt udvikling og implementering af et forudsigeligt og struktureret miljø.

Primære opgaver for teamleder er at sikre, at der arbejdes aktivt i udviklingen af den pædagogiske- og den sundhedsfaglige praksis at give vejledning og sparring. Det forventes ligeledes, at du har fokus på arbejdsmiljøet, det enkelte menneske og fællesskabet.

Vi vægter et godt og nærende pårørendesamarbejde, som skal styrkes og udvikles yderligere. Som teamleder vil du skulle indgå aktivt i pårørendesamarbejdet, ligesom du skal vejlede og give sparring til medarbejderne.

Som teamleder får du ansvaret for ansættelse og introduktion af vikarer, samt mangeartede administrative opgaver.

I samarbejde med leder, få du ansvaret for personaleledelsen på bostedet.
Der er gode støttefunktioner til det vagtplansmæssige.

Dine kompetencer
Vi har mange drømme om dine personlige kompetencer, men vi forventer særligt at:
  • Du har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse. Det vigtigste er dog, at du kan begå dig og gerne have indsigt i det daglige arbejde på et botilbud
  • Du skal have lyst og evne til at medvirke til at holde kursen, med høj faglighed og stærke sociale kompetencer, herunder evne at kommunikere forståeligt, åbent, ærligt og handlingsorienteret
  • Du skal kunne se værdien i at arbejde på tværs i hele organisationen og handle på det, samt vidensdeling på flere niveauer
  • Du skal medvirke til at fremme trivsel og motivation blandt kollegaerne samtidig med, at du er rollemodel og går forrest med at gøre, det du siger
  • Du har gerne ledelseserfaring og evt. uddannelse, eller lyst til at starte lederuddannelse. Du kan også have koordinatorerfaring eller lignende
  • Du har gode skriftlige kompetencer og fortrolig med elektroniske journalsystemer. Vi anvender KMD Nexus
  • Du har en uhøjtidelig og munter tilgang til hverdagens arbejde
Vi kan tilbyde
  • En værdibaseret organisation
  • Mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af Bo-gruppe A sammen med leder, afdelingsleder, TR, AMR og andre relevante samarbejdspartnere
  • At du ikke skal lede alene og vi er fælles om opgaven
  • Ansvar og fleksibilitet
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med Socialpædagogerne på ledervilkår.

Der indhentes straffeattest ved ansættelse.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling, med arbejdstider primært indenfor dagtimer. Der kan være tale om telefonvagt og eventuelle aftenmøder, og der forventes en vis fleksibilitet herom.

Tiltrædelse 1. april 2022 eller snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Få mere at vide om stillingen hos leder Cecilie Madsen på telefon 40 94 19 45, mail: cebm@haderslev.dk eller hos overordnet leder for Handicap, Bo- og beskæftigelse Christiane Pape Lehrmann på telefon 24 85 95 53, mail: cple@haderslev.dk

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag senest den 3. februar 2022 kl. 12.00.
Der vil blive indkaldt til samtaler i løbet af fredag den 4. februar 2022.

Samtalerne foregår den 7. februar og den 9. februar 2022 i Haderslev. Ved indkaldelse til anden samtale, kan der indgå test og case til samtalen.

Om Haderslev Kommune
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Haderslev Kommune har røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Teamleder til Bostedet Kløvervænget og Åbakken/Grenen

Drømmer du om et ansvarsfuldt og udfordrende job, hvor du kan være en del af at præge udvikling og faglighed? Brænder du for ledelse og mennesker med handicap? Hvis du kan nikke ja til ovenstående, så er du måske vores nye teamleder.

Hvem er vi
Vi er to mellemstore botilbud i Haderslev Kommune, der tilsammen udgør Bo-gruppe A. Vi er en del af Handicap, Bo- og beskæftigelse som er en afdeling med botilbud og beskæftigelsestilbud indenfor handicapområdet.
Kløvervænget har 24 beboere, og Åbakken/Grenen har 18 beboere. Vores målgruppe er borgere med betydelig fysisk og psykisk funktionsnedsættelse og er etableret efter almenboliglovens § 105 og servicelovens § 85. Borgerne er i alderen 18 – 75 år, med en bred vifte af handicap, psykiatri og neurologiske diagnoser, som modtager støtte døgnet rundt. I Bo-gruppe A arbejder vi ud fra beboernes ønsker, håb og drømme og stiler efter at være et af Danmarks bedste steder at bo og arbejde.
Vi er mere end 60 medarbejdere, fordelt på 5 grupper med forskellige fagligheder, bl.a. pædagoger, social- og sundhedsassistenter og -hjælpere, studerende, omsorgsmedhjælpere og timelønnede vikarer. Vi samarbejder ud fra KRAP og low arousal og er åben for nye dokumenterede metoder.
Vi vil gerne udvikle os endnu mere, og mindske det ledelsesmæssige spænd, sikre en robust organisation, så derfor får du som ny teamleder en afgørende rolle i denne udvikling.

Tre nøgleord
Som teamleder på Kløvervænget og Åbakken/Grenen er der tre nøgleord der vægtes højt:

  • God løsning af kerneopgaven, hvor kvalitet og faglighed går hånd i hånd
  • Stærk faglighed, med dokumenterede metoder, habilitering, rehabilitering og recoveryfokus, samt engagerede medarbejdere der trives med nær ledelse, sparring og tydelig kurs og hvor tværfaglighed og samspil med myndighed og beskyttet beskæftigelse er afgørende, foruden et godt samarbejde med pårørende
  • Et godt arbejdsmiljø, hvor der er trivsel, meningsfulde opgaver og hvor vi løser opgaverne i fællesskab
Om jobbet
Som teamleder skal du have fokus på samarbejde og udvikling af teamarbejde, på medarbejdernes kompetencer, samt udvikling af det pædagogiske arbejde med udgangspunkt i borgernes ressourcer, det hjemlige miljø, samt udvikling og implementering af et forudsigeligt og struktureret miljø.

Primære opgaver for teamleder er at sikre, at der arbejdes aktivt i udviklingen af den pædagogiske- og den sundhedsfaglige praksis at give vejledning og sparring. Det forventes ligeledes, at du har fokus på arbejdsmiljøet, det enkelte menneske og fællesskabet.

Vi vægter et godt og nærende pårørendesamarbejde, som skal styrkes og udvikles yderligere. Som teamleder vil du skulle indgå aktivt i pårørendesamarbejdet, ligesom du skal vejlede og give sparring til medarbejderne.

Som teamleder får du ansvaret for ansættelse og introduktion af vikarer, samt mangeartede administrative opgaver.

I samarbejde med leder, få du ansvaret for personaleledelsen på bostedet.
Der er gode støttefunktioner til det vagtplansmæssige.

Dine kompetencer
Vi har mange drømme om dine personlige kompetencer, men vi forventer særligt at:
  • Du har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse. Det vigtigste er dog, at du kan begå dig og gerne have indsigt i det daglige arbejde på et botilbud
  • Du skal have lyst og evne til at medvirke til at holde kursen, med høj faglighed og stærke sociale kompetencer, herunder evne at kommunikere forståeligt, åbent, ærligt og handlingsorienteret
  • Du skal kunne se værdien i at arbejde på tværs i hele organisationen og handle på det, samt vidensdeling på flere niveauer
  • Du skal medvirke til at fremme trivsel og motivation blandt kollegaerne samtidig med, at du er rollemodel og går forrest med at gøre, det du siger
  • Du har gerne ledelseserfaring og evt. uddannelse, eller lyst til at starte lederuddannelse. Du kan også have koordinatorerfaring eller lignende
  • Du har gode skriftlige kompetencer og fortrolig med elektroniske journalsystemer. Vi anvender KMD Nexus
  • Du har en uhøjtidelig og munter tilgang til hverdagens arbejde
Vi kan tilbyde
  • En værdibaseret organisation
  • Mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af Bo-gruppe A sammen med leder, afdelingsleder, TR, AMR og andre relevante samarbejdspartnere
  • At du ikke skal lede alene og vi er fælles om opgaven
  • Ansvar og fleksibilitet
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med Socialpædagogerne på ledervilkår.

Der indhentes straffeattest ved ansættelse.

Der er tale om en fast fuldtidsstilling, med arbejdstider primært indenfor dagtimer. Der kan være tale om telefonvagt og eventuelle aftenmøder, og der forventes en vis fleksibilitet herom.

Tiltrædelse 1. april 2022 eller snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Få mere at vide om stillingen hos leder Cecilie Madsen på telefon 40 94 19 45, mail: cebm@haderslev.dk eller hos overordnet leder for Handicap, Bo- og beskæftigelse Christiane Pape Lehrmann på telefon 24 85 95 53, mail: cple@haderslev.dk

Ansøgningsfrist
Send din ansøgning, CV og bilag senest den 3. februar 2022 kl. 12.00.
Der vil blive indkaldt til samtaler i løbet af fredag den 4. februar 2022.

Samtalerne foregår den 7. februar og den 9. februar 2022 i Haderslev. Ved indkaldelse til anden samtale, kan der indgå test og case til samtalen.

Om Haderslev Kommune
Haderslev Kommune er en værdibaseret organisation.

Vores fælles værdier – ligeværdighed, enhed, tillid og trivsel – er afsæt for både ledelse og samarbejde, og der er fleksibilitet og frihed til forskel, når vi løser vores kerneopgave.

Haderslev Kommune har røgfri arbejdstid. Medarbejdernes sundhed er i fokus og med røgfri arbejdstid vil vi beskytte medarbejdere mod tobaksrøg i arbejdsmiljøet, støtte medarbejdere, der gerne vil være røgfri, og sikre at nye medarbejdere og unge ikke begynder at ryge på arbejdspladsen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.