Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamleder til Center for Børn og Forebyggelse

Brænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.

Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte retning i en organisation i bevægelse?

Vi søger en teamleder i et barselsvikariat, hvis hjerte banker for socialt arbejde og hvor tydelighed, troværdighed og inddragende ledelse står højt på dagsordenen.

I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) i Herning Kommune arbejder vi hver dag på at understøtte børn, unge og deres familier, så de bliver i stand til at mestre et hverdagsliv. Gennem Herning Modellens mindset arbejder vi dagligt på at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og deres netværk. Vi arbejder vidensbaseret og har en systematisk opfølgning på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien. Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur, hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.

Vi ønsker en teamleder i et barselsvikariat der sammen med 4 andre teamledere vil fortsætte og forankre den gode udvikling sammen med medarbejderne og ledergruppen. Du vil blive en del af en indsatsplan vi har igangsat for at styrke borger, trivsel – og vores driftsfokus, og som bliver et gennemgående tema resten af 2019. Fokus er optimering af arbejdsgange, således at vores rådgivere kan opleve relevant ledelsesmæssig understøttelse i arbejdet, med vores børn- og familier. Vi forventer at vores teamledere har lyst og interesse i at være tæt på medarbejderne og kan balancere mellem udøvelse af kontrol og sparring til vores medarbejdere. I ledelsestilsynet skal der være fokus på de 3 ben; det socialfaglige, det lovmedholdelige og det økonomiske.

Som teamleder vil du blandt andet

  • Få en central rolle i omsætning af Herning Modellen, der omhandler tidlig indsats i sagerne, tværfaglighed, tilgængelighed og mere dialog med familier, netværk og samarbejdspartnere
  • Få ansvaret for tæt faglig ledelse, sparring og ledelsestilsyn af 12-14 medarbejdere
  • Få ansvaret for kvalitetsudvikling- og sikring på myndighedsområdet

Medarbejderne ønsker sig en teamleder, der
  • Er synlig i dagligdagen og der forstår at yde nær ved ledelse
  • Har en åben, dialogbaseret og fleksibel ledelsesstil
  • Kan yde faglig sparring i et komplekst arbejdsfelt

Du er den rette kandidat, hvis du
  • Er uddannet socialrådgiver med solid erfaring fra børne- og familieområdet
  • Har lyst og vilje til ledelse og gerne erfaring i ledelsesopgaver
  • Kan skabe mening og engagement, så vi i fællesskab kan løfte kerneopgaverne på området
  • Har let ved at opdyrke og udvikle relationer, og det falder dig naturligt at inddrage og drøfte opgaverne – altid i en tværfaglig ånd
  • Kan understøtte en systematik hos dine medarbejdere og selv være i stand til at arbejde ud fra en vedtaget ledelsesopfølgning.
  • I det ene øjeblik kan arbejde struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og i det næste øjeblik kan omstille dig til en hektisk og uforudsigelig hverdag
  • Er en god formidler og kan stille nysgerrige spørgsmål, som kan skubbe lidt til den vante praksis

Vores arbejdsplads
Du bliver en del af CBF bestående af socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, administrativt personale og en ledergruppe. Du vil også være en del af et fagligt netværk af teamledere fra de øvrige teams, sundhedsplejen, familiebehandlerne og PPR, og være i et tæt samspil med faglige og juridiske konsulenter på området.

Ledergruppen for socialrådgiverne består af fem teamledere, funktionsleder, centerleder og centerchef. Samlet set er vi ca. 70 ansatte. Du kan forvente en arbejdsplads med høj fart, høj faglighed, og højt humør samtidig med, at vi går roligt på gangene. Du kan se frem til et arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglig udvikling og hvor vi hilser nytænkning velkommen. Vi går alle gerne en ekstra mil for at få opgaverne til at lykkes.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

For yderligere oplysninger
Funktionsleder Annette Nielsen mobil 22 31 46 11, teamleder Manja Tilly mobil 25 63 03 11, teamleder Trine Birkemose mobil 30 44 10 07.

Ansøgningsfrist
Fredag den 14. juni.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 24. juni.

Forud for samtalen skal du forvente at få lavet en person profil.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330028017Phoenix-e089c7a312019-06-04T00:00:00Teamleder til Center for Børn og ForebyggelseBrænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.

Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte retning i en organisation i bevægelse?

Vi søger en teamleder i et barselsvikariat, hvis hjerte banker for socialt arbejde og hvor tydelighed, troværdighed og inddragende ledelse står højt på dagsordenen.

I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) i Herning Kommune arbejder vi hver dag på at understøtte børn, unge og deres familier, så de bliver i stand til at mestre et hverdagsliv. Gennem Herning Modellens mindset arbejder vi dagligt på at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og deres netværk. Vi arbejder vidensbaseret og har en systematisk opfølgning på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien. Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur, hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.

Vi ønsker en teamleder i et barselsvikariat der sammen med 4 andre teamledere vil fortsætte og forankre den gode udvikling sammen med medarbejderne og ledergruppen. Du vil blive en del af en indsatsplan vi har igangsat for at styrke borger, trivsel – og vores driftsfokus, og som bliver et gennemgående tema resten af 2019. Fokus er optimering af arbejdsgange, således at vores rådgivere kan opleve relevant ledelsesmæssig understøttelse i arbejdet, med vores børn- og familier. Vi forventer at vores teamledere har lyst og interesse i at være tæt på medarbejderne og kan balancere mellem udøvelse af kontrol og sparring til vores medarbejdere. I ledelsestilsynet skal der være fokus på de 3 ben; det socialfaglige, det lovmedholdelige og det økonomiske.

Som teamleder vil du blandt andet
  • Få en central rolle i omsætning af Herning Modellen, der omhandler tidlig indsats i sagerne, tværfaglighed, tilgængelighed og mere dialog med familier, netværk og samarbejdspartnere
  • Få ansvaret for tæt faglig ledelse, sparring og ledelsestilsyn af 12-14 medarbejdere
  • Få ansvaret for kvalitetsudvikling- og sikring på myndighedsområdet

Medarbejderne ønsker sig en teamleder, der
  • Er synlig i dagligdagen og der forstår at yde nær ved ledelse
  • Har en åben, dialogbaseret og fleksibel ledelsesstil
  • Kan yde faglig sparring i et komplekst arbejdsfelt

Du er den rette kandidat, hvis du
  • Er uddannet socialrådgiver med solid erfaring fra børne- og familieområdet
  • Har lyst og vilje til ledelse og gerne erfaring i ledelsesopgaver
  • Kan skabe mening og engagement, så vi i fællesskab kan løfte kerneopgaverne på området
  • Har let ved at opdyrke og udvikle relationer, og det falder dig naturligt at inddrage og drøfte opgaverne – altid i en tværfaglig ånd
  • Kan understøtte en systematik hos dine medarbejdere og selv være i stand til at arbejde ud fra en vedtaget ledelsesopfølgning.
  • I det ene øjeblik kan arbejde struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og i det næste øjeblik kan omstille dig til en hektisk og uforudsigelig hverdag
  • Er en god formidler og kan stille nysgerrige spørgsmål, som kan skubbe lidt til den vante praksis

Vores arbejdsplads
Du bliver en del af CBF bestående af socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, administrativt personale og en ledergruppe. Du vil også være en del af et fagligt netværk af teamledere fra de øvrige teams, sundhedsplejen, familiebehandlerne og PPR, og være i et tæt samspil med faglige og juridiske konsulenter på området.

Ledergruppen for socialrådgiverne består af fem teamledere, funktionsleder, centerleder og centerchef. Samlet set er vi ca. 70 ansatte. Du kan forvente en arbejdsplads med høj fart, høj faglighed, og højt humør samtidig med, at vi går roligt på gangene. Du kan se frem til et arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglig udvikling og hvor vi hilser nytænkning velkommen. Vi går alle gerne en ekstra mil for at få opgaverne til at lykkes.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

For yderligere oplysninger
Funktionsleder Annette Nielsen mobil 22 31 46 11, teamleder Manja Tilly mobil 25 63 03 11, teamleder Trine Birkemose mobil 30 44 10 07.

Ansøgningsfrist
Fredag den 14. juni.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 24. juni.

Forud for samtalen skal du forvente at få lavet en person profil.

 

2019-06-15T01:00:40.187 Brænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte retning i en organisation i bevægelse?Vi søger en teamleder i et barselsvikariat, hvis hjerte banker for socialt arbejde og hvor tydelighed, troværdighed og inddragende ledelse står højt på dagsordenen.I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) i Herning Kommune arbejder vi hver dag på at understøtte børn, unge og deres familier, så de bliver i stand til at mestre et hverdagsliv. Gennem Herning Modellens mindset arbejder vi dagligt på at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og deres netværk. Vi arbejder vidensbaseret og har en systematisk opfølgning på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien. Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur, hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.Vi ønsker en teamleder i et barselsvikariat der sammen med 4 andre teamledere vil fortsætte og forankre den gode udvikling sammen med medarbejderne og ledergruppen. Du vil blive en del af en indsatsplan vi har igangsat for at styrke borger, trivsel og vores driftsfokus, og som bliver et gennemgående tema resten af 2019. Fokus er optimering af arbejdsgange, således at vores rådgivere kan opleve relevant ledelsesmæssig understøttelse i arbejdet, med vores børn- og familier. Vi forventer at vores teamledere har lyst og interesse i at være tæt på medarbejderne og kan balancere mellem udøvelse af kontrol og sparring til vores medarbejdere. I ledelsestilsynet skal der være fokus på de 3 ben det socialfaglige, det lovmedholdelige og det økonomiske.Som teamleder vil du blandt andetFå en central rolle i omsætning af Herning Modellen, der omhandler tidlig indsats i sagerne, tværfaglighed, tilgængelighed og mere dialog med familier, netværk og samarbejdspartnereFå ansvaret for tæt faglig ledelse, sparring og ledelsestilsyn af 12-14 medarbejdereFå ansvaret for kvalitetsudvikling- og sikring på myndighedsområdetMedarbejderne ønsker sig en teamleder, derEr synlig i dagligdagen og der forstår at yde nær ved ledelseHar en åben, dialogbaseret og fleksibel ledelsesstilKan yde faglig sparring i et komplekst arbejdsfeltDu er den rette kandidat, hvis duEr uddannet socialrådgiver med solid erfaring fra børne- og familieområdetHar lyst og vilje til ledelse og gerne erfaring i ledelsesopgaverKan skabe mening og engagement, så vi i fællesskab kan løfte kerneopgaverne på områdetHar let ved at opdyrke og udvikle relationer, og det falder dig naturligt at inddrage og drøfte opgaverne altid i en tværfaglig åndKan understøtte en systematik hos dine medarbejdere og selv være i stand til at arbejde ud fra en vedtaget ledelsesopfølgning.I det ene øjeblik kan arbejde struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og i det næste øjeblik kan omstille dig til en hektisk og uforudsigelig hverdagEr en god formidler og kan stille nysgerrige spørgsmål, som kan skubbe lidt til den vante praksisVores arbejdspladsDu bliver en del af CBF bestående af socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, administrativt personale og en ledergruppe. Du vil også være en del af et fagligt netværk af teamledere fra de øvrige teams, sundhedsplejen, familiebehandlerne og PPR, og være i et tæt samspil med faglige og juridiske konsulenter på området.Ledergruppen for socialrådgiverne består af fem teamledere, funktionsleder, centerleder og centerchef. Samlet set er vi ca. 70 ansatte. Du kan forvente en arbejdsplads med høj fart, høj faglighed, og højt humør samtidig med, at vi går roligt på gangene. Du kan se frem til et arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglig udvikling og hvor vi hilser nytænkning velkommen. Vi går alle gerne en ekstra mil for at få opgaverne til at lykkes.Vi ser frem til at modtage din ansøgning.For yderligere oplysningerFunktionsleder Annette Nielsen mobil 22 31 46 11, teamleder Manja Tilly mobil 25 63 03 11, teamleder Trine Birkemose mobil 30 44 10 07.AnsøgningsfristFredag den 14. juni.Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 24. juni.Forud for samtalen skal du forvente at få lavet en person profil.11jobnete089c7a3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-14T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2330&ERId=352730EuropaDanmarkJyllandVestjyllandRingkøbing-SkjernEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandIkast-BrandeEuropaDanmarkJyllandVestjyllandHerning3530938Herning Kommune11Torvet 57400Herning96282828DKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent764302JobNet4992635499263510021-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e089c7a3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e089c7a3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e089c7a3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e089c7a3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/1.jpgTeamleder til Center for Børn og Forebyggelse12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed361844540noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330101795Uddannelsesvejleder til Ungeguiden, Erhverv og UddannelseRobot I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. Vi har før sommerferien afsluttet en længere proces i Ungeguiden, som er mundet ud i en ny organisering, der sætter vores faglighed bedre i spil for at skabe større sammenhæng for den unge. Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor beskæftigelseskonsulenter, koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer og uddannelsesvejledere arbejder sammen om vores fælles kerneopgave i forhold til de unge. Den nye organisering skal blandt andet gøre os bedre rustede til, at vi kan leve op til opgaverne i forbindelse med den Kommunale Ungeindsats, som beskrevet i reformen Bedre Veje til Uddannelse og Job. Dette sker i et tæt samspil med de øvrige afdelinger i kommunen, byens uddannelsesinstitutioner, erhvervslivet og ikke mindst de unge selv. Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen. Samlet set er der 65 medarbejdere i Ungeguiden heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere. Pr. 1. november 2019 eller snarest herefter søger vi en uddannelsesvejleder på fuld tid, som: har en diplomuddannelse i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning og eller anden tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund. har erfaring i arbejdet med unge og voksne (lærer, pædagog, socialrådgiver, vejleder eller andet relevant).har hjertet på rette sted og har en anerkendende tilgang med et humoristisk og positivt livssyn.har fokus på et godt og trygt internt samarbejde med refleksion, deprivatisering og sparring.er visionær og udviklingsorienteret.har erfaring med formidling og kommunikation til små og store grupper.har gode IT-kompetencer og har flair for administrativt arbejde.er indstillet på at dygtiggøre sig gennem kurser og uddannelse i vejledning. er indstillet på fleksibel arbejdstid og arbejdssteder.kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde i en kompliceret hverdag med højt tempo og mange deadlines.har egen bil til rådighed. Vi tilbyder:at du kan blive del af en ny organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen. dygtige, engagerede og fagligt kompetente kolleger.en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.høj grad af fleksibilitet og selvstændighed i hverdagen.høj prioritering af inddragelse og meningsskabende vejledningsindsats for de unge.Da vi ønsker fleksibilitet i forhold til fordeling af arbejdsopgaver blandt uddannelsesvejledere, foretrækker vi ansøgere, der har interesse for både grundskolen og vejledning af voksne op til 30 år. Den ledige stilling drejer sig dog om vejledning på grundskoler samt ungevejledning af unge op til 18 år. Grundskolevejledningen tager udgangspunkt i en kommunal samarbejdsaftale med skoleafdelingen. Se Samarbejdsaftale. Vejledningen sker altid i et samarbejde med skolens lærere og ledelse. Ungevejledningen er primært rettet mod de unge, som ikke starter direkte i uddannelse efter endt skolegang. Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på: www.silkeborg.dk og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator i Ungeguiden Susan Hove, på tlf. 20 59 83 65 eller funktionsleder i Ungeguiden Rikke Skjoldan Kjær på tlf. 23 37 51 81. Ansøgningsfrist søndag 20. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 22. oktober. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
Vi har før sommerferien afsluttet en længere proces i Ungeguiden, som er mundet ud i en ny organisering, der sætter vores faglighed bedre i spil for at skabe større sammenhæng for den unge. Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor beskæftigelseskonsulenter, koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer og uddannelsesvejledere arbejder sammen om vores fælles kerneopgave i forhold til de unge.
 
Den nye organisering skal blandt andet gøre os bedre rustede til, at vi kan leve op til opgaverne i forbindelse med den Kommunale Ungeindsats, som beskrevet i reformen Bedre Veje til Uddannelse og Job. Dette sker i et tæt samspil med de øvrige afdelinger i kommunen, byens uddannelsesinstitutioner, erhvervslivet og ikke mindst de unge selv.
 
Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen.
 
Samlet set er der 65 medarbejdere i Ungeguiden – heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere.
 
Pr. 1. november 2019 eller snarest herefter søger vi en uddannelsesvejleder på fuld tid, som: 
  • har en diplomuddannelse i uddannelses-, erhvervs- og karrierevejledning og/eller anden tilsvarende relevant uddannelsesmæssig baggrund. 
  • har erfaring i arbejdet med unge og voksne (lærer, pædagog, socialrådgiver, vejleder eller andet relevant).
  • har hjertet på rette sted og har en anerkendende tilgang med et humoristisk og positivt livssyn.
  • har fokus på et godt og trygt internt samarbejde med refleksion, deprivatisering og sparring.
  • er visionær og udviklingsorienteret.
  • har erfaring med formidling og kommunikation til små og store grupper.
  • har gode IT-kompetencer og har flair for administrativt arbejde.
  • er indstillet på at dygtiggøre sig gennem kurser og uddannelse i vejledning. 
  • er indstillet på fleksibel arbejdstid og arbejdssteder.
  • kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde i en kompliceret hverdag med højt tempo og mange deadlines.
  • har egen bil til rådighed. 
Vi tilbyder:
  • at du kan blive del af en ny organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen.  
  • dygtige, engagerede og fagligt kompetente kolleger.
  • en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.
  • høj grad af fleksibilitet og selvstændighed i hverdagen.
  • høj prioritering af inddragelse og meningsskabende vejledningsindsats for de unge.
Da vi ønsker fleksibilitet i forhold til fordeling af arbejdsopgaver blandt uddannelsesvejledere, foretrækker vi ansøgere, der har interesse for både grundskolen og vejledning af voksne op til 30 år. Den ledige stilling drejer sig dog om vejledning på grundskoler samt ungevejledning af unge op til 18 år.
 
Grundskolevejledningen tager udgangspunkt i en kommunal samarbejdsaftale med skoleafdelingen.
Se Samarbejdsaftale. Vejledningen sker altid i et samarbejde med skolens lærere og ledelse.
 
Ungevejledningen er primært rettet mod de unge, som ikke starter direkte i uddannelse efter endt skolegang.
 
Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på:
www.silkeborg.dk og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator i Ungeguiden Susan Hove, på tlf. 20 59 83 65 eller funktionsleder i Ungeguiden Rikke Skjoldan Kjær på tlf. 23 37 51 81.
 
Ansøgningsfrist søndag 20. oktober 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 22. oktober.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-10-14T00:00:002019-10-20T00:00:00
330104332Genopslag: Medarbejder til opsøgende arbejdeRobot Kan du åbne døre til kommuner og virksomheder? OBS! Vi slog første gang denne stilling op i august. Men vores valgte kandidat sprang fra kort før ansættelsesstart på grund af andet jobtilbud. Derfor genopslår vi nu stillingen. Vi opfordrer derfor alle interesserede til at søge stillingen, uanset om de søgte sidst eller ej. Castberggård Job- og Udviklingscenter, Danmarks eneste jobcenter for døve og personer med høretab, ønsker at styrke indsatsen for at få flere i forløb og få en bedre kontakt med de kommunale jobcentre. Vi søger derfor en medarbejder til vores hovedafdeling i Urlev syd for Horsens, der kan lave opsøgende og relationsskabende kontakt til relevante myndigheder og samarbejdspartnere for at sætte mere fokus på vores indsatser. Vi forestiller os, at du har erfaring som virksomhedskonsulent eller evt. salgserfaring og kendskab til beskæftigelsesområdet f.eks. fra arbejde hos anden aktør. Erfaring fra arbejdet i et kommunalt jobcenter med fokus på udplacering vil også være en fordel. Indhold i stillingen: Opsøgende arbejde i kommuner over hele Danmark Virksomhedskonsulentarbejde Indgå i samarbejdet omkring Job- og Udviklingscentrets synliggørelse og branding Bidrage til udvikling af tilbud Bidrage til nytænkning i forbindelser med projekter og samarbejdsrelationer Bidrage til udplacering af ledige, samt i konkrete tilfælde bidrage med vejledning og undervisning Vi forventer, at du Er udadvendt og ansvarsfuld overfor opgaven Har et godt kendskab til kommunale strukturer Kan indgå i et konstruktivt teamsarbejde og bidrage til udvikling på vores område Har kørekort og Vi stiller en bil til rådighed, som skal hentes og afleveres på arbejdspladsen. Vælger du at køre i egen bil, får du kørselsgodtgørelse (lav takst). Vi tror på, at der er plads til døve og personer med høretab på arbejdsmarkedet og at vores indsats gør en afgørende forskel for den enkelte borger. Vi forventer, at du kan tilslutte dig dette med en indsats, der afspejler, at du kan se, du kan gøre en forskel. Castberggård er en tosproglig arbejdsplads, og vi værdsætter mangfoldighed på arbejdspladsen. Vi forventer derfor, at du er indstillet på at lære tegnsprog hvis du ikke allerede kan. Arbejdssted:Castberggård Job- og UdviklingscenterØsterskovvej 1, Urlev?8722 Hedensted Arbejdstid: 37 timer ugl. Løn efter kvalifikationer. Sidste ansøgningsfrist: Torsdag den 24. oktober 2019 kl.12.00 Samtaler: Afholdes tirsdag den 29. oktober. Ansættelse: 1. december eller snarest derefter. For yderligere oplysninger: Kontakt venligst Job- og Udviklingscenterchef Holger Jensen på tlf. 28582087 Ansøgning: På mail til: hn@cbg.dk Link til stillingsopslaget på vores hjemmeside: https: cbg-job.dk da medarbejder-til-opsoegende-arbejde

Kan du åbne døre til kommuner og virksomheder?

OBS! Vi slog første gang denne stilling op i august. Men vores valgte kandidat sprang fra kort før ansættelsesstart på grund af andet jobtilbud. Derfor genopslår vi nu stillingen. Vi opfordrer derfor alle interesserede til at søge stillingen, uanset om de søgte sidst eller ej.

Castberggård Job- og Udviklingscenter, Danmarks eneste jobcenter for døve og personer med høretab, ønsker at styrke indsatsen for at få flere i forløb og få en bedre kontakt med de kommunale jobcentre.

Vi søger derfor en medarbejder til vores hovedafdeling i Urlev syd for Horsens, der kan lave opsøgende og relationsskabende kontakt til relevante myndigheder og samarbejdspartnere for at sætte mere fokus på vores indsatser. 

Vi forestiller os, at du har erfaring som virksomhedskonsulent eller evt. salgserfaring og kendskab til beskæftigelsesområdet f.eks. fra arbejde hos anden aktør.

Erfaring fra arbejdet i et kommunalt jobcenter med fokus på udplacering vil også være en fordel.

Indhold i stillingen:

  • Opsøgende arbejde i kommuner over hele Danmark
  • Virksomhedskonsulentarbejde
  • Indgå i samarbejdet omkring Job- og Udviklingscentrets synliggørelse og branding
  • Bidrage til udvikling af tilbud
  • Bidrage til nytænkning i forbindelser med projekter og samarbejdsrelationer
  • Bidrage til udplacering af ledige, samt i konkrete tilfælde bidrage med vejledning og undervisning

Vi forventer, at du

  • Er udadvendt og ansvarsfuld overfor opgaven
  • Har et godt kendskab til kommunale strukturer
  • Kan indgå i et konstruktivt teamsarbejde og bidrage til udvikling på vores område
  • Har kørekort og 

Vi stiller en bil til rådighed, som skal hentes og afleveres på arbejdspladsen. Vælger du at køre i egen bil, får du kørselsgodtgørelse (lav takst).

Vi tror på, at der er plads til døve og personer med høretab på arbejdsmarkedet og at vores indsats gør en afgørende forskel for den enkelte borger. Vi forventer, at du kan tilslutte dig dette med en indsats, der afspejler, at du kan se, du kan gøre en forskel.

Castberggård er en tosproglig arbejdsplads, og vi værdsætter mangfoldighed på arbejdspladsen. Vi forventer derfor, at du er indstillet på at lære tegnsprog hvis du ikke allerede kan.

Arbejdssted:
Castberggård Job- og Udviklingscenter
Østerskovvej 1, Urlev
?8722 Hedensted

Arbejdstid: 37 timer/ugl. Løn efter kvalifikationer.

Sidste ansøgningsfrist: Torsdag den 24. oktober 2019 kl.12.00

Samtaler: Afholdes tirsdag den 29. oktober.  

Ansættelse: 1. december eller snarest derefter.

For yderligere oplysninger: Kontakt venligst Job- og Udviklingscenterchef Holger Jensen på tlf. 28582087

Ansøgning: På mail til: hn@cbg.dk


Link til stillingsopslaget på vores hjemmeside: https://cbg-job.dk/da/medarbejder-til-opsoegende-arbejde

DEN SELVEJENDE INSTITUTION CASTBERGGAARDHedensted2019-10-10T00:00:002019-10-24T00:00:00
330098748Socialrådgiver til FrontteametRobot Er du vores nye kollega? Er du socialrådgiver eller socialformidler, så er du måske vores nye kollega, der kommer til at arbejde sammen med glade og engagerede kollegaer i Viborg Kommunes Familieafdeling. Vi er inde i en positiv faglig udvikling på børne- og familieområdet med fokus på det gode samarbejde med borgerne og eksterne samarbejdspartnere. Lige nu har vi en fast stilling i Fronten. Vi forventer af dig at: - du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind - du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen - du er modig, ordentlig og dygtig - du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse - du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation - du har gode kommunikative evner - du vægter inddragelse af borgerens perspektiv Du kan forvente: - Superdygtige og engagerede kollegaer og ledere - En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden - En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere - En individuelt tilrettelagt mentorordning - Glade kollegaer og god stemning Den vakante stilling: En fast stilling på 37 timer ugentligt i vores Frontteam. Det skal understreges, at du som udgangspunkt er ansat i afdelingen og derfor kan omplaceres til andet team ved behov herfor. Om Familieafdelingen Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere. Afdelingen består af: Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL 41 og 42, men også efter SEL 50)Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)Ledelsesteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinator, der arbejder på tværs af afdelingen, en kvalitetssikringskoordinator samt en afdelingsleder. Som afdeling sætter vi spot på det forebyggende sociale arbejde. Vi arbejder sammen med resten af Børn- og Unge med TOPI (tidlig opsporing og indsats) og fælles grundlag for børns læring. Vi tror på, at den bedste indsats for vores borgere sker i samarbejde med borgeren og vores samarbejdspartnere. Familiens netværk, privat såvel som professionelt, har stor betydning for om vi sammen med familierne lykkes med vores indsatser. Derfor vægter vi inddragelse af netværk højt. Vi tror på, at vi gennem mobilisering af netværket får skabt bedre og mere holdbare løsninger for familierne. Siden 2010 har vi haft - og har fortsat - et skærpet fokus på gravide og spædbørnsområdet. Vi har i snart 2 år haft en rådgiver ansat til at varetage en fremskudt funktion med samarbejdsflader til Jordemodercentret, Børneafdelingen, Neonatalafdelingen og de praktiserende læger. Vores fokus er rettet mod at skabe balance mellem den stabile lovmedholdelige drift OG udvikling af driften. Vi vægter samtidig at være en fagligt velfungerende afdeling med plads til mangfoldighed. Vi har gang i en strategi for kompetenceudvikling af primært myndighedsrådgiverne. Vi sætter blandt andet spot på sikkerhedsplanlægning, borgerinddragelse og facilitering af møder. Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte: Teamleder, Line Rugbjerg Ilsøe på 23 64 32 61. Ansættelsessamtalen afholdes den 30. oktober 2019 på Viborg Rådhus.Er du vores nye kollega?
 
Er du socialrådgiver eller socialformidler, så er du måske vores nye kollega, der kommer til at arbejde sammen med glade og engagerede kollegaer i Viborg Kommunes Familieafdeling.
Vi er inde i en positiv faglig udvikling på børne- og familieområdet med fokus på det gode samarbejde med borgerne og eksterne samarbejdspartnere.
Lige nu har vi en fast stilling i Fronten.
 
Vi forventer af dig at:
- du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind
- du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen
- du er modig, ordentlig og dygtig
- du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
- du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
- du har gode kommunikative evner
- du vægter inddragelse af borgerens perspektiv
 
Du kan forvente:
- Superdygtige og engagerede kollegaer og ledere
- En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
- En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere
- En individuelt tilrettelagt mentorordning
- Glade kollegaer og god stemning
                        
Den vakante stilling:
En fast stilling på 37 timer ugentligt i vores Frontteam.
Det skal understreges, at du som udgangspunkt er ansat i afdelingen og derfor kan omplaceres til andet team ved behov herfor.
 
Om Familieafdelingen
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:  
  • Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
  • Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
  • Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
  • Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
  • Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
  • Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
  • Ledelsesteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinator, der arbejder på tværs af afdelingen, en kvalitetssikringskoordinator samt en afdelingsleder.
 
Som afdeling sætter vi spot på det forebyggende sociale arbejde. Vi arbejder sammen med resten af Børn- og Unge med TOPI (tidlig opsporing og indsats) og fælles grundlag for børns læring. Vi tror på, at den bedste indsats for vores borgere sker i samarbejde med borgeren og vores samarbejdspartnere.
Familiens netværk, privat såvel som professionelt, har stor betydning for om vi sammen med familierne lykkes med vores indsatser. Derfor vægter vi inddragelse af netværk højt. Vi tror på, at vi gennem mobilisering af netværket får skabt bedre og mere holdbare løsninger for familierne.
Siden 2010 har vi haft - og har fortsat - et skærpet fokus på gravide og spædbørnsområdet. Vi har i snart 2 år haft en rådgiver ansat til at varetage en fremskudt funktion med samarbejdsflader til Jordemodercentret, Børneafdelingen, Neonatalafdelingen og de praktiserende læger.
Vores fokus er rettet mod at skabe balance mellem den stabile lovmedholdelige drift OG udvikling af driften. Vi vægter samtidig at være en fagligt velfungerende afdeling med plads til mangfoldighed.
Vi har gang i en strategi for kompetenceudvikling af primært myndighedsrådgiverne. Vi sætter blandt andet spot på sikkerhedsplanlægning, borgerinddragelse og facilitering af møder.
 
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte:
Teamleder, Line Rugbjerg Ilsøe på 23 64 32 61.

Ansættelsessamtalen afholdes den 30. oktober 2019 på Viborg Rådhus.
 
                              

Børn & UngeViborg2019-10-01T00:00:002019-10-24T00:00:00
330108891Socialrådgiver til Myndighedssektionen i SocialafdelingenRobot Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til Socialafdelingens Myndighedssektion, Team Voksenhandicap til en fast stilling på 37 timer pr. uge, pr. 1. december 2019. Vores målgruppe er voksne med udviklingshæmning, autismespektrum forstyrrelse, ADHD, erhvervet hjerneskade og øvrige handicaps. Vi løser opgaverne i tæt samarbejde mellem myndighed og udfører, fx rådgivning og vejledning samt bevilling af individuelle tilpassede indsatser til den enkelte borger. Det tværgående perspektiv i opgaveløsningen vægtes både i Socialafdelingen og på tværs af afdelingerne i Silkeborg kommune. Vi arbejder med tæt dialog med borger, netværk og udfører, for at skabe individuelle og fleksible løsninger. Opgaverudarbejde udredninger - VUMtræffe afgørelser i forhold til SEL 85, 103, 104, 107, 108 samt STUudarbejde ansøgninger om værgemåludarbejde 141-handleplaner og følge op herpåudarbejde SMART-mål og følge op herpåafholde opfølgningsmøderforhandle takster og kontrakter med botilbudKvalifikationer Vi forventer, at du:er en erfaren socialrådgiver gerne med erfaring med myndighedsområdeter robust og evner at bevare overblikket og prioritere i en travl hverdag med stor kompleksitet i sagsarbejdetarbejder selvstændigt, effektivt, systematisk og struktureret og trives i teamsamarbejdehar gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligthar engagement, - kan se muligheder og har en positiv og iderig tilgang til hverdagens udfordringerhar fokus på at faglige løsninger skal gå hånd i hånd med økonomier relationel stærk i samarbejdet med borgere, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnerehar kendskab til eller erfaring med takstforhandlinghar kørekortVi tilbydergrundig introduktion og mentor samt undervisning i forhold til opgaverneengagerede og dygtige kollegaer og ledere med en positiv tilgang til arbejdeten arbejdsplads hvor vi lægger vægt på samarbejde, høj faglighed og udviklinget arbejdsmiljø hvor vi vægter trivsel, humor og godt humørvi sidder i storrumskontor med rig mulighed for sparring med kollegaersupervision med ekstern supervisorflekstidfrugtordningLøn - og ansættelsesvilkår Dine løn - og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Stillingen er forankret i Socialafdelingen, med arbejdssted på Silkeborg Rådhus, Søvej 3, 8600 Silkeborg Stillingen er på 37 timer. Yderligere information Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Anette Damgaard på tlf. 28 18 15 13, (træffes ikke 25.10. 12.11.2019, hvor Myndighedsleder Lars Leen kan kontaktes på tlf.40 79 89 93). Ansøgningsfrist mandag 18. november 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. november. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til Socialafdelingens Myndighedssektion, Team Voksenhandicap til en fast stilling på 37 timer pr. uge, pr. 1. december 2019.
 
Vores målgruppe er voksne med udviklingshæmning, autismespektrum forstyrrelse,
ADHD, erhvervet hjerneskade og øvrige handicaps.
 
Vi løser opgaverne i tæt samarbejde mellem myndighed og udfører, fx rådgivning og vejledning samt bevilling af individuelle tilpassede indsatser til den enkelte borger. Det tværgående perspektiv i opgaveløsningen vægtes både i Socialafdelingen og på tværs af afdelingerne i Silkeborg kommune. Vi arbejder med tæt dialog med borger, netværk og udfører, for at skabe individuelle og fleksible løsninger.
 
Opgaver
  • udarbejde udredninger - VUM
  • træffe afgørelser i forhold til SEL §§ 85, 103, 104, 107, 108 samt STU
  • udarbejde ansøgninger om værgemål
  • udarbejde § 141-handleplaner og følge op herpå
  • udarbejde SMART-mål og følge op herpå
  • afholde opfølgningsmøder
  • forhandle takster og kontrakter med botilbud
Kvalifikationer
Vi forventer, at du:
  • er en erfaren socialrådgiver – gerne med erfaring med myndighedsområdet
  • er robust og evner at bevare overblikket og prioritere i en travl hverdag med stor kompleksitet i sagsarbejdet
  • arbejder selvstændigt, effektivt, systematisk og struktureret og trives i teamsamarbejde
  • har gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • har engagement, - kan se muligheder og har en positiv og iderig tilgang til hverdagens udfordringer
  • har fokus på at faglige løsninger skal gå hånd i hånd med økonomi
  • er relationel stærk i samarbejdet med borgere, pårørende, kollegaer og samarbejdspartnere
  • har kendskab til eller erfaring med takstforhandling
  • har kørekort
Vi tilbyder
  • grundig introduktion og mentor samt undervisning i forhold til opgaverne
  • engagerede og dygtige kollegaer og ledere med en positiv tilgang til arbejdet
  • en arbejdsplads hvor vi lægger vægt på samarbejde, høj faglighed og udvikling
  • et arbejdsmiljø hvor vi vægter trivsel, humor og godt humør
  • vi sidder i storrumskontor med rig mulighed for sparring med kollegaer
  • supervision med ekstern supervisor
  • flekstid
  • frugtordning
Løn - og ansættelsesvilkår
Dine løn - og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og aftale
om lokal løndannelse.
Stillingen er forankret i Socialafdelingen, med arbejdssted på Silkeborg Rådhus,
Søvej 3, 8600 Silkeborg
Stillingen er på 37 timer.
 
Yderligere information
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder Anette Damgaard på tlf. 28 18 15 13, (træffes ikke 25.10. – 12.11.2019, hvor Myndighedsleder Lars Leen kan kontaktes på tlf.40 79 89 93).
 
Ansøgningsfrist mandag 18. november 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 25. november.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-10-18T00:00:002019-11-18T00:00:00
330105110Socialrådgivere søges til Familiegruppen, FamilierådgivningenRobot Vi er så heldige at have fået en opnormering til Familiegruppen. Samtidig skal en af vores kolleger snart på barselsorlov. Vi har derfor brug for friske kræfter til Familiegruppen. Der er tale om en fast stilling og et barselsvikariat, begge til besættelse pr. 15. januar 2020. Der er tale om stillinger på 30-37 timer ugentligt. Om arbejdet i Familiegruppen I Familiegruppen bliver du en del af et team på i alt 12 fagligt meget dygtige, energiske og engagerede medarbejdere. I Familiegruppen behandles foranstaltningssager for børn og unge ift. Servicelovens bestemmelser. Arbejdet består af iværksættelse af og opfølgning på mange typer af foranstaltninger, samarbejde og samtaler med de berørte børn, unge og familier, samt en høj grad af tværfagligt samarbejde i og omkring familierne. Vi arbejder i hele Børn og Skole efter mindsettet tidlig opsporing og indsats, der for Familiegruppen indbefatter tæt og hyppig opfølgning i sagerne. De børnefaglige undersøgelser varetages af Modtagelsen. Børn og Familie lægger stor vægt på det tværfaglige samarbejde omkring det enkelte barn. Vi samarbejder med PPR, skoler, dagtilbud, sundhedsplejersker, andre forvaltninger samt egne såvel som eksterne dag- og døgn-tilbud. Vores sagstal ligger inden for DS vejledende sagstal. Vi arbejder eklektisk, men med en teoretisk grundforankring i ICS, samt arbejder i fagsystemet DUBU. Vi ser gerne, du har følgende kvalifikationer: Du er uddannet (også gerne nyuddannet) socialrådgiver eller socialformidler og brænder for målgruppen sårbare børn og unge samt deres forældreDu har viden og meget gerne erfaring (evt. praktik) inden for børn og familie-områdetDu er stærk i skriftlig kommunikation, og du skal have lyst og evner til at løse de mange spændende administrative opgaver, der er en stor del af sagsbehandlingen i Børn og Familie. Daglig journalføring, afgørelser, indstillinger til visitationsudvalg og til tider også indstillinger til Børn og Unge-udvalgetDu er stærk i mundtlig kommunikation, samt er respektfuld og åben i kontakten med sårbare børn, unge og deres familierDu arbejder struktureret og systematisk, og går selvstændigt og ansvarligt til opgaverne. Du kan lide at have styr på tingene, og kan lide at overholde tidsfristerDu har erfaring med ICS og DUBUDu kan holde hovedet koldt, tungen lige i munden, og hjertet varmt i en travl hverdag med høje følelsesmæssige krav og en høj grad af kompleksitet i sagerneDu er indstillet på, at området løbende forandrer og udvikler sigDu ser muligheder frem for begrænsninger. Du er indstillet på at holde fokus på balancen mellem økonomi og faglighed, og du har forståelse, respekt og loyalitet for arbejdet i en politisk styret organisation Kan du genkende dig selv her? Og har du derudover lyst til tæt samarbejde med kolleger, der lægger stor vægt på høj faglighed, hygge socialt samvær? Så synes vi, du skal sende din ansøgning til os. Om arbejdspladsen: Ud over Familierådgivningen består Børn og Familie også af Børnehandicaprådgivningen, Udførerområdet, PPR-Psykologrådgivningen og PPR-Specialrådgivningen. Børn og Familie er en del af forvaltningen Børn og Skole. Yderligere oplysninger: Stillingerne er til besættelse 15. januar 2020. Løn og ansættelse sker i henhold til overenskomst med DS. Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. Der er flekstid. Vi har en dejlig kantine, hvor du kan købe frokost. Derudover er der fri kaffe, te og frugtordning. Der skal forventes en del kørsel i forbindelse med opgavevaretagelsen. Der ydes befordringsgodtgørelse efter gældende regler. Vær opmærksom på, at den daglige base er i Hvorslev Administrationsbygning, hvor et samlet Børn og Skole har til huse på adressen: Danstrupvej 4, Hvorslev, 8860 Ulstrup. Det tager ca. 45 minutter at køre til Hvorslev fra Aarhus, ca. 40 minutter fra Silkeborg, ca. 25 minutter fra Randers, og kommer du fra Viborg-kanten, skal du regne med en køretid på godt 30 minutter. Vi har altid ledige parkeringspladser lige uden for Administrationsbygningen. Og så er de gratis. Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte afdelingsleder Ann Mainz Christensen 26 79 84 50. Samtaler Der afholdes samtaler 13. november 2019. Invitation til samtale udsendes via mail nogle dage før samtalerne afholdes. Søg jobbet Vi modtager kun ansøgninger elektronisk. Vi beder dig derfor sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Du kan desuden se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk job Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektroniskVi er så heldige at have fået en opnormering til Familiegruppen. Samtidig skal en af vores kolleger snart på barselsorlov. Vi har derfor brug for friske kræfter til Familiegruppen. Der er tale om en fast stilling og et barselsvikariat, begge til besættelse pr. 15. januar 2020. Der er tale om stillinger på 30-37 timer ugentligt.

Om arbejdet i Familiegruppen
I Familiegruppen bliver du en del af et team på i alt 12 fagligt meget dygtige, energiske og engagerede medarbejdere. I Familiegruppen behandles foranstaltningssager for børn og unge ift. Servicelovens bestemmelser. Arbejdet består af iværksættelse af og opfølgning på mange typer af foranstaltninger, samarbejde og samtaler med de berørte børn, unge og familier, samt en høj grad af tværfagligt samarbejde i og omkring familierne. Vi arbejder i hele Børn og Skole efter mindsettet tidlig opsporing og indsats, der for Familiegruppen indbefatter tæt og hyppig opfølgning i sagerne. De børnefaglige undersøgelser varetages af Modtagelsen.

Børn og Familie lægger stor vægt på det tværfaglige samarbejde omkring det enkelte barn. Vi samarbejder med PPR, skoler, dagtilbud, sundhedsplejersker, andre forvaltninger samt egne såvel som eksterne dag- og døgn-tilbud.

Vores sagstal ligger inden for DS’ vejledende sagstal.

Vi arbejder eklektisk, men med en teoretisk grundforankring i ICS, samt arbejder i fagsystemet DUBU.

Vi ser gerne, du har følgende kvalifikationer:
  • Du er uddannet (også gerne nyuddannet) socialrådgiver eller socialformidler og brænder for målgruppen; sårbare børn og unge samt deres forældre
  • Du har viden og meget gerne erfaring (evt. praktik) inden for børn og familie-området
  • Du er stærk i skriftlig kommunikation, og du skal have lyst og evner til at løse de mange spændende administrative opgaver, der er en stor del af sagsbehandlingen i Børn og Familie. Daglig journalføring, afgørelser, indstillinger til visitationsudvalg og til tider også indstillinger til Børn og Unge-udvalget
  • Du er stærk i mundtlig kommunikation, samt er respektfuld og åben i kontakten med sårbare børn, unge og deres familier
  • Du arbejder struktureret og systematisk, og går selvstændigt og ansvarligt til opgaverne. Du kan lide at have styr på tingene, og kan lide at overholde tidsfrister
  • Du har erfaring med ICS og DUBU
  • Du kan holde hovedet koldt, tungen lige i munden, og hjertet varmt i en travl hverdag med høje følelsesmæssige krav og en høj grad af kompleksitet i sagerne
  • Du er indstillet på, at området løbende forandrer og udvikler sig
  • Du ser muligheder frem for begrænsninger. Du er indstillet på at holde fokus på balancen mellem økonomi og faglighed, og du har forståelse, respekt og loyalitet for arbejdet i en politisk styret organisation

Kan du genkende dig selv her? Og har du derudover lyst til tæt samarbejde med kolleger, der lægger stor vægt på høj faglighed, hygge & socialt samvær? Så synes vi, du skal sende din ansøgning til os.

Om arbejdspladsen:
Ud over Familierådgivningen består Børn og Familie også af Børnehandicaprådgivningen, Udførerområdet, PPR-Psykologrådgivningen og PPR-Specialrådgivningen. Børn og Familie er en del af forvaltningen Børn og Skole.

Yderligere oplysninger:
Stillingerne er til besættelse 15. januar 2020. Løn og ansættelse sker i henhold til overenskomst med DS. Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen.
Der er flekstid. Vi har en dejlig kantine, hvor du kan købe frokost. Derudover er der fri kaffe, te og frugtordning. Der skal forventes en del kørsel i forbindelse med opgavevaretagelsen. Der ydes befordringsgodtgørelse efter gældende regler.

Vær opmærksom på, at den daglige base er i Hvorslev Administrationsbygning, hvor et samlet Børn og Skole har til huse på adressen: Danstrupvej 4, Hvorslev, 8860 Ulstrup. Det tager ca. 45 minutter at køre til Hvorslev fra Aarhus, ca. 40 minutter fra Silkeborg, ca. 25 minutter fra Randers, og kommer du fra Viborg-kanten, skal du regne med en køretid på godt 30 minutter. Vi har altid ledige parkeringspladser lige uden for Administrationsbygningen. Og så er de gratis.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte afdelingsleder Ann Mainz Christensen 26 79 84 50.

Samtaler
Der afholdes samtaler 13. november 2019. Invitation til samtale udsendes via mail nogle dage før samtalerne afholdes.

Søg jobbet
Vi modtager kun ansøgninger elektronisk. Vi beder dig derfor sende din ansøgning til Favrskov Kommune via linket. Du kan desuden se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job

Favrskov Kommune kan kun modtage ansøgninger sendt elektronisk

 

Favrskov KommuneUlstrup2019-10-11T00:00:002019-10-31T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Uddannelsesvejleder til Ungeguiden, Erhverv og Uddannelse

Silkeborg Kommune

Silkeborg
I Silkeborg Kommune er uddannelsesvejledningen forankret i Ungeguiden, som er en del af Beskæftigelsesafdelingen. I Beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader...
Indrykket:14. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019

Genopslag: Medarbejder til opsøgende arbejde

DEN SELVEJENDE INSTITUTION CASTBERGGAARD

Hedensted
Kan du åbne døre til kommuner og virksomheder? OBS! Vi slog første gang denne stilling op i august. Men vores valgte kandidat sprang fra kort før ansættelsesstart på grund af andet jobtilbud. Derfor genopslår vi nu stillingen. Vi opfordrer derfor al...
Indrykket:10. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Socialrådgiver til Frontteamet

Børn & Unge

Viborg
Er du vores nye kollega? Er du socialrådgiver eller socialformidler, så er du måske vores nye kollega, der kommer til at arbejde sammen med glade og engagerede kollegaer i Viborg Kommunes Familieafdeling. Vi er inde i en positiv faglig udvikling på ...
Indrykket:1. oktober 2019
Udløbsdato:24. oktober 2019

Socialrådgiver til Myndighedssektionen i Socialafdelingen

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Vi søger en dygtig og engageret socialrådgiver til Socialafdelingens Myndighedssektion, Team Voksenhandicap til en fast stilling på 37 timer pr. uge, pr. 1. december 2019. Vores målgruppe er voksne med udviklingshæmning, autismespektrum forstyrrelse...
Indrykket:18. oktober 2019
Udløbsdato:18. november 2019

Socialrådgivere søges til Familiegruppen, Familierådgivningen

Favrskov Kommune

Ulstrup
Vi er så heldige at have fået en opnormering til Familiegruppen. Samtidig skal en af vores kolleger snart på barselsorlov. Vi har derfor brug for friske kræfter til Familiegruppen. Der er tale om en fast stilling og et barselsvikariat, begge til bes...
Indrykket:11. oktober 2019
Udløbsdato:31. oktober 2019