Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamleder til HR og Arbejdsmiljø

Vil du være med til at sætte retning og styrke HR og arbejdsmiljø på et af de helt centrale velfærdsområder i Aalborg Kommune, så har vi jobbet. Vi søger en teamleder til HR og Arbejdsmiljø i Ældre- og Handicapforvaltningen med tiltræden 1. februar 2021.

Hvem er vi?
HR og Arbejdsmiljø er en del af Direktørens Sekretariat og en central stabsfunktion i Ældre- og Handicapforvaltningen. Vi er i alt 10 medarbejdere inklusiv dig som teamleder. Vi leverer faglig kompetent rådgivning og vejledning til ledere og arbejdspladser, samt tager initiativ til, igangsætter og koordinerer tværgående projekter inden for HR og Arbejdsmiljøområdet.  

Væsentlige opgavefelter og ansvar
I HR og Arbejdsmiljø arbejder og tænker vi i helheder og sammenhænge i løsningen af vores kerneopgave. Opgaverne skal løses i et tæt samspil med chefer, ledere, tillidsvalgte og andre medarbejdere i forvaltningen. Vi har stort fokus på, at vores løsninger skal give mening og skabe merværdi for vores samarbejdspartnere.    
 
Som teamleder vil du få både ledelses- og konsulentopgaver, for eksempel:

  • At varetage forhandlinger med de faglige organisationer i forhold til strategiske indsatser på løn- og personaleområdet (fx personalepolitikker, tværgående forhåndsaftaler, temaer i relation til MED og samarbejdssystemet mv.).
  • At understøtte udvikling af forvaltningens indsatser indenfor arbejdsmiljøområdet, herunder bl.a. sikre gennemførelse og opfølgning på trivselsmålingen i forvaltningen.
  • At yde konstruktiv sparring med medarbejdere og samarbejdspartnere i vanskelige sager.
  • At understøtte udvikling af enkle og klare administrative arbejdsgange, der understøtter personaleadministrationen i forvaltningen.
  • At understøtte implementering og udvikling af nye former for kompetenceudvikling.
Du refererer til sekretariatschefen i Direktørens Sekretariat og det forventes, at du vil have et særligt ledelsesmæssigt ansvar i forhold til:
  • Daglig ledelse af HR og Arbejdsmiljø med særligt blik for at kunne balancere mellem ledelse og coaching af selvstændige medarbejdere og sikre fælles retning både internt og i forhold til forvaltningen og kommunen.
  • At gennemføre og følge op på udviklingssamtaler i teamet.
  • At teamet fastholder og udvikler en kultur, hvor vi deler viden og lykkes i fællesskab med opgaverne.
  • At der sker løbende prioritering af opgaver og indsatser, så vi kan lykkes med de indsatser, som organisationen efterspørger.
  • At lede og koordinere arbejdet i HR og Arbejdsmiljø så medarbejderne ser sig selv som en del af et arbejdsfællesskab, der skaber værdi i og for organisationen. 
Hvilke forventninger har vi til dig?
Vi har høje ambitioner som organisation og derved også høje forventninger til dig. Vi lægger særlig vægt på at du:
  • Har forståelse for og trives i rollen som teamleder med dagligt ledelsesansvar samtidig med, at der også skal løses forskellige konsulentopgaver.
  • Trives med mange samarbejdsflader og kan indgå konstruktivt i relationer på alle niveauer.
  • Formår at balancere mellem, hvornår medarbejderne selv løber med opgaverne, og hvornår du skal agere ledelsesmæssigt.
  • Trives med at være på en arbejdsplads, hvor arbejdsdagen kan være hektisk, men også spændende.
  • Er løsnings- og handlingsorienteret og udviser initiativ.
  • Byder forandringer velkommen og kan udfordre vante tankegange – også hos os selv!
  • Er et positivt menneske, der spotter muligheder fremfor begrænsninger.
Derudover forestiller vi os, at du:
  • Har ledelseserfaring.
  • Har en akademisk baggrund. 
  • Har en betydelig erfaring indenfor HR og personaleområdet i den offentlige sektor, og meget gerne i den kommunale sektor.
  • Har erfaring med forhandlinger og formår at nå resultater.
  • Er analytisk og struktureret i dit arbejde.
  • Kan formidle kompliceret stof såvel mundtligt som skriftligt på en letforståelig måde og som skaber et klart beslutningsgrundlag for modtageren.
Hvad tilbyder vi dig?
Du bliver leder for en arbejdsplads med fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, hvor vi hjælper hinanden med stort og småt – også når det ”brænder på”. Vi vægter trivsel og arbejdsglæde højt, og udviser gensidig fleksibilitet i forhold til de skiftende omstændigheder, som såvel arbejdspladsen som den enkelte medarbejder kan opleve.

Du vil få stor indflydelse på dit daglige arbejde, med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Du vil blive en del af ledelsesteamet i Direktørens Sekretariat, der består af teamlederen for BorgerDigital, og dig som teamleder for HR og Arbejdsmiljø samt sekretariatschefen i Direktørens Sekretariat.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt og med forventet tiltræden d. 1. februar 2021. Løn efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Kandidater der går videre til anden samtalerunde vil blive bedt om at udfylde en Garuda Kompetenceprofil og vil blive indbudt til en personlig tilbagemeldingssamtale af én times varighed forud for anden samtale.

Endvidere kan du i forbindelse med 2. samtalerunde blive bedt om at udarbejde en mindre opgave.

Ansættelsessamtalerne vil blive gennemført efter retningslinjer, der overholder myndighedernes krav i forhold til COVID-19.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Yderligere information
Er du blevet nysgerrig på stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sekretariatschef Martin V. Madsen på tlf.nr.  2520 5410 for yderligere information.  

Arbejdsstedets adresse
Storemosevej 19, 9310 Vodskov.

På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere
Aalborg Kommune
Personalepolitik

Læs mere om Ældre- og Handicapforvaltningen her:
Ledelseskæden
Frihedsbrevet

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.