Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamleder til Premarket i Sektionen for Medicinsk Udstyr

Vil du medvirke til at udvikle Danmarks styrker inden for kliniske afprøvninger af medicinsk udstyr samt styrke sundhedsinnovation i Danmark? Vil du hjælpe virksomheder og forskere med at realisere deres ideer, samtidig med at der fastholdes høj patientsikkerhed til gavn for patienter? Kan du samarbejde bredt med mange forskellige aktører og navigere i en politisk styret virkelighed, og er du interesseret i ledelse i et fagligt stærkt og engageret miljø?

Så er du måske vores nye teamleder til Premarket i Lægemiddelstyrelsens Sektion for Medicinsk Udstyr.

Om Sektion for Medicinsk Udstyr
Medicinsk udstyr er et område i hastig vækst. Implementeringen af nye forordninger for medicinsk udstyr, introduktionen af stadig mere kompliceret teknologisk udstyr på markedet samt en generel styrkelse af markedsovervågningen af medicinsk udstyr medfører, at vi i Lægemiddelstyrelsen tilfører flere ressourcer til området.

Vi arbejder nationalt, europæisk og internationalt. Vi vil sikre, at to nye europæiske forordninger om medicinsk udstyr og medicinsk udstyr til in vitro-diagnostik implementeres effektivt og i tæt samarbejde med sundhedsvæsenets aktører og industriens parter.

Vi er en organisation, der har en vision om – via innovation og løbende forbedringer – at være en af de førende myndigheder i Europa inden for medicinsk udstyr. Vi har en ambitiøs strategi, der sigter på at bringe Lægemiddelstyrelsen i europæisk topklasse. Rygraden er medarbejdere med høj faglighed og et stort engagement.

Du bliver teamleder for området Premarket, der varetager en række opgaver med fokus på medicinsk udstyr før markedsføring. Teamets opgaver omfatter blandt andet vurdering af kliniske afprøvninger af medicinsk udstyr, regulatorisk vejledning til virksomheder, borderline issues (definition af hvilken regulering et produkt hører til), dispensationer om compassionate use sager mv. Aktuelt er der fire medarbejdere i teamet og der er flere på vej.

Din hverdag hos os
Som teamleder vil du, med reference til sektionslederen, være ansvarlig for områdets drift og udvikling og have ansvaret for ledelse af medarbejderne i teamet. Du får ansvar for den faglige og strategiske udvikling af teamet og ansvaret for at styrke det gode arbejdsmiljø.

Du bliver en del af et ambitiøst ledelsesteam med fokus på at sikre faglighed og udvikling i opgaveløsningen, effektiv driftsledelse samt at udvikle kompetente og motiverede medarbejdere. Ledelsesteamet i sektionen består, foruden sektionslederen, af i alt fire teamledere for forskellige teams.

Vi har implementeret Lean i Lægemiddelstyrelsen og lægger stor vægt på, at du har fokus på at forbedre processer, er kvalitetsbevidst og kan prioritere egne og teamets opgaver.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en relevant akademisk kandidatuddannelse, fx inden for sundhedsvidenskab, samfundsvidenskab, naturvidenskab eller tilsvarende. Det er en forudsætning, at du i din karriere har opbygget kompetencer inden for personale- og projektledelse.

Derudover forventer vi, at du:

  • har relevant erhvervserfaring inden for sundhedsområdet eller regulatorisk arbejde
  • har erfaring med ledelse af medarbejdere
  • har lyst til at sætte retning og skabe resultater gennem andre via nærværende og synlig ledelse
  • har stærke samarbejds- og kommunikationsevner – og formår at kommunikere både op og ned i organisationen
  • har erfaringer med arbejdet i politisk styrede organisationer
  • er fremdriftsorienteret, konstruktiv og god til at se nye muligheder
  • griber ansvaret og har fokus på gode løsninger for patientsikkerheden.
Vi tilbyder
Vi tilbyder et job, hvor du er med til at gøre en forskel for patienter og borgere. Du får en enestående mulighed for at arbejde med at videreudvikle både medarbejdere og sektion, og du får indflydelse på udviklingen af området inden for medicinsk udstyr.

Om ansættelsen
Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Tiltrædelse hurtigst muligt.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Thomas Wejs Møller på telefonnummer 9359 6475.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 39 og 41. Der vil mellem 1. samtale og 2. samtale indgå en test.

Du kan læse mere om os på www.lmst.dk.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.