Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamsekretær

Teamsekretær til Sø- og Handelsretten

Vil du være med til at sikre, at Sø- og Handelsretten er erhvervslivets foretrukne domstol?

Vi søger en serviceminded og mødestabil sekretær til vores fællessekretariat, der behandler insolvens- og civilretlige sager. Du skal starte 1. juni 2018 eller 1. august 2018.

Sø- og Handelsretten er en specialdomstol for erhvervs- og insolvensrelaterede sager og det centrale sted for konfliktløsning inden for erhvervslivet.

Vi er omkring 50 ansatte og lokaliseret i hjertet af København tæt på Amalienborg. Foruden en skøn tagterrasse har vi motionsrum, massageordning, frugtordning, kaffe- og teordning.


Arbejdsopgaver og kvalifikationer
Som sekretær skal du stå for det administrative arbejde i behandlingen af rettens insolvens- og civilretlige sager. Dette indebærer, at du skal oprette sager, aftale mødetidspunkter, indkalde til møder, ekspedere retsbøger, mails og telefoniske henvendelser, skrive breve, indkalde vidner, sagkyndige dommere med mere.

Du bliver en del af rettens fællessekretariat med engagerede, dygtige og ansvarsbevidste medarbejdere med høj integritet. Vi vægter samarbejde højt og har en åben og uformel omgangstone, hvor alle kender hinanden. Det er naturligt, at alle bidrager til løsningen af de forskelligartede opgaver, da vi i perioder har særdeles travlt. Det vil derfor være en fordel, at du er vant til omskiftelighed i dine arbejdsopgaver og til at samarbejde om konkrete opgaver og samtidig tage selvstændigt ansvar for opgaveløsningen.

I Sø- og Handelsretten tænker vi forretningsmæssigt, og der er ikke langt fra ide til handling. Vi har derfor hele tiden fokus på forbedring af arbejdsgangene af hensyn til brugerne, hvor du som ny teamsekretær skal bidrage aktivt. Det er et udviklingskrav, at du som minimum årligt deltager i tre interne kurser, eksterne kursus- og uddannelsestilbud, udveksling, netværksfora med brugerne eller lignende.

Vi forestiller os, at du er kontoruddannet gerne inden for det offentlige og/eller har en baggrund som advokatsekretær. Desuden lægger vi vægt på, at du har gode kommunikationsevner, både i tale og skrift. Du skal være skrap til dansk retskrivning og god til engelsk. Vi ser gerne, at du har flair for IT og uden problemer arbejder i Officepakken. Du skal derfor være hurtig på tasterne og klar til en spændende digital hverdag.


Ansættelse
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem OAO-S fællesoverenskomsten og organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/STAT. Basislønnen udgør pt. 26.374,17 kr. pr. måned svarende til løngruppe 3, sats 1 plus evt. pension.

Stillingen er på 37 timer pr. uge inklusiv frokost. Der er flexordning.

Vi ønsker, at du starter 1.juni 2018 eller 1. august 2018.

Det er en betingelse for ansættelse, at du ikke er straffet.


Mere information
Få mere at vide om stillingen hos teamlederne Annie Reitz og Per Jensen eller administrationschef Anya Strøm på tlf. 99684600. Du kan læse mere om Sø- og Handelsretten på www.shret.dk.


Ansøgning
Du søger stillingen elektronisk på www.shret.dk under Job i retten (du bliver guidet gennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden). Du skal vedhæfte CV, relevante eksamenspapirer samt eventuelle udtalelser. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest mandag 23. april 2018 kl. 12.00.

Vi holder samtaler i uge 18 og 19.

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her