Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teknisk projektleder til årsopgørelsen i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Vil du tage ansvar og være drivende i det tekniske team der er ansvarlig for systemgrundlaget for de 4.4 mio. årsopgørelser og håndteringen af de op mod 200 mio. data indberetninger?
Har du en solid erfaring med IT-projektledelse, kan du omsætte forretningens ønsker til tekniske kravspecifikationer til leverandører, og er du god til at kommunikere og samarbejde? Så har vi brug for dig.

Årsopgørelsen og forskudsopgørelsen udgør på mange måder rygraden i den danske økonomi og du vil indgå i en kompleks men meningsfuld proces. Projektet brænder for at løse denne store samfundsmæssige opgave, som har et ekstraordinært stort fokus fra pressen og den enkelte borger hvert år i marts, når borgerne venter i spænding på om de skal have penge tilbage eller skal betale.

Ansvarlig for planlægning til succesfuld idriftsættelse af årsopgørelse og forskudsopgørelse
Projektet planlægger, gennemfører og videreudvikler Skatteministeriets store årlige opgave med tilblivelse af årsopgørelsen. Du vil være bindeleddet mellem systemejere, platformejere, forretningen, projektkontoret og leverandører. Du arbejder tæt sammen med alle involverede i projektet.

Du vil sammen med den forretningsmæssige projektleder blive ansvarlig for en projektgruppe med dygtige og engagerede projektdeltagere, med mange års erfaring. Du bliver en nøgleperson i leverandørstyring og samarbejde.

Som teknisk delprojektleder får du det overordnede ansvar for processen er beskrevet i forhold til alle tekniske grænseflader, og du fungerer som teknisk sparringspartner i projektet. Du skal bidrage til at sikre at projektet er i fremdrift og leverer indenfor tidsfrister, budget, kvalitet og scope samt mindske risici.

Som teknisk projektleder vil du få reference til kontorchefen, men løbende rapportere til afdelingens underdirektør.

Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:

  • Kvalitets- og procesoptimering samt procesdokumentation.
  • Budgettering og opgaveplanlægning og ressourceallokering indenfor projektet
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg og analyser til styregruppe, samt rapportering i egen styrelse.
  • Rapportering af ændringer og afvigelser i forhold til eksisterende planer samt justering af planer
  • Identificering og overvågning af afhængigheder og generel koordinering med andre projekter og afdelinger
  • Afklaring af tekniske problemstillinger ved videreudvikling af systemer, som anvendes ved tilblivelse af årsopgørelse
  • Understøtte planlægning af den tekniske proces ved tilblivelse af årsopgørelsen og forskudsopgørelsen

Teknisk delprojektleder med gode samarbejdsevner
Du har en relevant teknisk baggrund og har kendskab til best practice indenfor udviklingsmetoder og tekniske løsninger. Desuden mindst 5 års erfaring med succesfuld styring af større projekter.

Vi lægger vægt på, at du kan skabe en fælles forståelse mellem de tekniske medarbejdere og de forretningsmæssige ressourcer samt at du er i stand til at navigere i et projekt med mange forskellige interessenter.

Som person er du selvkørende, serviceorienteret, tålmodig og udadvendt, og du har gode faciliterings- og kommunikationsevner. Det er er naturlig for dig at sikre og fastholde en godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver fremad. Samtidig motiveres du af at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 6. maj 2018. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Jørgen Bo Madsen på tlf. 2149 8822 eller underdirektør Tommy Fuglsang Kristensen på tlf. 2526 7300

Der vil blive gennemført test, som led i ansættelsen.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På længere sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329794162Phoenix-125c9ac612018-04-16T15:06:57.300Teknisk projektleder til årsopgørelsen i den kommende Udviklings- og ForenklingsstyrelseVil du tage ansvar og være drivende i det tekniske team der er ansvarlig for systemgrundlaget for de 4.4 mio. årsopgørelser og håndteringen af de op mod 200 mio. data indberetninger?
Har du en solid erfaring med IT-projektledelse, kan du omsætte forretningens ønsker til tekniske kravspecifikationer til leverandører, og er du god til at kommunikere og samarbejde? Så har vi brug for dig.

Årsopgørelsen og forskudsopgørelsen udgør på mange måder rygraden i den danske økonomi og du vil indgå i en kompleks men meningsfuld proces. Projektet brænder for at løse denne store samfundsmæssige opgave, som har et ekstraordinært stort fokus fra pressen og den enkelte borger hvert år i marts, når borgerne venter i spænding på om de skal have penge tilbage eller skal betale.

Ansvarlig for planlægning til succesfuld idriftsættelse af årsopgørelse og forskudsopgørelse
Projektet planlægger, gennemfører og videreudvikler Skatteministeriets store årlige opgave med tilblivelse af årsopgørelsen. Du vil være bindeleddet mellem systemejere, platformejere, forretningen, projektkontoret og leverandører. Du arbejder tæt sammen med alle involverede i projektet.

Du vil sammen med den forretningsmæssige projektleder blive ansvarlig for en projektgruppe med dygtige og engagerede projektdeltagere, med mange års erfaring. Du bliver en nøgleperson i leverandørstyring og samarbejde.

Som teknisk delprojektleder får du det overordnede ansvar for processen er beskrevet i forhold til alle tekniske grænseflader, og du fungerer som teknisk sparringspartner i projektet. Du skal bidrage til at sikre at projektet er i fremdrift og leverer indenfor tidsfrister, budget, kvalitet og scope samt mindske risici.

Som teknisk projektleder vil du få reference til kontorchefen, men løbende rapportere til afdelingens underdirektør.

Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:
  • Kvalitets- og procesoptimering samt procesdokumentation.
  • Budgettering og opgaveplanlægning og ressourceallokering indenfor projektet
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg og analyser til styregruppe, samt rapportering i egen styrelse.
  • Rapportering af ændringer og afvigelser i forhold til eksisterende planer samt justering af planer
  • Identificering og overvågning af afhængigheder og generel koordinering med andre projekter og afdelinger
  • Afklaring af tekniske problemstillinger ved videreudvikling af systemer, som anvendes ved tilblivelse af årsopgørelse
  • Understøtte planlægning af den tekniske proces ved tilblivelse af årsopgørelsen og forskudsopgørelsen

Teknisk delprojektleder med gode samarbejdsevner
Du har en relevant teknisk baggrund og har kendskab til best practice indenfor udviklingsmetoder og tekniske løsninger. Desuden mindst 5 års erfaring med succesfuld styring af større projekter.

Vi lægger vægt på, at du kan skabe en fælles forståelse mellem de tekniske medarbejdere og de forretningsmæssige ressourcer samt at du er i stand til at navigere i et projekt med mange forskellige interessenter.

Som person er du selvkørende, serviceorienteret, tålmodig og udadvendt, og du har gode faciliterings- og kommunikationsevner. Det er er naturlig for dig at sikre og fastholde en godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver fremad. Samtidig motiveres du af at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 6. maj 2018. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Jørgen Bo Madsen på tlf. 2149 8822 eller underdirektør Tommy Fuglsang Kristensen på tlf. 2526 7300

Der vil blive gennemført test, som led i ansættelsen.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På længere sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Østbanegade 123, 2100 København Ø.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.
2018-04-18T22:50:30.700 Vil du tage ansvar og være drivende i det tekniske team der er ansvarlig for systemgrundlaget for de 4.4 mio. årsopgørelser og håndteringen af de op mod 200 mio. data indberetninger? Har du en solid erfaring med IT-projektledelse, kan du omsætte forretningens ønsker til tekniske kravspecifikationer til leverandører, og er du god til at kommunikere og samarbejde? Så har vi brug for dig. Årsopgørelsen og forskudsopgørelsen udgør på mange måder rygraden i den danske økonomi og du vil indgå i en kompleks men meningsfuld proces. Projektet brænder for at løse denne store samfundsmæssige opgave, som har et ekstraordinært stort fokus fra pressen og den enkelte borger hvert år i marts, når borgerne venter i spænding på om de skal have penge tilbage eller skal betale. Ansvarlig for planlægning til succesfuld idriftsættelse af årsopgørelse og forskudsopgørelse Projektet planlægger, gennemfører og videreudvikler Skatteministeriets store årlige opgave med tilblivelse af årsopgørelsen. Du vil være bindeleddet mellem systemejere, platformejere, forretningen, projektkontoret og leverandører. Du arbejder tæt sammen med alle involverede i projektet. Du vil sammen med den forretningsmæssige projektleder blive ansvarlig for en projektgruppe med dygtige og engagerede projektdeltagere, med mange års erfaring. Du bliver en nøgleperson i leverandørstyring og samarbejde. Som teknisk delprojektleder får du det overordnede ansvar for processen er beskrevet i forhold til alle tekniske grænseflader, og du fungerer som teknisk sparringspartner i projektet. Du skal bidrage til at sikre at projektet er i fremdrift og leverer indenfor tidsfrister, budget, kvalitet og scope samt mindske risici. Som teknisk projektleder vil du få reference til kontorchefen, men løbende rapportere til afdelingens underdirektør. Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder: Kvalitets- og procesoptimering samt procesdokumentation. Budgettering og opgaveplanlægning og ressourceallokering indenfor projektet Udarbejdelse af beslutningsoplæg og analyser til styregruppe, samt rapportering i egen styrelse. Rapportering af ændringer og afvigelser i forhold til eksisterende planer samt justering af planer Identificering og overvågning af afhængigheder og generel koordinering med andre projekter og afdelinger Afklaring af tekniske problemstillinger ved videreudvikling af systemer, som anvendes ved tilblivelse af årsopgørelse Understøtte planlægning af den tekniske proces ved tilblivelse af årsopgørelsen og forskudsopgørelsen Teknisk delprojektleder med gode samarbejdsevner Du har en relevant teknisk baggrund og har kendskab til best practice indenfor udviklingsmetoder og tekniske løsninger. Desuden mindst 5 års erfaring med succesfuld styring af større projekter. Vi lægger vægt på, at du kan skabe en fælles forståelse mellem de tekniske medarbejdere og de forretningsmæssige ressourcer samt at du er i stand til at navigere i et projekt med mange forskellige interessenter. Som person er du selvkørende, serviceorienteret, tålmodig og udadvendt, og du har gode faciliterings- og kommunikationsevner. Det er er naturlig for dig at sikre og fastholde en godt overblik, og du trives med at drive mange opgaver fremad. Samtidig motiveres du af at arbejde sammen med kolleger med forskellige baggrunde og kompetencer. Ansøgning og kontakt Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket Søg jobbet senest den 6. maj 2018. Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Jørgen Bo Madsen på tlf. 2149 8822 eller underdirektør Tommy Fuglsang Kristensen på tlf. 2526 7300 Der vil blive gennemført test, som led i ansættelsen. Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Østbanegade 123, 2100 København Ø. På længere sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Østbanegade 123, 2100 København Ø. Udviklings- og Forenklingsstyrelsen Som led i regeringens plan Fra én til syv styrelser skatteforvaltningen 2021 vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver. Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http: www.fra1til7.dk. Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.11Jobnet125c9ac6100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-05-06T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=112399&DepartmentId=9414&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3217604Udvikling og Forenkling i SKAT11Østbanegade 1232100København Ø21498822DKDanmark155.7055020012.58975400
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent555499JobNet48092351000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=125c9ac6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=125c9ac6https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=125c9ac6&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=125c9ac6&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/1.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Udvikling og Forenkling i SKAT er dette netop hvad du bliver mødt af.12008011Dansk3Læse/ tale213135IT-projektleder6Ledelse354428374Pernillepernille.faldt@skat.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK