Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teknisk systemejer til central digitaliseringsenhed i Teknik- og Miljøforvaltningen

Har du erfaring med systemdrift og systemunderstøttelse?
Har du lyst til at samarbejde med de faglige enheder om en styrket informationssikkerhed og databeskyttelse for de centrale fagsystemer? 

Så er det måske dig, der skal være vores nye kollega i Teknik- og Miljøforvaltningens digitaliseringsenhed. 

Om stillingen
Som noget nyt skal digitaliseringsenheden i Teknik- og Miljøforvaltningen fremover varetage det tekniske systemejerskab for forvaltningens centrale it-systemer. Formålet er at professionalisere forvaltningens centrale it-systemer, og vi søger nu et team af dygtige medarbejdere, der kan hjælpe med professionel it-understøttelse af Københavns drift og udvikling.

I rollen som teknisk systemejer bliver din væsentligste opgave at sikre, at systemfunktionalitet og anvendelse af systemet løbende tilpasses kommunes krav til informationssikkerhed og databeskyttelse. Du får et selvstændigt ansvar for udvalgte systemer, så det er væsentligt, at du forstår helheden i en it-service og kan varetage en dialog med forskellige interessenter. Der vil i stillingen være et bredt samarbejde med forvaltningens forskellige faglige enheder, Koncern IT og eksterne leverandører.

Det er helt afgørende, at du trives i rollen som rådgivende og udførende partner i en stor og kompleks organisation, og at du har lyst til at bruge dine faglige og personlige kompetencer til at etablere og opbygge et nyt team i en forvaltning, hvor digitalisering står højt på dagsordenen.

Vil du vide mere om rollen ”teknisk systemejer”, kan du læse den konkrete beskrivelse i Københavns Kommunes Forretningscirkulære for Organisering af Informationssikkerhed, Kapitel 10, Teknisk systemejer her.

Ved ansættelsen vil du få et grundigt uddannelsesforløb, hvor du vil blive undervist i kommunens regler inden for bl.a. informationssikkerhed, databeskyttelse og it-livscyklus.

Om dig
Du arbejder målrettet og struktureret med dine opgaver samtidig med, at du kan bevare overblikket i pressede situationer. Som person er du proaktiv, serviceminded, kommunikerende og professionel i tilgangen til dit arbejde. Du er god til – og bliver motiveret af – at tilegne dig ny viden og sætte dig ind i nye faglige problemstillinger. Det ligger dig naturligt at være opsøgende, og du har gode kommunikations- og samarbejdsevner. Du kan begå dig sammen med kolleger med forskellige opgaver og baggrunde og fungerer godt i situationer, hvor opgaver løses i fællesskab. Du har en uddannelsesmæssig baggrund inden for it eller er generalist med flere års erfaring fra it-branchen, ligesom du har erfaring med at arbejde med informationssikkerhed og databeskyttelse. Hvis du har erfaring med arbejdet i en offentlig organisation og de offentlige krav til digitalisering er dette et plus.

Ud over de grundlæggende egenskaber er vi på udkig efter en profil, der

  • kan indhente og vedligeholde systemdokumentation, herunder også review og kontrol af leverandørdokumentation
  • kan stille – og følge op på – tekniske krav til logning, servicemål, adgangsstyring etc.
  • kan varetage leverandørstyring og følge op på driftsrapporter fra leverandører
  • har erfaring med vurderinger og analyser (risikovurdering, konsekvensanalyse etc.)
  • kan udarbejde og vedligeholde systemberedskabsplan
  • har kendskab til ITIL og ISO 27001/2 og evt. en certificering
  • har en forståelse for databaser, operativsystemer, firewalls, integrationer og webservices
  • kan oversætte faglige behov til tekniske løsninger og omvendt

Da teamet skal supplere hinanden, er det ikke et krav, at du skal rumme alle de oplistede kompetencer. Det er til gengæld vigtigt, at du hviler i den viden, du har, og kan videreformidle det til dine kolleger, så den kan bruges i praksis.

Vi forventer, at du har lyst til at udvikle dig i jobbet som teknisk systemejer og vil være med til at sætte dit præg på området og dermed skabe varig forandring, succes og værdi for forretningen.

Vi tilbyder
Stillingen indebærer spændende udfordringer i et tæt samspil med engagerede og hjælpsomme kolleger i en enhed under udvikling. Du vil derfor blive en del af en ambitiøs og dynamisk enhed med vokseværk. Digitaliseringsenheden består i dag af knap 30 engagerede kollegaer, hvor vi lægger vægt på kvalitet i opgaveløsningen, høj faglighed, en afslappet og humoristisk omgangstone og et godt kollegialt fællesskab. Enheden er en del af forvaltningens centrale stabsfunktion og fungerer som bindeled mellem forvaltningens systemejere, eksterne leverandører og Københavns Kommunes centrale Koncern IT. Vi har ansvaret for, at de digitale forandringer og projekter bliver en naturlig del af forvaltningens drift. Vi arbejder ud fra devisen om, at digitalisering skal være et værktøj i brugernes dagligdag og opgaveløsning. Digitalisering skal derfor udvikles og tilpasses til forretningens behov.

Ansættelsesvilkår
Vi kan tilbyde 37-timers arbejdsuge inklusive frokostpause. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst, afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling og stor indflydelse på eget arbejdsområde. Arbejdspladsen ligger på Njalsgade på Islands Brygge, og fuldtidsstillingen forventes besat den 1. marts 2021 eller snarest muligt.

Yderligere information
For yderligere information om stillingen er du meget velkommen til at kontakte fagkoordinator Jim Ring på 4047 8378 eller digitaliseringschef Marie Hvid Damborg på 3053 0236.

Søg via nedenstående link senest fredag den 15. januar 2021
Ansættelsessamler finder sted fra den 18. januar.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.