Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Tillidsskabende kontrolmedarbejder til afgiftsområdet

Vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af det danske velfærdssamfund? Og trives du i en myndighedsrolle, hvor du med tillidsbaseret dialog og høj faglighed er med til at sikre, at virksomhederne betaler korrekte afgifter til tiden? Så er du måske vores nye kollega i Afgifter 4 i Høje- Taastrup.

Vi søger en medarbejder, med stærke og alsidige kompetencer inden for kontrol og sagsbehandling, samt kendskab til enten moms- og afgiftsret eller skatteret. Vigtigst er dog, at du med et stort engagement og en høj professionalisme kan sikre, at virksomhederne får en ordentlig og pålidelig behandling.

Dine arbejdsopgaver

Du vil blive del af et team som arbejder med kontrol, revision og vejledning i forhold til virksomheders afregning af energi- og miljøafgifter. Dine arbejdsdage vil veksle mellem dage på kontoret og dage med kontrolbesøg ude i virksomheder, hvor du samarbejder med deres medarbejdere og rådgivere.

Der er tale om flere typer af kontrol- og revisionsopgaver; lige fra mindre ukomplicerede sager til store, længerevarende sager, hvor du selvstændigt kommer til at træffe afgørelser. Du vil modtage en grundig introduktion til dine arbejdsområder, og vil desuden udføre dine opgaver i tæt samarbejde med dine kollegaer.

Arbejdet i Afgifter er organiseret i projekter, som arbejder med de mange typer af afgifter. Over tid vil der derfor være mulighed for, at du kan indgå i andre projekter og arbejde med nye afgiftsområder og virksomhedstyper.

Din profil

Vi forestiller os, at du har en teoretisk baggrund som cand.merc.aud., HD-Regnskab, skatterevisor, diplom i Skat eller på andre måder opnået tilsvarende kompetencer. Derudover er det en fordel, hvis du har solide revisions- og regnskabsmæssige kompetencer. Alternativt er du nyuddannet cand.merc.aud. eller anden relevant skatte-/afgiftsuddannelse på diplomniveau.

Det er vigtigt, at du har sans for kvalitet og detaljer samt en struktureret arbejdsstil. Du træffer selvstændigt beslutninger på et gennemarbejdet grundlag, er god til at kommunikere og udtrykker dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt. Du trives med den udadvendte såvel som skriftlige kontakt med revisorer og selskaber.

Herudover har du lyst til at bidrage og trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner og vidensdeling vægtes højt. Med din positive indstilling er du med til at gøre en forskel og sikre, at vi kommer i mål med enhedens opgaver og altid har virksomhederne i fokus.

Din nye enhed

Du vil blive en del af Afgifter 4 i Høje-Taastrup og indgå i et stærkt fagligt team af 21 gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Vi arbejder med energi-, miljø- og varebaserede afgifter og kontrollerer og træffer afgørelser i den lille enkeltmandsvirksomhed såvel som de største selskaber i Danmark.

Som medarbejder i Afgifter, vil du blive del af en afdeling der sætter stort fokus på trivsel, samarbejde og faglighed. Vi tilbyder blandt andet vores medarbejdere en høj grad af fleksibilitet, med meget medansvar i forhold til planlægning og løsning af opgaverne.

Afgifter består af 6 enheder og ca. 130 medarbejdere, fordelt i hele landet, med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede punktafgifter samt energi- og miljøafgifter.

Afgifter er en afdeling i Skattestyrelses fagområde Erhverv. I Erhverv arbejder vi målrettet for at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV og eventuelt yderligere materiale senest 15. januar 2021 via linket ”Søg stillingen”.

Du er velkommen til at kontakte funktionsleder Niels Fischer på tlf. 72 38 91 79 eller Poul Hammer på tlf. 72 38 40 41, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Samtaler vil finde sted hurtigst muligt efter fristens udløb. Tiltrædelse 1. marts 2021 eller efter aftale. Samtaler gennemføres for tiden via Teams, Skype eller lign.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9, 2630 Taastrup.

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Om Skattestyrelsen

’Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden’

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.