Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Tillidsskabende medarbejder til analyser og kontrol af deleøkonomisk aktivitet i den kommende Skattestyrelse

Vil du bidrage med dine kompetencer inden for sagsbehandling og kontrol, hvor du med høj juridisk faglighed, stort engagement og professionalisme kan løse opgaver inden for skatte- og momsområdet? Har du en baggrund inden for skat og moms, eller kan du byde ind med andre relevante kompetencer, og trives du med en spændende og afvekslende arbejdsdag? Så skal du måske være vores nye kollega i Mindre erhvervsvirksomheder.   
 
Bredt ansvar inden for kontrol og revision  
Vores enhed under Mindre erhvervsvirksomheder består af 29 fagligt engagerede medarbejdere. I enheden er opgaverne organiseret i projekter, hvor du også samarbejder virtuelt med dine kolleger i hele landet. Du vil over tid arbejde i forskellige projekter.  
 
Enheden er i øjeblikket beskæftiget med to hovedopgaver:  
 

  • Skatte- og momskontrol af virksomheder.   
  • Analyse og kontrol af deltagere i deleøkonomi for at se på efterretligheden på dette voksende område.
 
Du kommer i det daglige til at arbejde selvstændigt med ansvar for sagsbehandling og kontrol af egne sager fra start til slut, herunder vurdering af om sager skal ansvarsvurderes. Du er også tiltænkt en væsentlig rolle ved analysevurderinger af deleøkonomi. Du er endelig tiltænkt en tværgående rolle i Mindre erhvervsvirksomheder med juridiske problemstillinger. Du får stor indflydelse på opgaverne og din egen dagligdag.   
 
Dine kollegaer er dine daglige sparringspartnere, og de samlede opgaver i projektet løses i samarbejde med kollegaer fra enheden eller med andre kollegaer på tværs af Skatteforvaltningen.  
Du får et arbejde, der byder på en god vekselvirkning mellem stor selvstændighed, faglig sparring og samarbejde med kollegaer.   
 
Konkret vil dine primære arbejdsopgaver være:  
 
  • Udvælgelse og indhentning af data og analyse heraf  
  • Udvælgelse af kontrolemner efter risikovurdering og væsentlighed  
  • Samarbejde med andre myndigheder eksempelvis politi og kommuner  
  • Revision og kontrol af udvalgte virksomheder og personer, enten ved at rekvirere relevant materiale eller ved besøg og kontrol i virksomhederne.  
  • Udarbejde analyserapporter om deleøkonomi 
  • Juridisk sagsbehandling, herunder koordinering af aktindsigtssager i enheden og sparring med bl.a. vores juridiske afdeling ved relevante problemstillinger 
  • Deltagelse i tværgående projekt- og ressourcegrupper 
  • Bidrage på tværs i afdelingen ved juridiske problemstillinger 
 
Praktisk erfaring og lyst til at lære  
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse fx på kandidatniveau eller tilsvarende med fokus på juridiske og økonomiske områder. Alternativt kan du have tilegnet dig en tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde, som vil gøre dig i stand til at kunne udføre opgaverne i høj kvalitet. Det er en fordel, hvis du har nogle års erfaring med lignende opgaver fra en offentlig myndighed, men det er ikke et krav. 
 
Det vil være endvidere være en fordel, hvis du har stærke juridiske kvalifikationer inden for skatte- og forvaltningsretten samt et indgående kendskab til deleøkonomi som område, da du dels skal være i stand til hurtigt at kunne sætte dig ind i skatte- og afgiftsregler og løse sager med juridiske problemstillinger på et højt fagligt niveau, dels er tiltænkt en tværgående juridisk funktion i Mindre erhvervsvirksomheder, når afdelingen modtager henvendelser med juridiske problemstillinger. 
 
Derudover vil det være en fordel, hvis du har kendskab til projektstyringsværktøjer, da meget af vores arbejde foregår i projektform, og du kan bevare overblikket selv om informationsmængden er kompleks og omfattende, samt at du har kompetencer inden for anvendelse af it i kontrol- og analysearbejdet.  
 
Din nye arbejdsplads    
Mindre erhvervsvirksomheder er en afdeling, som organisatorisk bliver placeret i den kommende Skattestyrelse under fagområdet Erhverv. Der er ca. 270 medarbejdere, der alle målrettet arbejder for at mindske skattegabet mest muligt, så borgere og virksomheder betaler den rigtige skat – hverken mere eller mindre.  
 
Som afdeling har vi ansvaret for indsatsen vedrørende mindre virksomheder i Danmark inden for alle moms-, afgifts- og skattemæssige aspekter.  
 
Ansøgning og kontakt  
Send din ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ’Søg stillingen’ senest 22. februar 2018. Der indkaldes til samtaler løbende. Stillingen ønskes besat så hurtigt som muligt.  
 
Ønsker du yderligere informationer om stillingen, eller har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Svend Erik Ettrup på telefon 72 38 99 24.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Arbejdsstedet er indtil videre Kilde Allé 16, 3600 Frederikssund. Fra 1. september 2018 vil arbejdsstedet være Kratbjerg 236, 3480 Fredensborg. 
 
Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest. 
 
Om Skattestyrelsen 
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.  
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk. ;
 
Vi opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her