Gem job

Tilsynskonsulent til Familieplejeafdelingen, Socialtilsyn Midt

Socialtilsyn Midt søger en tilsynskonsulent på fuld tid, som skal føre tilsyn med plejefamilieområdet. Vi er 25 ansatte i Familieplejeafdelingen, fordelt på drift og ny-godkendelse.
Den ledige stilling er som tilsynskonsulent på driftsområdet.

Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private, som offentlige tilbud inden for det specialiserede socialområde – ca. 1400 plejefamilier og 350 sociale tilbud. Geografisk dækker vi Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn Kommune – i alt 19 kommuner og en region.
 
Stillingsprofil
Vi søger en tilsynskonsulent med socialfaglig baggrund (socialrådgiver, pædagog, socialformidler) eller anden relevant socialfaglig uddannelse.
Som tilsynskonsulent vil du, i et tværprofessionelt samarbejde med dygtige kolleger, have fokus på at analysere, vurdere og beskrive den faglige kvalitet i plejefamilier, med baggrund i en risikovurdering. Du skal som myndighedsperson uproblematisk kunne agere i et arbejdsfelt, hvor dialog, kontrol, kvalitetssikring og kvalitetsudvikling kombineres i myndighedsopgaven. Det forudsættes, at du har viden om og erfaring med socialfaglige teorier og metoder. 
 
Vi tilbyder

  • Et vigtigt og motiverende arbejde.
  • At du bliver en del af en organisation, hvor du - sammen med ca. 80 andre dygtige kolleger, skal udvikle fagligheden samt præge og udvikle kulturen i vores organisation.
  • At du bliver en del af en afdeling, hvor vi er dedikerede til at føre et fagligt kompetent, systematisk, ensartet og uvildigt tilsyn med plejefamiliernes generelle kvalitet og mestrer balancen mellem dialog og kontrol.
  • Et stærkt tværprofessionelt samarbejde, hvor der er et solidt fagligt fællesskab om opgaveløsningen.
  • En grundig introduktion til arbejdet og opgaven som tilsynskonsulent.
  • En arbejdsplads, hvor der er frihed under ansvar.
  • Fleksibel arbejdstid inden for enkle rammer, mulighed for f.eks. selvtilrettelæggelse af arbejdsopgaverne inden for en fastsat sagsnorm, hjemmearbejdsdage m.v.
  • At du bliver en del af en inspirerende og uhøjtidelig arbejdsplads, hvor der er højt til loftet.
  • Gode muligheder for efter- og videreuddannelse, internt og eksternt.  Vi er i øjeblikket i gang med et uddannelsesforløb omkring mentalisering.
  • Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.
Personlige kompetencer
  • Du skal have en anerkendende og nysgerrig tilgang til dine omgivelser, både internt i organisationen og i kontakten med socialtilsynets mange samarbejdspartnere. Du skal have lyst og evne til at kunne manøvrere i et arbejdsfelt, som til tider er uforudsigeligt og travlt og hvor overblik og systematik er nødvendige kompetencer.
Herudover vægtes det, at du:
    • Er udadvendt, dialogorienteret, engageret og god til at skabe relationer.
    • Er bevidst om egne styrker og svagheder.
    • Er omstillingsparat og optaget af at sikre og højne kvaliteten for samfundets sårbare og udsatte mennesker.
    • Kan arbejde selvstændigt og effektivt og er i stand til i vidt omfang at planlægge og tilrettelægge opgaverne selv.
    • Har gode samarbejdsevner.  
    • Gode formidlingsevner skriftligt såvel som mundtligt.
Faglige kompetencer
  • Myndighedserfaring, tilsynserfaring og høj faglighed inden for det specialiserede socialområde vil blive tillagt stor vægt. Der vil også blive lagt vægt på relevant videreuddannelse på f.eks. diplom-, master- eller kandidatniveau, men det er ikke et krav.
  • Som tilsynskonsulent skal du have færdigheder i at vurdere kvaliteten i plejefamilien og:
    • Viden om og gerne praksiserfaring med målgruppen plejefamilier.
    • Viden om metoder og tilgange i socialt arbejde.
    • Opmærksomhed og gerne viden om juridiske og økonomiske aspekter.
    • Du skal kunne omsætte din tilsynsfaglige analyse i et klart og tydeligt skriftligt sprog. Det er også nødvendigt at kunne trives med at skrive tilsynsrapporter.
Forventet jobstart 1. november 2021.

Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder for familieplejeafdelingen Birgitte Mikkelsen på tlf. 29 10 45 75 for yderligere oplysninger.
 
Læs mere om os på vores hjemmeside www.socialtilsynmidt.dk

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for familieplejeafdelingen Birgitte Mikkelsen på tlf. 29 10 45 75
 
Ansøgningsfrist onsdag 22. september 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 27. september.
 
Kandidater til ansættelsessamtale udvælges fredag 24. september.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Tilsynskonsulent til Familieplejeafdelingen, Socialtilsyn Midt

Socialtilsyn Midt søger en tilsynskonsulent på fuld tid, som skal føre tilsyn med plejefamilieområdet. Vi er 25 ansatte i Familieplejeafdelingen, fordelt på drift og ny-godkendelse.
Den ledige stilling er som tilsynskonsulent på driftsområdet.

Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private, som offentlige tilbud inden for det specialiserede socialområde – ca. 1400 plejefamilier og 350 sociale tilbud. Geografisk dækker vi Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn Kommune – i alt 19 kommuner og en region.
 
Stillingsprofil
Vi søger en tilsynskonsulent med socialfaglig baggrund (socialrådgiver, pædagog, socialformidler) eller anden relevant socialfaglig uddannelse.
Som tilsynskonsulent vil du, i et tværprofessionelt samarbejde med dygtige kolleger, have fokus på at analysere, vurdere og beskrive den faglige kvalitet i plejefamilier, med baggrund i en risikovurdering. Du skal som myndighedsperson uproblematisk kunne agere i et arbejdsfelt, hvor dialog, kontrol, kvalitetssikring og kvalitetsudvikling kombineres i myndighedsopgaven. Det forudsættes, at du har viden om og erfaring med socialfaglige teorier og metoder. 
 
Vi tilbyder

  • Et vigtigt og motiverende arbejde.
  • At du bliver en del af en organisation, hvor du - sammen med ca. 80 andre dygtige kolleger, skal udvikle fagligheden samt præge og udvikle kulturen i vores organisation.
  • At du bliver en del af en afdeling, hvor vi er dedikerede til at føre et fagligt kompetent, systematisk, ensartet og uvildigt tilsyn med plejefamiliernes generelle kvalitet og mestrer balancen mellem dialog og kontrol.
  • Et stærkt tværprofessionelt samarbejde, hvor der er et solidt fagligt fællesskab om opgaveløsningen.
  • En grundig introduktion til arbejdet og opgaven som tilsynskonsulent.
  • En arbejdsplads, hvor der er frihed under ansvar.
  • Fleksibel arbejdstid inden for enkle rammer, mulighed for f.eks. selvtilrettelæggelse af arbejdsopgaverne inden for en fastsat sagsnorm, hjemmearbejdsdage m.v.
  • At du bliver en del af en inspirerende og uhøjtidelig arbejdsplads, hvor der er højt til loftet.
  • Gode muligheder for efter- og videreuddannelse, internt og eksternt.  Vi er i øjeblikket i gang med et uddannelsesforløb omkring mentalisering.
  • Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.
Personlige kompetencer
  • Du skal have en anerkendende og nysgerrig tilgang til dine omgivelser, både internt i organisationen og i kontakten med socialtilsynets mange samarbejdspartnere. Du skal have lyst og evne til at kunne manøvrere i et arbejdsfelt, som til tider er uforudsigeligt og travlt og hvor overblik og systematik er nødvendige kompetencer.
Herudover vægtes det, at du:
    • Er udadvendt, dialogorienteret, engageret og god til at skabe relationer.
    • Er bevidst om egne styrker og svagheder.
    • Er omstillingsparat og optaget af at sikre og højne kvaliteten for samfundets sårbare og udsatte mennesker.
    • Kan arbejde selvstændigt og effektivt og er i stand til i vidt omfang at planlægge og tilrettelægge opgaverne selv.
    • Har gode samarbejdsevner.  
    • Gode formidlingsevner skriftligt såvel som mundtligt.
Faglige kompetencer
  • Myndighedserfaring, tilsynserfaring og høj faglighed inden for det specialiserede socialområde vil blive tillagt stor vægt. Der vil også blive lagt vægt på relevant videreuddannelse på f.eks. diplom-, master- eller kandidatniveau, men det er ikke et krav.
  • Som tilsynskonsulent skal du have færdigheder i at vurdere kvaliteten i plejefamilien og:
    • Viden om og gerne praksiserfaring med målgruppen plejefamilier.
    • Viden om metoder og tilgange i socialt arbejde.
    • Opmærksomhed og gerne viden om juridiske og økonomiske aspekter.
    • Du skal kunne omsætte din tilsynsfaglige analyse i et klart og tydeligt skriftligt sprog. Det er også nødvendigt at kunne trives med at skrive tilsynsrapporter.
Forventet jobstart 1. november 2021.

Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder for familieplejeafdelingen Birgitte Mikkelsen på tlf. 29 10 45 75 for yderligere oplysninger.
 
Læs mere om os på vores hjemmeside www.socialtilsynmidt.dk

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for familieplejeafdelingen Birgitte Mikkelsen på tlf. 29 10 45 75
 
Ansøgningsfrist onsdag 22. september 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 27. september.
 
Kandidater til ansættelsessamtale udvælges fredag 24. september.

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.