Tilsynskonsulenter til Socialtilsyn Midt

Socialtilsyn Midt søger to tilsynskonsulenter til tilbudsområdet med tiltrædelse 1. april 2018, som har kompetencer, interesse og gerne erfaring med tilsyn.  
 
Socialtilsyn Midt godkender og fører driftsorienteret tilsyn med såvel private, som offentlige tilbud inden for det specialiserede socialområde – ca. 1600 plejefamilie og 500 sociale tilbud.  
Grundlaget for socialtilsynets arbejde er tilsynsreformen fra 2013, udmøntet i lov om socialtilsyn. Socialtilsyn Midt, dækker geografisk Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn Kommune – i alt 19 kommuner og en region. 
 
Din arbejdsopgave er tilsyn med sociale døgntilbud. Der må påregnes en del kørsel og evt. overnatning. 
 
Som tilsynskonsulent skal du møde ca. en dag i ugen i Silkeborg. De fire andre dage udfører du tilsynsopgaver eller laver administrativt arbejde i forbindelse med tilsyn. Det administrative arbejde kan udføres enten i eget hjem eller i Silkeborg. 
 
Vi søger to kollegaer som minimum har en mellemlang videregående uddannelse f.eks. socialrådgiver/socialformidler, pædagog eller anden relevant socialfaglig uddannelse. 
 
Faglig kompetencer: 
Myndighedserfaring, tilsynserfaring og høj faglighed inden for det specialiserede socialområde vil blive tillagt vægt.  
 
Der vil ligeledes blive lagt vægt på relevant videreuddannelse på f.eks. diplom, master eller kandidatniveau: 
  • Som tilsynskonsulent vil du indgå i et tværprofessionelt samarbejde med dygtige kollegaer.  
  • Du skal kunne have fokus på, at analysere, vurdere og beskrive den faglige kvalitet i sociale tilbud for borgere med speciale behov. Hvilket forudsætter gode formidlingsmæssige kompetencer – både mundtligt og skriftligt.  
  • Da du samtidig har en myndighedsfunktion skal du som fagperson kunne navigere i et arbejdsfelt, hvor kontrol, kvalitet og kvalitetsudvikling går hånd i hånd.  
  • Jobbet som tilsynskonsulent forudsætter ligeledes, at du har viden om og erfaring med socialfaglige teorier og metoder.  
  • Viden om og gerne praksiserfaring med målgrupperne inden for det sociale område, således at du har et særligt blik for de dilemmaer, den kompleksitet og de udfordringer, som er en del af det praksisfelt der skal føres tilsyn med. 
  • Du skal som fagperson være i stand til gennem en risikobaseret tilgang, at kunne vurdere og prioritere særlige fokuspunkter/temaer for tilsynet.  
  • Du skal have lyst og evne til at arbejde med IT som dit primære arbejdsredskab. 
Dine arbejdsopgaver 
  • Føre driftsorienteret tilsyn med sociale døgntilbud, ambulante alkohol- og stofmisbrugsbehandlingstilbud, i.h.t. kvalitetsmodellen der er udarbejdet af Socialstyrelsen. 
  • Indgå i dialog og sparring med de sociale tilbud omkring kvalitet og udvikling. 
  • Indgå i dialog med sociale tilbud, beliggenheds- og handlekommune ved vanskelige sager. 
  • Indhente oplysninger, udarbejde tilsynsrapporter og opdatere tilsynsportalen. 
  • Sparring med kollegaer. 
Personlige kompetencer 
Du skal have en anerkendende, undersøgende og nysgerrig tilgang til dine omgivelser og optræde troværdigt og tillidsskabende, både internt i organisationen og i kontakten med Socialtilsyns Midts mange samarbejdspartnere. Du kan og vil tage ansvar for en positiv dialog under tilsynet og har en klar og tydelig kommunikation. Du skal have lyst og evner til, at kunne agere i et arbejdsfelt, som til tider er uforudsigeligt og travlt, hvor overblik og systematik er en vigtig og nødvendig kompetence. 
 
Endelig skal du have lyst til, at arbejde efter kvalitetsmodellen, du skal kunne arbejde struktureret og være fleksibel.
 
Herudover vægtes det at du er: 
  • Udadvendt, dialogorienteret og engageret. 
  • Bevidst om egne styrker og svagheder. 
  • Selvstændig, effektiv og har gode samarbejdsevner. 
  • Omstillingsparat og brænder for, at sikre og højne kvaliteten for samfundets sårbare og udsatte mennesker.  
  • Positiv med en god portion humor. 
Vi tilbyder: 
  • Et vigtigt, spændende og motiverende job. 
  • Du bliver en del af en organisation, hvor du – sammen med ca. 80 andre dygtige medarbejdere skal udvikle fagligheden samt præge og udvikle kulturen i vores organisation. 
  • En arbejdsplads, hvor der er frihed under ansvar. 
  • Fleksibel arbejdstid. 
  • At du bliver en del af et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor der er højt til loftet.  
  • Gode efteruddannelsesmuligheder internet og eksternt.  
  • Fast supervision med ekstern supervisor. 
Fakta om tilsynet 
Socialtilsyn Midt har ansvar for at godkende og føre tilsyn med de plejefamilier, sociale døgntilbud og ambulante alkohol- og stofmisbrugsbehandlingstilbud, som er beliggende i Region Midtjylland og Fåborg-Midtfyn. Socialtilsyn Midt er beliggende på Papirfabrikken 38, 8600 Silkeborg. 
 
At føre tilsyn er en kompleks og krævende opgave – og det er et stort ansvar, at godkende og føre tilsyn med tilbuddene. Opgaven består i at bidrage til, at fastholde og udvikle kvaliteten i tilbuddene, herunder også at sikre, at kvaliteten i tilbuddet er svarende til godkendelsesgrundlaget.  
 
Ansættelsesvilkår 
Ansættelse sker i henhold til overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.  
 
Tiltrædelse 
1. april 2018. 
 
Læs mere om Socialtilsyn Midt på www.tilsynmidt.dk   
 
Yderligere information: 
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Birgitte Mikkelsen på tlf. 29 10 45 75 eller afdelingsleder Birgit Søndergaard på tlf. 29 10 43 41. 
 
Ansøgningsfrist onsdag 21. februar 2018. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag 26. og tirsdag 27. februar. 
 
Såfremt du indkaldes til ansættelsessamtale vil du inden den egentlige samtale blive bedt om at løse en kort skriftlig opgave.  
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. 
Klik på Send ansøgning. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. 
 
Har du ikke internetadgang, kan du sende din ansøgning i et almindeligt brev til Silkeborg Kommune, Organisation og Personale, Søvej 1, 8600 Silkeborg. Husk at anføre job nr. 144514. 
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte. 
 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:2. februar 2018
Udløbsdato:25. februar 2018

Konsulent til HR Support

HR

Vil du have et job, hvor du i høj grad selv kan være med til at forme fremtidens opgaver? Har du erfaring i at arbejde med HR opgaver og HR projekter i en større organisation? Har du et godt kendskab til den offentlige sektor? Evner du at arbejde se...
Indrykket:1. februar 2018
Udløbsdato:19. februar 2018

Konsulent til Data og Analyse - Regionshospitalet Horsens

Økonomi og planlægningsafd.

Hedensted
Vil du være med til at omsætte data til brugbar viden og resultater til gavn for både patienter, klinikere og hospitalets administration? Vi søger en ny kollega til et spændende barselsvikariat i Data og Analyse, der er en del af Økonomi og Planlægn...
Indrykket:2. februar 2018
Udløbsdato:27. februar 2018

Konsulent til Strategi og Kommunikation

Direktionens Stabe

Hedensted
Horsens Kommune søger konsulent med åbenlyst kommunikationstalent Horsens er en visionær kommune, der offensivt og gennem stærke alliancer med borgere, virksomheder, kultur- og foreningsliv lev erer bemærkelsesværdige resultater ift. både velfærd, e...
Indrykket:7. februar 2018
Udløbsdato:4. april 2018

Engagerede kandidater inden for Logistik og Spedition søges!

Add Value ApS

Aarhus
Velkommen til Express Hiring Denne database er henvendt til kandidater med erfaring inden for Logistik og Spedition. Se også vores databaser for Økonomi Regnskab og Nyuddannede Akademikere. Databasen er interessant for dig, der har erfaring med logi...