Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Timelærere i Matematik og Tysk

Tietgen KompetenceCenter søger til vores Gymnasiale Suppleringskurser timelærere til forårsundervisning i april-maj, sommerundervisning i juli-august og vinterundervisning i november-december til Matematik B, Matematik A og Tysk B.

Kurserne henvender sig primært til personer, der har afsluttet en gymnasial uddannelse og mangler et specifikt fagligt niveau for at søge ind på en videregående uddannelse.

Vi tilbyder intensive forløb, hvor pensum og eksamen gennemføres på 2 måneder med lektiecaféer, afleveringsopgaver og 5 ugentlige undervisningsdage. Kursisterne repræsenterer et bredt udsnit af befolkningen, er primært 18-25 år med en almen- eller handelsgymnasial baggrund.

Vi lægger på, at du har personligt overskud til en travl hverdag i kursusperioden, og at du kan rumme mange forskellige typer af kursister samtidigt uden at det går ud over den enkeltes behov. Samtidigt forventer vi, at du har en team-orienteret tilgang til faglig og pædagogisk sparring.

Du har:

  • En faglig relevant uddannelse på kandidatniveau, samt en pædagogisk masteruddannelse eller lignende.
  • Gode it-kundskaber, herunder inden for fagspecifikke programmer.
  • Økonomiske /handelsoreinterede kompetencer.
  • En servicemindede tilgang til undervisning.

Du vil blive en del af et team af undervisere, der er passionerede ift. deres fag, og som altid er villige til at dele erfaringer og metoder. Det er en forudsætning, at du er meget fleksibel, rummelig og har en positiv indstillling til teamsamarbejde, da du også skal varetage opgaver på tværs af holdene.

Løn- og ansættelsesvilkår: Stillingerne er tidsbegrænsede til undervisningsperioderne. Ansættelse efter Finansministeriets cirkulære om timelønnet undervisning.

Yderligere oplysninger og ansøgningsfrist:

Ansøgningsfrist 18. februar 2019. Samtaler vil finde sted i uge 9. Ansøgninger modtages kun via ansøgningsformular på skolens hjemmeside http://tietgen.dk/job , hvor du kan vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. (max. 2 filer)

For yderligere oplysninger kontakt Forstander Kim Larsen på tlf. 2070 2675 eller på mail kila@tietgen.dk


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329946269Phoenix-691cba9a12019-01-22T00:00:00Timelærere i Matematik og Tysk

Tietgen KompetenceCenter søger til vores Gymnasiale Suppleringskurser timelærere til forårsundervisning i april-maj, sommerundervisning i juli-august og vinterundervisning i november-december til Matematik B, Matematik A og Tysk B.

Kurserne henvender sig primært til personer, der har afsluttet en gymnasial uddannelse og mangler et specifikt fagligt niveau for at søge ind på en videregående uddannelse.

Vi tilbyder intensive forløb, hvor pensum og eksamen gennemføres på 2 måneder med lektiecaféer, afleveringsopgaver og 5 ugentlige undervisningsdage. Kursisterne repræsenterer et bredt udsnit af befolkningen, er primært 18-25 år med en almen- eller handelsgymnasial baggrund.

Vi lægger på, at du har personligt overskud til en travl hverdag i kursusperioden, og at du kan rumme mange forskellige typer af kursister samtidigt uden at det går ud over den enkeltes behov. Samtidigt forventer vi, at du har en team-orienteret tilgang til faglig og pædagogisk sparring.

Du har:

  • En faglig relevant uddannelse på kandidatniveau, samt en pædagogisk masteruddannelse eller lignende.
  • Gode it-kundskaber, herunder inden for fagspecifikke programmer.
  • Økonomiske /handelsoreinterede kompetencer.
  • En servicemindede tilgang til undervisning.

Du vil blive en del af et team af undervisere, der er passionerede ift. deres fag, og som altid er villige til at dele erfaringer og metoder. Det er en forudsætning, at du er meget fleksibel, rummelig og har en positiv indstillling til teamsamarbejde, da du også skal varetage opgaver på tværs af holdene.

Løn- og ansættelsesvilkår: Stillingerne er tidsbegrænsede til undervisningsperioderne. Ansættelse efter Finansministeriets cirkulære om timelønnet undervisning.

Yderligere oplysninger og ansøgningsfrist:

Ansøgningsfrist 18. februar 2019. Samtaler vil finde sted i uge 9. Ansøgninger modtages kun via ansøgningsformular på skolens hjemmeside http://tietgen.dk/job , hvor du kan vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. (max. 2 filer)

For yderligere oplysninger kontakt Forstander Kim Larsen på tlf. 2070 2675 eller på mail kila@tietgen.dk

2019-02-19T00:50:43.610 Tietgen KompetenceCenter søger til vores Gymnasiale Suppleringskurser timelærere til forårsundervisning i april-maj, sommerundervisning i juli-august og vinterundervisning i november-december til Matematik B, Matematik A og Tysk B. Kurserne henvender sig primært til personer, der har afsluttet en gymnasial uddannelse og mangler et specifikt fagligt niveau for at søge ind på en videregående uddannelse. Vi tilbyder intensive forløb, hvor pensum og eksamen gennemføres på 2 måneder med lektiecaf er, afleveringsopgaver og 5 ugentlige undervisningsdage. Kursisterne repræsenterer et bredt udsnit af befolkningen, er primært 18-25 år med en almen- eller handelsgymnasial baggrund. Vi lægger på, at du har personligt overskud til en travl hverdag i kursusperioden, og at du kan rumme mange forskellige typer af kursister samtidigt uden at det går ud over den enkeltes behov. Samtidigt forventer vi, at du har en team-orienteret tilgang til faglig og pædagogisk sparring. Du har: En faglig relevant uddannelse på kandidatniveau, samt en pædagogisk masteruddannelse eller lignende. Gode it-kundskaber, herunder inden for fagspecifikke programmer. Økonomiske handelsoreinterede kompetencer. En servicemindede tilgang til undervisning. Du vil blive en del af et team af undervisere, der er passionerede ift. deres fag, og som altid er villige til at dele erfaringer og metoder. Det er en forudsætning, at du er meget fleksibel, rummelig og har en positiv indstillling til teamsamarbejde, da du også skal varetage opgaver på tværs af holdene. Løn- og ansættelsesvilkår: Stillingerne er tidsbegrænsede til undervisningsperioderne. Ansættelse efter Finansministeriets cirkulære om timelønnet undervisning. Yderligere oplysninger og ansøgningsfrist: Ansøgningsfrist 18. februar 2019. Samtaler vil finde sted i uge 9. Ansøgninger modtages kun via ansøgningsformular på skolens hjemmeside http: tietgen.dk job , hvor du kan vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. (max. 2 filer) For yderligere oplysninger kontakt Forstander Kim Larsen på tlf. 2070 2675 eller på mail kila@tietgen.dk11Jobnet691cba9a100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-18T00:00:000000http://www.tietgen.dk/job0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3440727TIETGEN11Rugårdsvej 2865210Odense NVDKDanmark0
kila@tietgen.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset697549JobNet493135849313581000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=691cba9ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=691cba9ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=691cba9a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=691cba9a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/15.jpgMed et job indenfor Undervisning og pædagogik bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Timelærer lige noget for dig.12008001Dansk3Læse/ tale586Timelærer9Undervisning og pædagogik360273033Kimkila@tietgen.dkDKDanmarkDKDanmark329986946Fast stilling som Klinisk underviser i fysioterapiBasic Fast stilling som klinisk underviser i fysioterapi på 37 timer uge i Rehabiliteringsafdelingen, OUH Odense Universitetshospital er ledig til besættelse fra d. 01 08 2019 Du ansættes i Rehabiliteringsafdelingen i funktionsområde 04 på Odense matriklen. Arbejdet foregår primært på hverdage i tidsrummet kl. 7.30 17.00. Dine arbejdsopgaver Hovedopgaven for kliniske undervisere er at forestå det kliniske undervisningsforløb på alle semestre 1-2-4-5-6 for de fysioterapeutstuderende i Rehabiliteringsafdelingen. Herunder planlægning, afvikling og evaluering og af de enkelte forløb samt udvikling af klinisk undervisning. Som klinisk underviser er du ansvarlig for, i samarbejde med uddannelsesansvarlig leder og det øvrige personale i Rehabiliteringsafdelingen samt de kliniske afdelinger, at varetage den kliniske uddannelse af fysioterapeutstuderende ud fra terapeutfaglige og pædagogiske overvejelser inden for rammerne af studieordninger og samarbejdsaftalen med UCL fysioterapeutuddannelsen. Derudover er du ansvarlig for at sikre, at den fysioterapeutiske indsats udført af de studerende varetages etisk, moralsk og fagligt forsvarligt i forhold til OUH´s virksomhedsgrundlag. Du vil således have følgende opgaver: Ansvarlig for planlægning og koordinering af det enkelte undervisningsforløb. Sørge for, at de studerende indføres i arbejdsstedets organisatoriske opbygning, den faglige praksis, udviklingsarbejde i afdelingen samt det tværprofessionelle samarbejde. Vejlede og undervise de studerende samt være ansvarlig for de studerendes arbejdsopgaver herunder patientbehandling. Vurdere de studerendes skriftlige og praktiske arbejde, og give feedback på dette jævnfør læringsudbytter i semesterbeskrivelsen. Evaluere klinisk undervisning Varetage afholdelse af eksamen iflg. gældende regler Vi søger en fysioterapeut der: Har en særlig interesse og kompetencer for at arbejde med undervisning og uddannelse af studerende Enten har klinisk vejleder modul eller tilsvarende, eller er indstillet på at erhverve sig dette. Er bevidst om sin rolle som underviser og er ivrig efter at udvikle sin faglighed og formidle den, med afsæt i praksisfeltet Er ansvarlig og fleksibel og kan prioritere sine arbejdsopgaver i en omskiftelig og ofte uforudsigelig hverdag Kan bevare overblikket og roen i et dynamisk miljø og sætter teamsamarbejdet højt Har en anerkendende og positiv indgangsvinkel til sine arbejdsopgaver, kollegaer og samarbejdspartnere. Om os Rehabiliteringsafdelingen er en selvstændig afdeling med ca. 200 medarbejdere fordelt på 2 matrikler, og med 5 faglige funktionsområder, henholdsvis på OUH i Odense og på OUH Svendborg sygehus. Vi dækker den terapeutiske intervention inden for stort set alle specialer, for såvel ambulante som indlagte patienter. I Rehabiliteringsafdelingen vil du blive en del af en selvfungerende gruppe, bestående af 5 kliniske undervisere, tre inden for fysioterapi og to indenfor ergoterapi, hvor kulturen er kendetegnet ved stor ansvarsfølelse, højt fagligt engagement og lyst til faglig sparring. Vi arbejder med en værdi, hvor vi sætter patienten først og det betyder at vi holder vores aftaler med patienten og inddrager patienten i relevante beslutninger. Du får et selvstændigt arbejde med høj grad af indflydelse på egen arbejdsdag. Du vil indgå i et team hvor dygtige og engagerede kolleger, har fokus på de studerende, patienten og opgaveløsningen. Løn- og ansættelsesforhold I henhold til overenskomst mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og Sundhedskartellet. Der er en prøvetid på 3 måneder, hvis du ikke allerede er ansat i Region Syddanmark. Hvis du har spørgsmål Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: Ledende terapeut:Robert Jull, robert.elbaek.jull@rsyd.dk. Tlf. 21679146 Klinisk underviser Dorthe Bruhn, dorthe.b.poulsen@rsyd.dk. Tlf. 24850273 Klinisk underviser Lars Odgaard, lars.odgaard@rsyd.dk Tlf. 24484663 Ansøgningsfrist Bemærk ansøgningsfristen er d 24.04 2019 Ansættelsessamtaler afholdes i uge 19, forventelig d. 09.05 2019.
Fast stilling som klinisk underviser i fysioterapi på 37 timer/uge i Rehabiliteringsafdelingen, OUH Odense Universitetshospital er ledig til besættelse fra d. 01/08 2019 
 
Du ansættes i Rehabiliteringsafdelingen i funktionsområde 04 på Odense matriklen.
 
Arbejdet foregår primært på hverdage i tidsrummet kl. 7.30 – 17.00.  
  
Dine arbejdsopgaver 
 
Hovedopgaven for kliniske undervisere er at forestå det kliniske undervisningsforløb på alle semestre 1-2-4-5-6 for de fysioterapeutstuderende i Rehabiliteringsafdelingen. Herunder planlægning, afvikling og evaluering og af de enkelte forløb samt udvikling af klinisk undervisning. 
 
Som klinisk underviser er du ansvarlig for, i samarbejde med uddannelsesansvarlig leder og det øvrige personale i Rehabiliteringsafdelingen samt de kliniske afdelinger, at varetage den kliniske uddannelse af fysioterapeutstuderende ud fra terapeutfaglige og pædagogiske overvejelser inden for rammerne af studieordninger og samarbejdsaftalen med UCL; fysioterapeutuddannelsen. Derudover er du ansvarlig for at sikre, at den fysioterapeutiske indsats udført af de studerende varetages etisk, moralsk og fagligt forsvarligt i forhold til OUH´s virksomhedsgrundlag. 
 
Du vil således have følgende opgaver:
  • Ansvarlig for planlægning og koordinering af det enkelte undervisningsforløb.  
  • Sørge for, at de studerende indføres i arbejdsstedets organisatoriske opbygning, den faglige praksis, udviklingsarbejde i afdelingen samt det tværprofessionelle samarbejde.  
  • Vejlede og undervise de studerende samt være ansvarlig for de studerendes arbejdsopgaver herunder patientbehandling.  
  • Vurdere de studerendes skriftlige og praktiske arbejde, og give feedback på dette jævnfør læringsudbytter i semesterbeskrivelsen. 
  • Evaluere klinisk undervisning  
  • Varetage afholdelse af eksamen iflg. gældende regler 
 
Vi søger en fysioterapeut der: 
  • Har en særlig interesse og kompetencer for at arbejde med undervisning og uddannelse af studerende 
  • Enten har klinisk vejleder modul eller tilsvarende, eller er indstillet på at erhverve sig dette.  
  • Er bevidst om sin rolle som underviser og er ivrig efter at udvikle sin faglighed og formidle den, med afsæt i praksisfeltet  
  • Er ansvarlig og fleksibel og kan prioritere sine arbejdsopgaver i en omskiftelig og ofte uforudsigelig hverdag 
  • Kan bevare overblikket og roen i et dynamisk miljø og sætter teamsamarbejdet højt 
  • Har en anerkendende og positiv indgangsvinkel til sine arbejdsopgaver, kollegaer og samarbejdspartnere.  
 
Om os  
 
Rehabiliteringsafdelingen er en selvstændig afdeling med ca. 200 medarbejdere fordelt på 2 matrikler, og med 5 faglige funktionsområder, henholdsvis på OUH i Odense og på OUH Svendborg sygehus.  Vi dækker den terapeutiske intervention inden for stort set alle specialer, for såvel ambulante som indlagte patienter. 
I Rehabiliteringsafdelingen vil du blive en del af en selvfungerende gruppe, bestående af 5 kliniske undervisere, tre inden for fysioterapi og to indenfor ergoterapi, hvor kulturen er kendetegnet ved stor ansvarsfølelse, højt fagligt engagement og lyst til faglig sparring.  
Vi arbejder med en værdi, hvor vi sætter patienten først og det betyder at vi holder vores aftaler med patienten og inddrager patienten i relevante beslutninger.    
Du får et selvstændigt arbejde med høj grad af indflydelse på egen arbejdsdag. Du vil indgå i et team hvor dygtige og engagerede kolleger, har fokus på de studerende, patienten og opgaveløsningen. 
 
Løn- og ansættelsesforhold 
 
I henhold til overenskomst mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og Sundhedskartellet. Der er en prøvetid på 3 måneder, hvis du ikke allerede er ansat i Region Syddanmark.   
 
Hvis du har spørgsmål  
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: 
Ledende terapeut:Robert Jull, robert.elbaek.jull@rsyd.dk. Tlf. 21679146  
Klinisk underviser Dorthe Bruhn, dorthe.b.poulsen@rsyd.dk. Tlf. 24850273 
Klinisk underviser Lars Odgaard, lars.odgaard@rsyd.dk Tlf. 24484663 
 
Ansøgningsfrist 
 
Bemærk ansøgningsfristen er d 24.04 2019  
 
Ansættelsessamtaler afholdes i uge 19, forventelig d. 09.05 2019. 
 
ORS/Small/f8855579_logo.pngRehabiliteringsafdelingenOdense C2019-03-29T14:02:32.8972019-04-24T00:00:00
329999284Eksternt lektorat i engelsk erhvervs- og markedskommunikationRobot Institut for Sprog og Kommunikation i Odense søger 1-2 eksterne lektorer inden for området engelsk erhvervs- og markedskommunikation. Stillingerne er til besættelse i perioden september 2019 - august 2022.Stillingen indebærer undervisning i engelske kommunikationsfag såsom erhvervskommunikation og interkulturel markedskommunikation. Det forventes, at ansøgere har undervisningserfaring på universitetsniveau og har kendskab til dansk.Yderligere oplysninger kan indhentes hos institutleder for Institut for Sprog og Kommunikation, Sharon Millar smillar@sdu.dk (tlf. 65502127).Ansøger bedes oplyse om han hun har har haft andre deltidsansættelser på SDU.Ansættelsesperioden for en Ekstern Lektor vil normalt være 3 år. Denne periode kan dog afviges i særlige tilfælde. Kontakt instituttet for nærmere oplysning herom.Ansættelse finder sted i henhold til aftale mellem Finansministeriet og AC.Frigørelsesattest udstedes.Ansøgere skal vedlægge bevis for kandidateksamen og et CV, der bl.a. oplyser om tidligere undervisningsvirksomhed og relevante faglige kvalifikationer.Ansøgninger vil blive bedømt af en fagkyndig bedømmer.Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online . Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Institut for Sprog og Kommunikation i Odense søger 1-2 eksterne lektorer inden for området engelsk erhvervs- og markedskommunikation. Stillingerne er til besættelse i perioden september 2019 - august 2022.

Stillingen indebærer undervisning i engelske kommunikationsfag såsom erhvervskommunikation og interkulturel markedskommunikation. Det forventes, at ansøgere har undervisningserfaring på universitetsniveau og har kendskab til dansk.

Yderligere oplysninger kan indhentes hos institutleder for Institut for Sprog og Kommunikation, Sharon Millar  smillar@sdu.dk (tlf. 65502127).

Ansøger bedes oplyse om han/hun har/har haft andre deltidsansættelser på SDU.

Ansættelsesperioden for en Ekstern Lektor vil normalt være 3 år. Denne periode kan dog afviges i særlige tilfælde. Kontakt instituttet for nærmere oplysning herom.

Ansættelse finder sted i henhold til aftale mellem Finansministeriet og AC.

Frigørelsesattest udstedes.

Ansøgere skal vedlægge bevis for kandidateksamen og et CV, der bl.a. oplyser om tidligere undervisningsvirksomhed og relevante faglige kvalifikationer.

Ansøgninger vil blive bedømt af en fagkyndig bedømmer.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online". Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-04-02T00:00:002019-04-26T00:00:00
329988332UnderviserRobot AOF Center Odense søger undervisere til aftenskolen. AOF Center Odense dækker kommunerne Assens, Middelfart, Nordfyn, Odense, Kerteminde og Nyborg. Hos AOF er vi i fuld gang med at tilrettelægge den kommende sæson. Vi søger undervisere til følgende fagområder: sprog kreativ motion bevægelse yoga mindfullnes mad livsstil musik sang og andre spændende fagområder Selvom vi er en aftenskole, så foregår meget af vores undervisning i dagtimerne. Det er vigtigt for os, at du kan dit kram, og kan formidle det på en positiv og engageret måde. Vi lægger vægt på et godt fællesskab og rummlighed i forhold til alle typer menensker. Har du lyst til at undervise hos os, så send mig dit CV og en ansøgning med følgende oplysninger: Fag emne Kort beskrivelse (5-6 linjer) Ønske til lokalitet kommune Ønske til tidspunkt Har du ikke hørt fra mig inden den 1. juni, så skal du ikke forvente at komme i betragtning. Vi ser frem til at modtage masser af spændende ansøgninger

AOF Center Odense søger undervisere til aftenskolen.

AOF Center Odense dækker kommunerne Assens, Middelfart, Nordfyn, Odense, Kerteminde og Nyborg.

Hos AOF er vi i fuld gang med at tilrettelægge den kommende sæson. 

Vi søger undervisere til følgende fagområder:

  • sprog
  • kreativ
  • motion & bevægelse
  • yoga & mindfullnes
  • mad & livsstil
  • musik & sang
  • og andre spændende fagområder

Selvom vi er en aftenskole, så foregår meget af vores undervisning i dagtimerne.

Det er vigtigt for os, at du kan dit kram, og kan formidle det på en positiv og engageret måde. Vi lægger vægt på et godt fællesskab og rummlighed i forhold til alle typer menensker.

Har du lyst til at undervise hos os, så send mig dit CV og en ansøgning med følgende oplysninger:

  • Fag / emne
  • Kort beskrivelse (5-6 linjer)
  • Ønske til lokalitet / kommune
  • Ønske til tidspunkt

Har du ikke hørt fra mig inden den 1. juni, så skal du ikke forvente at komme i betragtning.

Vi ser frem til at modtage masser af spændende ansøgninger 

 

AOF-Odense.dkOdense C2019-04-01T00:00:002019-05-10T00:00:00
329982827Lektorater i retsvidenskabRobot Lektorater i retsvidenskabVed Juridisk Institut, SDU opslås et antal lektorater.Stillingerne er ledige til besættelse den 1. august 2019 eller snarest muligt efter aftale. Instituttet søger lektorer inden for retsvidenskab, herunder særligt Det privatretlige område. Vedkommende skal bidrage til at udvikle en stærk forskningsgruppe i privatret i overensstemmelse med instituttets strategi og skal kunne undervise og vejlede inden for det privatretlige fagområde. Ansøgere skal have en faglig profil inden for obligationsret, køberet, erstatningsret, aftaleret, pante- tingsret, konkursret, arbejdsret, selskabsret eller krydsfeltet mellem formueret og økonomi. Det skatteretlige område. Vedkommende skal bidrage til at styrke og udvikle instituttets skatteretlige forskning i overensstemmelse med instituttets strategi og skal kunne undervise og vejlede inden for det skatteretlige fagområde. Ansøgere skal have en faglig profil inden for selskabsbeskatning, personbeskatning eller international beskatning. Det kriminalretlige område. Vedkommende skal bidrage til at styrke og udvikle instituttets kriminalretlige forskning i overensstemmelse med instituttets strateg, og skal kunne undervise og vejlede inden for det kriminalretlige fagområde. Ansøgere skal have en faglig profil inden for strafferet, straffeproces, politiret eller kriminologi. Retshistorie. Vedkommende skal bidrage til at styrke og udvikle instituttets retshistoriske forskning i overensstemmelse med instituttets strategi og i regi af forskningsgruppen Retten i samfundet . Vedkommende skal kunne undervise og vejlede inden for de almene juridiske fag. Ansøgere skal have en faglig profil inden for retshistorie eller retsteori. OpgaverForuden ovennævnte skal man som lektor generelt varetage følgende opgaver: Forske inden for et (eller flere) af ovennævnte fagområder, herunder publicere videnskabelige resultater både nationalt som internationalt. Varetage forskningsbaseret undervisning og udvikle kursusfag såvel fagligt som pædagogisk. Med henblik herpå skal vedkommende løbende vedligeholde og udvikle sine forskningsmæssige og pædagogiske kompetencer. Varetage administrative opgaver i tilknytning til forskning og undervisning. Vejlede bachelor- og specialestuderende. Stille sig selv og sin viden til rådighed ved at engagere sig i diverse videnudvekslingsaktiviteter. Engagere sig i arbejdet med ansøgning om eksterne midler. Varetage visse forskningsledelsesopgaver, herunder ph.d.-vejledning, deltagelse i fagligt bedømmelsesarbejde og redaktionsarbejde. Bidrage til instituttets løbende drift ved fx at indgå i diverse udvalg, påtage sig uddannelsesudviklingsopgaver eller ansvaret for andre konkrete opgaver efter instituttets bestemmelser. Kvalifikationskrav For at være kvalificeret til stillingen skal ansøgere opfylde Juridisk Instituts meriteringskriterier, der kan findes her. Denne vurdering foretages af et, til lejligheden, nedsat bedømmelsesudvalg.For at blive ansat i stillingen, skal ansøgere tillige udgøre et match ift. instituttets aktuelle behov, instituttets strategi og de, med stillingen, forbundne opgaver. Denne vurdering foretages af et, til lejligheden, nedsat ansættelsesudvalg og sker bl.a. på baggrund af ansøgers forsknings- og undervisningsmæssige profil, karakteren af bedømmelsen, ansøgers forskningsplan, ansøgers forventede bidrag til instituttets udvikling samt informationerne og indtrykkene fra en eventuel ansættelsessamtale.Den de, der ansættes, forventes at udvise engagement og synlighed i forhold til instituttet og at bidrage positivt til instituttets arbejdsmiljø, dagligdag og løbende drift.Ansøgere skal kunne undervise på dansk og eller engelsk.Nærmere oplysninger om instituttet og dets strategi og aktiviteter kan findes på instituttets hjemmeside. Ansøgning, løn og ansættelsesforhold mv.Ansættelse finder sted efter overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Ansøgningen skal indeholde følgende: Motiveret ansøgning CV Eksamensbeviser Fyldestgørende publikationsliste med angivelse af de publikationer, der vedhæftes. Undervisningsportfolio indeholdende dokumentation for ansøgers undervisningskvalifikationer og en redegørelse for ansøgers læringssyn og refleksioner over undervisningsmetoder og udvikling heraf. Formkrav og krav til undervisningsportefølje findes her. Forskningsplan indeholdende oplysninger om planlagte forskningsaktiviteter, publiceringsplaner og evt. planer for ansøgning om eksterne midler. Op til 5 videnskabelige publikationer, som ansøgeren ønsker sig bedømt på grundlag af. Der vedhæftes en pdf-fil for hver enkelt publikation. Hvis der er medforfattere til en publikation, skal der vedlægges medforfattererklæring med angivelse af ansøgers bidrag som en del af den pågældende pdf-fil. Såfremt ansøgers ph.d.-afhandling fremsendes som en af de påberåbte publikationer, skal den skriftlige bedømmelse heraf tillige medsendes. Dokumenter, der ikke er på dansk, norsk eller svensk, skal oversættes til engelsk. Hvis ansøgningen ikke indeholder det påkrævede materiale, kan universitetet afvise ansøgningen uden yderligere varsel. AnsøgningsprocedureVed ansøgningsfristens udløb udvælges et antal ansøgere (min. 5) til faglig bedømmelse (short-listing) ud fra en overordnet vurdering af, hvilke ansøgere der ift. deres forsknings- og undervisningsprofil bedst matcher stillingsopslaget og instituttets rekrutteringsbehov. Når bedømmelsesudvalget har afgivet sin vurdering, modtager ansøgeren den del af evalueringen, der vedrører vedkommende selv. Udvalgte ansøgere inviteres til en ansættelsessamtale.Ifølge SDU s interne retningslinjer skal der til en opslået videnskabelig stilling være mindst 3 kvalificerede ansøgere, før denne kan besættes.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online senest 22.04.2019. Uploadede filer skal være i Adobe PDF (ulåst) eller Word format. Læs vejledning til ansøgere. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til institutleder Camilla Hørby Jensen (email: chj@sam.sdu.dk, tlf.: 6550 2198). _______________________________________________________________________________________Juridisk Institut er en de af det Samfundsvidenskabelige Fakultet, der består af i alt 6 institutter. Instituttet har ca. 50 fastansatte medarbejdere fordelt på fire forskningsgrupper (Privatret, Erhvervsforvaltningsret, International ret og Retten i samfundet) og et sekretariat. Hertil kommer en række deltidsansatte undervisere. Instituttet arbejder for at sikre høj kvalitet og samfundsmæssig relevans inden for retsvidenskabelig forskning, uddannelse og videnudveksling. Juridisk Institut udbyder den traditionelle jurauddannelse samt kombinationsuddannelsen HA (jur.) cand.merc.(jur.). Instituttet varetager endvidere undervisningen i de øvrige juridiske fag, der udbydes på SDU.Lektorater i retsvidenskab

Ved Juridisk Institut, SDU opslås et antal lektorater.

Stillingerne er ledige til besættelse den 1. august 2019 eller snarest muligt efter aftale.

Instituttet søger lektorer inden for retsvidenskab, herunder særligt
  • Det privatretlige område. Vedkommende skal bidrage til at udvikle en stærk forskningsgruppe i privatret i overensstemmelse med instituttets strategi og skal kunne undervise og vejlede inden for det privatretlige fagområde. Ansøgere skal have en faglig profil inden for obligationsret, køberet, erstatningsret, aftaleret, pante-/tingsret, konkursret, arbejdsret, selskabsret eller krydsfeltet mellem formueret og økonomi.
  • Det skatteretlige område. Vedkommende skal bidrage til at styrke og udvikle instituttets skatteretlige forskning i overensstemmelse med instituttets strategi og skal kunne undervise og vejlede inden for det skatteretlige fagområde. Ansøgere skal have en faglig profil inden for selskabsbeskatning, personbeskatning eller international beskatning.
  • Det kriminalretlige område. Vedkommende skal bidrage til at styrke og udvikle instituttets kriminalretlige forskning i overensstemmelse med instituttets strateg, og skal kunne undervise og vejlede inden for det kriminalretlige fagområde. Ansøgere skal have en faglig profil inden for strafferet, straffeproces, politiret eller kriminologi.
  • Retshistorie. Vedkommende skal bidrage til at styrke og udvikle instituttets retshistoriske forskning i overensstemmelse med instituttets strategi og i regi af forskningsgruppen ”Retten i samfundet”. Vedkommende skal kunne undervise og vejlede inden for de almene juridiske fag. Ansøgere skal have en faglig profil inden for retshistorie eller retsteori.

Opgaver
Foruden ovennævnte skal man som lektor generelt varetage følgende opgaver:
  • Forske inden for et (eller flere) af ovennævnte fagområder, herunder publicere videnskabelige resultater både nationalt som internationalt.
  • Varetage forskningsbaseret undervisning og udvikle kursusfag – såvel fagligt som pædagogisk. Med henblik herpå skal vedkommende løbende vedligeholde og udvikle sine forskningsmæssige og pædagogiske kompetencer.
  • Varetage administrative opgaver i tilknytning til forskning og undervisning.
  • Vejlede bachelor- og specialestuderende.
  • Stille sig selv og sin viden til rådighed ved at engagere sig i diverse videnudvekslingsaktiviteter.
  • Engagere sig i arbejdet med ansøgning om eksterne midler.
  • Varetage visse forskningsledelsesopgaver, herunder ph.d.-vejledning, deltagelse i fagligt bedømmelsesarbejde og redaktionsarbejde.
  • Bidrage til instituttets løbende drift ved fx at indgå i diverse udvalg, påtage sig uddannelsesudviklingsopgaver eller ansvaret for andre konkrete opgaver efter instituttets bestemmelser.
Kvalifikationskrav
For at være kvalificeret til stillingen skal ansøgere opfylde Juridisk Instituts meriteringskriterier, der kan findes her. Denne vurdering foretages af et, til lejligheden, nedsat bedømmelsesudvalg.

For at blive ansat i stillingen, skal ansøgere tillige udgøre et match ift. instituttets aktuelle behov, instituttets strategi og de, med stillingen, forbundne opgaver. Denne vurdering foretages af et, til lejligheden, nedsat ansættelsesudvalg og sker bl.a. på baggrund af ansøgers forsknings- og undervisningsmæssige profil, karakteren af bedømmelsen, ansøgers forskningsplan, ansøgers forventede bidrag til instituttets udvikling samt informationerne og indtrykkene fra en eventuel ansættelsessamtale.

Den/de, der ansættes, forventes at udvise engagement og synlighed i forhold til instituttet og at bidrage positivt til instituttets arbejdsmiljø, dagligdag og løbende drift.

Ansøgere skal kunne undervise på dansk og/eller engelsk.

Nærmere oplysninger om instituttet og dets strategi og aktiviteter kan findes på instituttets hjemmeside. 

Ansøgning, løn og ansættelsesforhold mv.
Ansættelse finder sted efter overenskomst mellem Finansministeriet og AC.


Ansøgningen skal indeholde følgende:
  • Motiveret ansøgning
  • CV
  • Eksamensbeviser 
  • Fyldestgørende publikationsliste med angivelse af de publikationer, der vedhæftes.
  • Undervisningsportfolio indeholdende dokumentation for ansøgers undervisningskvalifikationer og en redegørelse for ansøgers læringssyn og refleksioner over undervisningsmetoder og udvikling heraf. Formkrav og krav til undervisningsportefølje findes her.
  • Forskningsplan indeholdende oplysninger om planlagte forskningsaktiviteter, publiceringsplaner og evt. planer for ansøgning om eksterne midler.
  • Op til 5 videnskabelige publikationer, som ansøgeren ønsker sig bedømt på grundlag af. Der vedhæftes en pdf-fil for hver enkelt publikation.
    • Hvis der er medforfattere til en publikation, skal der vedlægges medforfattererklæring med angivelse af ansøgers bidrag som en del af den pågældende pdf-fil. 
    • Såfremt ansøgers ph.d.-afhandling fremsendes som en af de påberåbte publikationer, skal den skriftlige bedømmelse heraf tillige medsendes.
Dokumenter, der ikke er på dansk, norsk eller svensk, skal oversættes til engelsk. Hvis ansøgningen ikke indeholder det påkrævede materiale, kan universitetet afvise ansøgningen uden yderligere varsel.

Ansøgningsprocedure
Ved ansøgningsfristens udløb udvælges et antal ansøgere (min. 5) til faglig bedømmelse (short-listing) ud fra en overordnet vurdering af, hvilke ansøgere der ift. deres forsknings- og undervisningsprofil bedst matcher stillingsopslaget og instituttets rekrutteringsbehov.

Når bedømmelsesudvalget har afgivet sin vurdering, modtager ansøgeren den del af evalueringen, der vedrører vedkommende selv. Udvalgte ansøgere inviteres til en ansættelsessamtale.

Ifølge SDU’s interne retningslinjer skal der til en opslået videnskabelig stilling være mindst 3 kvalificerede ansøgere, før denne kan besættes.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online" senest 22.04.2019. Uploadede filer skal være i Adobe PDF (ulåst) eller Word format.

Læs vejledning til ansøgere.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.


Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til institutleder Camilla Hørby Jensen (email: chj@sam.sdu.dk, tlf.: 6550 2198).
_______________________________________________________________________________________
Juridisk Institut er en de af det Samfundsvidenskabelige Fakultet, der består af i alt 6 institutter. Instituttet har ca. 50 fastansatte medarbejdere fordelt på fire forskningsgrupper (Privatret, Erhvervsforvaltningsret, International ret og Retten i samfundet) og et sekretariat. Hertil kommer en række deltidsansatte undervisere. Instituttet arbejder for at sikre høj kvalitet og samfundsmæssig relevans inden for retsvidenskabelig forskning, uddannelse og videnudveksling. Juridisk Institut udbyder den traditionelle jurauddannelse samt kombinationsuddannelsen HA (jur.)/cand.merc.(jur.). Instituttet varetager endvidere undervisningen i de øvrige juridiske fag, der udbydes på SDU.

Syddansk UniversitetOdense M2019-03-22T00:00:002019-04-22T00:00:00
329977184FOF I ODENSE SØGER UNDERVISER I BLOMSTERBINDINGRobot Vi er på udkig efter en dygtig blomsterunderviser, som har lyst til at undervise i blomsterbinding fra den nye efterårssæson (fra september 2019). Er du blomsterbinder? Og har du lyst til at lære håndværket fra dig og inspirere vores kursister til at lave skønne og kreative blomsterkreationer? Måske har du allerede lidt erfaring med at undervise? Det vigtigste er, at du har lyst til at undervise og lære fra dig. Som udgangspunkt vil der være tale om ca. 3 lektioner om ugen sammen finder vi ud af hvornår. Vi er en klassisk aftenskole med base i hjertet af Odense. Lønnen følger Undervisningsministeriets lønsats og er p.t. på 279,23 kr. pr. undervisningslektion (45 minutter). Interesseret? Så send en mail til udviklingskonsulent Lene Spanggaard på lsp@fof-ofm.fk eller ring mellem 10-15 man-tors på 66 11 68 45.

Vi er på udkig efter en dygtig blomsterunderviser, som har lyst til at undervise i blomsterbinding fra den nye efterårssæson (fra september 2019).

Er du blomsterbinder? Og har du lyst til at lære håndværket fra dig og inspirere vores kursister til at lave skønne og kreative blomsterkreationer? Måske har du allerede lidt erfaring med at undervise? Det vigtigste er, at du har lyst til at undervise og lære fra dig. Som udgangspunkt vil der være tale om ca. 3 lektioner om ugen – sammen finder vi ud af hvornår.

Vi er en klassisk aftenskole med base i hjertet af Odense. Lønnen følger Undervisningsministeriets lønsats og er p.t. på 279,23 kr. pr. undervisningslektion (45 minutter).

Interesseret? Så send en mail til udviklingskonsulent Lene Spanggaard på lsp@fof-ofm.fk eller ring mellem 10-15 man-tors på 66 11 68 45.

FOLKELIGT OPLYSNINGS FORBUNDOdense C2019-03-13T00:00:002019-05-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Fast stilling som Klinisk underviser i fysioterapi

Rehabiliteringsafdelingen

Odense C
Fast stilling som klinisk underviser i fysioterapi på 37 timer uge i Rehabiliteringsafdelingen, OUH Odense Universitetshospital er ledig til besættelse fra d. 01 08 2019 Du ansættes i Rehabiliteringsafdelingen i funktionsområde 04 på Odense matrikle...
Indrykket:29. marts 2019
Udløbsdato:24. april 2019

Eksternt lektorat i engelsk erhvervs- og markedskommunikation

Syddansk Universitet

Odense M
Institut for Sprog og Kommunikation i Odense søger 1-2 eksterne lektorer inden for området engelsk erhvervs- og markedskommunikation. Stillingerne er til besættelse i perioden september 2019 - august 2022.Stillingen indebærer undervisning i engelske...
Indrykket:2. april 2019
Udløbsdato:26. april 2019

Underviser

AOF-Odense.dk

Odense C
AOF Center Odense søger undervisere til aftenskolen. AOF Center Odense dækker kommunerne Assens, Middelfart, Nordfyn, Odense, Kerteminde og Nyborg. Hos AOF er vi i fuld gang med at tilrettelægge den kommende sæson. Vi søger undervisere til følgende ...
Indrykket:1. april 2019
Udløbsdato:10. maj 2019

Lektorater i retsvidenskab

Syddansk Universitet

Odense M
Lektorater i retsvidenskabVed Juridisk Institut, SDU opslås et antal lektorater.Stillingerne er ledige til besættelse den 1. august 2019 eller snarest muligt efter aftale. Instituttet søger lektorer inden for retsvidenskab, herunder særligt Det priv...
Indrykket:22. marts 2019
Udløbsdato:22. april 2019

FOF I ODENSE SØGER UNDERVISER I BLOMSTERBINDING

FOLKELIGT OPLYSNINGS FORBUND

Odense C
Vi er på udkig efter en dygtig blomsterunderviser, som har lyst til at undervise i blomsterbinding fra den nye efterårssæson (fra september 2019). Er du blomsterbinder? Og har du lyst til at lære håndværket fra dig og inspirere vores kursister til a...
Indrykket:13. marts 2019
Udløbsdato:1. maj 2019