Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

TO ERFARNE JURISTER TIL ERHVERVSMINISTERIETS

Brænder du for personalejura, trives du med at være sparringspartner, og er du enig i, at djævlen ligger i detaljen? Så kan du være vores nye personalejurist og dermed blive en del af Erhvervsministeriets Koncern HRs fællesskab. 
 
I Erhvervsministeriets Koncern HR servicerer vi ministeriets departement og styrelser med alle former for HR-opgaver, og vi søger nu to nye kolleger til vores juridiske back-office funktion. 
 
Hvad vil du blive en del af? 
I Koncern HR er vi ca. 40 medarbejdere, og vi er organiseret i 4 HR-teams: Administration, Organisationsudvikling, Rekruttering samt Partner- og jura. I Partner- og jura teamet er vi 15 kolleger, hvoraf 10 er HR-Partnere og fem sidder i back-office og fungerer som juridiske sparringspartnere. Vi servicerer både eksternt i forhold til styrelserne og internt i forhold til kolleger i teamet og de øvrige teams i Koncern HR. 
 
I Partner- og jura teamet løser vi vores opgaver, hvorfra det giver mening, hvilket betyder, at vi af og til ”rejser” til ministeriets styrelser, der er placeret rundt om i landet. De af os i teamet, der ikke er ude i landet, sidder i back-office som en central funktion, hvis vigtigste opgave er at skabe hurtig, præcis og korrekt sagsbehandling på det personalejuridiske område. Vi holder styr på praksis, overenskomster, nye regler og retningslinjer og fungerer som videncenter for HR-jura på Erhvervsministeriets område.  
 
Du vil bl.a. komme til at arbejde med: 
 - Rådgivning af ledere og HR-Partnere i vanskelige personalesager og rekrutteringer  
 - Tværgående personalejuridiske opgaver som f.eks. fortolkning af statens overenskomster, barsels- og ferieregler, tjenestemandsret 
 - Udvikling af og sparring om politikker, vejledninger og retningslinjer inden for personale- og arbejdsmiljøområdet 
 - Udarbejdelse af notater der skaber overblik over et område eller går i dybden med  
 - Indgå i arbejdsgrupper på tværs af teams – også inden for ikke-juridiske områder 
 - Sagsbehandling af sager om vederlag til medlemmer af råd og nævn 
 - Besvarelse af anmodninger om aktindsigt mv. 
 - Ansættelse af chefer på ministerområdet 
 - Håndtering af personalemæssige konsekvenser af flytningen af statslige arbejdspladser 
 
Om dig 
Du er naturligvis uddannet jurist og kommer med erfaring inden for ansættelsesret i staten. Det er afgørende, at du er pragmatisk og løsningsorienteret, ligesom du trives i et krydsfelt med mange interessenter og beslutningstagere.  
Du kan arbejde selvstændigt, og du trækker på din erfaring, når du analyserer problemstillinger og strukturerer opgaver. Du har en sikker evne til at finde ind til kernen i en sag. Din formidlingsevne er stærk, og du kan forklare juridiske sammenhænge og servere konkrete mulige løsninger, så ikke- jurister også forstår, hvad det handler om. Du har gode samarbejdsevner og en høj grad af personlig drivkraft og gå-på-mod.  
 
Du bidrager aktivt med din viden og erfaring, hvor der er behov for det i den daglige drift. Du er positivt indstillet i din tilgang til arbejdsopgaverne, så ingen sag er for lille eller for stor til at blive løst. Du trives med travlhed og humor, og du bidrager aktivt til den åbne og muntre omgangstone, som vi har. Sidst men ikke mindst lægger vi vægt på, at du har en bred interesse for HR, så vi således på sigt måske også kan se dig i en anden stilling i Koncern HR. 
 
Hverdagen i Koncern HR 
Vi arbejder i en forbedringskultur, hvor vi altid har fokus på at finde bedre løsninger på baggrund af vores erfaringer og input fra omverdenen. Debatten er til tider livlig, og vi holder humøret højt – også når tempoet er hektisk. Alle opgaver løses i tæt samarbejde med de øvrige teams i Koncern HR, ligesom vi også søger sparring med andre ministeriers HR-afdelinger. Koncern HR har base i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i Valby. Her har vi en velfungerende personaleforening, gratis fitnessfaciliteter, en god kantine og flere sociale arrangementer. 
 
Ansættelse 
Afhængigt af din erfaring vil du blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til overenskomst mellem AC og Finansministeriet. 
 
Ansøgning 
Du søger stillingen via vores elektroniske ansøgningsmodul på https://www.kfst.dk/om-os/job/ledigestillinger/. 
Vi skal have modtaget din ansøgning med CV, karakterudskrifter og eksamensbevis senest tirsdag den 20. februar 2018, kl. 12:00. Vi forventer at afholde første samtaler torsdag d. 22. & fredag d. 23. februar. Anden samtalerunde vil blive afholdt mandag d. 26. februar 2018. 
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Koncern HR-chef Catharina Winterberg på 91 33 70 48 eller teamleder for Partner- og jura teamet Mette J. Breslau på 91 39 94 13. 
 
Der vil blive brugt personlighedsanalyse og logiktest som led i rekrutteringen. 
 
Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle, 
uanset personlig baggrund, til at søge. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her