Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To jurister til Kontoret for Selskaber og Rettigheder

Kontoret for Selskaber og Rettigheder søger to dygtige cand.jur./cand.merc.jur. med erfaring fra ejendomsområdet.

Du vil komme til at indgå i et stærkt juridisk team i Økonomiforvaltningen, som beskæftiger sig med økonomiske rettigheder over fast ejendom, aftaleindgåelse mv. samt opgaver i forhold til de selskaber, som Københavns Kommune er medejer af.

Arbejdsopgaverne vil i overvejende grad omfatte juridiske og økonomiske opgaver indenfor ejendomsområdet. Det er en fordel, hvis du har talforståelse samt kendskab til tinglysning.

Arbejdsopgaver kan være at

  • klargøre tilbud om frikøb/udskydelse af kommunens tilbagekøbsrettigheder
  • sagsbehandle sager vedrørende kommunens privatretlige servitutter
  • udarbejde økonomiske og juridiske notater
  • udarbejde indstillinger og beslutningsoplæg til Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen
  • bistå vores eksterne advokater i forbindelse med retssager
  • deltage i projektgrupper mv. vedrørende byudviklingsprojekter

Du vil få en travl hverdag med sagsbehandling, møder og forhandlinger med eksterne parter, rådgivere, mæglere, advokater m.fl. Vi forventer, at du er fleksibel, har stort engagement, har fokus på høj kvalitet i din opgaveløsning samt kan håndtere en større sagsportefølje.

Du bliver en del af et kontor, hvor den daglige omgangstone er uformel, og hvor videndeling samt sparring med erfarne kolleger bliver prioriteret højt.

Kvalifikationer

Det er vores forventning, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Vi lægger vægt på, at du er dygtig til at kommunikere i både skrift og tale. Ligeledes er det vigtigt, at du er kvalitetsbevidst, grundig, har blik for detaljen og er løsningsorienteret.

Der vil være mulighed for at deltage i såvel intern som ekstern efteruddannelse. Tidligere erfaring fra advokatkontor, finansiel virksomhed, kommune eller ministerium er en fordel, men nyuddannede kan også komme i betragtning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne ønskes besat snarest muligt og senest den 1. december 2019.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst for akademikere ansat i kommuner med mulighed for forhandling i forhold til relevante kvalifikationer og anciennitet.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost og flekstidsordning. Arbejdsstedet er Københavns Rådhus.

Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen får du ved at kontakte kontorchef Per Justesen på 2673 2435 eller vicekontorchef Pia Mørkedal på 2157 1073.

Søg via nedenstående link senest fredag den 4. oktober 2019
Vi forventer at afholde samtaler i uge 41.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er én af i alt syv forvaltninger i Københavns Kommune og varetager de overordnede og koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, økonomisystem, personale, fysisk planlægning, information og kommunikation. Desuden varetager Økonomiforvaltningen sekretariatsbetjeningen af Overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget. Læs mere om Københavns Kommune på www.kk.dk.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330085526Phoenix-53dcdcb012019-09-06T11:00:35.287To jurister til Kontoret for Selskaber og Rettigheder

Kontoret for Selskaber og Rettigheder søger to dygtige cand.jur./cand.merc.jur. med erfaring fra ejendomsområdet.

Du vil komme til at indgå i et stærkt juridisk team i Økonomiforvaltningen, som beskæftiger sig med økonomiske rettigheder over fast ejendom, aftaleindgåelse mv. samt opgaver i forhold til de selskaber, som Københavns Kommune er medejer af.

Arbejdsopgaverne vil i overvejende grad omfatte juridiske og økonomiske opgaver indenfor ejendomsområdet. Det er en fordel, hvis du har talforståelse samt kendskab til tinglysning.

Arbejdsopgaver kan være at

  • klargøre tilbud om frikøb/udskydelse af kommunens tilbagekøbsrettigheder
  • sagsbehandle sager vedrørende kommunens privatretlige servitutter
  • udarbejde økonomiske og juridiske notater
  • udarbejde indstillinger og beslutningsoplæg til Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen
  • bistå vores eksterne advokater i forbindelse med retssager
  • deltage i projektgrupper mv. vedrørende byudviklingsprojekter

Du vil få en travl hverdag med sagsbehandling, møder og forhandlinger med eksterne parter, rådgivere, mæglere, advokater m.fl. Vi forventer, at du er fleksibel, har stort engagement, har fokus på høj kvalitet i din opgaveløsning samt kan håndtere en større sagsportefølje.

Du bliver en del af et kontor, hvor den daglige omgangstone er uformel, og hvor videndeling samt sparring med erfarne kolleger bliver prioriteret højt.

Kvalifikationer

Det er vores forventning, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Vi lægger vægt på, at du er dygtig til at kommunikere i både skrift og tale. Ligeledes er det vigtigt, at du er kvalitetsbevidst, grundig, har blik for detaljen og er løsningsorienteret.

Der vil være mulighed for at deltage i såvel intern som ekstern efteruddannelse. Tidligere erfaring fra advokatkontor, finansiel virksomhed, kommune eller ministerium er en fordel, men nyuddannede kan også komme i betragtning.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingerne ønskes besat snarest muligt og senest den 1. december 2019.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst for akademikere ansat i kommuner med mulighed for forhandling i forhold til relevante kvalifikationer og anciennitet.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost og flekstidsordning. Arbejdsstedet er Københavns Rådhus.

Mere information
Yderligere oplysninger om stillingen får du ved at kontakte kontorchef Per Justesen på 2673 2435 eller vicekontorchef Pia Mørkedal på 2157 1073.

Søg via nedenstående link senest fredag den 4. oktober 2019
Vi forventer at afholde samtaler i uge 41.

Om Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er én af i alt syv forvaltninger i Københavns Kommune og varetager de overordnede og koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, økonomisystem, personale, fysisk planlægning, information og kommunikation. Desuden varetager Økonomiforvaltningen sekretariatsbetjeningen af Overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget. Læs mere om Københavns Kommune på www.kk.dk.

 

2019-10-05T00:51:24.013 Kontoret for Selskaber og Rettigheder søger to dygtige cand.jur. cand.merc.jur. med erfaring fra ejendomsområdet. Du vil komme til at indgå i et stærkt juridisk team i Økonomiforvaltningen, som beskæftiger sig med økonomiske rettigheder over fast ejendom, aftaleindgåelse mv. samt opgaver i forhold til de selskaber, som Københavns Kommune er medejer af. Arbejdsopgaverne vil i overvejende grad omfatte juridiske og økonomiske opgaver indenfor ejendomsområdet. Det er en fordel, hvis du har talforståelse samt kendskab til tinglysning. Arbejdsopgaver kan være at klargøre tilbud om frikøb udskydelse af kommunens tilbagekøbsrettigheder sagsbehandle sager vedrørende kommunens privatretlige servitutter udarbejde økonomiske og juridiske notater udarbejde indstillinger og beslutningsoplæg til Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen bistå vores eksterne advokater i forbindelse med retssager deltage i projektgrupper mv. vedrørende byudviklingsprojekter Du vil få en travl hverdag med sagsbehandling, møder og forhandlinger med eksterne parter, rådgivere, mæglere, advokater m.fl. Vi forventer, at du er fleksibel, har stort engagement, har fokus på høj kvalitet i din opgaveløsning samt kan håndtere en større sagsportefølje. Du bliver en del af et kontor, hvor den daglige omgangstone er uformel, og hvor videndeling samt sparring med erfarne kolleger bliver prioriteret højt. Kvalifikationer Det er vores forventning, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Vi lægger vægt på, at du er dygtig til at kommunikere i både skrift og tale. Ligeledes er det vigtigt, at du er kvalitetsbevidst, grundig, har blik for detaljen og er løsningsorienteret. Der vil være mulighed for at deltage i såvel intern som ekstern efteruddannelse. Tidligere erfaring fra advokatkontor, finansiel virksomhed, kommune eller ministerium er en fordel, men nyuddannede kan også komme i betragtning. Løn- og ansættelsesvilkår Stillingerne ønskes besat snarest muligt og senest den 1. december 2019. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst for akademikere ansat i kommuner med mulighed for forhandling i forhold til relevante kvalifikationer og anciennitet. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost og flekstidsordning. Arbejdsstedet er Københavns Rådhus. Mere information Yderligere oplysninger om stillingen får du ved at kontakte kontorchef Per Justesen på 2673 2435 eller vicekontorchef Pia Mørkedal på 2157 1073. Søg via nedenstående link senest fredag den 4. oktober 2019 Vi forventer at afholde samtaler i uge 41. Om Økonomiforvaltningen Økonomiforvaltningen er én af i alt syv forvaltninger i Københavns Kommune og varetager de overordnede og koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, økonomisystem, personale, fysisk planlægning, information og kommunikation. Desuden varetager Økonomiforvaltningen sekretariatsbetjeningen af Overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget. Læs mere om Københavns Kommune på www.kk.dk.10Phoenix53dcdcb0101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-04T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=160695&DepartmentId=19106&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3602833Kontoret for Selskaber og Rettigheder11Rådhuspladsen 11550København VDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent819408KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk16069500006-09-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=53dcdcb0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=53dcdcb0https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=53dcdcb0&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=53dcdcb0&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonTo jurister til Kontoret for Selskaber og Rettigheder1Dansk3Læse/ tale242910Jurist5Kontor og administration362608983mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmarkda-DK