Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To koordinerende sagsbehandlere til afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse

Koordinerende sagsbehandler søges til Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse (AF)

Opslaget rummer to barselsvikariater, én i sygedagpenge (SDP) og én i jobafklaringsforløb (JAF) og er til besættelse ca. 1. september 2019.

Ønsker du en arbejdsdag i en afdeling i rivende udvikling, hvor borgeren er i centrum og din faglighed kommer i spil, så er du den kompetente medarbejder, vi søger. Som udgangspunkt søges begge stillinger, men du er selvfølgelig velkommen til at gøre opmærksom på, at du kun søger det ene område.

I Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse arbejder vi målrettet med at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet for sygemeldte borgere. Vi er en afdeling, som sætter en ære i at modtage nye medarbejdere.

Vi har ansvaret for opfølgning og indsats efter sygedagpengelovens regler; bevilger og iværksætter revalidering og har et tæt samarbejde med virksomhederne om fastholdelsesindsatsen.
Derudover har vi ansvaret for de sygedagpengesager, der bliver til jobafklaringsforløb.
Vi afklarer de fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, og udarbejder indstillinger til rehabiliteringsmøder. Rehabiliteringsteamet er også organisatorisk forankret i AF.

Din arbejdsdag bærer præg af stor spændevidde og ansvar samt engagerede humørfyldte og hjælpsomme kollegaer, hvor vi lærer af hinanden. Et stort fokus i dagligdagen er, at fagligheden kommer i spil, så den enkelte borger støttes i at tage ansvar og mestre eget liv til en aktiv deltagelse på arbejdsmarkedet.

Du er er uddannet socialrådgiver/socialformidler, eller har anden relevant erfaring og

  • du har erfaring med en af målgrupperne el. med borgere, der er helbredsmæssigt udfordret på flere områder og gerne erfaring indenfor myndighedsarbejde
  • du har erfaring i fastholdelsesindsats og samarbejde med arbejdsgivere
  • du har fokus på den enkelte borgers ressourcer og udviklingsmuligheder
  • du har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsform
  • du har ode kommunikations- og formidlingsevner både i skrift og i tale
  • du har kendskab til relevant lovgivning, arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsrettede tilbud
  • du har fagligt engagement og lyst til at arbejde med målgruppen
  • du har et godt humør og gode samarbejdsevner
  • du er fleksibel og nuanceret i opgaveudførelsen
  • du har evne til at bidrage til udviklingen af tilbud og metoder
  • du kan arbejde selvstændigt, systematisk og engageret i en hverdag med flere bolde i luften
  • du besidder stærke it kompetencer
  • du har lyst til og flair for den administration, som følger med sagsbehandlingen og er en stærk IT-bruger
  • du kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodisk
  • du har blik for muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af teams og i et borgersamarbejde
  • du har styrken og engagementet til at arbejde i en organisation under stadig forandring.

Arbejdsopgaver
  • sagsbehandling af borgere på JAF eller SDP
  • sagsarbejde i forhold til at bringe borgerens sag på møde i rehabiliteringsteamet
  • igangsætte meningsfulde virksomhedsrettede tilbud
  • samarbejde med virksomhedskonsulenter, rehabiliteringsteam, mentorer/bostøtter og sundhedskoordinatorer samt eksterne samarbejdspartnere
  • administrativt arbejde i forbindelse med sagsbehandlingen
  • samarbejde med virksomheder og øvrige indsatstilbud om hurtig afklaring og tilbagevenden
  • inddrage den sygemeldtes arbejdsplads i indsatsen
  • dialog med borgeren om vejen til raskmelding og udvikling af pågældendes beskæftigelsespotentiale
  • sikre rettidig og korrekt dokumentation af indsatsen
  • bidrage til den faglige omsætning og udvikling i afdelingen
  • foretage en helhedsorienteret socialfaglig vurdering med henblik på primært tilbagevenden til arbejdsmarkedet eller overgang til anden forsørgelse
  • behandle sager om revalidering, fleksjob og førtidspension.

Vi kan tilbyde
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed med mulighed for løbende og kvalificeret sparring
  • udstrakt grad af selvstændig kompetence
  • flekstidsordning
  • sundhedsordning.

Stillingerne er på 37 timer om ugen, og lønnen aftales med Dansk Socialrådgiverforening/HK efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Ønsker du yder ligere oplysninge er du velkommen til at kontakte fdelingsleder Peter Valentin på tlf. 51 82 08 07 eller faglig koordinator Gitte Krabbe Kurup på tlf. 20 55 33 37.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 24. juni 2019.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330022951Phoenix-fca8094812019-06-03T00:00:00To koordinerende sagsbehandlere til afdelingen for ArbejdsmarkedsfastholdelseKoordinerende sagsbehandler søges til Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse (AF)

Opslaget rummer to barselsvikariater, én i sygedagpenge (SDP) og én i jobafklaringsforløb (JAF) og er til besættelse ca. 1. september 2019.

Ønsker du en arbejdsdag i en afdeling i rivende udvikling, hvor borgeren er i centrum og din faglighed kommer i spil, så er du den kompetente medarbejder, vi søger. Som udgangspunkt søges begge stillinger, men du er selvfølgelig velkommen til at gøre opmærksom på, at du kun søger det ene område.

I Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse arbejder vi målrettet med at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet for sygemeldte borgere. Vi er en afdeling, som sætter en ære i at modtage nye medarbejdere.

Vi har ansvaret for opfølgning og indsats efter sygedagpengelovens regler; bevilger og iværksætter revalidering og har et tæt samarbejde med virksomhederne om fastholdelsesindsatsen.
Derudover har vi ansvaret for de sygedagpengesager, der bliver til jobafklaringsforløb.
Vi afklarer de fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, og udarbejder indstillinger til rehabiliteringsmøder. Rehabiliteringsteamet er også organisatorisk forankret i AF.

Din arbejdsdag bærer præg af stor spændevidde og ansvar samt engagerede humørfyldte og hjælpsomme kollegaer, hvor vi lærer af hinanden. Et stort fokus i dagligdagen er, at fagligheden kommer i spil, så den enkelte borger støttes i at tage ansvar og mestre eget liv til en aktiv deltagelse på arbejdsmarkedet.

Du er er uddannet socialrådgiver/socialformidler, eller har anden relevant erfaring og
  • du har erfaring med en af målgrupperne el. med borgere, der er helbredsmæssigt udfordret på flere områder og gerne erfaring indenfor myndighedsarbejde
  • du har erfaring i fastholdelsesindsats og samarbejde med arbejdsgivere
  • du har fokus på den enkelte borgers ressourcer og udviklingsmuligheder
  • du har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsform
  • du har ode kommunikations- og formidlingsevner både i skrift og i tale
  • du har kendskab til relevant lovgivning, arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsrettede tilbud
  • du har fagligt engagement og lyst til at arbejde med målgruppen
  • du har et godt humør og gode samarbejdsevner
  • du er fleksibel og nuanceret i opgaveudførelsen
  • du har evne til at bidrage til udviklingen af tilbud og metoder
  • du kan arbejde selvstændigt, systematisk og engageret i en hverdag med flere bolde i luften
  • du besidder stærke it kompetencer
  • du har lyst til og flair for den administration, som følger med sagsbehandlingen og er en stærk IT-bruger
  • du kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodisk
  • du har blik for muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af teams og i et borgersamarbejde
  • du har styrken og engagementet til at arbejde i en organisation under stadig forandring.

Arbejdsopgaver
  • sagsbehandling af borgere på JAF eller SDP
  • sagsarbejde i forhold til at bringe borgerens sag på møde i rehabiliteringsteamet
  • igangsætte meningsfulde virksomhedsrettede tilbud
  • samarbejde med virksomhedskonsulenter, rehabiliteringsteam, mentorer/bostøtter og sundhedskoordinatorer samt eksterne samarbejdspartnere
  • administrativt arbejde i forbindelse med sagsbehandlingen
  • samarbejde med virksomheder og øvrige indsatstilbud om hurtig afklaring og tilbagevenden
  • inddrage den sygemeldtes arbejdsplads i indsatsen
  • dialog med borgeren om vejen til raskmelding og udvikling af pågældendes beskæftigelsespotentiale
  • sikre rettidig og korrekt dokumentation af indsatsen
  • bidrage til den faglige omsætning og udvikling i afdelingen
  • foretage en helhedsorienteret socialfaglig vurdering med henblik på primært tilbagevenden til arbejdsmarkedet eller overgang til anden forsørgelse
  • behandle sager om revalidering, fleksjob og førtidspension.

Vi kan tilbyde
  • et spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed med mulighed for løbende og kvalificeret sparring
  • udstrakt grad af selvstændig kompetence
  • flekstidsordning
  • sundhedsordning.

Stillingerne er på 37 timer om ugen, og lønnen aftales med Dansk Socialrådgiverforening/HK efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Ønsker du yder ligere oplysninge er du velkommen til at kontakte fdelingsleder Peter Valentin på tlf. 51 82 08 07 eller faglig koordinator Gitte Krabbe Kurup på tlf. 20 55 33 37.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019.

Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 24. juni 2019.

 

2019-06-19T00:52:26.790 Koordinerende sagsbehandler søges til Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse (AF) Opslaget rummer to barselsvikariater, én i sygedagpenge (SDP) og én i jobafklaringsforløb (JAF) og er til besættelse ca. 1. september 2019. Ønsker du en arbejdsdag i en afdeling i rivende udvikling, hvor borgeren er i centrum og din faglighed kommer i spil, så er du den kompetente medarbejder, vi søger. Som udgangspunkt søges begge stillinger, men du er selvfølgelig velkommen til at gøre opmærksom på, at du kun søger det ene område. I Afdelingen for Arbejdsmarkedsfastholdelse arbejder vi målrettet med at fastholde tilknytningen til arbejdsmarkedet for sygemeldte borgere. Vi er en afdeling, som sætter en ære i at modtage nye medarbejdere. Vi har ansvaret for opfølgning og indsats efter sygedagpengelovens regler bevilger og iværksætter revalidering og har et tæt samarbejde med virksomhederne om fastholdelsesindsatsen. Derudover har vi ansvaret for de sygedagpengesager, der bliver til jobafklaringsforløb. Vi afklarer de fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet, og udarbejder indstillinger til rehabiliteringsmøder. Rehabiliteringsteamet er også organisatorisk forankret i AF. Din arbejdsdag bærer præg af stor spændevidde og ansvar samt engagerede humørfyldte og hjælpsomme kollegaer, hvor vi lærer af hinanden. Et stort fokus i dagligdagen er, at fagligheden kommer i spil, så den enkelte borger støttes i at tage ansvar og mestre eget liv til en aktiv deltagelse på arbejdsmarkedet. Du er er uddannet socialrådgiver socialformidler, eller har anden relevant erfaring ogdu har erfaring med en af målgrupperne el. med borgere, der er helbredsmæssigt udfordret på flere områder og gerne erfaring indenfor myndighedsarbejdedu har erfaring i fastholdelsesindsats og samarbejde med arbejdsgiveredu har fokus på den enkelte borgers ressourcer og udviklingsmulighederdu har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsformdu har ode kommunikations- og formidlingsevner både i skrift og i taledu har kendskab til relevant lovgivning, arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsrettede tilbuddu har fagligt engagement og lyst til at arbejde med målgruppendu har et godt humør og gode samarbejdsevnerdu er fleksibel og nuanceret i opgaveudførelsendu har evne til at bidrage til udviklingen af tilbud og metoderdu kan arbejde selvstændigt, systematisk og engageret i en hverdag med flere bolde i luftendu besidder stærke it kompetencerdu har lyst til og flair for den administration, som følger med sagsbehandlingen og er en stærk IT-brugerdu kan have mange bolde i luften i en hektisk hverdag og samtidig arbejde systematisk og metodiskdu har blik for muligheder frem for begrænsninger og kan indgå i et konstruktivt samarbejde på tværs af teams og i et borgersamarbejdedu har styrken og engagementet til at arbejde i en organisation under stadig forandring. Arbejdsopgaversagsbehandling af borgere på JAF eller SDPsagsarbejde i forhold til at bringe borgerens sag på møde i rehabiliteringsteametigangsætte meningsfulde virksomhedsrettede tilbudsamarbejde med virksomhedskonsulenter, rehabiliteringsteam, mentorer bostøtter og sundhedskoordinatorer samt eksterne samarbejdspartnereadministrativt arbejde i forbindelse med sagsbehandlingensamarbejde med virksomheder og øvrige indsatstilbud om hurtig afklaring og tilbagevendeninddrage den sygemeldtes arbejdsplads i indsatsendialog med borgeren om vejen til raskmelding og udvikling af pågældendes beskæftigelsespotentialesikre rettidig og korrekt dokumentation af indsatsenbidrage til den faglige omsætning og udvikling i afdelingenforetage en helhedsorienteret socialfaglig vurdering med henblik på primært tilbagevenden til arbejdsmarkedet eller overgang til anden forsørgelsebehandle sager om revalidering, fleksjob og førtidspension. Vi kan tilbydeet spændende og udfordrende arbejdsområde med fokus på faglighed med mulighed for løbende og kvalificeret sparringudstrakt grad af selvstændig kompetenceflekstidsordningsundhedsordning. Stillingerne er på 37 timer om ugen, og lønnen aftales med Dansk Socialrådgiverforening HK efter gældende overenskomst. Yderligere oplysninger Ønsker du yder ligere oplysninge er du velkommen til at kontakte fdelingsleder Peter Valentin på tlf. 51 82 08 07 eller faglig koordinator Gitte Krabbe Kurup på tlf. 20 55 33 37. Ansøgningsfrist Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. juni 2019. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 24. juni 2019.11jobnetfca80948100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-18T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1524&ERId=350630EuropaDanmarkJyllandØstjyllandSkanderborgEuropaDanmarkJyllandØstjyllandHorsensEuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhusEuropaDanmarkJyllandØstjyllandOdder3526279Skanderborg Kommune11Skanderborg Fælled 18660SkanderborgDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent759677JobNet4987748498774810013-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fca80948https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fca80948https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fca80948&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fca80948&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/2.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Skanderborg Kommune er dette netop hvad du bliver mødt af.12008001Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler10Sundhed11Socialvæsen361806506noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330034320Koordinerende sagsbehandler med mentorfunktionRobot Til spændende og nytænkende pilotprojekt søges koordinerende sagsbehandler med mentorerfaring til fast stillingProjektet består af 2 koordinerende sagsbehandlere mentorer, hvoraf den ene har sagsbehandlererfaring, mens det forventes, at du kan bidrage med mentorerfaring.Du skal være med til at afprøve og udvikle en ny arbejdsmetode, hvor du er både koordinerende sagsbehandler og mentor. Du har medindflydelse på, hvordan stillingen formes.Tiltrædelse 1. august 2019 eller snarest derefter.Målgruppen er borgere i ressourceforløb. Borgerne kommer fra et sygedagpenge- eller jobafklaringsforløb, og har dermed tidligere været på arbejdsmarkedet.Som koordinerende sagsbehandler mentor har du ansvar for myndighedsopgaven vedr. udarbejdelse og opfølgning på indholdet i rehabiliteringsplanen for den enkelte borger. Du skal sammen med borgeren styrke de beskæftigelsesmæssige muligheder, herunder arbejde med individuelle udviklingspunkter samt motivere i retning af tilbagevenden til arbejdsmarkedet.Som koordinerende sagsbehandler mentor skal du have et helhedsorienteret syn på indsatsen, og fokus på, hvordan indsatserne kan understøtte hinanden. Du koordinerer på tværs af forvaltninger og andre myndigheder, og har blik for at inddrage netværk og relevante samarbejdspartnere, og bidrager til at vi spiller hinanden gode.Det forventes, at du vil være med til bidrage med dine erfaringer som mentor, samt i samarbejde med den anden koordinerende sagsbehandler mentor og ledelse vil bidrage til udvikling af projektet, ligesom du vil skulle indgå i evalueringsprocessen af den kombinerede sagsbehandler mentorfunktion.Det forventes, at du har en empowerment baseret anerkendende tilgang, hvor borgeren støttes i at finde egne ressourcer og til at tage ansvar for sin egen vej tilbage til arbejdsmarkedet. Du sparrer med borgeren, og i samarbejde lægges en plan for, hvordan ressourcerne i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet kan styrkes.ArbejdsopgaverMentorfunktion mhp. at motivere og støtte til tilbagevenden til arbejdsmarkedet, herunder fokus på, at der kan iværksættes virksomhedsrettet indsats, gerne som parallelindsats til f.eks. behandlingsforløbSagsbehandling og opfølgningssamtaler med borgere i Ressourceforløb, herunder udvikling afdækning af arbejdsevnenUdfærdige den forberedende del af rehabiliteringsplanen med henblik på at forelægge sagen for RehabiliteringsteametTværfagligt samarbejde på tværs af social- og beskæftigelsesområdet samt med andre samarbejdspartnere, som f.eks. Center for Børn og Forebyggelse, socialpsykiatrien og den psykiatriske og somatiske del af sygehuset.Dine faglige og personlige kvalifikationerUddannet socialrådgiver socialformidler eller anden relevant uddannelse på bachelorniveauErfaring fra arbejde som mentor, gerne suppleret med relevant efteruddannelse som f.eks. KRAPEr struktureret, handlingsorienteret, robust og ser muligheder frem for begrænsningerKan skabe gode relationer til både borgere, kollegaer og samarbejdspartnereKan sikre flow og fremdrift i sagerneHar erfaring med eller lyst til at arbejde tværfagligtArbejder gerne selvstændigt, men er også holdspillerHar gode evner for formidling og kommunikation samt gode administrative egenskaberKendskab til beskæftigelsesområdet er en fordel.Vi tilbyderEn arbejdskultur der i høj grad bærer præg af samarbejde, nysgerrighed, dynamik, ligeværdighed samt høje faglige kvalifikationer og ambitioner. Vi lægger stor vægt på, at dette afspejler sig i både det praktiske arbejde, kollegiale samarbejde samt i kommunikationen med borgerne og eksterne samarbejdspartnereSparring og supervisionHøj grad af medbestemmelse og mulighed for at påvirke det daglige arbejdeSynlig og tydelig ledelseGode kolleger med humor og let til smilEt introduktionsforløb i de første uger, og derefter løbende opfølgning med kollegaer og nærmeste lederMange personalegoder, herunder mulighed for fleksible arbejdstider, hjemmearbejdsdage samt frugt- og kantineordning.Vilkår og lønAnsættelsesstedet er CEB, Sygefravær og Jobfastholdelse, Godsbanevej 1A, Herning.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Stillingen er på 37 timer.Det er en forudsætning for at varetage jobbet, at du har kørekort.KontaktEr du interesseret i at høre mere om stillingen, så kontakt konstitueret afsnitsleder Else Lübker på tlf. 96 28 51 46 eller faglig specialist Britta Søgaard Hansen på tlf. 96 28 51 07.AnsøgningsfristTorsdag den 20. juni 2019 kl. 10.00.Samtaler vil blive afholdt onsdag den 26. juni 2019.Om os:CEB (Center for Erhvervsafklaring & Beskæftigelse) er en del af Herning Kommunes Social- og Beskæftigelsesafdeling. Vi har ansvar for sygefraværs- og jobfastholdelsesindsatsen i Herning Kommune, hvilket betyder at såvel myndighedsopgaven, som indsatsdelen for borgere i sygedagpenge-, jobafklarings- og ressourceforløb er placeret her under ét tag, på Godsbanevej 1A, Herning.CEB har igennem årene opbygget en position som et stærkt videnscenter i sygefravær og jobfast-holdelse. Med stor indsigt i arbejdsmarkedet og helbredsproblematikker ved vi, hvad der skal til for at hjælpe mennesker tilbage i job.CEB er en spændende og værdibaseret ledet arbejdsplads i konstant udvikling. Vi er ambitiøse, både i forhold til at løse vores kerneopgave og til at være en attraktiv arbejdsplads. Huset rummer engagerede og dygtige medarbejdere med et højt fagligt niveau, som sammen med ledelsen har fokus på at gøre dét vi gør bedst muligt. Derfor tør vi også stille spørgsmål ved egen praksis med det sigte at blive bedre. CEB har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone, hvor der er højt til loftet og plads til forskellighed.Se mere på vores hjemmeside http: www.ceb.herning.dkTil spændende og nytænkende pilotprojekt søges koordinerende sagsbehandler med mentorerfaring til fast stilling

Projektet består af 2 koordinerende sagsbehandlere/mentorer, hvoraf den ene har sagsbehandlererfaring, mens det forventes, at du kan bidrage med mentorerfaring.

Du skal være med til at afprøve og udvikle en ny arbejdsmetode, hvor du er både koordinerende sagsbehandler og mentor. Du har medindflydelse på, hvordan stillingen formes.

Tiltrædelse 1. august 2019 eller snarest derefter.

Målgruppen er borgere i ressourceforløb. Borgerne kommer fra et sygedagpenge- eller jobafklaringsforløb, og har dermed tidligere været på arbejdsmarkedet.

Som koordinerende sagsbehandler/mentor har du ansvar for myndighedsopgaven vedr. udarbejdelse og opfølgning på indholdet i rehabiliteringsplanen for den enkelte borger. Du skal sammen med borgeren styrke de beskæftigelsesmæssige muligheder, herunder arbejde med individuelle udviklingspunkter samt motivere i retning af tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Som koordinerende sagsbehandler/mentor skal du have et helhedsorienteret syn på indsatsen, og fokus på, hvordan indsatserne kan understøtte hinanden. Du koordinerer på tværs af forvaltninger og andre myndigheder, og har blik for at inddrage netværk og relevante samarbejdspartnere, og bidrager til at vi spiller hinanden gode.

Det forventes, at du vil være med til bidrage med dine erfaringer som mentor, samt i samarbejde med den anden koordinerende sagsbehandler/mentor og ledelse vil bidrage til udvikling af projektet, ligesom du vil skulle indgå i evalueringsprocessen af den kombinerede sagsbehandler/ mentorfunktion.

Det forventes, at du har en empowerment baseret/anerkendende tilgang, hvor borgeren støttes i at finde egne ressourcer og til at tage ansvar for sin egen vej tilbage til arbejdsmarkedet. Du sparrer med borgeren, og i samarbejde lægges en plan for, hvordan ressourcerne i forhold til tilbagevenden til arbejdsmarkedet kan styrkes.

Arbejdsopgaver
  • Mentorfunktion mhp. at motivere og støtte til tilbagevenden til arbejdsmarkedet, herunder fokus på, at der kan iværksættes virksomhedsrettet indsats, gerne som parallelindsats til f.eks. behandlingsforløb
  • Sagsbehandling og opfølgningssamtaler med borgere i Ressourceforløb, herunder udvikling/afdækning af arbejdsevnen
  • Udfærdige den forberedende del af rehabiliteringsplanen med henblik på at forelægge sagen for Rehabiliteringsteamet
  • Tværfagligt samarbejde på tværs af social- og beskæftigelsesområdet samt med andre samarbejdspartnere, som f.eks. Center for Børn og Forebyggelse, socialpsykiatrien og den psykiatriske og somatiske del af sygehuset.

Dine faglige og personlige kvalifikationer
  • Uddannet socialrådgiver/socialformidler eller anden relevant uddannelse på bachelorniveau
  • Erfaring fra arbejde som mentor, gerne suppleret med relevant efteruddannelse som f.eks. KRAP
  • Er struktureret, handlingsorienteret, robust og ser muligheder frem for begrænsninger
  • Kan skabe gode relationer til både borgere, kollegaer og samarbejdspartnere
  • Kan sikre flow og fremdrift i sagerne
  • Har erfaring med eller lyst til at arbejde tværfagligt
  • Arbejder gerne selvstændigt, men er også holdspiller
  • Har gode evner for formidling og kommunikation samt gode administrative egenskaber
  • Kendskab til beskæftigelsesområdet er en fordel.

Vi tilbyder
  • En arbejdskultur der i høj grad bærer præg af samarbejde, nysgerrighed, dynamik, ligeværdighed samt høje faglige kvalifikationer og ambitioner. Vi lægger stor vægt på, at dette afspejler sig i både det praktiske arbejde, kollegiale samarbejde samt i kommunikationen med borgerne og eksterne samarbejdspartnere
  • Sparring og supervision
  • Høj grad af medbestemmelse og mulighed for at påvirke det daglige arbejde
  • Synlig og tydelig ledelse
  • Gode kolleger med humor og let til smil
  • Et introduktionsforløb i de første uger, og derefter løbende opfølgning med kollegaer og nærmeste leder
  • Mange personalegoder, herunder mulighed for fleksible arbejdstider, hjemmearbejdsdage samt frugt- og kantineordning.

Vilkår og løn
Ansættelsesstedet er CEB, Sygefravær og Jobfastholdelse, Godsbanevej 1A, Herning.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Stillingen er på 37 timer.

Det er en forudsætning for at varetage jobbet, at du har kørekort.

Kontakt
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, så kontakt konstitueret afsnitsleder Else Lübker på tlf. 96 28 51 46 eller faglig specialist Britta Søgaard Hansen på tlf. 96 28 51 07.

Ansøgningsfrist
Torsdag den 20. juni 2019 kl. 10.00.

Samtaler vil blive afholdt onsdag den 26. juni 2019.

Om os:
CEB (Center for Erhvervsafklaring & Beskæftigelse) er en del af Herning Kommunes Social- og Beskæftigelsesafdeling. Vi har ansvar for sygefraværs- og jobfastholdelsesindsatsen i Herning Kommune, hvilket betyder at såvel myndighedsopgaven, som indsatsdelen for borgere i sygedagpenge-, jobafklarings- og ressourceforløb er placeret her under ét tag, på Godsbanevej 1A, Herning.
CEB har igennem årene opbygget en position som et stærkt videnscenter i sygefravær og jobfast-holdelse. Med stor indsigt i arbejdsmarkedet og helbredsproblematikker ved vi, hvad der skal til for at hjælpe mennesker tilbage i job.
CEB er en spændende og værdibaseret ledet arbejdsplads i konstant udvikling. Vi er ambitiøse, både i forhold til at løse vores kerneopgave og til at være en attraktiv arbejdsplads. Huset rummer engagerede og dygtige medarbejdere med et højt fagligt niveau, som sammen med ledelsen har fokus på at gøre dét vi gør bedst muligt. Derfor tør vi også stille spørgsmål ved egen praksis med det sigte at blive bedre. CEB har et godt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone, hvor der er højt til loftet og plads til forskellighed.
Se mere på vores hjemmeside http://www.ceb.herning.dk

 

Herning KommuneHerning2019-06-04T00:00:002019-06-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Koordinerende sagsbehandler med mentorfunktion

Herning Kommune

Herning
Til spændende og nytænkende pilotprojekt søges koordinerende sagsbehandler med mentorerfaring til fast stillingProjektet består af 2 koordinerende sagsbehandlere mentorer, hvoraf den ene har sagsbehandlererfaring, mens det forventes, at du kan bidra...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019