Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To områdejurister til Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg

Vil du være med til at styrke og udvikle arbejdet på området for udsatte børn og unge i København igennem din specialiserede juridiske kompetence?

Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg i Københavns Kommunes Socialforvaltning søger to områdejurister til at danne makkerskab med vores nuværende områdejurist.

Vi er en af fem myndighedsenheder i BBU, der sammen med vores gode kolleger i de seks institutionscentre varetager alle indsatser overfor udsatte børn og unge jf. servicelovens kapitel 3, 11 og 12. Opgaverne bevæger sig rundt om myndighedsområdet, de forebyggende indsatser, familiepleje og døgninstitutionstilbud.

Bliv en del af et fagligt fællesskab
Vi er en ny enhed, som består af de tidligere enheder Nørrebro og Bispebjerg, hvilket betyder, at vi er blevet store. Populært sagt er vi selvstændigt at sammenligne med landets største kommuner målt på antal borgere, og vores ambition er derefter. Vi prioriterer at fungere som enhed, og kollegialitet er altid i højsædet.

Vi er stolte af vores arbejdsplads men er dog endnu mere stolte over vores arbejde med at guide borgere udenfor almenfællesskaberne ind i dem igen. Resultaterne er gode, og vi sigter efter at benytte en endnu større del af vores budget på forebyggende foranstaltning end på døgnanbringelser. Vores politiske grundlag for denne bevægelse findes igennem vores omstillingsprogram Tæt-på-Familien.

I det daglige vil I være ansat og placeret i BBU Nørrebro-Bispebjerg ved det gamle Skt. Josefs Hospital i Griffenfeldsgade på indre Nørrebro. I vil dertil indgå i et fagligt fællesskab med det samlede BBUs øvrige tolv jurister, herunder de andre enheders områdejurister og den centrale stabs specialister og chefjurist.

Vi er optaget af at give enhedens medarbejdere øget adgang til juridisk sparring med fokus på mulighed for ad hoc-adgang fra primært sagsbehandlerne, styrket opsamling på vores løbende ledelsestilsyn og undervisning i konkrete juridiske nøgleopgaver i forbindelse med sagsbehandlingen.

Vi håber, at vores kapacitetsudvidelse vil fastholde vores udviklingshastighed på det juridiske felt – og sammen med kollegaerne i enheden gerne forøge den.

Om rollen som områdejurist
Stillingerne indgår i den opnormering af det juridiske felt, som blev iværksat i efteråret 2017. Opnormeringen skete som et led i implementeringen af vores ambitiøse 'Handleplan for styrket myndighedsindsats', hvor vi har særligt fokus på at kvalitetssikre sociale børnesager. Vores fokus er at sikre en høj kvalitet af sagsbehandling og den rigtige hjælp til vores borgere.

Områdejuristerne understøtter den lokale enhed i forbindelse med ledelsestilsyn, komplicerede enkeltsager og den generelle understøttelse og udvikling af børneområdet i et juridisk perspektiv. I samarbejde med de øvrige jurister vil du også undervise BBUs sagsbehandlere og udvikle indsatser på tværs af byen.

Som områdejurist skal I kunne omsætte jeres viden om socialret, forvaltningsret og retssikkerhed til praksisnær rådgivning i konkrete situationer. I skal kunne fastholde fokus på borgerens rettigheder i en travl hverdag.

Jeres opgaver vil blive mangeartede, og vi ønsker derfor med udbygningen af vores kapacitet at indbygge forskellige opgaveprofiler. For nærværende vil vores opgavefokus være på generel juridisk tilgængelighed, så enhedens medarbejdere får mulighed for relevant sparring og oplæring både som ”side-mand” og igennem klassisk undervisning, således at det samlede vidensniveau højnes. Der vil dertil være opgaver inden for kvalitetssikring af Børne-Unge-udvalgsoplæg og sager, der skal for Ungdomskriminalitetsnævnet.

Vi er også optaget af at arbejde med klager fra borgere på nye måder. Det kunne være igennem elementer fra mæglingsteorier med afsæt i myndighed og borger som de to parter. Endelig vil der være opgaver i form af vores omfattende ledelsestilsyn af sagsbehandlingen, kontakt med Borgerrådgiveren i konkrete sager, kontakt med ledelsen, med vores mange institutioner og med Ankestyrelsen, ligesom I skal være med til at sikre kvaliteten af enhedens anbringelses- og sikkerhedsplanssager bredt set.

Vi vil ud af disse mange opgaver skabe profilstillingerne, dels med tværgående opgaver alle områdejuristerne skal udføre, og dels med elementer den enkelte områdejurist får ansvar for at varetage.

Kombinationen af de mange opgaver i profilerne vil afhænge af ansøgertfeltet sammenholdt med vores nuværende områdejurister.

Det er afgørende for os, at du er fagligt velfunderet og en god formidler, da du både skal kunne bistå med afdækning af principielle problemstillinger, kunne løse konkrete sager korrekt og kunne formidle det til ikke-jurister – og ikke mindst til borgeren. Det vil derfor være en stor fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling eller andre opgaver i det sociale arbejde, og at du har indsigt i de kommunale arbejdsgange.

Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur. med praksiserfaring fra det sociale arbejde eller cand.soc.jur.

Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn og efter forhandling med den relevante faglige organisation.

Begge stillinger er fuld tid – 37 timer om ugen. Stillingerne er til besættelse den 1. november 2019 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger
For yderligere information om stillingen kan du ringe til områdechef Christian Sørensen på 2151 7740.

www.kk.dk kan du læse mere om Socialforvaltningen og Borgercenter Børn og Unge.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 25. september 2019
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 27. september 2019 med deltagelse af tillidsrepræsentant, områdejurist, afdelingsleder, souschef og områdechef – i alt ca. fem personer.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330088130Phoenix-515f99c412019-09-11T12:01:33.900To områdejurister til Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg

Vil du være med til at styrke og udvikle arbejdet på området for udsatte børn og unge i København igennem din specialiserede juridiske kompetence?

Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg i Københavns Kommunes Socialforvaltning søger to områdejurister til at danne makkerskab med vores nuværende områdejurist.

Vi er en af fem myndighedsenheder i BBU, der sammen med vores gode kolleger i de seks institutionscentre varetager alle indsatser overfor udsatte børn og unge jf. servicelovens kapitel 3, 11 og 12. Opgaverne bevæger sig rundt om myndighedsområdet, de forebyggende indsatser, familiepleje og døgninstitutionstilbud.

Bliv en del af et fagligt fællesskab
Vi er en ny enhed, som består af de tidligere enheder Nørrebro og Bispebjerg, hvilket betyder, at vi er blevet store. Populært sagt er vi selvstændigt at sammenligne med landets største kommuner målt på antal borgere, og vores ambition er derefter. Vi prioriterer at fungere som enhed, og kollegialitet er altid i højsædet.

Vi er stolte af vores arbejdsplads men er dog endnu mere stolte over vores arbejde med at guide borgere udenfor almenfællesskaberne ind i dem igen. Resultaterne er gode, og vi sigter efter at benytte en endnu større del af vores budget på forebyggende foranstaltning end på døgnanbringelser. Vores politiske grundlag for denne bevægelse findes igennem vores omstillingsprogram Tæt-på-Familien.

I det daglige vil I være ansat og placeret i BBU Nørrebro-Bispebjerg ved det gamle Skt. Josefs Hospital i Griffenfeldsgade på indre Nørrebro. I vil dertil indgå i et fagligt fællesskab med det samlede BBUs øvrige tolv jurister, herunder de andre enheders områdejurister og den centrale stabs specialister og chefjurist.

Vi er optaget af at give enhedens medarbejdere øget adgang til juridisk sparring med fokus på mulighed for ad hoc-adgang fra primært sagsbehandlerne, styrket opsamling på vores løbende ledelsestilsyn og undervisning i konkrete juridiske nøgleopgaver i forbindelse med sagsbehandlingen.

Vi håber, at vores kapacitetsudvidelse vil fastholde vores udviklingshastighed på det juridiske felt – og sammen med kollegaerne i enheden gerne forøge den.

Om rollen som områdejurist
Stillingerne indgår i den opnormering af det juridiske felt, som blev iværksat i efteråret 2017. Opnormeringen skete som et led i implementeringen af vores ambitiøse 'Handleplan for styrket myndighedsindsats', hvor vi har særligt fokus på at kvalitetssikre sociale børnesager. Vores fokus er at sikre en høj kvalitet af sagsbehandling og den rigtige hjælp til vores borgere.

Områdejuristerne understøtter den lokale enhed i forbindelse med ledelsestilsyn, komplicerede enkeltsager og den generelle understøttelse og udvikling af børneområdet i et juridisk perspektiv. I samarbejde med de øvrige jurister vil du også undervise BBUs sagsbehandlere og udvikle indsatser på tværs af byen.

Som områdejurist skal I kunne omsætte jeres viden om socialret, forvaltningsret og retssikkerhed til praksisnær rådgivning i konkrete situationer. I skal kunne fastholde fokus på borgerens rettigheder i en travl hverdag.

Jeres opgaver vil blive mangeartede, og vi ønsker derfor med udbygningen af vores kapacitet at indbygge forskellige opgaveprofiler. For nærværende vil vores opgavefokus være på generel juridisk tilgængelighed, så enhedens medarbejdere får mulighed for relevant sparring og oplæring både som ”side-mand” og igennem klassisk undervisning, således at det samlede vidensniveau højnes. Der vil dertil være opgaver inden for kvalitetssikring af Børne-Unge-udvalgsoplæg og sager, der skal for Ungdomskriminalitetsnævnet.

Vi er også optaget af at arbejde med klager fra borgere på nye måder. Det kunne være igennem elementer fra mæglingsteorier med afsæt i myndighed og borger som de to parter. Endelig vil der være opgaver i form af vores omfattende ledelsestilsyn af sagsbehandlingen, kontakt med Borgerrådgiveren i konkrete sager, kontakt med ledelsen, med vores mange institutioner og med Ankestyrelsen, ligesom I skal være med til at sikre kvaliteten af enhedens anbringelses- og sikkerhedsplanssager bredt set.

Vi vil ud af disse mange opgaver skabe profilstillingerne, dels med tværgående opgaver alle områdejuristerne skal udføre, og dels med elementer den enkelte områdejurist får ansvar for at varetage.

Kombinationen af de mange opgaver i profilerne vil afhænge af ansøgertfeltet sammenholdt med vores nuværende områdejurister.

Det er afgørende for os, at du er fagligt velfunderet og en god formidler, da du både skal kunne bistå med afdækning af principielle problemstillinger, kunne løse konkrete sager korrekt og kunne formidle det til ikke-jurister – og ikke mindst til borgeren. Det vil derfor være en stor fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling eller andre opgaver i det sociale arbejde, og at du har indsigt i de kommunale arbejdsgange.

Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur. med praksiserfaring fra det sociale arbejde eller cand.soc.jur.

Løn- og ansættelsesvilkår
Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn og efter forhandling med den relevante faglige organisation.

Begge stillinger er fuld tid – 37 timer om ugen. Stillingerne er til besættelse den 1. november 2019 eller snarest derefter.

Yderligere oplysninger
For yderligere information om stillingen kan du ringe til områdechef Christian Sørensen på 2151 7740.

www.kk.dk kan du læse mere om Socialforvaltningen og Borgercenter Børn og Unge.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 25. september 2019
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 27. september 2019 med deltagelse af tillidsrepræsentant, områdejurist, afdelingsleder, souschef og områdechef – i alt ca. fem personer.

2019-09-26T00:51:29.520 Vil du være med til at styrke og udvikle arbejdet på området for udsatte børn og unge i København igennem din specialiserede juridiske kompetence? Borgercenter Børn og Unge (BBU) Nørrebro-Bispebjerg i Københavns Kommunes Socialforvaltning søger to områdejurister til at danne makkerskab med vores nuværende områdejurist. Vi er en af fem myndighedsenheder i BBU, der sammen med vores gode kolleger i de seks institutionscentre varetager alle indsatser overfor udsatte børn og unge jf. servicelovens kapitel 3, 11 og 12. Opgaverne bevæger sig rundt om myndighedsområdet, de forebyggende indsatser, familiepleje og døgninstitutionstilbud. Bliv en del af et fagligt fællesskab Vi er en ny enhed, som består af de tidligere enheder Nørrebro og Bispebjerg, hvilket betyder, at vi er blevet store. Populært sagt er vi selvstændigt at sammenligne med landets største kommuner målt på antal borgere, og vores ambition er derefter. Vi prioriterer at fungere som enhed, og kollegialitet er altid i højsædet. Vi er stolte af vores arbejdsplads men er dog endnu mere stolte over vores arbejde med at guide borgere udenfor almenfællesskaberne ind i dem igen. Resultaterne er gode, og vi sigter efter at benytte en endnu større del af vores budget på forebyggende foranstaltning end på døgnanbringelser. Vores politiske grundlag for denne bevægelse findes igennem vores omstillingsprogram Tæt-på-Familien. I det daglige vil I være ansat og placeret i BBU Nørrebro-Bispebjerg ved det gamle Skt. Josefs Hospital i Griffenfeldsgade på indre Nørrebro. I vil dertil indgå i et fagligt fællesskab med det samlede BBUs øvrige tolv jurister, herunder de andre enheders områdejurister og den centrale stabs specialister og chefjurist. Vi er optaget af at give enhedens medarbejdere øget adgang til juridisk sparring med fokus på mulighed for ad hoc-adgang fra primært sagsbehandlerne, styrket opsamling på vores løbende ledelsestilsyn og undervisning i konkrete juridiske nøgleopgaver i forbindelse med sagsbehandlingen. Vi håber, at vores kapacitetsudvidelse vil fastholde vores udviklingshastighed på det juridiske felt og sammen med kollegaerne i enheden gerne forøge den. Om rollen som områdejurist Stillingerne indgår i den opnormering af det juridiske felt, som blev iværksat i efteråret 2017. Opnormeringen skete som et led i implementeringen af vores ambitiøse Handleplan for styrket myndighedsindsats , hvor vi har særligt fokus på at kvalitetssikre sociale børnesager. Vores fokus er at sikre en høj kvalitet af sagsbehandling og den rigtige hjælp til vores borgere. Områdejuristerne understøtter den lokale enhed i forbindelse med ledelsestilsyn, komplicerede enkeltsager og den generelle understøttelse og udvikling af børneområdet i et juridisk perspektiv. I samarbejde med de øvrige jurister vil du også undervise BBUs sagsbehandlere og udvikle indsatser på tværs af byen. Som områdejurist skal I kunne omsætte jeres viden om socialret, forvaltningsret og retssikkerhed til praksisnær rådgivning i konkrete situationer. I skal kunne fastholde fokus på borgerens rettigheder i en travl hverdag. Jeres opgaver vil blive mangeartede, og vi ønsker derfor med udbygningen af vores kapacitet at indbygge forskellige opgaveprofiler. For nærværende vil vores opgavefokus være på generel juridisk tilgængelighed, så enhedens medarbejdere får mulighed for relevant sparring og oplæring både som side-mand og igennem klassisk undervisning, således at det samlede vidensniveau højnes. Der vil dertil være opgaver inden for kvalitetssikring af Børne-Unge-udvalgsoplæg og sager, der skal for Ungdomskriminalitetsnævnet. Vi er også optaget af at arbejde med klager fra borgere på nye måder. Det kunne være igennem elementer fra mæglingsteorier med afsæt i myndighed og borger som de to parter. Endelig vil der være opgaver i form af vores omfattende ledelsestilsyn af sagsbehandlingen, kontakt med Borgerrådgiveren i konkrete sager, kontakt med ledelsen, med vores mange institutioner og med Ankestyrelsen, ligesom I skal være med til at sikre kvaliteten af enhedens anbringelses- og sikkerhedsplanssager bredt set. Vi vil ud af disse mange opgaver skabe profilstillingerne, dels med tværgående opgaver alle områdejuristerne skal udføre, og dels med elementer den enkelte områdejurist får ansvar for at varetage. Kombinationen af de mange opgaver i profilerne vil afhænge af ansøgertfeltet sammenholdt med vores nuværende områdejurister. Det er afgørende for os, at du er fagligt velfunderet og en god formidler, da du både skal kunne bistå med afdækning af principielle problemstillinger, kunne løse konkrete sager korrekt og kunne formidle det til ikke-jurister og ikke mindst til borgeren. Det vil derfor være en stor fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling eller andre opgaver i det sociale arbejde, og at du har indsigt i de kommunale arbejdsgange. Vi forestiller os, at du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.jur. med praksiserfaring fra det sociale arbejde eller cand.soc.jur. Løn- og ansættelsesvilkår Lønnen fastsættes efter principperne i Ny Løn og efter forhandling med den relevante faglige organisation. Begge stillinger er fuld tid 37 timer om ugen. Stillingerne er til besættelse den 1. november 2019 eller snarest derefter. Yderligere oplysninger For yderligere information om stillingen kan du ringe til områdechef Christian Sørensen på 2151 7740. På www.kk.dk kan du læse mere om Socialforvaltningen og Borgercenter Børn og Unge. Søg via nedenstående link senest onsdag den 25. september 2019 Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 27. september 2019 med deltagelse af tillidsrepræsentant, områdejurist, afdelingsleder, souschef og områdechef i alt ca. fem personer.10Phoenix515f99c4101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-09-25T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=160804&DepartmentId=19634&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFrederiksberg3605943BBU Nørrebro-Bispebjerg11Kapelvej 472200København NDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent821986KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk16080400011-09-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=515f99c4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=515f99c4https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=515f99c4&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=515f99c4&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/10.jpgTo områdejurister til Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg12008971Dansk3Læse/ tale242910Jurist5Kontor og administration362669587mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330099548Jurist til byplanlægning i KøbenhavnBasic Vil du være med til at udvikle en levende, sammenhængende og mangfoldig by? Center for Byplanlægning søger en jurist, der skal deltage i arbejdet med lokalplaner. I Center for Byplanlægning arbejder vi for at skabe mest mulig kvalitet i den fremtidige byudvikling af København inden for de vedtagne politiske og juridiske rammer. Det gør vi bl.a. gennem udvikling af lokalplaner. Vi skaber rammerne for byens udvikling i dialog med bygherrer, rådgivere, udviklingsselskaber og en lang række andre interessenter samt borgere i byen. Om opgaverne Vi søger en jurist til Center for Byplanlægning, hvor vi primært laver lokalplanlægning i København. Du vil indgå i et team på otte jurister, som er organiseret i projekter, hvor alle relevante faggrupper deltager. Det betyder, at du både får mulighed for at gå i dybden med juraen og for at udvikle dine evner indenfor tværfagligt samarbejde og projektledelse. Opgaverne er alsidige og vil også afhænge af dine kompetencer. Du vil fungere som rådgiver, men skal også udarbejde egne notater og indstillinger til ledelse og politikere. Udover en stærk faglighed er det derfor nødvendigt, at du har politisk forståelse, og at du er interesseret i udviklingen af København. Vi vægter et godt sammenhold højt, og vi har en uformel omgangstone i vores team. Den gør det både sjovere at møde på arbejde, og den kan få vejen til sparring og vidensdeling til at føles kortere. Hvem er du? Du er uddannet cand.jur. og derudover lægger vi vægt på, at du: har styr på forvaltningsretten giver svar, der holder til et eftersyn lægger vægt på at finde de gode og rigtige løsninger har lyst til at arbejde i en offentlig politisk styret organisation er god til at samarbejde Det vil være en fordel, hvis du har relevant erfaring, gerne med miljø- og planret, men det er ikke et krav. Generelt til stillingen Vi kan tilbyde dig en række spændende projekter og opgaver i Center for Byplanlægning på en dynamisk arbejdsplads med skiftende dagsordener. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med fokus på faglig vidensdeling og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår er efter forhandling og i øvrigt i henhold til gældende overenskomst. Spørgsmål? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Marie Kirkebæk på 2011 0179. Vedhæft dit CV og bevis for din uddannelse. Øvrige relevante dokumenter fx anbefalinger eller lignende bedes du vente med at medbringe til en evt. ansættelsessamtale. Søg via nedenstående link senest søndag den 20. oktober 2019. Vi forventer at holde samtaler med udvalgte kandidater i ugerne 43 og 44. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.

Vil du være med til at udvikle en levende, sammenhængende og mangfoldig by? Center for Byplanlægning søger en jurist, der skal deltage i arbejdet med lokalplaner.

I Center for Byplanlægning arbejder vi for at skabe mest mulig kvalitet i den fremtidige byudvikling af København inden for de vedtagne politiske og juridiske rammer. Det gør vi bl.a. gennem udvikling af lokalplaner. Vi skaber rammerne for byens udvikling i dialog med bygherrer, rådgivere, udviklingsselskaber og en lang række andre interessenter samt borgere i byen.

Om opgaverne
Vi søger en jurist til Center for Byplanlægning, hvor vi primært laver lokalplanlægning i København.

Du vil indgå i et team på otte jurister, som er organiseret i projekter, hvor alle relevante faggrupper deltager. Det betyder, at du både får mulighed for at gå i dybden med juraen og for at udvikle dine evner indenfor tværfagligt samarbejde og projektledelse. Opgaverne er alsidige og vil også afhænge af dine kompetencer.

Du vil fungere som rådgiver, men skal også udarbejde egne notater og indstillinger til ledelse og politikere. Udover en stærk faglighed er det derfor nødvendigt, at du har politisk forståelse, og at du er interesseret i udviklingen af København.

Vi vægter et godt sammenhold højt, og vi har en uformel omgangstone i vores team. Den gør det både sjovere at møde på arbejde, og den kan få vejen til sparring og vidensdeling til at føles kortere.

Hvem er du?
Du er uddannet cand.jur. og derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har styr på forvaltningsretten
  • giver svar, der holder til et eftersyn
  • lægger vægt på at finde de gode og rigtige løsninger
  • har lyst til at arbejde i en offentlig politisk styret organisation
  • er god til at samarbejde

Det vil være en fordel, hvis du har relevant erfaring, gerne med miljø- og planret, men det er ikke et krav.

Generelt til stillingen
Vi kan tilbyde dig en række spændende projekter og opgaver i Center for Byplanlægning på en dynamisk arbejdsplads med skiftende dagsordener. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt miljø med fokus på faglig vidensdeling og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er efter forhandling og i øvrigt i henhold til gældende overenskomst.

Spørgsmål?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte enhedschef Marie Kirkebæk på 2011 0179.

Vedhæft dit CV og bevis for din uddannelse. Øvrige relevante dokumenter fx anbefalinger eller lignende bedes du vente med at medbringe til en evt. ansættelsessamtale.

Søg via nedenstående link senest søndag den 20. oktober 2019.
Vi forventer at holde samtaler med udvalgte kandidater i ugerne 43 og 44.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelsen, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngByplan SydKøbenhavn S2019-10-02T17:03:11.5402019-10-20T00:00:00
330096871Jurist med kompetencer inden for ejendomsjura til Københavns Ejendomme og IndkøbBasic Brænder du for fast ejendom, så har du muligheden for at få en spændende og udfordrende stilling i Københavns Kommunes afdeling for Køb, Salg og Leje under Københavns Ejendomme og Indkøb. Afdelingen for Køb, Salg og Leje har karakter af et internt advokatkontor i Økonomiforvaltningen, hvis primære arbejdsområde er privatretlige og kommercielle problemstillinger vedrørende fast ejendom, herunder sager om kommunens køb og salg af fast ejendom, udvikling af kommunens grunde og indgåelse af lejekontrakter mv. Københavns Kommune gennemgår i disse år en hastig byudvikling, der omfatter såvel etablerede som nye områder. Afdelingens opgave er blandt andet at sikre kommunens økonomiske interesser som privat ejendomsejer i forbindelse med byudviklingen. Arbejdsopgaverne har ofte stort internt og eksternt fokus. Dette være sig både fra politisk side og fra de øvrige forvaltninger i Københavns Kommune, som blandt andet har behov for ejendomsmæssig kapacitet til børne-, ungdoms- og kulturformål samt fra borgere og ejendomsmarkedet vedrørende byudvikling og køb og salg af fast ejendom. Arbejdsopgaver Arbejdsopgaverne vil blandt andet bestå af: behandling af sager om køb og salg af meget forskellige ejendomme, hvor du er involveret fra de indledende forhandlinger til berigtigelsen af handlen behandling af sager om leje og udleje af fast ejendom behandling af sager om udvikling af kommunens ejendomme udarbejdelse af juridiske aftalegrundlag og juridiske notater selvstændigt ansvar for kontakten til forhandlingsparter, samarbejdspartnere, eksterne rådgivere, erhvervsmæglere og advokater med flere udarbejdelse af indstillinger og beslutningsoplæg til Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen af såvel juridisk som økonomisk karakter Arbejdsopgaverne vil således i overvejende grad omfatte juridisk arbejde i et meget kommercielt og forretningsmæssigt miljø. Kvalifikationer og kompetencer Vi forventer, at du: er cand.jur. eller cand.merc.(jur.) eller lignende med minimum tre års arbejdserfaring fra eksempelvis advokatbranchen, anden kommune, ejendomsudvikling eller lignende har gode juridiske kvalifikationer og kompetencer besidder gode kommunikationsevner og har nemt ved at formidle dit budskab på en klar, enkel og tydelig måde både på skrift og i tale er udadvendt, vedholdende og handlekraftig formår at arbejde selvstændigt og skabe fremdrift og resultater er grundig og detaljeorienteret, samtidig med at du evner at bevare overblikket og se helheden besidder en stærk kommerciel og forretningsmæssig forståelse trives i en organisation, hvor tingene går hurtigt, ligesom du er én, der kan få tingene til at ske har gode forhandlings- og samarbejdsevner og et godt humør. Vi tilbyder: en afdeling med et højt fagligt kompetenceniveau med spændende, inspirerende og komplekse opgaver i et miljø med højt juridisk niveau og med stort kommercielt fokus personlige udviklingsmuligheder, hvor du får lov til at prøve kræfter med de mest spændende problemstillinger på ejendomsområdet i det københavnske ejendomsmarked Løn og ansættelsesvilkår Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Vi har 37 timers arbejdsuge inklusiv ½ times betalt frokost, og vi har flekstidsordning. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Torben Pilgaard på 5137 2242. Søg via nedenstående link senest mandag den 21. oktober 2019 Vi forventer at afholde samtaler i uge 43. Københavns Ejendomme & Indkøb vi skaber rum Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation. Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.

Brænder du for fast ejendom, så har du muligheden for at få en spændende og udfordrende stilling i Københavns Kommunes afdeling for Køb, Salg og Leje under Københavns Ejendomme og Indkøb.

Afdelingen for Køb, Salg og Leje har karakter af et internt advokatkontor i Økonomiforvaltningen, hvis primære arbejdsområde er privatretlige og kommercielle problemstillinger vedrørende fast ejendom, herunder sager om kommunens køb og salg af fast ejendom, udvikling af kommunens grunde og indgåelse af lejekontrakter mv.

Københavns Kommune gennemgår i disse år en hastig byudvikling, der omfatter såvel etablerede som nye områder. Afdelingens opgave er blandt andet at sikre kommunens økonomiske interesser som privat ejendomsejer i forbindelse med byudviklingen. Arbejdsopgaverne har ofte stort internt og eksternt fokus. Dette være sig både fra politisk side og fra de øvrige forvaltninger i Københavns Kommune, som blandt andet har behov for ejendomsmæssig kapacitet til børne-, ungdoms- og kulturformål samt fra borgere og ejendomsmarkedet vedrørende byudvikling og køb og salg af fast ejendom.

Arbejdsopgaver
Arbejdsopgaverne vil blandt andet bestå af:

  • behandling af sager om køb og salg af meget forskellige ejendomme, hvor du er involveret fra de indledende forhandlinger til berigtigelsen af handlen
  • behandling af sager om leje og udleje af fast ejendom
  • behandling af sager om udvikling af kommunens ejendomme
  • udarbejdelse af juridiske aftalegrundlag og juridiske notater
  • selvstændigt ansvar for kontakten til forhandlingsparter, samarbejdspartnere, eksterne rådgivere, erhvervsmæglere og advokater med flere
  • udarbejdelse af indstillinger og beslutningsoplæg til Økonomiudvalget og Borgerrepræsentationen af såvel juridisk som økonomisk karakter

Arbejdsopgaverne vil således i overvejende grad omfatte juridisk arbejde i et meget kommercielt og forretningsmæssigt miljø.

Kvalifikationer og kompetencer
Vi forventer, at du:

  • er cand.jur. eller cand.merc.(jur.) eller lignende med minimum tre års arbejdserfaring fra eksempelvis advokatbranchen, anden kommune, ejendomsudvikling eller lignende
  • har gode juridiske kvalifikationer og kompetencer
  • besidder gode kommunikationsevner og har nemt ved at formidle dit budskab på en klar, enkel og tydelig måde både på skrift og i tale
  • er udadvendt, vedholdende og handlekraftig
  • formår at arbejde selvstændigt og skabe fremdrift og resultater
  • er grundig og detaljeorienteret, samtidig med at du evner at bevare overblikket og se helheden
  • besidder en stærk kommerciel og forretningsmæssig forståelse
  • trives i en organisation, hvor tingene går hurtigt, ligesom du er én, der kan få tingene til at ske
  • har gode forhandlings- og samarbejdsevner og et godt humør.

Vi tilbyder:

  • en afdeling med et højt fagligt kompetenceniveau med spændende, inspirerende og komplekse opgaver i et miljø med højt juridisk niveau og med stort kommercielt fokus
  • personlige udviklingsmuligheder, hvor du får lov til at prøve kræfter med de mest spændende problemstillinger på ejendomsområdet i det københavnske ejendomsmarked

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængigt af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Vi har 37 timers arbejdsuge inklusiv ½ times betalt frokost, og vi har flekstidsordning.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Torben Pilgaard på 5137 2242.

Søg via nedenstående link senest mandag den 21. oktober 2019
Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.

Københavns Ejendomme & Indkøb – vi skaber rum
Københavns Ejendomme & Indkøb er Københavns Kommunes ejendomsenhed og indkøbsorganisation. Vi ejer og administrerer mere end 2,6 mio. m2. Vi har ansvar for lejeaftaler, ejendomshandler, bygningsdrift, energioptimering, ejendomsservice og vedligeholdelse m.m. af blandt andet skoler, daginstitutioner, botilbud, plejehjem, kultur- og idrætsfaciliteter, administrationsejendomme osv. Vi er også kommunens primære indkøbsorganisation.

Vi har ansvar for at gennemføre udbud af varer og tjenesteydelser på tværs af kommunen. Vi skal sikre, at det er enkelt at købe de rigtige varer til den rigtige pris for de, der køber ind til kommunalt brug. Vi tager udgangspunkt i forvaltningernes behov og samarbejder med vores kunder om at skabe de bedste løsninger. Vi beskæftiger ca. 840 medarbejdere og administrerer et årligt budget på ca. 1,5 mia. kr. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngKøb, Salg og LejeKøbenhavn NV2019-09-27T13:02:10.3372019-10-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Jurist til byplanlægning i København

Byplan Syd

København S
Vil du være med til at udvikle en levende, sammenhængende og mangfoldig by? Center for Byplanlægning søger en jurist, der skal deltage i arbejdet med lokalplaner. I Center for Byplanlægning arbejder vi for at skabe mest mulig kvalitet i den fremtidi...
Indrykket:2. oktober 2019
Udløbsdato:20. oktober 2019

Jurist med kompetencer inden for ejendomsjura til Københavns Ejendomme og Indkøb

Køb, Salg og Leje

København NV
Brænder du for fast ejendom, så har du muligheden for at få en spændende og udfordrende stilling i Københavns Kommunes afdeling for Køb, Salg og Leje under Københavns Ejendomme og Indkøb. Afdelingen for Køb, Salg og Leje har karakter af et internt a...
Indrykket:27. september 2019
Udløbsdato:21. oktober 2019