Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To sagsbehandlere til Børneområdet i Borgercenter Handicap

Ønsker du at være med til at skabe en positiv forandring for børn med funktionsnedsættelse og deres familiers liv? Så er du måske én af de to sagsbehandlere, vi mangler.

Børneområdet i Borgercenter Handicap søger to faste sagsbehandlere, hvoraf en er placeret i vores Autismeteam og den anden i Tættere på familien.
Stillingen i Autismeteamet er med opstart pr. 1. august 2019, mens stillingen i Tættere på familien er med opstart pr. 1. september 2019.

Om Borgercenter Handicaps Børneområde
I Borgercenter Handicap har vi etableret et Børneområde, som varetager sagsbehandlingen efter servicelovens bestemmelser for børn i alderen 0 til 15 år og deres familier. I tæt samarbejde med forældrene og barnet arbejder vi hver dag på at skabe løsninger, der understøtter barnets trivsel og udvikling.

På Børneområdet er vi opdelt i fire handicapfaglige teams med tilsammen ca. 30 sagsbehandlere. Derudover består Børneområdet af vores Familiehus med familiebehandlere og kontaktpersoner.

I Børneområdet arbejder vi både med de handicapkompenserende ydelser samt foranstaltningsparagrafferne.

Din kerneopgave bliver at indgå i et samarbejde med familierne om at udarbejde målrettede handleplaner og iværksætte den relevante, forebyggende støtte med fokus på at styrke støtten til barnet og familien samt en tæt opfølgning på, om indsatsen er den rette med henblik på at sikre, at familien mødes af en sammenhængende indsats, der passer til familiens behov.

Om de to teams
Autismeteamet består af tretten handleplans- og opfølgningssagsbehandlere, som varetager sagsbehandlingen for børn med diagnoser inden for autismespektrumforstyrrelser og deres familier. Derudover består teamet af to netværkskonsulenter og en faglig koordinator.

Tættere på familien består af syv handleplans- og opfølgningssagsbehandlere, som arbejder med tæt opfølgning af de iværksatte indsatser. Derudover består teamet af to sagsbehandlere i undersøgelsesgruppen, to familievejledere, en netværkskonsulent og en faglig koordinator.

Til begge stillinger lægger vi vægt på, at du

  • har relevant uddannelse som fx socialrådgiver, og gerne erfaring fra myndighedsområdet og/eller handicapfaglig viden
  • har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til børnene og deres familier, og altid har barnet i centrum
  • har gode kommunikationsevner og kan trives i myndighedsrollen
  • har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt såvel som eksternt med kollegaer og andre faggrupper
  • har flair for det administrative arbejde og IT-systemer, og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret
  • er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode samarbejde og teamsamarbejdet højt
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats til målgruppen

Vi tilbyder

  • En spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver
  • Introprogram, oplæring og gode muligheder for faglig udvikling
  • Dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i ambitiøse teams, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag
  • En afdeling, som er en god blanding af nyuddannede og mere erfarne sagsbehandlere med et godt kollegialt sammenhold
  • En nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet
  • Flekstid og kantineordning

Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst.

Borgercenter Handicap er beliggende på Thoravej i København NV.

Vi indhenter referencer, børneattest og offentlig straffeattest på den kandidat, som tilbydes jobbet, inden stillingen kan besættes.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Pejstrup på 2165 5661 i uge 29.

Om Borgercenter Handicap
Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 ”sammen med borgeren gør vi det, der virker”, under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren.
Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 17. juli 2019
Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt tirsdag den 23. juli 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330050714Phoenix-56e2328212019-06-28T15:01:12.403To sagsbehandlere til Børneområdet i Borgercenter Handicap

Ønsker du at være med til at skabe en positiv forandring for børn med funktionsnedsættelse og deres familiers liv? Så er du måske én af de to sagsbehandlere, vi mangler.

Børneområdet i Borgercenter Handicap søger to faste sagsbehandlere, hvoraf en er placeret i vores Autismeteam og den anden i Tættere på familien.
Stillingen i Autismeteamet er med opstart pr. 1. august 2019, mens stillingen i Tættere på familien er med opstart pr. 1. september 2019.

Om Borgercenter Handicaps Børneområde
I Borgercenter Handicap har vi etableret et Børneområde, som varetager sagsbehandlingen efter servicelovens bestemmelser for børn i alderen 0 til 15 år og deres familier. I tæt samarbejde med forældrene og barnet arbejder vi hver dag på at skabe løsninger, der understøtter barnets trivsel og udvikling.

På Børneområdet er vi opdelt i fire handicapfaglige teams med tilsammen ca. 30 sagsbehandlere. Derudover består Børneområdet af vores Familiehus med familiebehandlere og kontaktpersoner.

I Børneområdet arbejder vi både med de handicapkompenserende ydelser samt foranstaltningsparagrafferne.

Din kerneopgave bliver at indgå i et samarbejde med familierne om at udarbejde målrettede handleplaner og iværksætte den relevante, forebyggende støtte med fokus på at styrke støtten til barnet og familien samt en tæt opfølgning på, om indsatsen er den rette med henblik på at sikre, at familien mødes af en sammenhængende indsats, der passer til familiens behov.

Om de to teams
Autismeteamet består af tretten handleplans- og opfølgningssagsbehandlere, som varetager sagsbehandlingen for børn med diagnoser inden for autismespektrumforstyrrelser og deres familier. Derudover består teamet af to netværkskonsulenter og en faglig koordinator.

Tættere på familien består af syv handleplans- og opfølgningssagsbehandlere, som arbejder med tæt opfølgning af de iværksatte indsatser. Derudover består teamet af to sagsbehandlere i undersøgelsesgruppen, to familievejledere, en netværkskonsulent og en faglig koordinator.

Til begge stillinger lægger vi vægt på, at du

  • har relevant uddannelse som fx socialrådgiver, og gerne erfaring fra myndighedsområdet og/eller handicapfaglig viden
  • har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til børnene og deres familier, og altid har barnet i centrum
  • har gode kommunikationsevner og kan trives i myndighedsrollen
  • har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt såvel som eksternt med kollegaer og andre faggrupper
  • har flair for det administrative arbejde og IT-systemer, og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret
  • er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode samarbejde og teamsamarbejdet højt
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats til målgruppen

Vi tilbyder

  • En spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver
  • Introprogram, oplæring og gode muligheder for faglig udvikling
  • Dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i ambitiøse teams, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag
  • En afdeling, som er en god blanding af nyuddannede og mere erfarne sagsbehandlere med et godt kollegialt sammenhold
  • En nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet
  • Flekstid og kantineordning

Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst.

Borgercenter Handicap er beliggende på Thoravej i København NV.

Vi indhenter referencer, børneattest og offentlig straffeattest på den kandidat, som tilbydes jobbet, inden stillingen kan besættes.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Pejstrup på 2165 5661 i uge 29.

Om Borgercenter Handicap
Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 ”sammen med borgeren gør vi det, der virker”, under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren.
Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 17. juli 2019
Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt tirsdag den 23. juli 2019.

2019-07-18T00:51:39.197 Ønsker du at være med til at skabe en positiv forandring for børn med funktionsnedsættelse og deres familiers liv? Så er du måske én af de to sagsbehandlere, vi mangler. Børneområdet i Borgercenter Handicap søger to faste sagsbehandlere, hvoraf en er placeret i vores Autismeteam og den anden i Tættere på familien. Stillingen i Autismeteamet er med opstart pr. 1. august 2019, mens stillingen i Tættere på familien er med opstart pr. 1. september 2019. Om Borgercenter Handicaps Børneområde I Borgercenter Handicap har vi etableret et Børneområde, som varetager sagsbehandlingen efter servicelovens bestemmelser for børn i alderen 0 til 15 år og deres familier. I tæt samarbejde med forældrene og barnet arbejder vi hver dag på at skabe løsninger, der understøtter barnets trivsel og udvikling. På Børneområdet er vi opdelt i fire handicapfaglige teams med tilsammen ca. 30 sagsbehandlere. Derudover består Børneområdet af vores Familiehus med familiebehandlere og kontaktpersoner. I Børneområdet arbejder vi både med de handicapkompenserende ydelser samt foranstaltningsparagrafferne. Din kerneopgave bliver at indgå i et samarbejde med familierne om at udarbejde målrettede handleplaner og iværksætte den relevante, forebyggende støtte med fokus på at styrke støtten til barnet og familien samt en tæt opfølgning på, om indsatsen er den rette med henblik på at sikre, at familien mødes af en sammenhængende indsats, der passer til familiens behov. Om de to teams Autismeteamet består af tretten handleplans- og opfølgningssagsbehandlere, som varetager sagsbehandlingen for børn med diagnoser inden for autismespektrumforstyrrelser og deres familier. Derudover består teamet af to netværkskonsulenter og en faglig koordinator. Tættere på familien består af syv handleplans- og opfølgningssagsbehandlere, som arbejder med tæt opfølgning af de iværksatte indsatser. Derudover består teamet af to sagsbehandlere i undersøgelsesgruppen, to familievejledere, en netværkskonsulent og en faglig koordinator. Til begge stillinger lægger vi vægt på, at du har relevant uddannelse som fx socialrådgiver, og gerne erfaring fra myndighedsområdet og eller handicapfaglig viden har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til børnene og deres familier, og altid har barnet i centrum har gode kommunikationsevner og kan trives i myndighedsrollen har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt såvel som eksternt med kollegaer og andre faggrupper har flair for det administrative arbejde og IT-systemer, og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode samarbejde og teamsamarbejdet højt er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats til målgruppen Vi tilbyder En spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver Introprogram, oplæring og gode muligheder for faglig udvikling Dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i ambitiøse teams, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag En afdeling, som er en god blanding af nyuddannede og mere erfarne sagsbehandlere med et godt kollegialt sammenhold En nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet Flekstid og kantineordning Løn- og ansættelsesforhold Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst. Borgercenter Handicap er beliggende på Thoravej i København NV. Vi indhenter referencer, børneattest og offentlig straffeattest på den kandidat, som tilbydes jobbet, inden stillingen kan besættes. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Christine Pejstrup på 2165 5661 i uge 29. Om Borgercenter Handicap Vores målgruppe er københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 sammen med borgeren gør vi det, der virker , under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk. Søg via nedenstående link senest onsdag den 17. juli 2019 Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt tirsdag den 23. juli 2019.10Phoenix56e23282101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-17T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=159303&DepartmentId=20567&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3554054Børn Autismeteam11Thoravej 292400København NVDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent785376KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15930300028-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56e23282https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=56e23282https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56e23282&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=56e23282&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/3.jpgEr Offentlig administration noget for dig? Søg jobbet som Sagsbehandler i dag.12008001Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler25Offentlig administration362149433mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmark330054168Ambitiøs myndighedssagsbehandler til Ungegruppen i Borgercenter Børn og Unge City- ØsterbroBasic Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte unge, så læs videre her. I Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro (BBU City-Østerbro) søger vi en engageret og ambitiøs medarbejder, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhed. Vi har en ledig stilling i vores Ungegruppe. Ungegruppens arbejdsområde består primært i at udarbejde børnefaglige undersøgelser efter Servicelovens § 50, iværksætte foranstaltninger efter Servicelovens § 52 og følge op på igangværende foranstaltninger. Stillingen er med tiltrædelse den 1. september 2019 eller snarest muligt derefter. Lidt om os BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte efter kap. 11 i Serviceloven. BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper som samlet set leverer en rettidig, tæt og kvalificeret indsats. Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: Børnegruppen for 0-13 årige og Ungegruppen for 14-23 årige, som består af både specialiserede undersøgelses- og handleplanssagsbehandlere. Derudover har vi en vagtgruppe, skole- og daginstitutionssocialrådgivere og en sikkerhedsplansgruppe. Vi har vores egne familiebehandlere og kontaktpersoner og vi prioriterer at have tæt samarbejde, såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne. Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere den unge og familien og familiens netværk. Vi arbejder ud fra principperne i tæt på familien inspireret af sverigesmodellen. Vi ønsker at få en god forståelse for familiens og den unges vanskeligheder og ressourcer, så vi sammen kan finde ud af hvad den bedste og mulige hjælp er, så familierne og de unge igen, så vidt muligt, bliver i stand til at klare sig selv. Vi ønsker at være kendt for at arbejdet tæt og insisterende med de unge og deres familier, en høj kvalitet i sagsbehandlingen og et godt og konstruktivt samarbejde med vores og familiernes samarbejdspartnere. Vi har et godt kollegialt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling. Ungegruppen består af 13 engagerede og erfarne myndighedssagsbehandlere og en faglig koordinator. Sagsbehandlerne arbejder ofte i makkerskaber på tværs af afdelinger og opgaver, da dette er med til at sikre en indsats over for børnene, de unge og familierne som er præget af kontinuitet og høj kvalitet. Vi lægger vægt på, at du har relevant socialfaglig baggrund (fx socialrådgiver eller socialformidler) og gerne erfaring fra myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet er skriftligt skarp og kan arbejde processtyret og kortfattet god til at tale med de unge, forældrene og vores samarbejdspartnere er interesseret i at tilrettelægge dit arbejde sammen med dine kolleger har gode samarbejdsevner, tænker kreativt og løsningsfokuseret og kan se muligheder ved at træffe faglige beslutninger i fællesskab både med de unge, familierne, kollegaer og ledere. kan strukturere dit arbejde, så du sikrer, at både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes kan arbejde både selvstændigt, systematisk og tværfagligt besidder personlig gennemslagskraft og en god portion humor Vi kan tilbyde dig en spændende arbejdsplads i udvikling og med meningsfulde opgaver introprogram og oplæring og gode muligheder for faglig udvikling en ambitiøs arbejdsplads med høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed en høj grad af indflydelse og ansvar og med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil engagerede, kreative og dygtige kollegaer i en ambitiøs og erfaren gruppe, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flekstid kantine, højt humør og sociale arrangementer Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er på 37 timer ugentligt fra den 1. september 2019 eller snarest derefter. Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Ved ansættelse indhenter vi udvidet straffeattest og børneattest. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karen Frost på 2911 4509 eller faglig koordinator Lea Lundbech på 2476 9295. Søg via nedenstående link senest onsdag den 31. juli 2019.

Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte unge, så læs videre her.

I Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro (BBU City-Østerbro) søger vi en engageret og ambitiøs medarbejder, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhed. Vi har en ledig stilling i vores Ungegruppe. Ungegruppens arbejdsområde består primært i at udarbejde børnefaglige undersøgelser efter Servicelovens § 50, iværksætte foranstaltninger efter Servicelovens § 52 og følge op på igangværende foranstaltninger. Stillingen er med tiltrædelse den 1. september 2019 eller snarest muligt derefter.

Lidt om os
BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte efter kap. 11 i Serviceloven.

BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper som samlet set leverer en rettidig, tæt og kvalificeret indsats. Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: Børnegruppen for 0-13 årige og Ungegruppen for 14-23 årige, som består af både specialiserede undersøgelses- og handleplanssagsbehandlere. Derudover har vi en vagtgruppe, skole- og daginstitutionssocialrådgivere og en sikkerhedsplansgruppe. Vi har vores egne familiebehandlere og kontaktpersoner og vi prioriterer at have tæt samarbejde, såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne.

Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere den unge og familien og familiens netværk. Vi arbejder ud fra principperne i ”tæt på familien” – inspireret af sverigesmodellen. Vi ønsker at få en god forståelse for familiens og den unges vanskeligheder og ressourcer, så vi sammen kan finde ud af hvad den bedste og mulige hjælp er, så familierne og de unge igen, så vidt muligt, bliver i stand til at klare sig selv.

Vi ønsker at være kendt for at arbejdet tæt og insisterende med de unge og deres familier, en høj kvalitet i sagsbehandlingen og et godt og konstruktivt samarbejde med vores og familiernes samarbejdspartnere.

Vi har et godt kollegialt arbejdsklima med fokus på faglig udvikling.

Ungegruppen består af 13 engagerede og erfarne myndighedssagsbehandlere og en faglig koordinator. Sagsbehandlerne arbejder ofte i makkerskaber på tværs af afdelinger og opgaver, da dette er med til at sikre en indsats over for børnene, de unge og familierne som er præget af kontinuitet og høj kvalitet.

Vi lægger vægt på, at du

  • har relevant socialfaglig baggrund (fx socialrådgiver eller socialformidler) og gerne erfaring fra myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet
  • er skriftligt skarp og kan arbejde processtyret og kortfattet
  • god til at tale med de unge, forældrene og vores samarbejdspartnere
  • er interesseret i at tilrettelægge dit arbejde sammen med dine kolleger
  • har gode samarbejdsevner, tænker kreativt og løsningsfokuseret og kan se muligheder ved at træffe faglige beslutninger i fællesskab både med de unge, familierne, kollegaer og ledere.
  • kan strukturere dit arbejde, så du sikrer, at både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes
  • kan arbejde både selvstændigt, systematisk og tværfagligt
  • besidder personlig gennemslagskraft og en god portion humor

Vi kan tilbyde dig

  • en spændende arbejdsplads i udvikling og med meningsfulde opgaver
  • introprogram og oplæring og gode muligheder for faglig udvikling
  • en ambitiøs arbejdsplads med høj faglighed med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed
  • en høj grad af indflydelse og ansvar og med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil
  • engagerede, kreative og dygtige kollegaer i en ambitiøs og erfaren gruppe, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet
  • flekstid
  • kantine, højt humør og sociale arrangementer

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt fra den 1. september 2019 eller snarest derefter. Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Ved ansættelse indhenter vi udvidet straffeattest og børneattest.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karen Frost på 2911 4509 eller faglig koordinator Lea Lundbech på 2476 9295.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 31. juli 2019.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU City-Østerbro - MY UngegruppenKøbenhavn Ø2019-07-04T13:01:34.2702019-07-31T00:00:00
330049771Sagsbehandler til Bolig- og BeskæftigelsesenhedenBasic Bolig- og Beskæftigelsesenheden søger en sagsbehandler, der har lyst til at gøre en indsats for socialt udsatte og psykisk sårbare voksne. Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne, der arbejder for at støtte udsatte borgere i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser, hvor vores bidrag især omhandler bolig og eller beskæftigelse. Lidt om os: Bolig- og Beskæftigelsesenheden blev oprettet i maj 2016, og vi er en enhed med godt 110 medarbejdere. Vi er en god blanding af sagsbehandlere, boligrådgivere, mentorer og gadeplansmedarbejdere, som i det daglige drager stor nytteværdi af hinanden. Vi har mange fælles berøringsflader og en særlig interesse i bolig og eller beskæftigelse og da vi er mange, er der brug for at være på flere adresser. Vi har en base på Svanevej Nordvest og en base i Spaniensgade på Amager. Som hovedregel arbejder man ud fra den ene adresse, men der vil være dage, hvor der vil være brug for at tage til møder mv. i den anden base. Hvad vil blive dine arbejdsområder? Sagsbehandlergruppen er på i alt 11 medarbejdere. I det daglige arbejde er specialopgaverne fordelt på de respektive medarbejdere, mens andre bliver varetaget af den samlede sagsbehandlergruppe. Stillingen ligger i gruppen med almene sagsbehandlingsopgaver. Som sagsbehandler kommer du til at arbejde med boligproblemstillinger, men derudover vil du også arbejde med at yde generel rådgivning og vejledning til borgere, som henvender sig, eller til kolleger der har brug for støtte til hvilken indsats, der kan skal ydes i forhold til specifikke problemstillinger. Sagsbehandlingen indenfor dette område indebærer en høj grad af koordinering af den socialfaglige indsats, bl.a. koordinering af motivationssamtaler og afdækning af borgernes sociale situation. Der arbejdes med lovområder indenfor Aktivloven, Pensionsloven og Integrationsloven, samt Forvaltningsloven m.fl. Arbejdsopgaverne er mangfoldige og til tider lidt uforudsigelige, hvilket bidrager til en spændende og varieret arbejdsdag. Typiske arbejdsopgaver vil være sagsbehandling: i forhold til indstilling til egen bolig via den boligsociale anvisning i forhold til ansøgning om aktindsigt i at afklare muligheden for indstilling til rusmiddelbehandling i forhold til værgemål i at bygge bro til andre relevante kommunale tilbud f.eks. §103 i forhold til afdækkende samtaler med borgere i forhold til nærmere afklaring af deres situation stort samarbejde med de andre faggrupper i Bolig- og Beskæftigelsesenheden Andre i sagsbehandlergruppen har deres hovedfokus omkring den socialfaglige indsats på boligen, hvor vi skal medvirke til, at flere udsatte borgere, herunder også de unge (18- 25 år), får eller fastholder deres bolig. I det daglige betyder det, at der vil være stor fokus på borgere, der er i restance med deres husleje og derved i fare for at blive smidt ud af lejligheden. Derudover er der et særligt fokusområde, som handler om de helt unge. Selv om sagsbehandlergruppen arbejder med forskelligartede hovedfokus i deres opgaver, er der mange overlap, og der er i grupperne stor lyst til at hjælpe hinanden med at få løst opgaverne. Gruppen arbejder med de fælles opgaver, og opgaveløsningen skal kunne løses på tværs i afdelingen. Lidt om dig: Du kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med målgruppen tidligere og har viden om psykisk sygdom og eller misbrug Du har et godt kendskab til den sociale lovgivning, er uddannet som socialformidler eller socialrådgiver eller tilsvarende uddannelse. Eller har opøvet relevant erfaring indenfor området Du lægger stor vægt på samarbejde og kollegial sparring på tværs af faggrænser Du har gode sproglige og kommunikative kompetencer såvel skriftligt som mundtligt Du finder det spændende at arbejde i en enhed, hvor politiske fastlagte mål styrer indsatsen Ansættelsesvilkår: Arbejdstiden er på hverdage og som udgangspunkt 37 timer ugentligt, men særlige ønsker om nedsat tid ned til 32 timer om ugen imødekommes. Derudover er der flekstid. Ved ansættelse skal der indhentes privat straffeattest. Hvis du vil vide mere om stillingerne, så kan du kontakte Afdelingsleder Sune Lauridsen på 2926 8381. Søg via nedenstående link senest mandag den 22. juli 2019 Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler i uge 31.

Bolig- og Beskæftigelsesenheden søger en sagsbehandler, der har lyst til at gøre en indsats for socialt udsatte og psykisk sårbare voksne.

Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne, der arbejder for at støtte udsatte borgere i at være en del af samfundet på egne og samfundets betingelser, hvor vores bidrag især omhandler bolig og/eller beskæftigelse.

Lidt om os:
Bolig- og Beskæftigelsesenheden blev oprettet i maj 2016, og vi er en enhed med godt 110 medarbejdere. Vi er en god blanding af sagsbehandlere, boligrådgivere, mentorer og gadeplansmedarbejdere, som i det daglige drager stor nytteværdi af hinanden. Vi har mange fælles berøringsflader og en særlig interesse i bolig og/eller beskæftigelse og da vi er mange, er der brug for at være på flere adresser.

Vi har en base på Svanevej  Nordvest og en base i Spaniensgade på Amager. Som hovedregel arbejder man ud fra den ene adresse, men der vil være dage, hvor der vil være brug for at tage til møder mv. i den anden base.

Hvad vil blive dine arbejdsområder?
Sagsbehandlergruppen er på i alt 11 medarbejdere. I det daglige arbejde er specialopgaverne fordelt på de respektive medarbejdere, mens andre bliver varetaget af den samlede sagsbehandlergruppe. Stillingen ligger i gruppen med almene sagsbehandlingsopgaver.

Som sagsbehandler kommer du til at arbejde med boligproblemstillinger, men derudover vil du også arbejde med at yde generel rådgivning og vejledning til borgere, som henvender sig, eller til kolleger der har brug for støtte til hvilken indsats, der kan/skal ydes i forhold til specifikke problemstillinger.

Sagsbehandlingen indenfor dette område indebærer en høj grad af koordinering af den socialfaglige indsats, bl.a. koordinering af motivationssamtaler og afdækning af borgernes sociale situation. Der arbejdes med lovområder indenfor Aktivloven, Pensionsloven og Integrationsloven, samt Forvaltningsloven m.fl. Arbejdsopgaverne er mangfoldige og til tider lidt uforudsigelige, hvilket bidrager til en spændende og varieret arbejdsdag.

Typiske arbejdsopgaver vil være sagsbehandling:

  • i forhold til indstilling til egen bolig via den boligsociale anvisning
  • i forhold til ansøgning om aktindsigt
  • i at afklare muligheden for indstilling til rusmiddelbehandling
  • i forhold til værgemål
  • i at bygge bro til andre relevante kommunale tilbud – f.eks. §103
  • i forhold til afdækkende samtaler med borgere i forhold til nærmere afklaring af deres situation
  • stort samarbejde med de andre faggrupper i Bolig- og Beskæftigelsesenheden

Andre i sagsbehandlergruppen har deres hovedfokus omkring den socialfaglige indsats på boligen, hvor vi skal medvirke til, at flere udsatte borgere, herunder også de unge (18- 25 år), får eller fastholder deres bolig. I det daglige betyder det, at der vil være stor fokus på borgere, der er i restance med deres husleje og derved i fare for at blive smidt ud af lejligheden. Derudover er der et særligt fokusområde, som handler om de helt unge.

Selv om sagsbehandlergruppen arbejder med forskelligartede hovedfokus i deres opgaver, er der mange overlap, og der er i grupperne stor lyst til at hjælpe hinanden med at få løst opgaverne. Gruppen arbejder med de fælles opgaver, og opgaveløsningen skal kunne løses på tværs i afdelingen.

Lidt om dig:

  • Du kan lide at arbejde med målgruppen og har kendskab til målgruppens udfordringer. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med målgruppen tidligere og har viden om psykisk sygdom og/eller misbrug
  • Du har et godt kendskab til den sociale lovgivning, er uddannet som socialformidler eller socialrådgiver eller tilsvarende uddannelse. Eller har opøvet relevant erfaring indenfor området
  • Du lægger stor vægt på samarbejde og kollegial sparring på tværs af faggrænser
  • Du har gode sproglige og kommunikative kompetencer såvel skriftligt som mundtligt
  • Du finder det spændende at arbejde i en enhed, hvor politiske fastlagte mål styrer indsatsen

Ansættelsesvilkår:
Arbejdstiden er på hverdage og som udgangspunkt 37 timer ugentligt, men særlige ønsker om nedsat tid ned til 32 timer om ugen imødekommes. Derudover er der flekstid. Ved ansættelse skal der indhentes privat straffeattest.

Hvis du vil vide mere om stillingerne, så kan du kontakte
Afdelingsleder Sune Lauridsen på 2926 8381.

Søg via nedenstående link senest mandag den 22. juli 2019
Vi forventer at gennemføre ansættelsessamtaler i uge 31.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBolig- og BeskæftigelsesenhedenKøbenhavn NV2019-06-27T10:00:22.3902019-07-22T00:00:00
330057204Erfaren sagsbehandler til Ungegruppen i Borgercenter Børn og Unge City-ØsterbroBasic Brænder du for at arbejde med myndighedssagsbehandling for udsatte børn og unge, der er i klemme i forældrenes skilsmisse? Borgercenter Børn og Unge (BBU) City-Østerbro søger en erfaren sagsbehandler til et 1-årigt vikariat fra den 1. august 2019 i vores særlige indsats for børn, unge og familier, hvor børnene er i klemme i forældrenes skilsmisse. Vi har i BBU City-Østerbro det sidste år arbejdet målrettet med at styrke sagsbehandlingen omkring børn og unge, der er i klemme i forældrenes skilsmisse. Formålet med indsatsen er at sikre, at der er kompetent og stringent sagsbehandling i disse sager og at fastholde et højt fokus på barnets perspektiv og forældrenes ansvar. Indsatsen barnet i klemme består af to myndighedssagsbehandlere i et lille team, der i et tæt arbejdsfællesskab deles om alle opgaver i sagerne med opmærksomhed på deres forskellige kompetencer i samarbejdet og opgaveløsningen. Sagsbehandlerne arbejder ud fra servicelovens kapitel 11. De vurderer underretninger, udarbejder børnefaglige undersøgelser, handleplaner og følger op på foranstaltninger for børn og unge i denne målgruppe fra 0-18 år. Lidt om os BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes Socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte, jf. kap. 11 i Serviceloven. BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper, som samlet set leverer en tidlig, tæt og kvalificeret indsats. Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: en børne- og en ungegruppe, som består af både undersøgere og handleplanssagsbehandlere, sikkerhedsplansgruppe, vagtteam og en gruppe af skole- og daginstitutionsrådgivere. Vi har også vores eget familiehus og kontaktpersoner med forskellige tilbud til vores børn, unge og familier. Barnet i klemme er pt. forankret i ungegruppen. Vi prioriterer at have et tæt samarbejde både internt i grupperne og på tværs af grupperne. Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere familien og familiens netværk. I centrum for vores arbejde står den tidlige indsats, og vi har en løsningsfokuseret tilgang, hvor vi bl.a. arbejder ud fra metoden Signs of Safety . Lidt om arbejdet i barnet i klemme Vi har gennem det sidste år arbejdet metodisk med, hvordan myndighedsarbejdet med børn og unge, der er i klemme i forældrenes skilsmisse, mest hensigtsmæssigt gribes an. De to teammedarbejdere arbejder tæt sammen om alle sager. Ofte er de begge med i alle møderne med børnene, de unge og forældrene. De afholder netværksmøder i alle sager med deltagelse af både det private og det professionelle netværk omkring børnene. Derudover bliver opgaverne i sagsarbejdet fordelt mellem de to medarbejder ud fra kompetencer og ressourcer. Vi har god erfaring med, at der er én i teamet, der er mere udadvendt i forhold til kontakten med borgerne, og én, der har mere fokus på den skriftlige del af sagsarbejdet. Vi søger en medarbejder, der er stærk i mundtlig kommunikation, er en god formidler og en dygtig mødeleder. Arbejdet er præget af tæt og hyppig kontakt med familier og samarbejdspartnere, og vi har et godt og konstruktivt samarbejde med familieretshuset. Der er et tæt samarbejde med ledelsen, og vi modtager ekstern supervision. Om dig Vi forventer, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har erfaring fra børne- og ungeområdet. Vi søger en kollega, der besidder gode samarbejdsevner og som har lyst til at arbejde i et lille team med opgavedeling er god til at snakke med både børn og voksne er en dygtig og tydelig mødeleder er vedholdende, udadvendt og inddragende har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med børn, unge og deres familier Vi kan tilbyde dig en høj grad af indflydelse og ansvar med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil en spændende arbejdsplads i fuld udvikling og med meningsfulde opgaver gode muligheder for faglig udvikling og medindflydelse i opgaveløsningen en arbejdsplads med høj faglighed og fokus på at gøre det, der virker, etik og retssikkerhed engagerede, kreative og dygtige kolleger i et ambitiøst team, som prioriterer det gode arbejde og samarbejde i en travl hverdag en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flextid kantine, højt humør og sociale arrangementer Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er tidsbegrænset i til et år og er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse den 1.september 2019 eller snarest derefter. Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Ved ansættelse indhenter vi udvidet straffeattest og børneattest. Arbejdsstedet ligger i Svendborggade i København Ø. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karen Frost på 2911 4509. Søg via nedenstående link senest onsdag den 31. juli 2019 Vi forventer at holde ansættelsessamtaler umiddelbart herefter.

Brænder du for at arbejde med myndighedssagsbehandling for udsatte børn og unge, der er i klemme i forældrenes skilsmisse?

Borgercenter Børn og Unge (BBU) City-Østerbro søger en erfaren sagsbehandler til et 1-årigt vikariat fra den 1. august 2019 i vores særlige indsats for børn, unge og familier, hvor børnene er i klemme i forældrenes skilsmisse.

Vi har i BBU City-Østerbro det sidste år arbejdet målrettet med at styrke sagsbehandlingen omkring børn og unge, der er i klemme i forældrenes skilsmisse. Formålet med indsatsen er at sikre, at der er kompetent og stringent sagsbehandling i disse sager og at fastholde et højt fokus på barnets perspektiv og forældrenes ansvar.

Indsatsen ”barnet i klemme” består af to myndighedssagsbehandlere i et lille team, der i et tæt arbejdsfællesskab deles om alle opgaver i sagerne med opmærksomhed på deres forskellige kompetencer i samarbejdet og opgaveløsningen. Sagsbehandlerne arbejder ud fra servicelovens kapitel 11. De vurderer underretninger, udarbejder børnefaglige undersøgelser, handleplaner og følger op på foranstaltninger for børn og unge i denne målgruppe fra 0-18 år.

Lidt om os
BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes Socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte, jf. kap. 11 i Serviceloven.

BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper, som samlet set leverer en tidlig, tæt og kvalificeret indsats.

Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: en børne- og en ungegruppe, som består af både undersøgere og handleplanssagsbehandlere, sikkerhedsplansgruppe, vagtteam og en gruppe af skole- og daginstitutionsrådgivere. Vi har også vores eget familiehus og kontaktpersoner med forskellige tilbud til vores børn, unge og familier. "Barnet i klemme” er pt. forankret i ungegruppen.

Vi prioriterer at have et tæt samarbejde både internt i grupperne og på tværs af grupperne.

Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere familien og familiens netværk. I centrum for vores arbejde står den tidlige indsats, og vi har en løsningsfokuseret tilgang, hvor vi bl.a. arbejder ud fra metoden ”Signs of Safety”.

Lidt om arbejdet i ”barnet i klemme”
Vi har gennem det sidste år arbejdet metodisk med, hvordan myndighedsarbejdet med børn og unge, der er i klemme i forældrenes skilsmisse, mest hensigtsmæssigt gribes an. De to teammedarbejdere arbejder tæt sammen om alle sager. Ofte er de begge med i alle møderne med børnene, de unge og forældrene. De afholder netværksmøder i alle sager med deltagelse af både det private og det professionelle netværk omkring børnene.

Derudover bliver opgaverne i sagsarbejdet fordelt mellem de to medarbejder ud fra kompetencer og ressourcer. Vi har god erfaring med, at der er én i teamet, der er mere udadvendt i forhold til kontakten med borgerne, og én, der har mere fokus på den skriftlige del af sagsarbejdet.

Vi søger en medarbejder, der er stærk i mundtlig kommunikation, er en god formidler og en dygtig mødeleder.

Arbejdet er præget af tæt og hyppig kontakt med familier og samarbejdspartnere, og vi har et godt og konstruktivt samarbejde med familieretshuset. Der er et tæt samarbejde med ledelsen, og vi modtager ekstern supervision.

Om dig
Vi forventer, at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har erfaring fra børne- og ungeområdet.

Vi søger en kollega, der

  • besidder gode samarbejdsevner og som har lyst til at arbejde i et lille team med opgavedeling
  • er god til at snakke med både børn og voksne
  • er en dygtig og tydelig mødeleder
  • er vedholdende, udadvendt og inddragende
  • har en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet med børn, unge og deres familier

Vi kan tilbyde dig

  • en høj grad af indflydelse og ansvar med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil
  • en spændende arbejdsplads i fuld udvikling og med meningsfulde opgaver
  • gode muligheder for faglig udvikling og medindflydelse i opgaveløsningen
  • en arbejdsplads med høj faglighed og fokus på at gøre det, der virker, etik og retssikkerhed
  • engagerede, kreative og dygtige kolleger i et ambitiøst team, som prioriterer det gode arbejde og samarbejde i en travl hverdag
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet
  • flextid
  • kantine, højt humør og sociale arrangementer

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er tidsbegrænset i til et år og er på 37 timer ugentligt. Tiltrædelse den 1.september 2019 eller snarest derefter.

Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Ved ansættelse indhenter vi udvidet straffeattest og børneattest.

Arbejdsstedet ligger i Svendborggade i København Ø.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karen Frost på 2911 4509.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 31. juli 2019 
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler umiddelbart herefter.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU City-Østerbro - MY UngegruppenKøbenhavn Ø2019-07-09T16:01:01.2232019-07-31T00:00:00
330059767Sagsbehandler til Ungeområdet i Borgercenter HandicapBasic Ungeområdet i Borgercenter Handicap har ansat en af vores dygtige sagsbehandler som netværkskonsulent og søger derfor en ny ambitiøs sagsbehandler, der skal arbejde med børnebestemmelserne og overgangen, når den unge fylder 18 år. Borgercenter Handicaps Ungeområde har myndighedsansvaret for Socialforvaltningens unge med handicap fra 15-25 år, hvor vi er 30 sagsbehandlerne. På Ungeområdet er sagsbehandlingen opdelt så sagsbehandleren varetager opgaver efter Servicelovens voksen- eller børnebestemmelser. Samtidig er vi opdelt i to handicapfaglige teams, et autismeteam og et HUF-team (hjerneskade, udviklingshæmmede og fysiske funktionsnedsættelser). Vores nye sagsbehandler skal varetage sagsbehandlingen i forbindelse med servicelovens børnebestemmelser i vores HUF-team. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode og Signs of Safety og med fokus på at skabe de bedst mulige løsninger, der øger den unges livskvalitet og selvstændighed. Vi har fokus på den unges behov og på at yde en helhedsorienteret indsats, hvor vi er optaget af, at unge med handicap har noget at stå op til og muligheden for et socialt liv med venskaber. Vi samarbejder med andre forvaltninger for at sikre, at den unge får en god overgang til voksenlivet, hvor den unge bliver bedst muligt i stand til at gennemføre uddannelse og beskæftigelse og har eget forsørgelsesgrundlag. Det er afgørende for os, at sagsbehandlerne i ungeområdet formår at inddrage den unge og pårørende i et samarbejde, som bygger på lovgivningen, politisk fastsatte sagstidsfrister og god forvaltningsskik. Vi forventer, at du i en travl hverdag kan møde borgeren ligeværdigt, respektfuldt og sikre, at opgaver løses rettidigt og indenfor de faste rammer. Kerneopgaven som sagsbehandler i forhold Servicelovens børnebestemmelser er at udarbejde børnefaglige undersøgelser, handleplaner, iværksætte foranstaltninger og følge op på disse. Herunder er du, som sagsbehandler, ansvarlig for koordineringen af iværksættelse af handicapkompenserende indsatser og opfølgningen på disse. Det er afgørende, at den unge og deres familier oplever en sammenhængende koordineret indsats, hvorfor du som ansvarlig sagsbehandler skal sikre en helhedsorienteret og koordineret indsats. Ved stillingen lægger vi vægt på, at du har relevant uddannelse og gerne erfaring fra myndighedssagsområdet og handicapfaglig viden har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til de unge og deres familier, og altid har den unge i centrum er robust, har gode kommunikationsevner og kan se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt såvel som eksternt med kolleger, der har andre faglige baggrunde end dig selv og kan se styrken i det har flair for det administrative arbejde og it-systemer, og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode samarbejde og teamsamarbejdet højt er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen Vi tilbyder en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver introprogram, oplæring og fast supervision gode muligheder for faglig udvikling dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i et ambitiøst team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag en gruppe, der er kendetegnet af godt humør en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flekstid, massageordning, kantineordning og sociale arrangementer Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er med tiltrædelse fra den 1. september 2019 eller snarest derefter. Arbejdstiden 37 timer om ugen. Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Vi er beliggende på Thoravej i København NV. Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest inden vi kan besætte stillingen. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte eller afdelingsleder Louise West Carlsen på 2384 2755 eller afdelingsleder Susie Marthin Kjeldsen på 2464 0835. Vi glæder os til at modtage din ansøgning. Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 2019. Samtaler vil blive afholdt fredag den 16. august. Om Borgercenter Handicap Vores målgruppe er Københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere, og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 sammen med borgeren gør vi det, der virker , under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk.

Ungeområdet i Borgercenter Handicap har ansat en af vores dygtige sagsbehandler som netværkskonsulent og søger derfor en ny ambitiøs sagsbehandler, der skal arbejde med børnebestemmelserne og overgangen, når den unge fylder 18 år.

Borgercenter Handicaps Ungeområde har myndighedsansvaret for Socialforvaltningens unge med handicap fra 15-25 år, hvor vi er 30 sagsbehandlerne. På Ungeområdet er sagsbehandlingen opdelt så sagsbehandleren varetager opgaver efter Servicelovens voksen- eller børnebestemmelser.

Samtidig er vi opdelt i to handicapfaglige teams, et autismeteam og et HUF-team (hjerneskade, udviklingshæmmede og fysiske funktionsnedsættelser). Vores nye sagsbehandler skal varetage sagsbehandlingen i forbindelse med servicelovens børnebestemmelser i vores HUF-team.

Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode og Signs of Safety og med fokus på at skabe de bedst mulige løsninger, der øger den unges livskvalitet og selvstændighed. Vi har fokus på den unges behov og på at yde en helhedsorienteret indsats, hvor vi er optaget af, at unge med handicap har noget at stå op til og muligheden for et socialt liv med venskaber.

Vi samarbejder med andre forvaltninger for at sikre, at den unge får en god overgang til voksenlivet, hvor den unge bliver bedst muligt i stand til at gennemføre uddannelse og beskæftigelse og har eget forsørgelsesgrundlag.

Det er afgørende for os, at sagsbehandlerne i ungeområdet formår at inddrage den unge og pårørende i et samarbejde, som bygger på lovgivningen, politisk fastsatte sagstidsfrister og god forvaltningsskik. Vi forventer, at du i en travl hverdag kan møde borgeren ligeværdigt, respektfuldt og sikre, at opgaver løses rettidigt og indenfor de faste rammer.

Kerneopgaven som sagsbehandler i forhold Servicelovens børnebestemmelser er at udarbejde børnefaglige undersøgelser, handleplaner, iværksætte foranstaltninger og følge op på disse. Herunder er du, som sagsbehandler, ansvarlig for koordineringen af iværksættelse af handicapkompenserende indsatser og opfølgningen på disse.

Det er afgørende, at den unge og deres familier oplever en sammenhængende koordineret indsats, hvorfor du som ansvarlig sagsbehandler skal sikre en helhedsorienteret og koordineret indsats.

Ved stillingen lægger vi vægt på, at du

  • har relevant uddannelse og gerne erfaring fra myndighedssagsområdet og handicapfaglig viden
  • har en nærværende, nysgerrig, tålmodig og inddragende tilgang til de unge og deres familier, og altid har den unge i centrum
  • er robust, har gode kommunikationsevner og kan se dig selv som facilitator for forandring for familierne og som myndighedsudøver
  • har gode samarbejdsevner og formår at samarbejde internt såvel som eksternt med kolleger, der har andre faglige baggrunde end dig selv og kan se styrken i det
  • har flair for det administrative arbejde og it-systemer, og formår at arbejde effektivt, selvstændigt og struktureret
  • er ambitiøs på dine egne og teamets vegne og prioriterer det gode samarbejde og teamsamarbejdet højt
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation, som er i løbende forbedring af vores indsats i forhold til målgruppen

Vi tilbyder

  • en spændende arbejdsplads i stadig udvikling med meningsfulde opgaver
  • introprogram, oplæring og fast supervision
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • dygtige, engagerede, kreative og modige kollegaer i et ambitiøst team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag
  • en gruppe, der er kendetegnet af godt humør
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet
  • flekstid, massageordning, kantineordning og sociale arrangementer

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er med tiltrædelse fra den 1. september 2019 eller snarest derefter. Arbejdstiden 37 timer om ugen. Løn og ansættelse er i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Vi er beliggende på Thoravej i København NV. Der vil blive indhentet reference fra tidligere ansættelse samt udvidet børne- og straffeattest inden vi kan besætte stillingen.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte eller afdelingsleder Louise West Carlsen på 2384 2755 eller afdelingsleder Susie Marthin Kjeldsen på 2464 0835.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Søg via nedenstående link senest søndag den 11. august 2019.
Samtaler vil blive afholdt fredag den 16. august.

Om Borgercenter Handicap
Vores målgruppe er Københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere, og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2.200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 ”sammen med borgeren gør vi det, der virker”, under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngUngeområdetKøbenhavn NV2019-07-15T12:00:51.4772019-08-11T00:00:00
330060397Dygtig myndighedssagsbehandler til vagtgruppen i Borgercenter Børn og Unge City-ØsterbroBasic Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte børn og unge? Så læs videre her! Vagtgruppen i Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro (BBU City-Østerbro) søger en engageret medarbejder, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhed. Vagtgruppens arbejdsområde består primært i at behandle alle indkomne underretninger og det akutte myndighedsarbejde. Lidt om os BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte efter kap. 11 i Serviceloven. BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper, som samlet set leverer en tidlig, tæt og kvalificeret indsats. Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: børnegruppen for 0-13 årige og ungegruppen for 14-23 årige, som består af både specialiserede undersøgelses- og handleplanssagsbehandlere. I børnegruppen har vi tilknyttet skolesocialrådgivere og daginstitutionssocialrådgivere, som arbejder med tidlig indsats. Derudover har vi vores vagtfunktion, som varetager indkomne underretninger og sagsbehandler lettere myndighedsopgaver. Vi har vi vores eget familiehus og kontaktpersoner med forskellige tilbud til vores familier. Vi prioriterer at have et tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne. Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere familien og familiens netværk. I centrum for vores arbejde står den tidlige indsats, og vi har en løsningsfokuseret tilgang, hvor der bl.a. bruges Signs of Safety og sikkerhedsplaner. Vi ønsker at være kendt for høj kvalitet i sagsbehandlingen og har derfor øget fokus på metodeudvikling og kvalitetssikring i sagsarbejdet. Det kombinerer vi med en høj grad af involvering af børnene, de unge, familierne og netværket i sagsarbejdet. Vagtgruppen består af tre myndighedssagsbehandlere, som er forankret i vores børnegruppe. Vi arbejder særlig tæt sammen med vores undersøgere samt skole- og daginstitutionsrådgiverne. Vi prioriterer at have en hurtig behandling af indkomne underretninger og at kunne handle akut i alle nødvendige opgaver. Der er en faglig koordinator tilknyttet vagtgruppen. Vi lægger vægt på, at du har en relevant socialfaglig baggrund (fx socialrådgiver eller socialformidler) og meget gerne erfaring fra myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet er skriftligt skarp og kan arbejde processtyret og kortfattet er god til at tale med både børn og unge, forældrene og vores samarbejdsparter er interesseret i at tilrettelægge dit arbejde sammen med dine kolleger har gode samarbejdsevner, tænker kreativt og løsningsfokuseret og kan se muligheder ved at træffe faglige beslutninger i fællesskab kan strukturere dit arbejde, så du sikrer, at både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes kan arbejde både selvstændigt, systematisk og tværfagligt besidder personlig gennemslagskraft og en god portion humor Vi kan tilbyde dig en spændende arbejdsplads i udvikling og med meningsfulde opgaver introprogram og oplæring samt gode muligheder for faglig udvikling en arbejdsplads med høj faglighed og fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed en høj grad af indflydelse og ansvar for egen sagsstamme med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil engagerede, kreative og dygtige kolleger i en ambitiøs gruppe, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet flextid kantine, et lattermildt miljø og sociale arrangementer Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en fast stilling på 37 timer. Tiltrædelse snarest muligt. Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marie Svendsen på 2999 4050. Søg via nedenstående link senest tirsdag den 30. juli 2019 Vi holder ansættelsessamtaler i uge 31 og 32.

Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte børn og unge? Så læs videre her!

Vagtgruppen i Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro (BBU City-Østerbro) søger en engageret medarbejder, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhed. Vagtgruppens arbejdsområde består primært i at behandle alle indkomne underretninger og det akutte myndighedsarbejde.

Lidt om os
BBU City-Østerbro er en af i alt fem områdeenheder i Borgercenter Børn og Unge, som er en del af Københavns Kommunes socialforvaltning. I BBU City-Østerbro er vi ca. 90 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Vores målgruppe er børn, unge og familier, som har behov for særlig støtte efter kap. 11 i Serviceloven.

BBU City-Østerbro består af flere forskellige grupper, som samlet set leverer en tidlig, tæt og kvalificeret indsats. Vi er opdelt i to myndighedsgrupper: børnegruppen for 0-13 årige og ungegruppen for 14-23 årige, som består af både specialiserede undersøgelses- og handleplanssagsbehandlere.

I børnegruppen har vi tilknyttet skolesocialrådgivere og daginstitutionssocialrådgivere, som arbejder med tidlig indsats. Derudover har vi vores vagtfunktion, som varetager indkomne underretninger og sagsbehandler lettere myndighedsopgaver.

Vi har vi vores eget familiehus og kontaktpersoner med forskellige tilbud til vores familier. Vi prioriterer at have et tæt samarbejde såvel internt i grupperne som på tværs af grupperne.

Vi har fokus på familiens ressourcer og prioriterer at involvere familien og familiens netværk. I centrum for vores arbejde står den tidlige indsats, og vi har en løsningsfokuseret tilgang, hvor der bl.a. bruges Signs of Safety og sikkerhedsplaner.

Vi ønsker at være kendt for høj kvalitet i sagsbehandlingen og har derfor øget fokus på metodeudvikling og kvalitetssikring i sagsarbejdet. Det kombinerer vi med en høj grad af involvering af børnene, de unge, familierne og netværket i sagsarbejdet.

Vagtgruppen består af tre myndighedssagsbehandlere, som er forankret i vores børnegruppe. Vi arbejder særlig tæt sammen med vores undersøgere samt skole- og daginstitutionsrådgiverne. Vi prioriterer at have en hurtig behandling af indkomne underretninger og at kunne handle akut i alle nødvendige opgaver. Der er en faglig koordinator tilknyttet vagtgruppen.

Vi lægger vægt på, at du

  • har en relevant socialfaglig baggrund (fx socialrådgiver eller socialformidler) og meget gerne erfaring fra myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet
  • er skriftligt skarp og kan arbejde processtyret og kortfattet
  • er god til at tale med både børn og unge, forældrene og vores samarbejdsparter
  • er interesseret i at tilrettelægge dit arbejde sammen med dine kolleger
  • har gode samarbejdsevner, tænker kreativt og løsningsfokuseret og kan se muligheder ved at træffe faglige beslutninger i fællesskab
  • kan strukturere dit arbejde, så du sikrer, at både lovgivningen og Københavns Kommunes mål og retningslinjer overholdes
  • kan arbejde både selvstændigt, systematisk og tværfagligt
  • besidder personlig gennemslagskraft og en god portion humor

Vi kan tilbyde dig

  • en spændende arbejdsplads i udvikling og med meningsfulde opgaver
  • introprogram og oplæring samt gode muligheder for faglig udvikling
  • en arbejdsplads med høj faglighed og fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed
  • en høj grad af indflydelse og ansvar for egen sagsstamme med stor mulighed for at bringe din faglighed i spil
  • engagerede, kreative og dygtige kolleger i en ambitiøs gruppe, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag
  • en nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet
  • flextid
  • kantine, et lattermildt miljø og sociale arrangementer

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling på 37 timer. Tiltrædelse snarest muligt.
Ansættelse i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

I forbindelse med ansættelsen indhenter vi straffe- og børneattester samt referencer.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Marie Svendsen på 2999 4050.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 30. juli 2019
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 31 og 32.

ORS/Small/fd6c8faf_logo.pngBBU City-Østerbro - MY BørnegruppenKøbenhavn Ø2019-07-16T11:02:48.4602019-07-30T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Ambitiøs myndighedssagsbehandler til Ungegruppen i Borgercenter Børn og Unge City- Østerbro

BBU City-Østerbro - MY Ungegruppen

København Ø
Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte unge, så læs videre her. I Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro (BBU City-Østerbro) søger vi en engageret og ambitiøs medarbejder, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret enhe...
Indrykket:4. juli 2019
Udløbsdato:31. juli 2019

Sagsbehandler til Bolig- og Beskæftigelsesenheden

Bolig- og Beskæftigelsesenheden

København NV
Bolig- og Beskæftigelsesenheden søger en sagsbehandler, der har lyst til at gøre en indsats for socialt udsatte og psykisk sårbare voksne. Bolig- og Beskæftigelsesenheden er en bydækkende enhed i Socialforvaltningens Borgercenter Voksne, der arbejde...
Indrykket:27. juni 2019
Udløbsdato:22. juli 2019

Erfaren sagsbehandler til Ungegruppen i Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro

BBU City-Østerbro - MY Ungegruppen

København Ø
Brænder du for at arbejde med myndighedssagsbehandling for udsatte børn og unge, der er i klemme i forældrenes skilsmisse? Borgercenter Børn og Unge (BBU) City-Østerbro søger en erfaren sagsbehandler til et 1-årigt vikariat fra den 1. august 2019 i ...
Indrykket:9. juli 2019
Udløbsdato:31. juli 2019

Sagsbehandler til Ungeområdet i Borgercenter Handicap

Ungeområdet

København NV
Ungeområdet i Borgercenter Handicap har ansat en af vores dygtige sagsbehandler som netværkskonsulent og søger derfor en ny ambitiøs sagsbehandler, der skal arbejde med børnebestemmelserne og overgangen, når den unge fylder 18 år. Borgercenter Handi...
Indrykket:15. juli 2019
Udløbsdato:11. august 2019

Dygtig myndighedssagsbehandler til vagtgruppen i Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro

BBU City-Østerbro - MY Børnegruppen

København Ø
Vil du være med til at gøre en forskel for udsatte børn og unge? Så læs videre her! Vagtgruppen i Borgercenter Børn og Unge City-Østerbro (BBU City-Østerbro) søger en engageret medarbejder, der har mod på myndighedsarbejdet i en udviklingsorienteret...
Indrykket:16. juli 2019
Udløbsdato:30. juli 2019