Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To sagsbehandlere til trafikområdet

Vil du være med til at gøre en forskel for borgere, virksomheder og turister i Odsherred Kommune? Har du lyst til at arbejde med myndighedsopgaver og andre trafikrelaterede opgaver? Så er her muligheden for at blive en del af et fagligt dygtigt team, som ovenikøbet har en 4-dages arbejdsuge.

Dine opgaver

Som sagsbehandler i trafikteamet skal du varetage kommunens rolle som vejmyndighed.

Dine primære opgaver vil være følgende:

  • Myndighedsbehandling af store som små opgaver i forhold til vejlovgivningen - det kan være alt fra godkendelse af vejprojekter til behandling af ansøgninger om etablering af overkørsler
  • Udarbejde dagsordenpunkter til politikkerne
  • Besvare henvendelser fra borgere, virksomheder og sommerhusejere om spørgsmål inden for vejmyndighedens område
  • Bestilling af kollektiv trafik
  • Sagsbehandling af andre opgaver inden for trafik, fx kontakt til politiet, Vejdirektoratet mm.
  • Øvrige opgaver, der skal løses af teamet eller inden for centerets ansvarsområder

Faglige og personlige kompetencer

Vi forventer, at du har en konstruktiv tilgang til problemstillinger og arbejder løsningsorienteret. Du skal sammen med dit team kunne levere de bedst mulige resultater for borgeren og virksomheder, med fokus på at føre de politiske ønsker og beslutninger ud i livet. Det er afgørende, at du har gode kommunikationsevner og er serviceminded, da borgerkontakt er vores hverdag. Du skal kunne udtrykke dig klart og tydeligt i både skrift og tale.

  • Der er flere uddannelsesmæssige baggrunde, som kan være relevante for stillingen. Det kunne for eksempel være uddannelser eller joberfaring, der har givet dig en god juridisk forståelse og indsigt i forvaltningsretlige forhold. Det er samtidig en fordel hvis du har interesse for- og teknisk forståelse.
  • Du har erfaring inden for kommunal forvaltning og gerne erfaring med trafikområdet fra et lignende job i en kommune eller et rådgivende firma. Du kan imidlertid også være nyuddannet med interesse for området.
  • Du fokuserer på det væsentligste i opgaveløsningen inden for den fastsatte lovgivning
  • Du kan hurtigt sætte dig ind i nye problemstillinger, herunder ny lovgivning, it-systemer mv.
  • Du arbejder selvstændigt og bevarer overblikket i pressede situationer
  • Du forstår at bidrage konstruktivt i forhold til teamets opgaver og teamets faglige og sociale udvikling
  • Du har kørekort til bil

Din nye arbejdsplads

Vi er et fagcenter i Odsherred Kommune med ansvar for myndighedsopgaver og drift inden for miljø, natur, trafik, plan, byggeri, vand og affald m.m. Vi sætter pris på åbenhed, godt humør og saglighed. Du får en udfordrende stilling i et dynamisk og udviklende fagligt miljø samt mere end 50 gode kollegaer i centret, som er fordelt på fire afdelinger. Vi arbejder med fokus på styrket borgerkontakt og den gode kommunikation med borgere og virksomheder.

Plan og Trafik er den afdeling Trafikteamet er en del af. Her arbejder vi tæt sammen med andre teams i og uden for centeret, og du skal være med til at fastholde det gode tværfaglige samarbejde.

I Trafikteamet arbejder vi dels med myndighedsopgaver og dels med driftsopgaver i en gruppe på i alt ni medarbejdere. To af driftsmedarbejderne har deres primære opgaver ude på vejene.

Du indgår i Odsherred Kommunes forsøg med en 4-dages arbejdsuge som startede 1. september 2019. Det betyder, at mandag-torsdag er arbejdsdage og fredag-søndag er weekend. ”Fredag er den nye lørdag”, siger vi. Du skal som udgangspunkt placere 35 timer på ugens første fire dage og 2 såkaldte kompetencetimer på et tidspunkt (eller tidspunkter) efter eget valg uden krav om fremmøde. Forsøget er treårigt, men vi forventer, at ordningen bliver permanent og bliver udvidet med flere medarbejdergrupper. Det er sådan, vi arbejder nu til glæde og gavn for både borgere, ledere og medarbejdere. Et par gange om året holder vi center- eller afdelingsseminar på en fredag.

Odsherred Kommune er fra 1. januar 2021 røgfri arbejdsplads.

Praktiske oplysninger

Ansættelsesudvalget er sammensat af afdelingsleder Signe Skovgaard for Plan og Trafik samt to medarbejderrepræsentanter fra Trafikteamet.

Genitor assisterer Odsherred Kommune i forbindelse med udvælgelse og ansættelse. Vibeke Rosenbeck kan kontaktes på telefon 3148 4740.

Ansættelsesudvalget mødes den 18. januar og træffer beslutning om, hvem der inviteres til samtale. De udvalgte får besked denne dag.

Samtalerunden vil finde sted den 20. januar 2021 og evt. 2. samtale d. 25. januar. Reserver derfor gerne allerede nu datoerne i din kalender. Der kan blive tale om at holde samtaler via MS Teams eller fysisk på rådhuset i Højby.

Ansættelse sker senest pr. 1. marts 2021.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.