Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

To socialrådgivere/socialpædagoger eller lign. til indsatsen Socialrådgivere i Daginstitutioner i Borgercenter Børn og Unge Nørrebro-Bispebjerg

Borgercenter Børn og Unge Nørrebro Bispebjerg søger to medarbejdere til Socialrådgivere i Daginstitutioner. Tiltaget har hidtil været et projekt, men dette er blevet gjort varigt pr. 1. januar 2021. Der er således tale om to faste stillinger med opstart den 1. januar 2021.

Socialrådgivere i Daginstitutioner er en del af Københavns Kommunes indsats for at styrke den tidlige indsats i forhold til udsatte børn og deres familier i et samarbejde med daginstitutioner. Indsatsen har eksisteret siden 2010 og har vist gode resultater i forhold til at opspore udsatte børn tidligere og kvalificere indsatsen i forhold til disse børn. Det metodiske omdrejningspunkt er den systemiske og den løsningsfokuserede metode, og målet er at skabe forandringer i barnets og familiens liv samt tilstræbe, at barnet kan forblive inkluderet i normalsystemet.

Socialrådgiver i Daginstitutionerne er i BBU Nørrebro Bispebjerg forankret i 5 distriktsgrupper, og der arbejdes tæt sammen med myndighedssagsbehandlere i hvert distrikt og med vores Front-team.

Udover at koordinere den fælles indsats mellem daginstitution, BBU Nørrebro Bispebjerg som helhed og andre relevante samarbejdspartnere, så er opgaven også at fungere som socialfaglig sparring og samarbejdspartner for daginstitutionspersonalet samt at rådgive og støtte familier.

Ude i daginstitutioner har vi faste mødefrekvenser til de tværfaglige samarbejdsmøder hver 4., 6. eller 8. uge afhængig af belastningsgraden i den enkelte institutioner. Derudover har vi børneforum, hvor forældrene deltager som opfølgning på de tværfaglige samarbejdsmøder.

Lidt om dig
Du er uddannet socialrådgiver/socialpædagog eller lignende og har et solidt kendskab til relevant lovgivning samt erfaring med myndighedsarbejdet indenfor området børn, unge og familier, som står i en udsat position. Derudover har du en relevant efteruddannelse, der kvalificerer dig til at understøtte udviklingsprocesser i udsatte familier, som vi på Børneforum vurderer har glæde af/behov for et kort forløb med støtte i familien.  

Da du skal fungere som brobygger og tovholder mellem to forvaltninger, Socialforvaltningen og Børne- og ungdomsforvaltningen, samt en bred vifte af andre samarbejdspartnere, er det en fordel, hvis du har kompetencer indenfor tværfagligt samarbejde. Derudover skal du være fysisk robust, da vi ofte har lange ture på cykel ud til vores daginstitutioner i distrikterne.

Som daginstitutionsrådgiver har du ofte det koordinerende ansvar i samarbejdet, ligesom vi forventer, at du er mødeleder og procesansvarlig til vores børneforumsmøder.

Metodisk tager funktionen udgangspunkt i Signs of Safety, og det er en fordel, at du har kendskab til og erfaring med denne metode i praksis. Herudover kræver funktionen, at du er en stærk formidler, da der i stillingen også ligger undervisningsopgaver og/eller lave oplæg.

Vi kan tilbyde dig

  • en enestående mulighed for at bidrage til udviklingen af det faglige arbejde på børneområdet i en ambitiøs organisation under udvikling
  • høj grad af indflydelse og ansvar
  • god faglig sparring fra kolleger, faglig koordinator og ledelse samt supervision
  • en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og plads til humør

BBU Nørrebro Bispebjerg er en stor arbejdsplads, hvor vi er ca. 220 medarbejdere, som løser opgaver både indenfor administration, sagsbehandling, foranstaltning og rådgivning. Vi arbejder med udgangspunkt i den løsningsfokuserede metode og Signs of Safety og har derfor særlig opmærksomhed på inddragelse af både det private og det professionelle netværk omkring familien. BBU Nørrebro Bispebjerg er opdelt i 5 geografiske distrikter. Vi har til huse i det gamle Sankt Josef i Griffenfeldsgade på Nørrebro.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingerne er på 37 timer om ugen og er begge til besættelse den 1. januar 2021. Ansættelse kan dog først finde sted, når vi har indhentet udvidet straffe- og børneattest. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Mere information
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karin Jørgensen på 2687 0001.

Søg via nedenstående link senest mandag den 23. november 2020
Ansættelsessamtalerne afholdes i uge 48.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.