Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Toldfaglig koordinator til it-servicedesk

Har du toldbaggrund og en god systemforståelse? Kan du lide kundekontakt, og er du god til at vejlede? Så søger Toldstyrelsens Servicedesk i Odense en koordinator, som kan gå forrest og hjælpe borgere og virksomheder godt i gang med de nye toldsystemer, som løbende implementeres i de kommende år.

Nye it-systemer på toldområdet

Toldstyrelsens Servicedesk består af 15 medarbejdere med forskellig toldfaglig og it-faglig baggrund. Vores primære opgave er at yde support på toldsystemerne samt at besvare og videreformidle henvendelser via telefon og mail. Vi er kontaktpunkt for borgere, virksomheder og softwareudviklere, når det gælder de fleste spørgsmål om toldsystemer.

I dag arbejder teamet med Toldstyrelsens egne it-løsninger (Java, JavaScript), ftp-adgang (filoverførsel), digital signatur mv. Toldstyrelsen er dog sideløbende i gang med at udrulle nye systemer. Frem mod 2026 skal Danmark, sammen med de øvrige medlemslande i EU’s toldunion, digitalisere og harmonisere toldsystemerne, så de lever op til kravene i EU’s toldkodeks (EUTK). Det skal sikre, at tolddata kan udveksles på samme måde i hele EU. Arbejdet er forankret i EUTK-programmet, hvor Toldstyrelsen og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen har et tæt samarbejde om opgaven.

Vi søger nu en medarbejder, som kan bidrage til at koordinere implementeringen af nye toldsystemer i Servicedesk-regi.

Koordinering og kompetent support

Du skal være klar på en hverdag, hvor nye systemer og paralleldrift i de kommende år vil stille store krav til vores kunder og dermed også til vores faglighed og fleksibilitet.

Din primære rolle vil indledningsvis være at stå i spidsen for at oprette en hotline, der skal hjælpe virksomhederne med at få svar på spørgsmål i relation til de nye systemer. Hotlinen skal være en del af Toldstyrelsens vejledningsindsats over for borgere, virksomheder og udviklere, så de kan forberede sig på det nye systemlandskab og komme godt fra start.

Dine opgaver vil derudover blandt andet omfatte at:

  • bistå med koordinering og afklaring af arbejdsgange, serviceniveau, terminologi og lignende mellem Toldstyrelsen, EUTK-programmet og EU
  • planlægge og tage del i undervisning og kompetenceudvikling i Toldstyrelsen samt bistå ved eksterne vejlednings- og undervisningsaktiviteter
  • bidrage til Servicedesks primære supportopgaver i begrænset omfang.
Det er vigtigt, at du kender toldreglerne godt og har (eller hurtigt opbygger) kendskab til EUTK-programmet. Samtidig skal du have politisk tæft og hurtigt kunne vurdere, hvordan henvendelser om EUTK-programmet og de nye toldsystemer håndteres og besvares.

Opsøgende, relationel og en stærk formidler
Vi forestiller os, at din uddannelsesmæssige baggrund eller arbejdsmæssige erfaring har relation til told, og at du herigennem har stor specialviden inden for det toldfaglige område. Du har en solid forståelse af systemudvikling og implementering, og det er et plus, hvis du har undervisningserfaring.

Da vi samarbejder med EU's toldmyndigheder, er det et krav, at du kan kommunikere på engelsk i både skrift og tale.

Vi forventer desuden, at du:

  • kan opsøge, videregive og dele viden og erfaring med kollegaer
  • er udadvendt, serviceminded og god til at skabe relationer
  • er i stand til at koble styrelsens strategiske mål til de konkrete opgaver
  • er en stærk formidler både skriftligt og mundtligt
  • kan begå dig i en politisk ledet organisation.
I teamet arbejder vi tæt sammen i et stærkt fagligt fællesskab. Vi har en uformel omgangstone og lægger vægt på, at du har humor og kan bidrage til et godt arbejdsmiljø.

Servicedesk har åbent næsten hver dag hele året. Vagttiderne ligger i øjeblikket på hverdage i tidsrummet kl. 7-20, og derudover har vi begrænsede åbningstider i weekenderne. I 2021 kan det blive aktuelt at udvide med døgnvagt.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og evt. andre relevante dokumenter via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 14. januar 2021. Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Gitte Kaae-Bjarke på telefon 25 44 06 60 på hverdage kl. 10-14.

Vi forventer at holde samtaler fredag den 22. januar 2021. Vi ønsker stillingen besat 1. marts 2021 eller snarest derefter.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er indtil videre Lerchesgade 35, 5000 Odense. I forbindelse med regeringens udflytningsplan er det varslet, at Servicedesk skal flytte til Aarhus i 2023.

Toldstyrelsen

’Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol’

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EU’s regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EU’s toldkodeks.

Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.