Trafikstyrelsen søger studentermedhjælper til luftrums- og droneområdet

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kunne du tænke dig at arbejde i spændingsfeltet mellem praktik og politik i en politisk ledet organisation? Trafikstyrelsen søger lige nu en studentermedhjælper med interesse for politik, regulering og luftfart til vores kontor for droner, luftrum og luftfartstjenester.

Vi tilbyder en spændende og varieret hverdag med rig mulighed for faglige udfordringer, da du kommer til at arbejde på tværs af to spændende områder inden for luftfarten.

Droneområdet er i vækst og har behov for effektiv sagsbehandling. Der er mange ansøgninger og spørgsmål fra borgere og virksomheder, som forventer hurtig og korrekt besvarelse. En del af den sagsbehandling, som du vil komme til at arbejde med, er udstedelse af tilladelser til droneflyvning i miljøfølsomme områder og områder i nærheden af lufthavne.

Luftrums- og luftfartstjenesteområdet (ATM/ANS) regulerer luftrummet i Danmark med ansvar for lufttrafikstyring og luftfartstjenester. Teamets opgaver, som du vil blive inddraget i, er i dagligdagen præget af tilsyn og faglig sparring med tjenesteudøverne i hele rigsfællesskabet, men derudover har vi også opgaver som regeludarbejdelse og internationalt samarbejde i regi af både EU og FN (ICAO).

Fælles for de to områder er, at din opgaveløsning vil foregå i tæt kontakt med specialisterne på områderne, men en del rutineopgaver forventes også løst selvstændigt efter oplæring. Der gives en grundig oplæring i reglerne, sagerne og sagsbehandlingssystemet.

Dine opgaver
Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • at bistå med sagsbehandling hos jurister, generalister og fagspecialister;
  • at udarbejde forslag til afgørelser;
  • at besvarelse af borgerhenvendelser og spørgsmål per mail og telefon, særligt om de nye europæiske droneregler og hvordan disse skal forstås;
  • at sekretariatsbetjene forskellige dialogfora internt såvel som eksternt;
  • at varetage større og mindre ad hoc-opgaver, som f.eks. udarbejdelse af præsentationer, høringssvar, administrative opgaver mv.

Din profil
Vi forventer, at du:

  • er i gang med en samfundsfaglig videregående uddannelse som f.eks. stud.polit, stud.scient.pol., stud.scient.adm., stud.jur. eller lignende;
  • er god til at samarbejde og er positiv, struktureret og serviceminded;
  • har interesse i at arbejde med et teknisk komplekst område;
  • har lyst til at arbejde i et dynamisk team med mange forskelligartede opgaver;
  • har gode formidlingsevner mundtligt og skriftligt, også på engelsk
  • er analytisk, god til at strukturere dine opgaver, kan arbejde selvstændigt og har et godt overblik;
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen ønskes besat snarest. Arbejdstiden forventes at være gennemsnitlig 15 timer pr. uge med mulighed for delvist selv at tilrettelægge arbejdstiden i forhold til din undervisning. Vi er selvfølgelig fleksible omkring eksamen, ligesom vi forventer, at du kan være fleksibel ved særlige behov. Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst.

Trafikstyrelsen – hvem er vi…
Vi er en styrelse i Transportministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej og luftfart, post og havne.

Vi er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. Vi sætter pris på høj faglig kvalitet, videndeling og et godt kollegaskab. Vi lægger samtidig vægt på at sikre en arbejdsdag, der giver plads til fritid og familieliv.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingerne.

Du kan læse mere om Trafikstyrelsen på www.trafikstyrelsen.dk

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos Stine Danielsen på tlf. 41780163 eller Patrick Alexander Liebgott på tlf. 41780353.

Ansøgning
Send din ansøgning inkl. eksamensbeviser via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk senest 29 juni 2022.

Samtalerne forventes afholdt i uge 31.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Trafikstyrelsen søger studentermedhjælper til luftrums- og droneområdet

Kunne du tænke dig at arbejde i spændingsfeltet mellem praktik og politik i en politisk ledet organisation? Trafikstyrelsen søger lige nu en studentermedhjælper med interesse for politik, regulering og luftfart til vores kontor for droner, luftrum og luftfartstjenester.

Vi tilbyder en spændende og varieret hverdag med rig mulighed for faglige udfordringer, da du kommer til at arbejde på tværs af to spændende områder inden for luftfarten.

Droneområdet er i vækst og har behov for effektiv sagsbehandling. Der er mange ansøgninger og spørgsmål fra borgere og virksomheder, som forventer hurtig og korrekt besvarelse. En del af den sagsbehandling, som du vil komme til at arbejde med, er udstedelse af tilladelser til droneflyvning i miljøfølsomme områder og områder i nærheden af lufthavne.

Luftrums- og luftfartstjenesteområdet (ATM/ANS) regulerer luftrummet i Danmark med ansvar for lufttrafikstyring og luftfartstjenester. Teamets opgaver, som du vil blive inddraget i, er i dagligdagen præget af tilsyn og faglig sparring med tjenesteudøverne i hele rigsfællesskabet, men derudover har vi også opgaver som regeludarbejdelse og internationalt samarbejde i regi af både EU og FN (ICAO).

Fælles for de to områder er, at din opgaveløsning vil foregå i tæt kontakt med specialisterne på områderne, men en del rutineopgaver forventes også løst selvstændigt efter oplæring. Der gives en grundig oplæring i reglerne, sagerne og sagsbehandlingssystemet.

Dine opgaver
Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • at bistå med sagsbehandling hos jurister, generalister og fagspecialister;
  • at udarbejde forslag til afgørelser;
  • at besvarelse af borgerhenvendelser og spørgsmål per mail og telefon, særligt om de nye europæiske droneregler og hvordan disse skal forstås;
  • at sekretariatsbetjene forskellige dialogfora internt såvel som eksternt;
  • at varetage større og mindre ad hoc-opgaver, som f.eks. udarbejdelse af præsentationer, høringssvar, administrative opgaver mv.

Din profil
Vi forventer, at du:

  • er i gang med en samfundsfaglig videregående uddannelse som f.eks. stud.polit, stud.scient.pol., stud.scient.adm., stud.jur. eller lignende;
  • er god til at samarbejde og er positiv, struktureret og serviceminded;
  • har interesse i at arbejde med et teknisk komplekst område;
  • har lyst til at arbejde i et dynamisk team med mange forskelligartede opgaver;
  • har gode formidlingsevner mundtligt og skriftligt, også på engelsk
  • er analytisk, god til at strukturere dine opgaver, kan arbejde selvstændigt og har et godt overblik;
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen ønskes besat snarest. Arbejdstiden forventes at være gennemsnitlig 15 timer pr. uge med mulighed for delvist selv at tilrettelægge arbejdstiden i forhold til din undervisning. Vi er selvfølgelig fleksible omkring eksamen, ligesom vi forventer, at du kan være fleksibel ved særlige behov. Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst.

Trafikstyrelsen – hvem er vi…
Vi er en styrelse i Transportministeriet med ansvar og opgaver på tværs af transportformerne jernbane, vej og luftfart, post og havne.

Vi er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister. Vi sætter pris på høj faglig kvalitet, videndeling og et godt kollegaskab. Vi lægger samtidig vægt på at sikre en arbejdsdag, der giver plads til fritid og familieliv.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende danske samfund. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingerne.

Du kan læse mere om Trafikstyrelsen på www.trafikstyrelsen.dk

Yderligere information
Du kan få mere at vide om stillingen hos Stine Danielsen på tlf. 41780163 eller Patrick Alexander Liebgott på tlf. 41780353.

Ansøgning
Send din ansøgning inkl. eksamensbeviser via Trafikstyrelsens ansøgningsportal på www.trafikstyrelsen.dk senest 29 juni 2022.

Samtalerne forventes afholdt i uge 31.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.