Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Transfer pricing teamet i Skatteankestyrelsen søger en skarp sagsbehandler

Motiveres du af at arbejde med et vigtigt og højaktuelt sagsområde indenfor skatteretten? Vil du medvirke til at skabe praksis på et område med komplicerede og principielle sager? Er du en dygtig og skarp sagsbehandler, der kan håndtere omfattende materiale? Så er det dig, vi søger, som sagsbehandler til vores transfer pricing team.

Skatteankestyrelsen skal sikre en kompetent, effektiv og uafhængig behandling af klager på skatte- og vurderingsområdet. Det gør vi ved at fokusere på fremdrift og kvalitet i vores kerneopgave. Du kan være med til at løfte denne opgave i Skatteankestyrelsens 6. kontor, som arbejder med sager inden for selskabsbeskatning, aktionærbeskatning, transfer pricing og told.

Afgørende rolle inden for transfer pricing området
Vores sager om transfer pricing er som oftest komplicerede og principielle. Sagernes udfald får således betydning for, hvordan området udvikler sig i fremtiden. Samtidig har den internationale dagsorden på området, blandt andet retningslinjerne fra OECD, betydning for behandlingen af sagerne i styrelsen. Som sagsbehandler i transfer pricing teamet vil du derfor få en afgørende rolle – og det er væsentligt, at du brænder for behandling af sager på et område, der er komplekst, under udvikling og med stor, politisk bevågenhed.

Du får selvstændige opgaver og mulighed for at fordybe dig i sagsbehandlingen. Du får ansvar for at:

  • sikre oplysning af sager
  • udarbejde udkast til afgørelser
  • afholde møde med klagere og rådgivere samt
  • deltage i retsmøder i Landsskatteretten.
I 6. kontor er vi ca. 20 medarbejdere, der har forskellig uddannelsesmæssig baggrund og anciennitet. Vi lægger vægt på at have et stærkt fagligt miljø og et socialt fællesskab med fokus på god trivsel. Transfer pricing-teamet er et mindre team i kontoret, og du bliver en del af et hold, hvor vi lægger stor vægt på samarbejde. Vi videndeler og sparrer med hinanden i forbindelse med de enkelte sager. Vi vil gerne bringe hinandens viden og erfaring i spil og holder os ajour med udvikling på området via oplæg fra både interne og eksterne parter.

Du skal også være med til at styrke og udvikle det faglige miljø, ligesom vi løbende vil matche sager til din udvikling og interesser. Vi har stor fleksibilitet i tilrettelæggelsen af arbejdstid og -opgaver, og vi har mulighed for hjemmearbejde.

Kan bevare overblik og bearbejde kompliceret materiale
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund fx indenfor jura eller økonomi. Det er væsentligt, at du har en tværfaglig tilgang til området, og det er derfor en fordel, hvis du både besidder juridisk såvel som økonomisk forståelse. Arbejdsmæssig erfaring med transfer pricing området er en fordel, men ikke et krav.

Du har en åben tilgang og lyst til at udvikle dig inden for området. Du sætter pris på et stærkt fagligt fællesskab og vægter en uformel tone, hvor du også selv bidrager med et godt humør. Det er derudover vigtigt, at du:

  • har en stringent, metodisk tilgang til problemløsning
  • evner at skabe og bevare overblik over omfattende og kompliceret materiale
  • kan bevare fokus og sætte dig delmål i forbindelse med behandling af principielle problemstillinger
  • arbejder drifts- og samarbejdsorienteret
  • altid sikrer den rette kvalitet til rette tid og
  • kan kommunikere klart både i skrift og tale.
Om Skatteankestyrelsen
Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed, hvor vi behandler klager over skatteforvaltningens afgørelser på skatte- og vurderingsområdet. Vi vægter en effektiv og ensartet klagebehandling af høj kvalitet, hvor faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn er nøgleord for vores opgaveløsning. Vi er godt 500 ansatte i styrelsen, og sammen sikrer vi retssikkerhed via en kompetent og uafhængig behandling af klager.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 17. maj 2021 kl. 09.00. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Klaus Uhre på telefon 3376 0787.

Der anvendes test i ansættelsesprocessen.

Tiltrædelse per 1. august 2021 og ansættelse efter gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Strandboulevarden 89, 1. sal, 2100 København Ø.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.