Gem job

Transition Manager

Vil du sikre en professionel styring af interfacet mellem projektafdelingen og driften?

Vi søger en erfaren og professionel profil til at styrke transition af IT og transmissionssystemer fra projekt til idriftsættelse samt skabe overblik og styre vores aktiviteter i projektpipelinen.

Du vil indgå i sektionen Projekt og Udvikling, som er en del af den store organisation omkring Signalsystemer. Sektionen er ansvarlig for gennemførelse af projekter indenfor tekniske applikationer, transmissionssystemer, tele- og datanetværk, samt øvrig infrastruktur, og er dermed en central del til understøttelse af trafikstyring og trafikplanlægning gennem både den nuværende og fremtidige signalteknologi.

Ansvar for koordinering af effektiv drift

Som Transition Manager er du ansvarlig for styring af transitionsplanlægning fra projekter, kommunikationen til driften og understøttelse af projekterne.

Dine daglige opgaver omfatter at:

  • sikre en god kommunikation med driftens transitions manager og projekter
  • udarbejde og vedligeholde grundlag for transition, herunder detaljerede transitionsplaner for leverancer, som overgår fra projekt til drift samt den økonomiske påvirkning
  • indkalde og facilitere transitions styregruppe møder
  • opfølge på udestående issues og overholdelse af aftaler indgået med driften
  • medvirketil proces forbedringer og forankring af denne for transition
  • sikre fokus på standardisering og udvikle grundlaget for projekter.
Struktureret, analytisk sans og erfaring med teknisk drift og IT

Du vil i Banedanmark få en bred organisatorisk kontaktflade, men skal også kunne arbejde selvstændigt inden for de givne rammer. Du har en analytisk og struktureret tilgang, og er målrettet i dit arbejde. Du er den opsøgende type, der også er interesseret i teknik og telecom.

Du bevarer overblikket, også når der er travlt og møder dine kollegaer med et smil og forståelse.

Ideelt set har du en uddannelse på minimum bachelor niveau suppleret mindst 5-7 års praktisk erfaring fra en lignende driftsrolle. Det er vigtigst at du har en uddannelse, der kræver grundighed og struktur, samt at du har 5-7 års praktisk erfaring med en jobfunktion, hvor du har haft et ansvar for at levere til tiden og i høj kvalitet.

Erfaring og forståelse for life-cycle management af software, infrastruktur og kendskab til ITIL4 er en fordel, samt kendskab til F2 journaliseringssystemet.

Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads på vores hovedkontor centralt i København, hvor hverdagen er præget af mange opgaver i travlt miljø, hvor beslutninger kan påvirke store projekter og kritisk drift.

Arbejdssproget er dansk, men det er en fordel hvis du også behersker engelsk skriftligt og i tale.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 5.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Teamleder Ole Saunte (osae@bane.dk).

Send os CV og ansøgning hurtigst muligt.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


ellerGem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

L1 Support Consultant

Tap.Talent

København K
IT Support (nice to have) Helpdesk (nice to have) The key responsibilities are: * A L1 Junior Support Consultant will provide First Line Support (FLS) to global clients, Partners and implementation teams. * This is a client-focused role, which involv...
2. august 2022

Platform engineer til etablering og drift af Kuber...

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Vil du være med til at drifte og etablere en state-of-the-art Kubernetes platform både on prem og i Azure? I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er vi med til at sætte en ny retning for agil udvikling af offentlig IT med hurtigere leverancer i...
15. juli 2022

Passioneret policy og data governance konsulent

Forsvarets Efterretningstjeneste

København Ø
Er du en passioneret policy og data governance konsulent, der kan omsætte store visioner til konkret virkelighed – har du styr på dine fakta og er du altid på forkant? FE søger en passioneret policy og data governance konsulent, som skal være med til...
16. juli 2022

Transition Manager

Vil du sikre en professionel styring af interfacet mellem projektafdelingen og driften?

Vi søger en erfaren og professionel profil til at styrke transition af IT og transmissionssystemer fra projekt til idriftsættelse samt skabe overblik og styre vores aktiviteter i projektpipelinen.

Du vil indgå i sektionen Projekt og Udvikling, som er en del af den store organisation omkring Signalsystemer. Sektionen er ansvarlig for gennemførelse af projekter indenfor tekniske applikationer, transmissionssystemer, tele- og datanetværk, samt øvrig infrastruktur, og er dermed en central del til understøttelse af trafikstyring og trafikplanlægning gennem både den nuværende og fremtidige signalteknologi.

Ansvar for koordinering af effektiv drift

Som Transition Manager er du ansvarlig for styring af transitionsplanlægning fra projekter, kommunikationen til driften og understøttelse af projekterne.

Dine daglige opgaver omfatter at:

  • sikre en god kommunikation med driftens transitions manager og projekter
  • udarbejde og vedligeholde grundlag for transition, herunder detaljerede transitionsplaner for leverancer, som overgår fra projekt til drift samt den økonomiske påvirkning
  • indkalde og facilitere transitions styregruppe møder
  • opfølge på udestående issues og overholdelse af aftaler indgået med driften
  • medvirketil proces forbedringer og forankring af denne for transition
  • sikre fokus på standardisering og udvikle grundlaget for projekter.
Struktureret, analytisk sans og erfaring med teknisk drift og IT

Du vil i Banedanmark få en bred organisatorisk kontaktflade, men skal også kunne arbejde selvstændigt inden for de givne rammer. Du har en analytisk og struktureret tilgang, og er målrettet i dit arbejde. Du er den opsøgende type, der også er interesseret i teknik og telecom.

Du bevarer overblikket, også når der er travlt og møder dine kollegaer med et smil og forståelse.

Ideelt set har du en uddannelse på minimum bachelor niveau suppleret mindst 5-7 års praktisk erfaring fra en lignende driftsrolle. Det er vigtigst at du har en uddannelse, der kræver grundighed og struktur, samt at du har 5-7 års praktisk erfaring med en jobfunktion, hvor du har haft et ansvar for at levere til tiden og i høj kvalitet.

Erfaring og forståelse for life-cycle management af software, infrastruktur og kendskab til ITIL4 er en fordel, samt kendskab til F2 journaliseringssystemet.

Vi tilbyder en dynamisk arbejdsplads på vores hovedkontor centralt i København, hvor hverdagen er præget af mange opgaver i travlt miljø, hvor beslutninger kan påvirke store projekter og kritisk drift.

Arbejdssproget er dansk, men det er en fordel hvis du også behersker engelsk skriftligt og i tale.

Løn

Som akademiker ansættes du efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Ansættelsen omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/SAMDATA, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark.

Som udgangspunkt er stillingen placeret i løngruppe 5.

For både AC og HK gælder det, at den endelige løn fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer samt at der tilkommer pension i henhold til overenskomsten.

Ansøgning og kontakt

Vil du vide mere, så kontakt Teamleder Ole Saunte (osae@bane.dk).

Send os CV og ansøgning hurtigst muligt.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” og følger instruktionerne.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der minder om dette

L1 Support Consultant

Tap.Talent

København K
IT Support (nice to have) Helpdesk (nice to have) The key responsibilities are: * A L1 Junior Support Consultant will provide First Line Support (FLS) to global clients, Partners and implementation teams. * This is a client-focused role, which involv...
2. august 2022

Platform engineer til etablering og drift af Kuber...

Skatteforvaltningen, Frederiksberg

Frederiksberg
Vil du være med til at drifte og etablere en state-of-the-art Kubernetes platform både on prem og i Azure? I Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST) er vi med til at sætte en ny retning for agil udvikling af offentlig IT med hurtigere leverancer i...
15. juli 2022

Passioneret policy og data governance konsulent

Forsvarets Efterretningstjeneste

København Ø
Er du en passioneret policy og data governance konsulent, der kan omsætte store visioner til konkret virkelighed – har du styr på dine fakta og er du altid på forkant? FE søger en passioneret policy og data governance konsulent, som skal være med til...
16. juli 2022