Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Transport-, Bygnings- og Boligministeriets departement søger 2 kontorelever

Vi søger 2 kontorelever inden for specialet offentlig administration til ansættelse 1. september 2018 samt 1. december 2018. 
 
Arbejdsopgaver 
Transport-, Bygnings- og Boligministeriet er ét af de største og mest varierede ministerområder med en lang række forskellige institutioner. Vi tilbyder en spændende og alsidig uddannelse med speciale i offentlig administration. Du vil komme til at arbejde med en række opgaver inden for kontorfaget: administration og sagsbehandling, kommunikation og personaleadministration samt lettere økonomiopgaver. 
 
Din oplæring kommer til at foregå i departementet, hvor du i løbet af dit elevforløb vil rokere til forskellige afdelinger. Du vil også have mulighed for at komme ud i én af vore mindre institutioner. Du vil blive tilknyttet en elevansvarlig, som vil tilrettelægge det detaljerede forløb sammen med dig. 
 
Kvalifikationer 
Vi forventer, at du er engageret, god til skriftlig og mundtlig dansk og kan bruge de almindeligste IT-værktøjer. Det er nødvendigt, at du er god til at samarbejde, men også kan arbejde selvstændigt. Derudover er det vigtigt, at du kan tage selvstændigt ansvar for din uddannelse og selv tager initiativ for at lære. 
 
Du har bestået enten et grundforløb (påbegyndt før 31. juli 2015), som giver adgang til kontoruddannelsen med specialet offentlig administration, et 5- eller 10 ugers kompetencegivende forløb for studenter (HHX, STX, HTX eller HF) eller EUX med et godt resultat inden tiltrædelse. Er du over 25 år og har relevant erhvervserfaring/ uddannelse skal dine kompetencer vurderes af studievejlederen på en handelsskole. Hvis du allerede har en realkompetencevurdering bedes denne blive vedlagt din ansøgning. Tjek evt. adgangskrav på http://www.uddannelsesnaevnet.dk/erhvervsuddannelser/kontoruddannelsen/offentlig-administrationk. ;
 
Din nye hverdag 
Departementet er en spændende og dynamisk arbejdsplads med en uformel omgangstone. Det vil være muligt at få udfordrende opgaver og ansvar - og der er gode muligheder for at deltage i kurser under uddannelsen på fx Niels Brock og internt.  
 
Under den 2-årige uddannelse skal du deltage i 3 skoleophold på handelsskolen. Du får også tilbud om at deltage i en studietur til Bruxelles. 
 
Løn- og ansættelsesvilkår 
Løn og ansættelsesvilkår følger den gældende overenskomst for kontorfunktionærer ansat i staten. Din arbejdsuge vil være 37 timer med flekstid. Din startløn vil være 13.400,83 kr. pr. måned, hvis du er under 25 år, og 19.639,08 kr. pr. måned, hvis du er over 25 år. 
 
Interesseret?  
Du er velkommen til at kontakte Shazeia Shareef. Departementets telefonnummer er 41 71 27 00. 
 
Send din ansøgning, CV samt kopi af eksamensbeviser/seneste standpunktskarakter senest den 9. marts 2018. Vi modtager kun ansøgninger elektronisk. Du skal derfor ansøge via det link, som du finder nederst i dette stillingsopslag eller på vores hjemmeside http://www.trm.dk. ;
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 12. 
 
Transport-, Bygnings- og Boligministeriet ser mangfoldighed som en ressource og ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund. Departementet er medlem af Foreningen Nydansker. 
 



Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her