Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udadvendt IT-generalist med regnskabsforståelse

Har du drivet og engagementet til at bidrage til at videreudvikle Skatteforvaltningens metoder til kontrol af virksomheders regnskaber med dine stærke IT og formidlingskompetencer? Bliver du motiveret af at vidensdele og arbejde med tværgående opgaver i en stor offentlig virksomhed, hvor vi forventer, at du tør udfordre ”vi plejer”? Så er du måske vores nye kollega!   
 
Vejen til succes   
I Skatteforvaltningen løser vi vores kontrolopgaver i en projektorganisation, hvor hvert projekt har sit faglige fokus. Vi ønsker at blive mere datadrevne, herunder øge anvendelsen af it-værktøjer til kontrol af virksomhedernes regnskaber. Dine primære opgaver bliver at understøtte denne udvikling ved at undervise og yde support til dine kolleger i hele Skatteforvaltningen. 
 
Du kommer til at indgå i et team, der yder teknisk support til at eksportere, konvertere og analysere regnskabsdata fra de virksomheder, som er udvalgt til kontrol af, om angivelserne til Skatteforvaltningen er korrekte. Udover at yde support i forhold til konkrete projekter og kontrolsager er teamet med til at teste nye værktøjer og bidrage til udvikling af metoder, der kan optimere kontrolarbejdet. Det er derfor vigtigt, at du som person undrer dig, stiller spørgsmål og udfordrer de metoder, som vi benytter i dag.  
 
Vi underviser og vejleder ligeledes vores kolleger i skattecentrene i brugen af vores forskellige værktøjer, hvorfor du skal trives med at formidle informationer til både mindre og større grupper i samarbejde med de øvrige medlemmer af teamet.   
 
I teamet har vi internationale opgaver, hvilket betyder, at du kan komme til at deltage i seminarer både som deltager i EU-regi og som arrangør i Danmark. Det er derfor en fordel, at du har gode engelsk-sproglige kompetencer. 
 
Energisk it generalist med fokus på regnskabsdata   
Du har en videregående uddannelse inden for it, f.eks. cand.merc.dat, HA.it eller lignende. Du kan også have opbygget din ekspertise på anden vis. Hvis du har et stort drive og lyst til at lære, kan du også være nyuddannet.   
 
Du har regnskabsforståelse og viden om opbygningen af regnskabssystemer. Det vil være en fordel, hvis du har praktisk erfaring med forskellige bogføringssystemer, som f.eks. Navision eller SAP. Herudover skal du kunne overskue datastrukturen i komplekse systemer og være i stand til at eksportere og konvertere regnskabsdata, så dine kolleger kan gennemføre kontrollerne.  
 
Ligeledes vil det være en fordel, hvis du har kendskab til og kan udarbejde scripts og makroer til at automatisere processerne. Vi anvender værktøjerne ACL, Able2Extract og Excel til at understøtte kontrolarbejdet. Hvis du har kendskab til persondataret og informationssikkerhed er det yderligere en fordel. 
 
Som person udviser du professionel adfærd og forstår at formulere dig både skriftligt og mundtligt. Du er imødekommende og arbejder samarbejds- og forretningsorienteret. Da vi supporterer og underviser kolleger i hele landet, skal du have kørekort og må i mindre omfang forvente rejsedage.  
 
Om din nye enhed Mellemstore Virksomheder 7  
Mellemstore Virksomheder 7 er en enhed i fagområdet Erhverv, der bliver organisatorisk placeret i den kommende Skattestyrelse. Vi arbejder med sagsbehandling og kontrol i en projektorganisering, som dækker hele landet. Arbejdet sker ved hjælp af analyser, udvikling af metoder og forskellige former for kontrol. Ud over de 4 kolleger i dit team, får du 14 kolleger i enheden, som arbejder med andre opgaver.  
 
Du vil indgå i en stærk faglig enhed af gode kolleger med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone. Dagligdagen er præget af frihed under ansvar, og din hverdag vil være afvekslende og til tider med korte deadlines og med mange berøringsflader i og uden for Skatteforvaltningen. 
 
Vi tilbyder dig derudover en fleksibel hverdag, hvor du har stor mulighed for selv at planlægge dine opgaver og din arbejdsdag.  
 
Ansøgning og kontakt   
Send senest den 22. februar 2018 din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket ’søg stillingen’. 
 
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Birgit Hviid på tlf. nr. 72 37 09 25.   
 
Vi forventer at afholde samtaler i uge 9. 
 
Dit arbejdssted bliver indtil videre: Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.   
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
 
Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.    
 
Om Skattestyrelsen   
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk ;
 
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.   
 
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her