Udbudsjurist i Center for Indkøb - rådgivning til Teknik- og Miljøforvaltningen

Vil du være med til at udbyde og indgå kontrakter for trecifrede million beløb? Vil du lave udbud, der bekæmper social dumping samt spare københavneren penge? Og vil du være del af en organisation, der vægter miljø, bæredygtighed og innovation højt?

Københavns Kommune køber hvert år ind for cirka 12,7 milliarder kroner.

I Center for Indkøb og forsikring (CFI) er missionen at sikre, at institutioner og enheder i Københavns Kommune har adgang til de rigtige varer og ydelser til den rette pris. CFI består af 60 medarbejdere fordelt på kontorerne Strategisk Indkøb 1 og 2, Indkøbsanalyse og -support, CSR og Indkøbsjura samt Forsikring og Risikostyring.

Strategisk Indkøb 1 skal gennem analyse-, dialog- og udbudsarbejde sikre, at de aftaler, der indgås:

  • matcher kommunens behov
  • har konkurrencedygtige priser
  • har høj anvendelsesgrad (compliance)

Om jobbet
Opgaverne har en spændvidde fra juridisk bistand, udbud af små aftaler til under 500.000 kroner til udbud af kontrakter til trecifrede million beløb.

Vi har fokus på konkurrence mellem leverandører og på at samarbejde med virksomheder og videns-institutioner for at udvikle og optimere på vores indkøb.

Jobbet kræver, at du kan omsætte udbudsretten i praksis, hvor forretningsforståelse, effektiv konkurrence og høj faglig kvalitet står i centrum.

Der er til dagligt en bred kontaktflade og et samarbejde med mange forskellige faggrupper. Derfor er det er vigtigt, at du kan sætte dig ind i de forskellige enheders behov. Du skal løbende tilegne dig ny viden, for eksempel: forvaltningsret, kommunalret og persondataret, da du skal kunne løse problemstillinger, inden for disse fagområder, i samarbejde med dine kolleger.

Denne stilling adskiller sig fra de øvrige udbudsstillinger i Strategisk Indkøb 1 ved, at udbudsjuristen i denne stilling skal yde juridisk rådgivning primært til Teknik- og Miljøforvaltningen.

Om dig
Du har erfaring med gennemførelse af udbud og indgåelse af aftaler fra en anden offentlig myndighed eller større organisation. Vi er indstillede på også at lade kandidater med anden relevant, kommerciel erfaring komme i betragtning.

Så kan du sætte et flueben ved flere af følgende punkter, er du måske vores nye kollega?

  • Du har erfaring med gennemførelse af udbud
  • Du har kommerciel indsigt og forretningsmæssigt overblik
  • Du har lavet aftaler for offentlige myndigheder eller en større organisation
  • Du er en dygtig procesleder
  • Du er en god kommunikator
  • Du har en videregående uddannelse inden for økonomi, jura, handel eller indkøb og/eller har opnået relevant erfaring fra tidligere lignende beskæftigelse
  • Du er en netværker og kan skabe personlige relationer blandt dine samarbejdspartnere
  • Du er proaktiv og arbejder struktureret, er selvkørende og følger dine opgaver helt til dørs

Om os
Som udbudsjurist i Strategisk Indkøb 1 vil du være en del af et kontor med otte andre udbudskonsulenter, som hovedsageligt er ansvarlige for at udbyde rammeaftaler, fem contract managers, der arbejder med løbende formidling, understøttelse og optimering af aftalerne, to akademiske medarbejdere samt to studentermedhjælpere. Aftalerne i Strategisk Indkøb 1 spænder bredt lige fra håndværkerydelser og entrepriserådgivning til måtteservice og sikringsanlæg mv.

I Strategisk Indkøb værdsætter vi vidensdeling og sparring, og som vores nye udbudsjurist bliver du en del af et stærkt fagligt miljø, hvor der samtidig er plads til et godt grin.

Som udbudsjurist i Strategisk Indkøb får du et udfordrende og afvekslende job, hvor du vil blive en del af et godt og engageret fagligt miljø med god sparring og en uformel omgangstone. Der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling, arbejdstiden er fleksibel, ligesom arbejdspladsen er placeret i København.

Løn og ansættelsesvilkår
Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er 37 timer, inkl. frokost. Lønnen fastsættes efter gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Tiltrædelse 1. januar 2021 eller hurtigst muligt.

Vil du vide mere?
Du velkommen til at kontakte kontorchef Kristina Witt Vejle på 4042 6522.

Vil du søge stillingen?
Vedhæft motiveret ansøgning, CV, evt. relevante eksamensbeviser og referencer.

Søg stillingen via nedenstående link senest onsdag den 28. oktober 2020
Vi forventer at holde samtaler i uge 45 og 46.

Københavns Ejendomme og Indkøb
Københavns Ejendomme og Indkøb har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje og for, at vi køber effektivt ind i kommunen. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Ligesom vi understøtter kommunens samlede indkøb på ca. 6,5 mia. kr. årligt. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold og en professionel indkøbsorganisering frigør vi ressourcer til, at vores 45.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.