Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udbudsjurist til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Som udbudsjurist til nogle af Danmarks største it-kontrakter får du et stort ansvar, afvekslende arbejdsopgaver og faglige udfordringer. Har du spidskompetencer inden for it-udbud, rådgivning og kvalitetssikring af it-kontrakter, så hører vi meget gerne fra dig.
 
Udbud, rådgivning og kvalitetssikring   
Du vil indgå i et team af meget specialiserede og dedikerede udbudsjurister, som udgør en del af kontoret IT-jura og Leverandørstyring, som har ansvaret for at sikre kvaliteten af it-udbud. Du skal fungere som bindeled mellem it, udbuds-juraen og forretningen. Din fornemmeste opgave bliver, at sikre kvaliteten af udbuddene, og stille de nødvendige udbudsretlige værktøjer og paradigmer til rådighed. Derudover deltager du i udbud af it-udviklingsopgaver.   
 
Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:   
 

  • Udarbejdelse af udbudsparadigmer på it-området fra udbuds-betingelser, -bekendtgørelse over ESDP til kontrakter   
  • Kvalitetssikring af udbuds- og kontraktmateriale   
  • SPOC ved ekstern juridisk rådgivning   
  • Rådgive om udbudsstrategi, udbudsform, evalueringsmodeller mv.   
  • Bidrage til videndeling om udbud og lovgivning på området   
  • Vejlede om og gennemføre prækvalifikationsvurderinger og tilbudsevalueringer   
  • Udarbejde notater og indstillinger om kontrakt- og udbudsretslige problemstillinger   
  • Forankre samt nytænke udbudsstrategier og -processer   
  • Yde generel juridisk bistand til forretningen og ledelsen på it- og udbudsområdet.   
 
Erfaren udbudsjurist   
Du er cand.jur. eller cand. merc. jur., og du har minimum tre års relevant arbejdserfaring med udbudsret og gennemførelse af udbudsprocesser fra større komplekse organisationer eller som ekstern konsulent med den offentlige sektor som kunde. Har du erfaring med udbud af it-kontrakter og tjenesteydelser, er det en fordel.   
 
Du har et højt personligt drive og energiniveau, og du formulerer dig kort, klart og præcist i skrift og tale. Du sætter pris på at arbejde med mange kontaktflader på tværs i en stor organisation, og det falder dig naturligt at pleje menneskelige relationer. Du trives med kolleger med forskellige kompetencer og baggrunde. Som person er du robust, arbejder metodisk og kan håndtere mange opgaver på én gang. Du er teamplayer og ønsker at gøre en forskel.   
 
Om IT-jura og Leverandørstyring – dit kontor   
Vi står i spidsen for den strategiske leverandørstyring og modner og effektiviserer løbende processer inden for leverance- og kontraktstyring. Vi har ansvar for, at Skatteforvaltningen opnår mest mulig værdi inden for rammerne af de kontrakter, vi har indgået med it-leverandørerne, og desuden sikrer vi, at der sker en systematisk licensstyring. Vi leverer juridisk rådgivning af høj kvalitet i forbindelse med it-anskaffelser, og leverer 360-graders rådgivning fra idefasen over udbuddet og anskaffelsen af it-leverancen til implementering, drift og endeligt ophør af aftalen. Kontoret har også et team af dygtige udbudsspecialister.   
 
Ansøgning og kontakt   
Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 25. februar 2018. Spørgsmål besvares gerne af Cindy Thorhauge på telefon 72388601 eller Karen Brünnich Knudsen på telefon 72371203.   
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelse snarest muligt.   
 
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil Udviklings- og Forenklingsstyrelsen blive samlet på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.    
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen     
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.fra1til7.dk.  
 
SKAT opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.   


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her