Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udbudskonsulenter med stærke juridiske kompetencer søges til enheden 'Indkøb og Udbud' i den kommende Administrations- og Servicestyrelse

Har du stærke kommercielle og juridiske kompetencer og har du erfaring fra en offentlig indkøbs- og udbudsafdeling? Så er du måske en af vores nye udbudskonsulenter i den kommende Administrations- og Servicestyrelse.

Til vores kontor for Indkøb og Udbud i den kommende Administrations- og Servicestyrelse søger vi nu to udbudskonsulenter, som kan bidrage til implementering af Statens indkøbsprogram med fokus på at sikre de kommercielle og juridiske forhold for det koordinerede indkøb af varer og tjenesteydelser.

Højt serviceniveau i fokus
Du vil komme til at servicere de øvrige styrelser i Skatteministeriets koncern med rådgivning og anvendelse af centrale indkøbsaftaler, herunder direkte tildeling og miniudbud i relation til Moderniseringsstyrelsens og SKI´s aftaler foruden tilbudsindhentninger og EU udbud i forhold til SKATs egne aftaleområder.


Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:

  • Gennemførelse af miniudbud på såvel Statens Indkøbsaftaler, SKIs rammeaftaler og Skatteforvaltningen egne rammeaftaler
  • Indkøb af tjenesteydelser på vegne af de øvrige kommende styrelser i Skatteforvaltningen fx ved mini udbud vedr. f.eks. konsulent ydelser fra eksterne leverandører.
  • Gennemførelse af udbudsopgaver efter udbudsloven
  • Deltagelse i arbejdsgrupper vedr. konkrete aftaleområder
  • Juridisk vurdering af aftaler og kontrakter
  • Udarbejdelse af analyser med inddragelse af erfaringer fra tidligere udbud
  • Yde kommerciel og juridisk rådgivning
  • Kommerciel og juridisk erfaring indenfor indkøb og udbud

Din baggrund
Der er flere indgangsvinkler til jobbet, du kan fx være uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur, men vigtigst af alt har du praktisk erfaring med indkøb og udbud fra en offentlig kontekst, herunder med konkurrenceudsættelse og udbudsretslige problemstillinger.

Som person trives du både med at arbejde selvstændigt og som del af et team. Du har fokus på kvalitet og har en struktureret tilgang til dit arbejde.

Du er udadvendt, har gode faciliterings- og kommunikationsevner og er velformuleret i både skrift og tale.

Det ligger dig naturligt at have et godt overblik og du trives med at drive mange opgaver samtidigt.

Indkøb og Udbud – dit nye kontor
Kontoret er Skatteforvaltningen centrale indkøbsenhed, vi gennemfører indkøb og udbud på tværs af Skatteforvaltningens kommende styrelser. Kontoret har til formål at sikre, at indkøb gennemføres således Statens indkøbspolitik overholdes og at Skatteforvaltningen overholder gældende udbudslovgivning. Kontoret består af et rejseteam, et indkøbsteam og et udbudsteam, der arbejder tæt sammen om at løse den koncernfælles indkøbsopgave af alle varer og tjenesteydelser undtagen IT.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 19. april. Ansættelsesstart snarest muligt.

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef: Helle Schjermer Lauridsen på tlf. nr. 72 38 94 34.

Dit arbejdssted er indtil videre: Brændgårdvej 10, 7400 Herning. Ansættelsesområdet er skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Om den kommende Administrations- og Servicestyrelse
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Administrations- og Servicestyrelsens kerneopgave bliver at understøtte skatteforvaltningen med effektiv administration og serviceydelser af høj kvalitet. Styrelsen forventes bemandet med ca. 300-350 medarbejdere og får kontorer i Herning og Høje Taastrup. Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her