Uddannede lærere og pædagoger til Hvidovre Heldagsskole

Hvidovre kommune har fra 1. august 2020 slået dørene op for en helt ny heldagsskole. Hvidovre Heldagsskole er en sammenlægning af to eksisterende specialtilbud, der i en årrække har arbejdet med børn i socioemotionelle vanskeligheder og børn med opmærksomhedsforstyrrelser herunder børn med ADHD-diagnose. Begge målgrupper voksede ud af deres gamle rammer.

I forbindelse med sammenlægningen har vi udvidet, og derfor søger vi uddannede lærere og pædagoger til alle vores tre afdelinger.

Vores tre afdelinger:

Afdeling 1 er for vores ADHD-afdeling og er for elever med en ADHD-diagnose eller ADHD-lignende vanskeligheder.

Afdeling 2 er vores inklusionsafdeling ift. almenskolen. Her går vores yngste klasser samt en mellemtrinsklasse. Fælles for eleverne her er, at de på sigt skal sluses tilbage til almenskolen.

Afdeling 3 er vores dagbehandlingsafdeling. Dagbehandlingsafdelingen arbejder tæt sammen med familiernes socialrådgivere om indsatser der retter sig både mod skole og undervisning og i bredere forstand mod familiearbejde. Indsatserne i afdeling 3 har meget ofte en fleksibel form og indhold.

Kodeordet i alle 3 afdelinger er relation, struktur, genkendelighed, overskuelighed, varme, omsorg og engagement, som nogle af de bærende elementer.

Du må meget gerne anføre, hvis du har særlige præferencer til hvilken afdeling du søger.

Hvis du har matematiske eller naturfaglige kompetencer, er det en fordel, men ikke et must. Gode tysk kundskaber vil heller ikke stå dig i vejen.

Vi håber, at du som vores nye kollega er:

  • Er åben og udadvendt som menneske
  • Er oprigtigt interesseret i andre menneskers livsperspektiv
  • Har lyst til at gå langt for at finde vejen ind til elevernes læringslyst
  • Tænker at det er attraktivt at arbejde meget tæt sammen med kollegaer om opgaven
  • At du ikke så let vælter i modstand
  • At du ikke er bleg for at søge hjælp, når noget volder dig vanskeligheder
  • At du har mod på at læse faglitteratur
  • At du har lyst til at indgå i pædagogiske eksperimenter og kan acceptere en mange-fejls kultur
  • At du brænder for faglig formidling, og er god til at undervise på mange niveauer
  • At du er faglig stærk og har faglige ambitioner på elevernes vegne
  • At du er du fleksibel og omstillingsparat
  • At du måske kan spille på et instrument
  • At du kan lide outdoor liv og aktiviteter
  • At du kan være fleksibel – og er optaget af at gøre hvad der skal til for at hjælpe børnene i trivsel og udvikling
  • At du kan trives i et miljø hvor børnene let bliver frustrerede, hvor de kan mange ord – og gerne bruger dem og hvor enkelte kan gribe til udadreagerende adfærd.


Hos os vil du møde kollegaer, der er kendetegnet ved højt fagligt niveau, gode indbyrdes relationer, fokus på opgaven, og som har en stor grad af nysgerrighed samt et gåpåmod i forhold til at forstå børnenes vanskeligheder.

Vi er også nye sammen og har meget at lære om hinanden.

Vi har en stædig tålmodighed og faglig forankret tro på, at vi kan få foden under selv de største vanskeligheder. Vi tror på, at vi kan og vil lykkes, hvis vi udspiller tilstrækkelig imødekommenhed og menneskelighed og aldrig glemmer, at ansvaret for børnenes udvikling i skolen er vores og kun vores – den der tager ansvar, har indflydelse. Vi føler os forpligtet til altid at være kritiske i forhold til vores egen praksis, og vi skal være parate til at ændre på denne, når den ikke virker.

Vores pædagogiske og menneskelige praksis er inspireret af den narrative tilgang og vores forståelse af børnenes vanskeligheder er yderligere inspireret af neuroaffektiv udviklingspsykologi. Vi er dybt inspireret af Ross Greene og Bo Hejlskovs ideer og vores praksis retter sig mod en low arousal pædagogik. Det er ikke tilladt at råbe ad børnene på vores skole.

Vores organisation er præget af interessen for hinanden som mennesker og menneskers værdier. Derfor fokuserer vi på at undersøge de problemer, der kan opstå i relationer til hinanden, og vi er nysgerrige på, hvad der er på spil og hvilke værdier, der kommer i klemme for det enkelte menneske.

I forsøget på hele tiden at blive dygtigere til at løse vores opgave, arbejder vi med undersøgende interviews og bevidning som kollegial supervisionsmodel. Vi har derudover løbende sagssupervision med vores tilknyttede PPR-psykolog.

Din arbejdstid i Hvidovre Heldagsskole er defineret af om opgaven er løst. Vi har ikke fast tilstedeværelse i Hvidovre kommune, men har erstattet denne med en aftalemodel, der har opgaveløsning som omdrejningspunkt.

Du skal regne med at undervise 25 ugentlige lektioner, hvis du er pædagog, skal du regne med at have ca. 29 timer sammen med børnene. Derudover skal du forvente at deltage i lejrture, udviklingsarbejde og andet. Du vil blive fast kontaktperson for et antal børn og ikke mindst deres familier.

Stillingerne er ledige pr 1.12.2020 eller hurtigst muligt derefter. Yderligere information om skolen og de ledige stillinger kan indhentes hos:

Faglig leder for afdeling 1. Signe Marcher Holmen fqw@hvidovre.dk tlf. 61971645

Faglig leder for afdeling 3. Line Grønlund lgs@hvidovre.dk tlf.41517391



Adresse: Kettegård alle 2, 2650 Hvidovre

Der er ansøgningsfrist torsdag d. 5.11.2020

Der vil blive afholdt samtaler medio uge 46 2020




Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

SKOLELEDER TIL LANGHØJSKOLEN - GENOPSLAG

Langhøjskolen, Hvidovre Kommune

Hvidovre
Har du mod på at sætte retning for en skole med et godt potentiale i Hvidovre? Så er du måske Langhøjskolens nye leder. Som skoleleder bliver du en del af et ambitiøst skolevæsen, der arbejder tæt sammen og efter fælles principper for god skoleledel...
Indrykket:27. oktober 2020

Herstedøster Skole søger en engageret lærer til skolens mellemtrin!

Herstedøster Skole

Albertslund
Skal det være dig?Kan du undervise i Håndværk og Design og Natur og Teknologi og har du linjefag i enten dansk eller matematik, så er det måske dig vi søger. For stillingen gælder Du bliver en del af skolens mellemtrin og teamet omkring 5. årgang. I...
Indrykket:13. oktober 2020

Vi har brug for en saltvandsindsprøjtning - vi mangler en dygtig lærer til dansk og dansk som andetsprog.

Herstedlund Skole

Albertslund
Herstedlund Skole søger en dansk- og dansk som andetsprogslærer m.m. til mellemtrinnet pr. 1. december 2020. Der er tale om en fast stilling på fuld tid.Herstedlund Skole er en skole med ca. 600 elever og omkring 75 ansatte. Lærernes og pædagogernes...
Indrykket:6. oktober 2020

Dansklærer til indskolingen på Mølleholmskolen

Mølleholmskolen

Taastrup
Vil du være en del af en skole med opløftende teamsamarbejder, hvor vi sammen skaber anerkendende og inkluderende læringsrum? Har du stærke klasselederevner og undervisningskompetencer i dansk, engelsk, billedkunst og natur teknologi? Så bliv en del...
Indrykket:21. oktober 2020

Skole med fokus på trivsel og læring søger matematiklærer til 4. årgang

Tårnby Kommune

Kastrup
Skole med fokus på trivsel og læring og et godt fællesskab søger matematiklærer til 4. årgang Det kan godt være, at vi er placeret langt ude i Amagers natur med Kongelunden, Fælleden og Diget i baghaven, men vi lover dig, at du ikke vil fortryde at ...
Indrykket:20. oktober 2020

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

SKOLELEDER TIL LANGHØJSKOLEN - GENOPSLAG

Langhøjskolen, Hvidovre Kommune

Hvidovre
Har du mod på at sætte retning for en skole med et godt potentiale i Hvidovre? Så er du måske Langhøjskolens nye leder. Som skoleleder bliver du en del af et ambitiøst skolevæsen, der arbejder tæt sammen og efter fælles principper for god skoleledel...
Indrykket:27. oktober 2020

Herstedøster Skole søger en engageret lærer til skolens mellemtrin!

Herstedøster Skole

Albertslund
Skal det være dig?Kan du undervise i Håndværk og Design og Natur og Teknologi og har du linjefag i enten dansk eller matematik, så er det måske dig vi søger. For stillingen gælder Du bliver en del af skolens mellemtrin og teamet omkring 5. årgang. I...
Indrykket:13. oktober 2020

Vi har brug for en saltvandsindsprøjtning - vi mangler en dygtig lærer til dansk og dansk som andetsprog.

Herstedlund Skole

Albertslund
Herstedlund Skole søger en dansk- og dansk som andetsprogslærer m.m. til mellemtrinnet pr. 1. december 2020. Der er tale om en fast stilling på fuld tid.Herstedlund Skole er en skole med ca. 600 elever og omkring 75 ansatte. Lærernes og pædagogernes...
Indrykket:6. oktober 2020

Dansklærer til indskolingen på Mølleholmskolen

Mølleholmskolen

Taastrup
Vil du være en del af en skole med opløftende teamsamarbejder, hvor vi sammen skaber anerkendende og inkluderende læringsrum? Har du stærke klasselederevner og undervisningskompetencer i dansk, engelsk, billedkunst og natur teknologi? Så bliv en del...
Indrykket:21. oktober 2020

Skole med fokus på trivsel og læring søger matematiklærer til 4. årgang

Tårnby Kommune

Kastrup
Skole med fokus på trivsel og læring og et godt fællesskab søger matematiklærer til 4. årgang Det kan godt være, at vi er placeret langt ude i Amagers natur med Kongelunden, Fælleden og Diget i baghaven, men vi lover dig, at du ikke vil fortryde at ...
Indrykket:20. oktober 2020