Uddannelsesvejleder til Ungevejledningen

Faglig stærk uddannelsesvejleder til Ungevejledningen

Har du en uddannelsesvejleder i blodet og en kontaktperson i hjertet?

Har du et brændende ønske om at kombinere din faglighed som uddannelsesvejleder med din kærlighed for at skabe håb og tro på egne evner hos unge, som du arbejder med?

Så er det dig, vi venter på.

”Delebarn” mellem uddannelsesvejledning i team og ny enhed med åben vejledning og rådgivning

Nu tænker du nok: ”Delebarn - hvad menes der med det”? Det er kanonattraktiv ordning. Det er en af de sjældne stillinger, der kombinerer uddannelsesvejledning med at være en del af et tværfagligt team i en ny enhed, men også fungerer som den, der koordinerer behov for hjælp fra andre enheder og tilbud.

I ”deleordningen” bliver du tilknyttet en ny enhed i Ungevejledningen. Den består af en leder, en ungevejleder, en specialist, en administrativ medarbejder og 4 virksomhedskonsulenter. Hertil kommer dagligt samarbejde med kolleger fra Ungevejledningens tværfaglige teams bestående af UU-vejledere, rådgivere, mentorer og pædagogiske medarbejdere, tilbuddet ”Ung på vej” og samarbejdspartnere, der på skift kommer i shoppen som bidragsyder og brugere.

Dit primære ansvarsområde består dog af uddannelsesvejledning på grundskoler og uddannelsesvejledning af unge 15-25 årige samt unge og forældre, der opsøger enheden. Du kommer også til at udvikle uddannelsesvejledning løbende.

Arbejdsopgaverne

Grundskolevejledning, målgruppevurdering, ungevejledning 15-24 årige, servicere besøgende

  • Lovbunden uddannelsesvejledning af 15-25 årige, hvor du får ansvaret for de unge, der er tilknyttet de teams, som du arbejder i
  • Etablering af virksomme aktiviteter for og med den unge og forældre f.eks. virksomhedspraktikker, brobygning til ungdomsuddannelser, samtaler, forældresamarbejde og samarbejder med koordinerende rådgiver i f.eks. Børne- og Familieafdelingen samt aktiviteter under Lov om aktiv beskæftigelse
  • Lovbunden grundskolevejledning på få grundskoler
  • Kontaktperson for de unge, der vurderes til ordningen
  • Målgruppevurdering primært til FGU-uddannelsen og de opgaver, der er forbundet med udarbejdelsen af uddannelsesplaner generelt
  • Tæt samarbejde med FGU institutionen om gennemførelse af uddannelsen for den enkelte unge
  • Tværfagligt samarbejde med andre faggrupper f.eks. skoleledere, lærere, socialrådgivere enten i egen afdeling eller på tværs i andre forvaltninger, uddannelsesvejledere og fastholdelsesinitiativer på ungdomsuddannelser og i virksomheder
  • Indgår i tværfagligt team i modtagelsen, som en central opgaven, der løses i samarbejde med uddannelsesvejledere og guider i modtagelsen i vores nye enhed
  • Bidrager til at servicere enheden i forhold til overblik over tilbud, etablering af tilbud, udvikling af tilbud og i det omfang, at det er muligt at indgå i udførelsen af aktiviteter.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Hvem er du?

Vi ved godt, at vi strammer skruen en kende. Men vi er faktisk på udkig efter en, der det ene øjeblik kan arbejde meget struktureret, vedholdende og motiverende og er ualmindeligt god til at være i dialog med unge, forældre og andre i den unges netværk – og det næste øjeblik være smilende, imødekommende og nysgerrig.

Vi forestiller os, at du
  • har en solid erfaring som uddannelsesvejleder fra f.eks. et UU-center eller en kommunal ungeenhed
  • har en relevant uddannelse på min. bachelorniveau, som f.eks. lærer, socialrådgiver, ergoterapeut og gerne med en overbygning
  • har erfaring med arbejdet med unge mellem 13 år og op til 25 år
  • har et bredt og dybt kendskab til Herning Kommune og har netværk i andre forvaltninger
  • har det store digitale kørekort og er nysgerrig på alt mellem social himmel og digital jord. Måske rummer din værktøjskasse også erfaringer med sociale medier, netværk og frivillige organisationer
  • kan arbejde struktureret med analyse af de fem store ungeområder (bolig, sundhed/helbred, uddannelse/job, netværk og økonomi)
  • understøtter de uddannelsesmæssige målsætninger om, at unge skal være i uddannelse eller job, herunder tæt kontakt til en eller flere ungdomsuddannelser som kontaktvejleder

Din grundlæggende uddannelse er vigtig, men det handler først og fremmest om din motivation og lyst til at møde unge med en nysgerrighed på, hvordan deres syn er på egen situation.

Det motiverer dig at matche unges oplevelse af egen situation, og du får energi af at sikre god service. Du ved, at din, dine kollegers og samarbejdspartners viden er ligeså vigtig som jeres imødekommenhed, mindset i mødet med den unge og jeres evne til at lytte til unges ønsker og behov.

Sådan ansøger du

Vi forestiller os, at du kan tiltræde senest 1. august 2019.

Upload din ansøgning og CV samt anbefalinger på via vores hjemmeside senest den torsdag den 20. juni kl. 10.00 og ansættelsessamtaler mandag den 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Inger Veng Rasmussen på mobil 22 43 28 84 (bedst efter kl. 16.00)

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330031511Phoenix-4b8a817212019-06-04T00:00:00Uddannelsesvejleder til UngevejledningenFaglig stærk uddannelsesvejleder til Ungevejledningen

Har du en uddannelsesvejleder i blodet og en kontaktperson i hjertet?

Har du et brændende ønske om at kombinere din faglighed som uddannelsesvejleder med din kærlighed for at skabe håb og tro på egne evner hos unge, som du arbejder med?

Så er det dig, vi venter på.

”Delebarn” mellem uddannelsesvejledning i team og ny enhed med åben vejledning og rådgivning

Nu tænker du nok: ”Delebarn - hvad menes der med det”? Det er kanonattraktiv ordning. Det er en af de sjældne stillinger, der kombinerer uddannelsesvejledning med at være en del af et tværfagligt team i en ny enhed, men også fungerer som den, der koordinerer behov for hjælp fra andre enheder og tilbud.

I ”deleordningen” bliver du tilknyttet en ny enhed i Ungevejledningen. Den består af en leder, en ungevejleder, en specialist, en administrativ medarbejder og 4 virksomhedskonsulenter. Hertil kommer dagligt samarbejde med kolleger fra Ungevejledningens tværfaglige teams bestående af UU-vejledere, rådgivere, mentorer og pædagogiske medarbejdere, tilbuddet ”Ung på vej” og samarbejdspartnere, der på skift kommer i shoppen som bidragsyder og brugere.

Dit primære ansvarsområde består dog af uddannelsesvejledning på grundskoler og uddannelsesvejledning af unge 15-25 årige samt unge og forældre, der opsøger enheden. Du kommer også til at udvikle uddannelsesvejledning løbende.

Arbejdsopgaverne

Grundskolevejledning, målgruppevurdering, ungevejledning 15-24 årige, servicere besøgende
  • Lovbunden uddannelsesvejledning af 15-25 årige, hvor du får ansvaret for de unge, der er tilknyttet de teams, som du arbejder i
  • Etablering af virksomme aktiviteter for og med den unge og forældre f.eks. virksomhedspraktikker, brobygning til ungdomsuddannelser, samtaler, forældresamarbejde og samarbejder med koordinerende rådgiver i f.eks. Børne- og Familieafdelingen samt aktiviteter under Lov om aktiv beskæftigelse
  • Lovbunden grundskolevejledning på få grundskoler
  • Kontaktperson for de unge, der vurderes til ordningen
  • Målgruppevurdering primært til FGU-uddannelsen og de opgaver, der er forbundet med udarbejdelsen af uddannelsesplaner generelt
  • Tæt samarbejde med FGU institutionen om gennemførelse af uddannelsen for den enkelte unge
  • Tværfagligt samarbejde med andre faggrupper f.eks. skoleledere, lærere, socialrådgivere enten i egen afdeling eller på tværs i andre forvaltninger, uddannelsesvejledere og fastholdelsesinitiativer på ungdomsuddannelser og i virksomheder
  • Indgår i tværfagligt team i modtagelsen, som en central opgaven, der løses i samarbejde med uddannelsesvejledere og guider i modtagelsen i vores nye enhed
  • Bidrager til at servicere enheden i forhold til overblik over tilbud, etablering af tilbud, udvikling af tilbud og i det omfang, at det er muligt at indgå i udførelsen af aktiviteter.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Hvem er du?

Vi ved godt, at vi strammer skruen en kende. Men vi er faktisk på udkig efter en, der det ene øjeblik kan arbejde meget struktureret, vedholdende og motiverende og er ualmindeligt god til at være i dialog med unge, forældre og andre i den unges netværk – og det næste øjeblik være smilende, imødekommende og nysgerrig.

Vi forestiller os, at du
  • har en solid erfaring som uddannelsesvejleder fra f.eks. et UU-center eller en kommunal ungeenhed
  • har en relevant uddannelse på min. bachelorniveau, som f.eks. lærer, socialrådgiver, ergoterapeut og gerne med en overbygning
  • har erfaring med arbejdet med unge mellem 13 år og op til 25 år
  • har et bredt og dybt kendskab til Herning Kommune og har netværk i andre forvaltninger
  • har det store digitale kørekort og er nysgerrig på alt mellem social himmel og digital jord. Måske rummer din værktøjskasse også erfaringer med sociale medier, netværk og frivillige organisationer
  • kan arbejde struktureret med analyse af de fem store ungeområder (bolig, sundhed/helbred, uddannelse/job, netværk og økonomi)
  • understøtter de uddannelsesmæssige målsætninger om, at unge skal være i uddannelse eller job, herunder tæt kontakt til en eller flere ungdomsuddannelser som kontaktvejleder

Din grundlæggende uddannelse er vigtig, men det handler først og fremmest om din motivation og lyst til at møde unge med en nysgerrighed på, hvordan deres syn er på egen situation.

Det motiverer dig at matche unges oplevelse af egen situation, og du får energi af at sikre god service. Du ved, at din, dine kollegers og samarbejdspartners viden er ligeså vigtig som jeres imødekommenhed, mindset i mødet med den unge og jeres evne til at lytte til unges ønsker og behov.

Sådan ansøger du

Vi forestiller os, at du kan tiltræde senest 1. august 2019.

Upload din ansøgning og CV samt anbefalinger på via vores hjemmeside senest den torsdag den 20. juni kl. 10.00 og ansættelsessamtaler mandag den 24. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Inger Veng Rasmussen på mobil 22 43 28 84 (bedst efter kl. 16.00)

 

Faglig stærk uddannelsesvejleder til Ungevejledningen Har du en uddannelsesvejleder i blodet og en kontaktperson i hjertet? Har du et brændende ønske om at kombinere din faglighed som uddannelsesvejleder med din kærlighed for at skabe håb og tro på egne evner hos unge, som du arbejder med? Så er det dig, vi venter på. Delebarn mellem uddannelsesvejledning i team og ny enhed med åben vejledning og rådgivning Nu tænker du nok: Delebarn - hvad menes der med det ? Det er kanonattraktiv ordning. Det er en af de sjældne stillinger, der kombinerer uddannelsesvejledning med at være en del af et tværfagligt team i en ny enhed, men også fungerer som den, der koordinerer behov for hjælp fra andre enheder og tilbud. I deleordningen bliver du tilknyttet en ny enhed i Ungevejledningen. Den består af en leder, en ungevejleder, en specialist, en administrativ medarbejder og 4 virksomhedskonsulenter. Hertil kommer dagligt samarbejde med kolleger fra Ungevejledningens tværfaglige teams bestående af UU-vejledere, rådgivere, mentorer og pædagogiske medarbejdere, tilbuddet Ung på vej og samarbejdspartnere, der på skift kommer i shoppen som bidragsyder og brugere. Dit primære ansvarsområde består dog af uddannelsesvejledning på grundskoler og uddannelsesvejledning af unge 15-25 årige samt unge og forældre, der opsøger enheden. Du kommer også til at udvikle uddannelsesvejledning løbende. Arbejdsopgaverne Grundskolevejledning, målgruppevurdering, ungevejledning 15-24 årige, servicere besøgende Lovbunden uddannelsesvejledning af 15-25 årige, hvor du får ansvaret for de unge, der er tilknyttet de teams, som du arbejder iEtablering af virksomme aktiviteter for og med den unge og forældre f.eks. virksomhedspraktikker, brobygning til ungdomsuddannelser, samtaler, forældresamarbejde og samarbejder med koordinerende rådgiver i f.eks. Børne- og Familieafdelingen samt aktiviteter under Lov om aktiv beskæftigelseLovbunden grundskolevejledning på få grundskolerKontaktperson for de unge, der vurderes til ordningenMålgruppevurdering primært til FGU-uddannelsen og de opgaver, der er forbundet med udarbejdelsen af uddannelsesplaner genereltTæt samarbejde med FGU institutionen om gennemførelse af uddannelsen for den enkelte ungeTværfagligt samarbejde med andre faggrupper f.eks. skoleledere, lærere, socialrådgivere enten i egen afdeling eller på tværs i andre forvaltninger, uddannelsesvejledere og fastholdelsesinitiativer på ungdomsuddannelser og i virksomhederIndgår i tværfagligt team i modtagelsen, som en central opgaven, der løses i samarbejde med uddannelsesvejledere og guider i modtagelsen i vores nye enhedBidrager til at servicere enheden i forhold til overblik over tilbud, etablering af tilbud, udvikling af tilbud og i det omfang, at det er muligt at indgå i udførelsen af aktiviteter. Stillingen er en fuldtidsstilling. Hvem er du? Vi ved godt, at vi strammer skruen en kende. Men vi er faktisk på udkig efter en, der det ene øjeblik kan arbejde meget struktureret, vedholdende og motiverende og er ualmindeligt god til at være i dialog med unge, forældre og andre i den unges netværk og det næste øjeblik være smilende, imødekommende og nysgerrig. Vi forestiller os, at du har en solid erfaring som uddannelsesvejleder fra f.eks. et UU-center eller en kommunal ungeenhedhar en relevant uddannelse på min. bachelorniveau, som f.eks. lærer, socialrådgiver, ergoterapeut og gerne med en overbygninghar erfaring med arbejdet med unge mellem 13 år og op til 25 århar et bredt og dybt kendskab til Herning Kommune og har netværk i andre forvaltningerhar det store digitale kørekort og er nysgerrig på alt mellem social himmel og digital jord. Måske rummer din værktøjskasse også erfaringer med sociale medier, netværk og frivillige organisationerkan arbejde struktureret med analyse af de fem store ungeområder (bolig, sundhed helbred, uddannelse job, netværk og økonomi)understøtter de uddannelsesmæssige målsætninger om, at unge skal være i uddannelse eller job, herunder tæt kontakt til en eller flere ungdomsuddannelser som kontaktvejleder Din grundlæggende uddannelse er vigtig, men det handler først og fremmest om din motivation og lyst til at møde unge med en nysgerrighed på, hvordan deres syn er på egen situation. Det motiverer dig at matche unges oplevelse af egen situation, og du får energi af at sikre god service. Du ved, at din, dine kollegers og samarbejdspartners viden er ligeså vigtig som jeres imødekommenhed, mindset i mødet med den unge og jeres evne til at lytte til unges ønsker og behov. Sådan ansøger du Vi forestiller os, at du kan tiltræde senest 1. august 2019. Upload din ansøgning og CV samt anbefalinger på via vores hjemmeside senest den torsdag den 20. juni kl. 10.00 og ansættelsessamtaler mandag den 24. juni. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Inger Veng Rasmussen på mobil 22 43 28 84 (bedst efter kl. 16.00)11jobnet4b8a8172100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-20T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2330&ERId=353910EuropaDanmarkJyllandVestjyllandRingkøbing-SkjernEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandIkast-BrandeEuropaDanmarkJyllandVestjyllandHerning3534705Herning Kommune11Godsbanevej 1 a, 1.7400HerningDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent767474JobNet4995007499500710024-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4b8a8172https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4b8a8172https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4b8a8172&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4b8a8172&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/10.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Herning Kommune er dette netop hvad du bliver mødt af.12008011Dansk3Læse/ tale241207Uddannelsesvejleder9Undervisning og pædagogik361891334noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330044787Studievejleder til Ingeniørhøjskolen Aarhus Universitet i Herning og AarhusRobot Vi søger pr. 1. august 2019 eller hurtigst muligt herefter en medarbejder til dels at fungere som studievejleder på Ingeniørhøjskolens uddannelser i Herning, dels at indgå som projektmedarbejder i Sekretariatet for Studiepraktik. Ansættelsen er på 30 timer om ugen, og arbejdstiden fordeler sig med ca. 2 3 som studievejleder på Campus Herning og ca. 1 3 som projektmedarbejder i Sekretariatet for Studiepraktik på Campus Aarhus fordelingen kan variere på forskellige tider af året afhængigt af opgavernes omfang. Der kan muligvis blive tale om et øget ugentligt timetal på sigt, hvis du har ønske om det. Studievejledning og rekrutteringsaktiviteter På Campus Herning bliver du studievejleder for vores studerende på adgangskursus og på diplomingeniøruddannelsen i elektronik samt de to nye uddannelser maskinteknik og elektrisk energiteknologi. Du vil få mulighed for at være med til at udvikle og præge et godt studiemiljø på et campus i vækst og arbejde med de studerendes trivsel gennem fx mentorordninger, studieteknik, trivselssamtaler mm. Herudover skal du arbejde med at opbygge og udvikle rekrutteringsaktiviteterne rettet mod ungdomsuddannelser (fx orienteringsmøder og organisering af besøgstilbud til gymnasieklasser) og diverse andre studievejledningsopgaver. Afdelingen i Herning er præget af et tæt samarbejde på tværs af fagligheder. Du får et nært samarbejde med afdelingerne i Aarhus, hvor du bliver en del af vores studievejlederteam, som pt består af 3 fuldtidsansatte studievejledere. Vi vægter faglighed, engagement og et godt samarbejde højt. Projektkoordinering af Studiepraktik På Campus Aarhus er du som projektmedarbejder hos Sekretariatet for Studiepraktik med til varetage den landsdækkende koordinering af Studiepraktik, og en stor del af opgaven er kommunikation med alle de videregående uddannelser, ungdomsuddannelser, studievalgcentre og praktikanter i hele landet, som deltager i Studiepraktik. Derudover består arbejdet i drift og udvikling af hjemmesiden og ansøgningssystemet bag Studiepraktik (studiepraktik.nu), kommunikations- og markedsføringsopgaver, generel og strategisk videreudvikling samt kvalitetssikring af projektet. Du vil udgøre halvdelen af teamet i Sekretariatet for Studiepraktik, hvor du kommer du til at arbejde tæt sammen med projektlederen. Studiepraktik er et landsdækkende projekt, hvor landets videregående uddannelser udbyder 2-3 dages praktik i uge 43 med elever på ungdomsuddannelserne som den primære målgruppe. I 2018 var godt 11.000 studiepraktikanter i Studiepraktik på 625 forskellige videregående uddannelser. Sekretariatet for Studiepraktik er ansvarlig for den nationale koordinering og består i øjeblikket af en daglig leder og en projektleder. Se studiepraktik.nu forside organisation Fokus på relationer, kommunikation og udvikling I funktionen som studievejleder lægges der vægt på erfaring med studievejledning og evt. en studievejlederuddannelse. Det er vigtigt, at du trives med at arbejde meget selvstændigt, og at du er udadvendt og opsøgende, da du får mange forskellige samarbejdspartnere og kollegaer. Du har lyst til at være med til at præge udviklingen af studievejledningen på Ingeniørhøjskolen med udgangspunkt i en målsætning om at uddanne flere og bedre ingeniører, og du kan etablere en empatisk og konstruktiv relation til vores studerende. Som projektmedarbejder ved Studiepraktik skal du gå til opgaverne med et højt ambitionsniveau og have fokus på udviklingsmuligheder. Det er også en fordel, hvis du har gode kommunikationsevner og forståelse for IT- og webarbejde. Ansættelsessted Du ansættes på Ingeniørhøjskolen Aarhus Universitet (ASE) og arbejdsstedet er på AU Campus Herning, Birk Centerpark 15, 7400 Herning. Der er endvidere påregnes aktiviteter på Campus Aarhus. Yderligere oplysninger: Leder af Ingeniørhøjskolens studievejledning Birgitte Viborg på tlf. 4189 3140 (biv@ase.au.dk) eller projektleder på Studiepraktik Marie Oue Hansen på 9350 8130 (moh@au.dk). Der påregnes afholdt ansættelsessamtaler i uge 27. Formalia Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge. Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside. Om Aarhus Universitet Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk Ansøgningsfrist: 27. juni 2019Vi søger pr. 1. august 2019 eller hurtigst muligt herefter en medarbejder til dels at fungere som studievejleder på Ingeniørhøjskolens uddannelser i Herning, dels at indgå som projektmedarbejder i Sekretariatet for Studiepraktik.

Ansættelsen er på 30 timer om ugen, og arbejdstiden fordeler sig med ca. 2/3 som studievejleder på Campus Herning og ca. 1/3 som projektmedarbejder i Sekretariatet for Studiepraktik på Campus Aarhus – fordelingen kan variere på forskellige tider af året afhængigt af opgavernes omfang. Der kan muligvis blive tale om et øget ugentligt timetal på sigt, hvis du har ønske om det.

Studievejledning og rekrutteringsaktiviteter
På Campus Herning bliver du studievejleder for vores studerende på adgangskursus og på diplomingeniøruddannelsen i elektronik samt de to nye uddannelser maskinteknik og elektrisk energiteknologi. Du vil få mulighed for at være med til at udvikle og præge et godt studiemiljø på et campus i vækst og arbejde med de studerendes trivsel gennem fx mentorordninger, studieteknik, trivselssamtaler mm. Herudover skal du arbejde med at opbygge og udvikle rekrutteringsaktiviteterne rettet mod ungdomsuddannelser (fx orienteringsmøder og organisering af besøgstilbud til gymnasieklasser) og diverse andre studievejledningsopgaver. Afdelingen i Herning er præget af et tæt samarbejde på tværs af fagligheder.
Du får et nært samarbejde med afdelingerne i Aarhus, hvor du bliver en del af vores studievejlederteam, som pt består af 3 fuldtidsansatte studievejledere. Vi vægter faglighed, engagement og et godt samarbejde højt.

Projektkoordinering af Studiepraktik
På Campus Aarhus er du som projektmedarbejder hos Sekretariatet for Studiepraktik med til varetage den landsdækkende koordinering af Studiepraktik, og en stor del af opgaven er kommunikation med alle de videregående uddannelser, ungdomsuddannelser, studievalgcentre og praktikanter i hele landet, som deltager i Studiepraktik. Derudover består arbejdet i drift og udvikling af hjemmesiden og ansøgningssystemet bag Studiepraktik (studiepraktik.nu), kommunikations- og markedsføringsopgaver, generel og strategisk videreudvikling samt kvalitetssikring af projektet. Du vil udgøre halvdelen af teamet i Sekretariatet for Studiepraktik, hvor du kommer du til at arbejde tæt sammen med projektlederen.

Studiepraktik er et landsdækkende projekt, hvor landets videregående uddannelser udbyder 2-3 dages praktik i uge 43 med elever på ungdomsuddannelserne som den primære målgruppe. I 2018 var godt 11.000 studiepraktikanter i Studiepraktik på 625 forskellige videregående uddannelser.
Sekretariatet for Studiepraktik er ansvarlig for den nationale koordinering og består i øjeblikket af en daglig leder og en projektleder. Se studiepraktik.nu/forside/organisation

Fokus på relationer, kommunikation og udvikling
I funktionen som studievejleder lægges der vægt på erfaring med studievejledning og evt. en studievejlederuddannelse.
Det er vigtigt, at du trives med at arbejde meget selvstændigt, og at du er udadvendt og opsøgende, da du får mange forskellige samarbejdspartnere og kollegaer. Du har lyst til at være med til at præge udviklingen af studievejledningen på Ingeniørhøjskolen med udgangspunkt i en målsætning om at uddanne flere og bedre ingeniører, og du kan etablere en empatisk og konstruktiv relation til vores studerende.

Som projektmedarbejder ved Studiepraktik skal du gå til opgaverne med et højt ambitionsniveau og have fokus på udviklingsmuligheder. Det er også en fordel, hvis du har gode kommunikationsevner og forståelse for IT- og webarbejde.

Ansættelsessted
Du ansættes på Ingeniørhøjskolen Aarhus Universitet (ASE) og arbejdsstedet er på AU Campus Herning, Birk Centerpark 15, 7400 Herning. Der er endvidere påregnes aktiviteter på Campus Aarhus.

Yderligere oplysninger:
Leder af Ingeniørhøjskolens studievejledning Birgitte Viborg på tlf. 4189 3140 (biv@ase.au.dk) eller projektleder på Studiepraktik Marie Oue Hansen på 9350 8130 (moh@au.dk).

Der påregnes afholdt ansættelsessamtaler i uge 27.

Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

Alle interesserede uanset personlig baggrund opfordres til at søge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.

Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 39.000 studerende og 8.000 medarbejdere (årsværk) med en årlig omsætning på 6,6 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

Ansøgningsfrist:
27. juni 2019

 

Aarhus UniversitetHerning2019-06-17T00:00:002019-06-27T00:00:00
330036075Inklusionsvejleder til VidencenterRobot Videnscenter Børn og Unge i Holstebro Kommune søger en fagligt velfunderet og engageret inklusionsvejleder, der inspirerer til trivsel, læring, udvikling og mestring i differentierede fællesskaber og inkluderende læringsmiljøer på dagtilbuds- og skoleområdet.Stillingen er på 37 timer og med forventet tiltrædelse 1. august 2019 eller hurtigst muligt derefter.Inklusionsvejlederne er forankret i et nyoprettet Videnscenter under Børn og Unge. Videnscentret betår foruden inklusionsvejlederne af PPR samt Pædagogisk Ressourceteam. Inklusionsvejlederne arbejder helt tæt på praksisfeltet med reference centralt til Videnscentret.Inklusionsvejledernes arbejde tager udgangspunkt i en systemisk tilgang, hvor en relationel, ressourceorienteret og anerkendende praksis er grundlaget for vores arbejde. Praksissynet tager afsæt i at alle børn og unge har lærings- og udviklingspotentiale samt at alle børn og unge såvel som voksne omkring dem er værdifulde bidragsydere til inkluderende fællesskaber.Inklusionsvejledernes primære opgave er at understøtte udvikling af den pædagogiske praksis på skole- og dagtilbudsområdet ud fra en voksenpædagogisk tilgang, og understøtte de fagprofessionelles muligheder for at skabe inkluderende læringsmiljøer og mangfoldige børne- og ungefællesskaber gennem sparring og vejledning samt procesfacilitering. Dette kan ske i klassesammenhæng og børnegrupper, såvel som i teams, afdelinger og eller med hele skolen eller dagtilbuddet. Fagprofessionelle aktører er her lærere, pædagoger, ressourcepersoner i de decentrale enheders kompetence ressourcecenter samt ledelsen i de respektive enheder.Børn unge og deres forældre ses som helt centrale samarbejdspartnere og bidragsydere til de fagprofessionelles opgave omkring at understøtte inkluderende fællesskaber.Ud over skole dagtilbud inddrages ofte øvrige relevante samarbejdspartnere i det fælles arbejde omkring en indsats. Inklusionsvejlederne skal derfor kunne begå sig i komplekse sammenhænge og kunne håndtere, analysere, vurdere og samskabe mulige veje med ofte mange involverede aktører, der har del i en indsats.IndsatserIndsatstemaer kan være mangeartede. Eksempler kan væreklasseledelsetrivselkommunikationkonflikthåndteringangst og sårbare børn og ungespecialpædagogiske indsatser og tiltagrelationsarbejdesamarbejdsøvelser for børn unge og fagprofessionelleinspiration til differentierede læringsmiljøersitueret læring med et såvel kognitivt som socialt perspektiv på læring gennem deltagelse i sociale praksisfællesskabercooperative learningco-teaching aller anden inspiration til den pædagogiske didaktiske værktøjskasse. Indsatser på klasseniveau kan udspringe af temaer som for eksempel inklusion eksklusion aktører og dynamikker, grupperinger - venskaber og kammeratskaber, sorg, mobning med videre.Videnscentret er under opbygning og skal repræsentere en bred vifte af stærke kompetencer, der kan bringes i spil, og som målrettes de enkelte opgaver og indsatser på skolerne og dagtilbuddene.Vi ved, at ingen alene kan håndtere alt sammen kan vi det meste! Ud over nedenstående faglige og personlige kvalifikationer i Videnscentret er vi derfor meget spændte på at høre om netop dine spidskompetencer og dit bidrag kan gøre Videnscentret endnu stærkere.Når det gælder faglige kompetencer, ser vi gerne, at duhar et solidt teoretisk og gerne praktisk fundament i det specialpædagogiske områdehar kompetencer og eventuelt erfaring i sparring, rådgivning og at give feedback på skoler og dagtilbudsindsatser omkring udvikling af inkluderende læringsmiljøer og differentierede fællesskaberer i stand til at observere, undersøge, analysere og vurdere temaer, der er på spil i en læringskontekstkan mål- og rammesætte, lede og gennemføre faciliterende udviklings- og forandringsprocesserkan inspirere og motivere til mulige nye veje at gå med henblik på at understøtte mestring, udvikling, læring og deltagelsesmuligheder for alle børn ungehar erfaring med og eller viden om at understøtte de fagprofessionelles samarbejde, opgaveløsning og videreudvikling af den anerkendende og inkluderende praksiskan understøtte relationskompetencer i den pædagogiske praksiskan inddrage relevante kompetencer og specialiseret viden i praksisfællesskaber blandt børn unge og voksne fagprofessionelle, og bringe disse i spil med henblik på et fælles løft og indsatser fagligt velfunderet og ajourført, kan reflektere over egen praksis, indhente evidensbaseret viden, samt omsætterog perspektivere såvel teoretisk viden som egne og andres praksiserfaringer, og bringe disse i spilser børn unge og deres forældre som vigtige samarbejdspartnere og bidragsydere til inkluderende fællesskaber.Når det gælder personlige kompetencer, ser vi gerne, at duer engageret, nysgerrig og opsøgende på hvad der rører sig såvel forskningsmæssigt som i praksisfeltetkan motivere og inspirere med begejstring og seriøsitet du vinder respekt for såvel din faglighed som personlighedhar en dialogisk tilgang i samarbejdet med andreer fleksibel, og evner at kunne begå dig i forskellige kulturer og miljøerkan formidle både skriftligt og mundtligt, med bevidsthed om egen tilgang til børn unge og samarbejdspartnere generelthar gå-på-mod, let ved samtale og ligetil fremtoning frem for alt vækker du tillid blandt børn unge og voksne omkring dig, og du kvitterer denne tillid med respekt og anerkendelseværdsætter og bidrager til godt arbejdsfællesskab og professionelt arbejdsmiljø.Hvad tilbyder viSom organisation tilbyder vi en inspirerende og udfordrende arbejdsplads i udvikling, med spændende og varierede arbejdsopgaver i et tværfagligt samarbejde og en organisering under opbygning.Udover en fantastisk arbejdsplads med stor variation i opgaver såvel som muligheder i arbejdet kan vi tilbydementorordning for nyansatteen spændende, innovativ pædagogisk arbejdsplads med høj faglighed og kompetente, engagerede kollegaer og ledelsetværfagligt samarbejde på kryds og tværs i organisationen, decentralt som centralten arbejdsplads, der vægter kommunikation og samarbejde højten arbejdsplads præget af godt kollegafællesskab og samarbejdemulighed for faglig såvel som personlig udviklingsupervision.Hvis du tænker at stillingen lyder interessant, og du har lige det, vi leder efter, så håber vi på at høre fra dig!Yderligere informationerVil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig teamleder i Videnscenteret Gitte Loftager på 20 25 99 64 eller på mail gitte.loftager@holstebro.dk, eller leder af Videnscenter Børn og Unge Morten Kristensen på 20 78 20 13, eller mail morten.kristensen@holstebro.dkFristSøg stillingen elektronisk via Holstebro Kommunes hjemmeside senest 20. juni 2019. Der er samtaler 24. juni 2019.For tilbud om ansættelse indhentes referencer og børne- og straffeattest.Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.Videnscenter Børn og Unge i Holstebro Kommune søger en fagligt velfunderet og engageret inklusionsvejleder, der inspirerer til trivsel, læring, udvikling og mestring i differentierede fællesskaber og inkluderende læringsmiljøer på dagtilbuds- og skoleområdet.

Stillingen er på 37 timer og med forventet tiltrædelse 1. august 2019 eller hurtigst muligt derefter.

Inklusionsvejlederne er forankret i et nyoprettet Videnscenter under Børn og Unge. Videnscentret betår foruden inklusionsvejlederne af PPR samt Pædagogisk Ressourceteam. Inklusionsvejlederne arbejder helt tæt på praksisfeltet med reference centralt til Videnscentret.

Inklusionsvejledernes arbejde tager udgangspunkt i en systemisk tilgang, hvor en relationel, ressourceorienteret og anerkendende praksis er grundlaget for vores arbejde. Praksissynet tager afsæt i at alle børn og unge har lærings- og udviklingspotentiale samt at alle børn og unge såvel som voksne omkring dem er værdifulde bidragsydere til inkluderende fællesskaber.

Inklusionsvejledernes primære opgave er at understøtte udvikling af den pædagogiske praksis på skole- og dagtilbudsområdet ud fra en voksenpædagogisk tilgang, og understøtte de fagprofessionelles muligheder for at skabe inkluderende læringsmiljøer og mangfoldige børne- og ungefællesskaber gennem sparring og vejledning samt procesfacilitering. Dette kan ske i klassesammenhæng og børnegrupper, såvel som i teams, afdelinger og/eller med hele skolen eller dagtilbuddet. Fagprofessionelle aktører er her lærere, pædagoger, ressourcepersoner i de decentrale enheders kompetence/ressourcecenter samt ledelsen i de respektive enheder.

Børn/unge og deres forældre ses som helt centrale samarbejdspartnere og bidragsydere til de fagprofessionelles opgave omkring at understøtte inkluderende fællesskaber.

Ud over skole/dagtilbud inddrages ofte øvrige relevante samarbejdspartnere i det fælles arbejde omkring en indsats. Inklusionsvejlederne skal derfor kunne begå sig i komplekse sammenhænge og kunne håndtere, analysere, vurdere og samskabe mulige veje med ofte mange involverede aktører, der har del i en indsats.

Indsatser
Indsatstemaer kan være mangeartede. Eksempler kan være
  • klasseledelse
  • trivsel
  • kommunikation
  • konflikthåndtering
  • angst og sårbare børn og unge
  • specialpædagogiske indsatser og tiltag
  • relationsarbejde
  • samarbejdsøvelser for børn/unge og fagprofessionelle
  • inspiration til differentierede læringsmiljøer
  • situeret læring med et såvel kognitivt som socialt perspektiv på læring gennem deltagelse i sociale praksisfællesskaber
  • cooperative learning
  • co-teaching aller anden inspiration til den pædagogiske/didaktiske værktøjskasse. Indsatser på klasseniveau kan udspringe af temaer som for eksempel inklusion/eksklusion – aktører og dynamikker, grupperinger - venskaber og kammeratskaber, sorg, mobning med videre.
Videnscentret er under opbygning og skal repræsentere en bred vifte af stærke kompetencer, der kan bringes i spil, og som målrettes de enkelte opgaver og indsatser på skolerne og dagtilbuddene.

Vi ved, at ingen alene kan håndtere alt – sammen kan vi det meste! Ud over nedenstående faglige og personlige kvalifikationer i Videnscentret er vi derfor meget spændte på at høre om netop dine spidskompetencer og dit bidrag kan gøre Videnscentret endnu stærkere.

Når det gælder faglige kompetencer, ser vi gerne, at du
  • har et solidt teoretisk og gerne praktisk fundament i det specialpædagogiske område
  • har kompetencer og eventuelt erfaring i sparring, rådgivning og at give feedback på skoler og dagtilbudsindsatser omkring udvikling af inkluderende læringsmiljøer og differentierede fællesskaber
  • er i stand til at observere, undersøge, analysere og vurdere temaer, der er ”på spil” i en læringskontekst
  • kan mål- og rammesætte, lede og gennemføre faciliterende udviklings- og forandringsprocesser
  • kan inspirere og motivere til mulige nye veje at gå med henblik på at understøtte mestring, udvikling, læring og deltagelsesmuligheder for alle børn/unge
  • har erfaring med og/eller viden om at understøtte de fagprofessionelles samarbejde, opgaveløsning og videreudvikling af den anerkendende og inkluderende praksis
  • kan understøtte relationskompetencer i den pædagogiske praksis
  • kan inddrage relevante kompetencer og specialiseret viden i praksisfællesskaber blandt børn/unge og voksne/fagprofessionelle, og bringe disse i spil med henblik på et fælles løft og indsats
  • er fagligt velfunderet og ajourført, kan reflektere over egen praksis, indhente evidensbaseret viden, samt omsætterog perspektivere såvel teoretisk viden som egne og andres praksiserfaringer, og bringe disse i spil
  • ser børn/unge og deres forældre som vigtige samarbejdspartnere og bidragsydere til inkluderende fællesskaber.

Når det gælder personlige kompetencer, ser vi gerne, at du
  • er engageret, nysgerrig og opsøgende på hvad der rører sig – såvel forskningsmæssigt som i praksisfeltet
  • kan motivere og inspirere med begejstring og seriøsitet – du vinder respekt for såvel din faglighed som personlighed
  • har en dialogisk tilgang i samarbejdet med andre
  • er fleksibel, og evner at kunne begå dig i forskellige kulturer og miljøer
  • kan formidle både skriftligt og mundtligt, med bevidsthed om egen tilgang til børn/unge og samarbejdspartnere generelt
  • har gå-på-mod, let ved samtale og ligetil fremtoning – frem for alt vækker du tillid blandt børn/unge og voksne omkring dig, og du kvitterer denne tillid med respekt og anerkendelse
  • værdsætter og bidrager til godt arbejdsfællesskab og professionelt arbejdsmiljø.

Hvad tilbyder vi
Som organisation tilbyder vi en inspirerende og udfordrende arbejdsplads i udvikling, med spændende og varierede arbejdsopgaver i et tværfagligt samarbejde og en organisering under opbygning.

Udover en fantastisk arbejdsplads med stor variation i opgaver såvel som muligheder i arbejdet kan vi tilbyde
  • mentorordning for nyansatte
  • en spændende, innovativ pædagogisk arbejdsplads med høj faglighed og kompetente, engagerede kollegaer og ledelse
  • tværfagligt samarbejde på kryds og tværs i organisationen, decentralt som centralt
  • en arbejdsplads, der vægter kommunikation og samarbejde højt
  • en arbejdsplads præget af godt kollegafællesskab og samarbejde
  • mulighed for faglig såvel som personlig udvikling
  • supervision.
Hvis du tænker at stillingen lyder interessant, og du har lige det, vi leder efter, så håber vi på at høre fra dig!

Yderligere informationer
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte faglig teamleder i Videnscenteret Gitte Loftager på 20 25 99 64 eller på mail gitte.loftager@holstebro.dk, eller leder af Videnscenter Børn og Unge Morten Kristensen på 20 78 20 13, eller mail morten.kristensen@holstebro.dk

Frist
Søg stillingen elektronisk via Holstebro Kommunes hjemmeside senest 20. juni 2019. Der er samtaler 24. juni 2019.
For tilbud om ansættelse indhentes referencer og børne- og straffeattest.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.

 

Holstebro KommuneHolstebro2019-06-05T00:00:002019-06-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Studievejleder til Ingeniørhøjskolen Aarhus Universitet i Herning og Aarhus

Aarhus Universitet

Herning
Vi søger pr. 1. august 2019 eller hurtigst muligt herefter en medarbejder til dels at fungere som studievejleder på Ingeniørhøjskolens uddannelser i Herning, dels at indgå som projektmedarbejder i Sekretariatet for Studiepraktik. Ansættelsen er på 3...
Indrykket:17. juni 2019
Udløbsdato:27. juni 2019

Inklusionsvejleder til Videncenter

Holstebro Kommune

Holstebro
Videnscenter Børn og Unge i Holstebro Kommune søger en fagligt velfunderet og engageret inklusionsvejleder, der inspirerer til trivsel, læring, udvikling og mestring i differentierede fællesskaber og inkluderende læringsmiljøer på dagtilbuds- og sko...
Indrykket:5. juni 2019
Udløbsdato:20. juni 2019