Udlejningsspecialist til udlejning af Københavns Kommunes store og varierede ejendomsportefølje

Vil du være med til at udleje en af Danmarks største ejendomsporteføljer? Så skal du kigge med her!

I Københavns Ejendomme og Indkøb søger vi en udlejningsspecialist til ejendomsadministrationen, hvor vi forestår administrationen af hele Københavns Kommunes ejendomsportefølje på knap 2,6 mio. m2. Vi sikrer bl.a., at der er styr på udbud af lejemål, ind- og fraflytning, kontraktforhold, lejebetalinger, forbrugsregnskaber, restancer og meget mere.

Forudsætningen for en velfungerende administration af kommunens ejendomsportefølje er en timet og tilrettelagt udlejningsproces. Vores ambition er at blive den bedst drevne offentlige ejendomsadministration, og derfor søger vi en nysgerrig og målrettet udlejningsspecialist, som sætter en ære i at holde snor i udlejningen af en bred vifte af lejemål, og som samtidig kan og vil bidrage til den fortsatte udvikling på området.

Ejendomsadministrationen består af 32 medarbejdere fordelt på fem teams. Personaleansvaret for alle medarbejdere ligger hos ejendomsadministrationschefen, men ansvaret for den løbende, faglige opgaveløsning ligger hos kontorets fire koordinatorer.

Den vakante stilling er i det lille team, der varetager udlejningen af Københavns Kommunes lejemål. Når kommunen har et vakant lejemål, skal dette i første omgang tilbydes kommunens forvaltninger til kommunal anvendelse i en fælles udbudsrunde. Skulle der ikke være et kommunalt behov, udbydes det ledige lejemål som erhvervslejemål på det private marked efter de til enhver tid gældende vilkår.  

Dine opgaver vil i den forbindelse være at forestå hele processen omkring udarbejdelse af udbuddene, både de kommunale og de private, i tæt samarbejde med den anden udlejningsspecialist, ejendomsadministratorerne samt vores juridiske og tekniske afdeling.

Som elementer i udbudsprocessen kan nævnes

  • Indsamling af relevant materiale som f.eks. ibrugtagningstilladelser, tegningsmateriale, billeddokumentation, forbrugsbudgetter mv.
  • Besigtigelse af ledige lejemål – bygninger såvel som arealer – evt. sammen med tekniker
  • Indhentning eller udarbejdelse af markedslejefastsættelse
  • Udarbejdelse og upload af digitalt udbudsmateriale
  • Dialog med og fremvisning til interesserede lejere – og eventuel efterfølgende forhandling
  • Besvarelse af politikerspørgsmål og borgerhenvendelser omkring udlejningsprocessen
  • Allokering af lejemålsdata i vores facility management-system

Derudover er tværgående, projektorienteret arbejde et vigtigt element i stillingen. Som udlejningsspecialist opnår du hurtigt et indgående kendskab til vores ejendomsportefølje, hvilket hyppigt bringes i spil, når vi i kommunen skal finde løsninger på pladsudfordringer af forskellig karakter.

Profil
Vi søger en resultat- og samarbejdsorienteret kollega, der har erfaring med eller interesse for en varieret ejendomsportefølje med en høj grad af politisk bevågenhed, herunder administrative, økonomiske og juridiske aspekter.

Vejene til stillingen kan være mange, og såvel den erfarne erhvervsmægler eller valuar som den nyuddannede finansøkonom vil komme i betragtning. Det kan også være, at du har arbejdet som sagskoordinator hos en mægler eller med ejendomsadministration i øvrigt.

Vi prioriterer en profil, der har kendskab til udlejning af erhvervslejemål og

  • en relevant uddannelse og baggrund
  • gode kommunikationsevner og prioriterer det gode samarbejde på tværs
  • evnerne til at overskue mange opgaver og udfordringer
  • en naturlig flair for ansvarlighed, proaktivitet og omhyggelighed
  • lyst til at forestå udlejningsprocessen fra a til z med fokus på god kundeservice både internt og eksternt
  • mod på at arbejde projektorienteret og ’lægge puslespil’ med vores mange kommunale m2, når forskellige behov skal imødegås

Som udlejningsspecialist skal du kunne se og bidrage til at skabe sammenhænge fra de grundlæggende principper om administration af vores lejemål. Samtidig skal du kontinuerligt bidrage til at gøre vores arbejde og understøttelsen heraf endnu bedre.

Vi tilbyder
Hos os kan du sætte din faglighed i spil i en stilling og i et miljø med masser af mulighed for at udøve indflydelse. I ejendomsadministrationen får man stort handlerum til at udvikle og udføre opgaverne, da vi tror på ansvarliggørelse gennem uddelegering og anerkendende ledelsesmæssig opbakning og feedback.

Du får spændende opgaver med en af Danmarks største ejendomsporteføljer, og du får mulighed for at sætte dit præg på din dagligdag med en fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden og god balance mellem arbejds- og privatliv. Du får engagerede og dygtige kolleger, som fokuserer på at samarbejde om løsningerne, udvikling og tværfaglig vidensdeling. Din arbejdsdag vil være travl og varieret, og du vil have løbende kontakt med en bred palet af kunder og kollegaer.

Løn- og ansættelsesvilkår
Er i henhold til gældende overenskomst med Københavns Kommune og principperne i Ny Løn. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstid. Vi har en uformel tone i et åbent og livligt storrumskontor.

Tiltrædelsesdato er senest den 1. oktober 2020.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte ejendomsadministrationschef Laura Togsverd-Madum på 4044 8924.

Søg via nedenstående link senest søndag den 9. august 2020
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 33 og 34. Der kan indgå tests i rekrutteringsforløbet.

Københavns Ejendomme og Indkøb
Københavns Ejendomme og Indkøb har ansvaret for Københavns Kommunes ejendomsportefølje og for, at vi køber effektivt ind i kommunen. Vores ca. 1.800 medarbejdere arbejder hver dag for en serviceorienteret ejendomsadministration og vedligeholdelse af kommunens mere end 2,6 mio. m2. Ligesom vi understøtter kommunens samlede indkøb på ca. 6,5 mia. kr. årligt. Gennem effektiv ejendomsservice, drift og vedligehold og en professionel indkøbsorganisering frigør vi ressourcer til, at vores 45.000 kolleger i Københavns Kommune kan skabe en bedre hverdag for københavnerne. Du kan læse mere om os på www.kobenhavnsejendomme.kk.dk.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.