Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udskrivelseskoordinator

Udskrivelseskoordinator til Senior- og Sundhedsrådgivningen

 

Vi søger en faglig stærk og engageret udskrivelseskoordinator, der arbejder med udgangspunkt i den enkelte borgers værdier og ønsker. Du skal samtidig levere høj kvalitet i rådgivning og visitering inden for de rammer, der sættes af lovgivningen og kommunens økonomi. Vi forventer, at du bidrager til at styrke helheden og det tværfaglige samarbejde i udskrivelseskoordinationen, hvor Kolding Kommunes strategi, ’Selvværd og Sammenhæng’ er udgangspunktet for god sagsbehandling, der skaber sammenhæng og værdi for borgerne.

 

 

Stillingen

Senior- og Sundhedsrådgivningen behandler henvendelser om hjælp efter Servicelovens bestemmelser, hovedsagligt praktisk hjælp og pleje, boliger samt sygepleje. I udskrivelseskoordinationen tager vi imod henvendelser fra sygehuse og praktiserende læger. Teamet består af 5 udskrivelseskoordinatorer.

Afdelingen arbejder ud fra Kolding kommunens velfærdsvision ’Borgerens Centrum’ og strategien ’Selvværd og Sammenhæng’. Derfor tager vi altid udgangspunkt i borgerens behov og konkrete livssituation. Menneskers liv og forudsætninger er forskellige, og den gode, sammenhængende løsning, der skaber værdi for den enkelte borger eller familie kan derfor være meget forskellig. Derfor er det også vores mål, at alt hvad vi gør skal give mening og skabe mulighed for selvværd og sammenhæng hos borgeren.

Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge.

Det er et krav at du er uddannet sygeplejerske eller terapeut.

 

Vi ønsker, at du har følgende faglige kompetencer:

  • Erfaring fra primær og sekundær sektor
  • Erfaring med sagsbehandling og gerne visitatoruddannelse
  • Har grundigt kendskab til lovgivningen inden for området
  • Har bred viden om forhold i regioner, kommuner og om sektorovergange.
  • Gode IT-kompetencer samt evne til at tilegne sig viden og færdigheder i brug af relevante fagsystemer. Vi anvender KMD Nexus

Vi forventer, at du har følgende personlige kompetencer:

  • Er god til at samarbejde med borgeren, pårørende og fagligt personale i kommunen og på sygehusene.
  • Bidrager positivt til udviklingen i afdelingen.
  • Har en empatisk og anerkendende tilgang.
  • Er klar og tydelig i skriftlig og mundtlig kommunikation.
  • Er ”driftssikker”, og formår at tage beslutninger og agere i ”den svære samtale”
  • Tager initiativ og er løsnings- og udviklingsorienteret
  • Agerer hensigtsmæssigt i en politisk styret organisation
  • Trives med en uforudsigelig arbejdsdag.
  • Er systematisk og struktureret.
  • Kan arbejde selvstændigt. Du befinder dig godt i et lille team, hvor vi er afhængig af et tæt samarbejde.

 

Hvem er vi?

Senior og Sundhedsrådgivningen er en del af Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen, og består af ’Indgangen og 3 rådgiverteams med i alt 19 rådgivere med tværfaglig baggrund, en faglig leder og 3 forebyggende medarbejdere. Udskrivelsesteamet udgør 5 personer og er placeret i de 3 rådgiverteams. Rådgivningen består desuden af 1 administrativ medarbejder, 1 husassistent og en leder af afdelingen, og der er desuden et tæt sammen med forvaltningens økonomiafdeling og administration.

Senior- og Sundhedsrådgivningen er placeret i Domhusgade 22, 6000 Kolding.

 

Vision og strategi

I Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen arbejder vi målrettet ud fra velfærdsvisionen ’Borgerens Centrum’ og strategien Selvværd og Sammenhæng’.

’Borgerens Centrum’ går kort sagt ud på at vi i tænkning, ledelse, løsninger og samspil har fokus på borgerens behov snarere end på kommunens struktur, organisering og rolle som myndighed. Visionen skal øge råderummet, refleksionen, og handlemulighederne for den enkelte leder og medarbejderne og kræver tillidsfuldt samarbejde og relationer.
 

Selvværd og Sammenhæng’ understøtter ’Borgerens Centrum’ – blandt andet ved at fremme en tilgang, der går borgeren i møde med en sammenhængende plan, der involverer fællesskabet og i et sprog som borgeren forstår.

Se evt. mere om Selvværd og Sammenhæng her.
 

Lyder det som den rigtige stilling for dig? Så send os en ansøgning.
Du er velkommen til at kontakte Leder af Senior- og Sundhedsrådgivningen Kirsten Linding Videsen Stabel mail:
klst@kolding.dk tlf: 79797065 , eller faglig leder Louise la Cour mail: loudo@kolding.dk, tlf: 79797711 for at høre mere om stillingen og hvem vi er.

Vi ser frem til at høre fra dig!

 

Tiltrædelse: 1. oktober 2020 eller efter aftale.
 

Løn: Løn- og ansættelsesforhold iht. gældende overenskomst og efter principperne om lokal løn. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:  Leder af Senior- og Sundhedsrådgivningen Kirsten Linding Videsen Stabel mail: klst@kolding.dk tlf: 79797065
 

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg"
 

Ansøgningsfrist: Søndag den 23. august 2020.
 

Ansættelsessamtaler: forventes afholdt i uge 35.
 

Kørekort til bil påkrævet.


Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.