Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingschef søges til Koncern It i Udlændinge- og Integrationsministeriet

Har du lyst til at stå i spidsen for en nyoprettet udviklingsenhed, hvor agile metoder skal være i højsædet? Vi har brug for din erfaring til en omfattende modernisering af både systemlandskabet og de interne arbejdsgange Koncern It.

Om stillingen
Koncern It i Udlændinge- og Integrationsministeriet har oprettet en udviklingsenhed, hvis primære opgave er at videreudvikle ministeriets systemportefølje. Enheden skal arbejde tæt sammen med ministeriets fagkontorer og samtidigt spille en central rolle i realiseringen ministeriets digitaliseringsstrategi.

Enheden skal have særligt fokus på udvikling af robotautomatisering og digitalisering af blanketter, men vil også skulle bidrage til at specificere, kvalificere og udvikle den øvrige del af systemporteføljen.

En stor del af disse aktiviteter varetages af vores eksterne udviklingsleverandører, men særligt på automatiseringsområdet er det forventningen, at Koncern It skal benytte sig af interne ressourcer. Og gerne understøttet af agile udviklingsforløb. Som chef for enheden skal du sikre sammenhæng og fremdrift både internt og i samarbejdet med de eksterne leverandører.

Opgaverne udføres i et tæt samarbejde med resten af Koncern It, som udover Udviklingsenheden består af fire enheder:

  • Strategi og Styring
  • Drift og Support
  • Program- og Projekter
  • Systemforvaltning
Du bliver en del af ledelsesgruppen i Koncern It og vil få personaleansvar for 10-15 medarbejdere. Enheden er under opbygning, og du vil derfor få mulighed for at påvirke både opgaveportefølje, medarbejdersammensætning, kompetenceudvikling og organiseringen af arbejdet. Du refererer til Koncern It-chefen.

Nedenstående opgaver vil være placeret i enheden:
  • Udvikling og tilpasninger af systemporteføljen med særligt fokus på udvikling af robotautomatisering og digitalisering af blanketter
  • Agil udvikling samt ansvaret for udmøntning af modeller og værktøjer for denne udviklingsmetode
  • Kvalificering, beskrivelse og test af ændringer af systemer og integrationer
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg på baggrund af projektmodning, foranalyser og idé-modning
UIM anvender den fællesstatslige it-projektmodel til gennemførsel af it-projekter.

Om dig
Du har en relevant uddannelse og erfaring med ledelse i en it-organisation. Du skal være åben og resultatorienteret og samtidigt have en bred teknisk viden. Det er vigtigt, at du er god til at samarbejde med fagkontorene i hele ministeriet og dermed understøtte forretningens behov.

Vi lægger vægt på, at du har:
  • erfaring med agile metoder – herunder SAFe og Scrum
  • en bred viden og erfaring med arbejdsopgaver i en it organisation
  • erfaring med styring af udviklingsleverandører
  • praktisk erfaring med implementering af processer
  • erfaring med metoder og teknikker til brugerinddragelse og innovation
Det er også vigtigt, at du kan lede medarbejdere med forskellig faglig baggrund, at du er udviklingsorienteret med fokus på forretningens behov, struktureret og har gode analytiske evner.

Din nye hverdag
Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør. Statens It har ansvaret for basisinfrastruktur dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre it leverandører.

I kontoret er vi ca. 65 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vores omgangstone er uformel. Vi værdsætter vidensdeling og sparring og der er plads til grin i den travle hverdag. Vi ønsker at give vores medarbejder gode udviklingsmuligheder og udviser stor fleksibilitet, således at der er balance mellem faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, som matcher dine kvalifikationer.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Koncern It chef Charlotte Wedel på telefonnummer 20 48 06 90 eller på e-mail wedel@uim.dk eller partner i Genitor Martin Isenbecker på telefonnummer 25 65 92 31 eller på e-mail mi@genitor.dk.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelsen ”HEMMELIGT”, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning mv. senest torsdag den 14. februar 2019.

Der afholdes 1. samtaler den 20. februar og 2. samtaler den 25. februar. Kommer du videre til 2. samtale vil du skulle igennem et testforløb hos konsulentfirmaet Genitor, der bistår ved ansættelsen.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata
Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329946617Phoenix-3028483812019-01-22T00:00:00Udviklingschef søges til Koncern It i Udlændinge- og IntegrationsministerietHar du lyst til at stå i spidsen for en nyoprettet udviklingsenhed, hvor agile metoder skal være i højsædet? Vi har brug for din erfaring til en omfattende modernisering af både systemlandskabet og de interne arbejdsgange Koncern It.

Om stillingen
Koncern It i Udlændinge- og Integrationsministeriet har oprettet en udviklingsenhed, hvis primære opgave er at videreudvikle ministeriets systemportefølje. Enheden skal arbejde tæt sammen med ministeriets fagkontorer og samtidigt spille en central rolle i realiseringen ministeriets digitaliseringsstrategi.

Enheden skal have særligt fokus på udvikling af robotautomatisering og digitalisering af blanketter, men vil også skulle bidrage til at specificere, kvalificere og udvikle den øvrige del af systemporteføljen.

En stor del af disse aktiviteter varetages af vores eksterne udviklingsleverandører, men særligt på automatiseringsområdet er det forventningen, at Koncern It skal benytte sig af interne ressourcer. Og gerne understøttet af agile udviklingsforløb. Som chef for enheden skal du sikre sammenhæng og fremdrift både internt og i samarbejdet med de eksterne leverandører.

Opgaverne udføres i et tæt samarbejde med resten af Koncern It, som udover Udviklingsenheden består af fire enheder:
  • Strategi og Styring
  • Drift og Support
  • Program- og Projekter
  • Systemforvaltning
Du bliver en del af ledelsesgruppen i Koncern It og vil få personaleansvar for 10-15 medarbejdere. Enheden er under opbygning, og du vil derfor få mulighed for at påvirke både opgaveportefølje, medarbejdersammensætning, kompetenceudvikling og organiseringen af arbejdet. Du refererer til Koncern It-chefen.

Nedenstående opgaver vil være placeret i enheden:
  • Udvikling og tilpasninger af systemporteføljen med særligt fokus på udvikling af robotautomatisering og digitalisering af blanketter
  • Agil udvikling samt ansvaret for udmøntning af modeller og værktøjer for denne udviklingsmetode
  • Kvalificering, beskrivelse og test af ændringer af systemer og integrationer
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg på baggrund af projektmodning, foranalyser og idé-modning
UIM anvender den fællesstatslige it-projektmodel til gennemførsel af it-projekter.

Om dig
Du har en relevant uddannelse og erfaring med ledelse i en it-organisation. Du skal være åben og resultatorienteret og samtidigt have en bred teknisk viden. Det er vigtigt, at du er god til at samarbejde med fagkontorene i hele ministeriet og dermed understøtte forretningens behov.

Vi lægger vægt på, at du har:
  • erfaring med agile metoder – herunder SAFe og Scrum
  • en bred viden og erfaring med arbejdsopgaver i en it organisation
  • erfaring med styring af udviklingsleverandører
  • praktisk erfaring med implementering af processer
  • erfaring med metoder og teknikker til brugerinddragelse og innovation
Det er også vigtigt, at du kan lede medarbejdere med forskellig faglig baggrund, at du er udviklingsorienteret med fokus på forretningens behov, struktureret og har gode analytiske evner.

Din nye hverdag
Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør. Statens It har ansvaret for basisinfrastruktur dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre it leverandører.

I kontoret er vi ca. 65 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vores omgangstone er uformel. Vi værdsætter vidensdeling og sparring og der er plads til grin i den travle hverdag. Vi ønsker at give vores medarbejder gode udviklingsmuligheder og udviser stor fleksibilitet, således at der er balance mellem faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv.

Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, som matcher dine kvalifikationer.

Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Koncern It chef Charlotte Wedel på telefonnummer 20 48 06 90 eller på e-mail wedel@uim.dk eller partner i Genitor Martin Isenbecker på telefonnummer 25 65 92 31 eller på e-mail mi@genitor.dk.

Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelsen ”HEMMELIGT”, og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse.

Søg stillingen
Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning mv. senest torsdag den 14. februar 2019.

Der afholdes 1. samtaler den 20. februar og 2. samtaler den 25. februar. Kommer du videre til 2. samtale vil du skulle igennem et testforløb hos konsulentfirmaet Genitor, der bistår ved ansættelsen.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker.

Behandling af persondata
Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen ”Sådan behandler vi persondata om dig – før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet”. Du finder folderen på vores hjemmeside: http://uim.dk/filer/saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf
2019-02-15T00:50:41.363 Har du lyst til at stå i spidsen for en nyoprettet udviklingsenhed, hvor agile metoder skal være i højsædet? Vi har brug for din erfaring til en omfattende modernisering af både systemlandskabet og de interne arbejdsgange Koncern It. Om stillingen Koncern It i Udlændinge- og Integrationsministeriet har oprettet en udviklingsenhed, hvis primære opgave er at videreudvikle ministeriets systemportefølje. Enheden skal arbejde tæt sammen med ministeriets fagkontorer og samtidigt spille en central rolle i realiseringen ministeriets digitaliseringsstrategi. Enheden skal have særligt fokus på udvikling af robotautomatisering og digitalisering af blanketter, men vil også skulle bidrage til at specificere, kvalificere og udvikle den øvrige del af systemporteføljen. En stor del af disse aktiviteter varetages af vores eksterne udviklingsleverandører, men særligt på automatiseringsområdet er det forventningen, at Koncern It skal benytte sig af interne ressourcer. Og gerne understøttet af agile udviklingsforløb. Som chef for enheden skal du sikre sammenhæng og fremdrift både internt og i samarbejdet med de eksterne leverandører. Opgaverne udføres i et tæt samarbejde med resten af Koncern It, som udover Udviklingsenheden består af fire enheder: Strategi og Styring Drift og Support Program- og Projekter Systemforvaltning Du bliver en del af ledelsesgruppen i Koncern It og vil få personaleansvar for 10-15 medarbejdere. Enheden er under opbygning, og du vil derfor få mulighed for at påvirke både opgaveportefølje, medarbejdersammensætning, kompetenceudvikling og organiseringen af arbejdet. Du refererer til Koncern It-chefen. Nedenstående opgaver vil være placeret i enheden: Udvikling og tilpasninger af systemporteføljen med særligt fokus på udvikling af robotautomatisering og digitalisering af blanketter Agil udvikling samt ansvaret for udmøntning af modeller og værktøjer for denne udviklingsmetode Kvalificering, beskrivelse og test af ændringer af systemer og integrationer Udarbejdelse af beslutningsoplæg på baggrund af projektmodning, foranalyser og idé-modning UIM anvender den fællesstatslige it-projektmodel til gennemførsel af it-projekter. Om dig Du har en relevant uddannelse og erfaring med ledelse i en it-organisation. Du skal være åben og resultatorienteret og samtidigt have en bred teknisk viden. Det er vigtigt, at du er god til at samarbejde med fagkontorene i hele ministeriet og dermed understøtte forretningens behov. Vi lægger vægt på, at du har: erfaring med agile metoder herunder SAFe og Scrum en bred viden og erfaring med arbejdsopgaver i en it organisation erfaring med styring af udviklingsleverandører praktisk erfaring med implementering af processer erfaring med metoder og teknikker til brugerinddragelse og innovation Det er også vigtigt, at du kan lede medarbejdere med forskellig faglig baggrund, at du er udviklingsorienteret med fokus på forretningens behov, struktureret og har gode analytiske evner. Din nye hverdag Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres. Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør. Statens It har ansvaret for basisinfrastruktur dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv. Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre it leverandører. I kontoret er vi ca. 65 engagerede medarbejdere med forskellig uddannelsesmæssig baggrund, og vores omgangstone er uformel. Vi værdsætter vidensdeling og sparring og der er plads til grin i den travle hverdag. Vi ønsker at give vores medarbejder gode udviklingsmuligheder og udviser stor fleksibilitet, således at der er balance mellem faglige ambitioner og privatliv. Koncern It er placeret centralt i København tæt ved Kgs. Nytorv. Du ansættes i Udlændinge- og Integrationsministeriets koncern efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, som matcher dine kvalifikationer. Vil du vide mere om stillingen, så kontakt Koncern It chef Charlotte Wedel på telefonnummer 20 48 06 90 eller på e-mail wedel@uim.dk eller partner i Genitor Martin Isenbecker på telefonnummer 25 65 92 31 eller på e-mail mi@genitor.dk. Det er en forudsætning for stillingen, at du kan opnå sikkerhedsgodkendelsen HEMMELIGT , og at du kan opretholde godkendelsen under hele din ansættelse. Søg stillingen Klik på knappen i højre side og upload din ansøgning mv. senest torsdag den 14. februar 2019. Der afholdes 1. samtaler den 20. februar og 2. samtaler den 25. februar. Kommer du videre til 2. samtale vil du skulle igennem et testforløb hos konsulentfirmaet Genitor, der bistår ved ansættelsen. Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Nydansker. Behandling af persondata Du kan læse om behandlingen af dine persondata i folderen Sådan behandler vi persondata om dig før, under og efter din ansættelse i Udlændinge- og Integrationsministeriet . Du finder folderen på vores hjemmeside: http: uim.dk filer saadan-behandler-vi-persondata-om-dig.pdf11Jobnet30284838100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-14T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=119566&DepartmentId=8635&MediaId=2441&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3441145Udlændinge- og Integrationsministeriet11Slotsholmsgade 101216København K61983566DKDanmark0
fhb@uim.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent697904JobNet493430549343051000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=30284838https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=30284838https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=30284838&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=30284838&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Ledelse_og_HR/Ledelse/2.jpgHos Udlændinge- og Integrationsministeriet søger vi en medarbejder, der er frisk på nye spændende udfordringer.12008001Dansk3Læse/ tale123705Udviklingschef6Ledelse360276889Frederikke Hagenfhb@uim.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK