Udviklingskonsulent

Arbejdssted: Konsulentteam, Service og Udvikling, By- og Udviklingsforvaltningen, Nytorv 11, 6000 Kolding.

Arbejdstid: 37 timer pr. uge med flekstid.

Ansættelsestidspunkt: 1. eller 15. august 2019.

Hvad kan vi tilbyde:

Leder du efter et job, hvor du får optimale rammer for at sætte dine faglige og personlige kompetencer som udviklingskonsulent i spil? Så er der god grund til at stoppe op og læse videre! Hvis du også ønsker at arbejde i en forvaltning, hvor hverdagen kan være hektisk, men aldrig kedelig, så skynd dig at skrive en ansøgning. Vi glæder os til at læse den! 
 
Du får en bred opgaveportefølje med både store og små projekter, der typisk udspringer af organisatoriske forandringer eller behov. Spektret er bredt – det kan fx handle om at udvikle strategier og politikker, det kan også handle om konkrete udviklingsprojekter og organisationsudvikling. 
 
Du skal også selv i høj grad være idéudviklende omkring interne tiltag og identificere udviklings-potentialerne, der kan skabe mere effektiv drift, trivsel og styrke det tværgående samarbejde – alt sammen for at vi i højere grad kan producere løsninger sammen med borgerne. Vi arbejder ud fra ’Borgerens Centrum’, hvor vi vil skabe meningsfulde løsninger gennem designprocesser og samskabelse med borgerne, virksomhederne og andre samarbejdspartnere - i stedet for først at høre borgerne, når løsningen allerede er klar.  
 
Derudover kommer du til at skrive oplæg og lave præsentationsmateriale for direktøren og den øvrige chefgruppe. Og endelig skal du fungere som proceskonsulent på små og store arbejdsopgaver på alle niveauer i forvaltningen. 
 
Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, men også fungere i et tæt samarbejde med dine kolleger i hele forvaltningen. Du skal kunne begå dig på alle niveauer i organisationen og koordinere opgaver på tværs. Du skal kunne navigere og trives i en hverdag, hvor du i høj grad er selvledende. Som person skal du være udadvendt og have både lyst til og mod på at tage nye opgaver til dig. 
 
Du får til gengæld ideelle muligheder for faglig læring og udvikling, stor frihed, indflydelse på arbejdsopgaverne og et bredt arbejdsfelt. 

Kvalifikationer:
Jo flere af disse kvalifikationer du kan sætte flueben ved, jo bedre:
  • Har en relevant akademisk uddannelse 
  • Har godt kendskab til den kommunale organisering og administration 
  • Har erfaring som projektleder 
  • Har erfaring som procesfacilitator 
  • Gerne erfaring med designprocesser 
  • Kan arbejde selvstændigt, men fungerer også godt som en del af et team  
Hvem er vi?
Du bliver en del af et travlt og engageret konsulentteam, hvor stemningen altid er god og humøret højt. Vores opgaver er forskellige, men vi prioriterer tid til at sparre med hinanden og støtte hinanden, hvis der er behov for det. Sammen med dig består teamet af en design- og innovationskonsulent, en designkonsulent, en kommunikationskonsulent, en deltids grafisk facilitator og en jurist. Teamet er en del af afdelingen Service og Udvikling, der er sekretariat for By- og Udviklingsforvaltningen. 
 
Konsulentteamet refererer personalemæssigt til lederen for Service og Udvikling, men arbejder fagligt set direkte for direktøren og hele chefgruppen alt efter opgaven.
 
Om By og Udviklingsforvaltningen 
I By- og Udviklingsforvaltningen arbejder vi for at styrke og udvikle hele kommunen som en attraktiv bosætnings-, oplevelses- og vækstkommune. Vi vil være et skridt foran og skabe positive forandringer og et ambitiøst fællesskab. Her er højt til loftet, frie rammer og dermed rig lejlighed og plads til din faglige og personlige udvikling.  
 
Om Kolding Kommune 
By- og Udviklingsforvaltningen er én af fem forvaltninger i Kolding Kommune, som i alt beskæftiger omkring 8000 medarbejdere. I Kolding Kommune arbejder vi med afsæt i visionen ”Kolding – Vi designer livet” og et mindset, vi kalder Borgerens Centrum, hvor vi på tværs af forvaltninger og faggrænser finder de bedste løsninger sammen med og for borgere, virksomheder og andre samarbejdspartnere.  
Løn: I henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:
By- og udviklingsdirektør Merete Dissing tlf. 5151 9584 eller leder af Service og Udvikling Dorte Harder på telefon 4018 1351.

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg".

Ansøgningsfrist: 3. juni 2019.
Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt den 19. juni. En evt. test og anden samtale afholdes den 21. juni.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330014399Phoenix-4c1236a112019-04-30T18:01:14.970UdviklingskonsulentArbejdssted: Konsulentteam, Service og Udvikling, By- og Udviklingsforvaltningen, Nytorv 11, 6000 Kolding.

Arbejdstid: 37 timer pr. uge med flekstid.

Ansættelsestidspunkt: 1. eller 15. august 2019.

Hvad kan vi tilbyde:
Leder du efter et job, hvor du får optimale rammer for at sætte dine faglige og personlige kompetencer som udviklingskonsulent i spil? Så er der god grund til at stoppe op og læse videre! Hvis du også ønsker at arbejde i en forvaltning, hvor hverdagen kan være hektisk, men aldrig kedelig, så skynd dig at skrive en ansøgning. Vi glæder os til at læse den! 
 
Du får en bred opgaveportefølje med både store og små projekter, der typisk udspringer af organisatoriske forandringer eller behov. Spektret er bredt – det kan fx handle om at udvikle strategier og politikker, det kan også handle om konkrete udviklingsprojekter og organisationsudvikling. 
 
Du skal også selv i høj grad være idéudviklende omkring interne tiltag og identificere udviklings-potentialerne, der kan skabe mere effektiv drift, trivsel og styrke det tværgående samarbejde – alt sammen for at vi i højere grad kan producere løsninger sammen med borgerne. Vi arbejder ud fra ’Borgerens Centrum’, hvor vi vil skabe meningsfulde løsninger gennem designprocesser og samskabelse med borgerne, virksomhederne og andre samarbejdspartnere - i stedet for først at høre borgerne, når løsningen allerede er klar.  
 
Derudover kommer du til at skrive oplæg og lave præsentationsmateriale for direktøren og den øvrige chefgruppe. Og endelig skal du fungere som proceskonsulent på små og store arbejdsopgaver på alle niveauer i forvaltningen. 
 
Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, men også fungere i et tæt samarbejde med dine kolleger i hele forvaltningen. Du skal kunne begå dig på alle niveauer i organisationen og koordinere opgaver på tværs. Du skal kunne navigere og trives i en hverdag, hvor du i høj grad er selvledende. Som person skal du være udadvendt og have både lyst til og mod på at tage nye opgaver til dig. 
 
Du får til gengæld ideelle muligheder for faglig læring og udvikling, stor frihed, indflydelse på arbejdsopgaverne og et bredt arbejdsfelt. 

Kvalifikationer:
Jo flere af disse kvalifikationer du kan sætte flueben ved, jo bedre:
  • Har en relevant akademisk uddannelse 
  • Har godt kendskab til den kommunale organisering og administration 
  • Har erfaring som projektleder 
  • Har erfaring som procesfacilitator 
  • Gerne erfaring med designprocesser 
  • Kan arbejde selvstændigt, men fungerer også godt som en del af et team  
Hvem er vi?
Du bliver en del af et travlt og engageret konsulentteam, hvor stemningen altid er god og humøret højt. Vores opgaver er forskellige, men vi prioriterer tid til at sparre med hinanden og støtte hinanden, hvis der er behov for det. Sammen med dig består teamet af en design- og innovationskonsulent, en designkonsulent, en kommunikationskonsulent, en deltids grafisk facilitator og en jurist. Teamet er en del af afdelingen Service og Udvikling, der er sekretariat for By- og Udviklingsforvaltningen. 
 
Konsulentteamet refererer personalemæssigt til lederen for Service og Udvikling, men arbejder fagligt set direkte for direktøren og hele chefgruppen alt efter opgaven.
 
Om By og Udviklingsforvaltningen 
I By- og Udviklingsforvaltningen arbejder vi for at styrke og udvikle hele kommunen som en attraktiv bosætnings-, oplevelses- og vækstkommune. Vi vil være et skridt foran og skabe positive forandringer og et ambitiøst fællesskab. Her er højt til loftet, frie rammer og dermed rig lejlighed og plads til din faglige og personlige udvikling.  
 
Om Kolding Kommune 
By- og Udviklingsforvaltningen er én af fem forvaltninger i Kolding Kommune, som i alt beskæftiger omkring 8000 medarbejdere. I Kolding Kommune arbejder vi med afsæt i visionen ”Kolding – Vi designer livet” og et mindset, vi kalder Borgerens Centrum, hvor vi på tværs af forvaltninger og faggrænser finder de bedste løsninger sammen med og for borgere, virksomheder og andre samarbejdspartnere.  
Løn: I henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:
By- og udviklingsdirektør Merete Dissing tlf. 5151 9584 eller leder af Service og Udvikling Dorte Harder på telefon 4018 1351.

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg".

Ansøgningsfrist: 3. juni 2019.
Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt den 19. juni. En evt. test og anden samtale afholdes den 21. juni.
Arbejdssted: Konsulentteam, Service og Udvikling, By- og Udviklingsforvaltningen, Nytorv 11, 6000 Kolding. Arbejdstid: 37 timer pr. uge med flekstid. Ansættelsestidspunkt: 1. eller 15. august 2019. Hvad kan vi tilbyde: Leder du efter et job, hvor du får optimale rammer for at sætte dine faglige og personlige kompetencer som udviklingskonsulent i spil? Så er der god grund til at stoppe op og læse videre! Hvis du også ønsker at arbejde i en forvaltning, hvor hverdagen kan være hektisk, men aldrig kedelig, så skynd dig at skrive en ansøgning. Vi glæder os til at læse den! Du får en bred opgaveportefølje med både store og små projekter, der typisk udspringer af organisatoriske forandringer eller behov. Spektret er bredt det kan fx handle om at udvikle strategier og politikker, det kan også handle om konkrete udviklingsprojekter og organisationsudvikling. Du skal også selv i høj grad være idéudviklende omkring interne tiltag og identificere udviklings-potentialerne, der kan skabe mere effektiv drift, trivsel og styrke det tværgående samarbejde alt sammen for at vi i højere grad kan producere løsninger sammen med borgerne. Vi arbejder ud fra Borgerens Centrum , hvor vi vil skabe meningsfulde løsninger gennem designprocesser og samskabelse med borgerne, virksomhederne og andre samarbejdspartnere - i stedet for først at høre borgerne, når løsningen allerede er klar. Derudover kommer du til at skrive oplæg og lave præsentationsmateriale for direktøren og den øvrige chefgruppe. Og endelig skal du fungere som proceskonsulent på små og store arbejdsopgaver på alle niveauer i forvaltningen. Vi forventer, at du kan arbejde selvstændigt, men også fungere i et tæt samarbejde med dine kolleger i hele forvaltningen. Du skal kunne begå dig på alle niveauer i organisationen og koordinere opgaver på tværs. Du skal kunne navigere og trives i en hverdag, hvor du i høj grad er selvledende. Som person skal du være udadvendt og have både lyst til og mod på at tage nye opgaver til dig. Du får til gengæld ideelle muligheder for faglig læring og udvikling, stor frihed, indflydelse på arbejdsopgaverne og et bredt arbejdsfelt. Kvalifikationer: Jo flere af disse kvalifikationer du kan sætte flueben ved, jo bedre: Har en relevant akademisk uddannelse Har godt kendskab til den kommunale organisering og administration Har erfaring som projektleder Har erfaring som procesfacilitator Gerne erfaring med designprocesser Kan arbejde selvstændigt, men fungerer også godt som en del af et team Hvem er vi? Du bliver en del af et travlt og engageret konsulentteam, hvor stemningen altid er god og humøret højt. Vores opgaver er forskellige, men vi prioriterer tid til at sparre med hinanden og støtte hinanden, hvis der er behov for det. Sammen med dig består teamet af en design- og innovationskonsulent, en designkonsulent, en kommunikationskonsulent, en deltids grafisk facilitator og en jurist. Teamet er en del af afdelingen Service og Udvikling, der er sekretariat for By- og Udviklingsforvaltningen. Konsulentteamet refererer personalemæssigt til lederen for Service og Udvikling, men arbejder fagligt set direkte for direktøren og hele chefgruppen alt efter opgaven. Om By og Udviklingsforvaltningen I By- og Udviklingsforvaltningen arbejder vi for at styrke og udvikle hele kommunen som en attraktiv bosætnings-, oplevelses- og vækstkommune. Vi vil være et skridt foran og skabe positive forandringer og et ambitiøst fællesskab. Her er højt til loftet, frie rammer og dermed rig lejlighed og plads til din faglige og personlige udvikling. Om Kolding Kommune By- og Udviklingsforvaltningen er én af fem forvaltninger i Kolding Kommune, som i alt beskæftiger omkring 8000 medarbejdere. I Kolding Kommune arbejder vi med afsæt i visionen Kolding Vi designer livet og et mindset, vi kalder Borgerens Centrum, hvor vi på tværs af forvaltninger og faggrænser finder de bedste løsninger sammen med og for borgere, virksomheder og andre samarbejdspartnere. Løn: I henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: By- og udviklingsdirektør Merete Dissing tlf. 5151 9584 eller leder af Service og Udvikling Dorte Harder på telefon 4018 1351. Ansøgning sendes elektronisk via knappen Ansøg . Ansøgningsfrist: 3. juni 2019. Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt den 19. juni. En evt. test og anden samtale afholdes den 21. juni.10Phoenix4c1236a1101000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-03T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1371&ProjectId=145317&DepartmentId=19961&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKolding3516967By- og Udviklingsforvaltningen11Nytorv 116000KoldingDKDanmarkORS/4c1236a1_logo.pngORS/Small/4c1236a1_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent751921KoldingMinimum14531700030-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c1236a1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c1236a1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c1236a1&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=4c1236a1&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/3.jpgEr Kontor og administration noget for dig? Søg jobbet som Udviklingskonsulent i dag.12008001Dansk3Læse/ tale938331Udviklingskonsulent5Kontor og administration361629007medp@kolding.dkDanmarkDanmark330025518Region Syddanmark søger en udviklingskonsulent til arbejdet med patientsikkerhedBasic Team Patientsikkerhed er på udkig efter en kollega med lysten til at gøre en forskel inden for patientsikkerhedsområdet Stillingen Med udgangspunkt i Regionshuset i Vejle får du til opgave at sagsbehandle utilsigtede hændelser, identificere risikoområder og understøtte læring. Desuden vil du kunne indgå i andre opgaver inden for kvalitetsområdet afhængig af interesser og kompetencer. Arbejdet med patientsikkerhed er et dynamisk fagligt område med væsentlig betydning for patientens oplevelse af tryghed og kvalitet i sundhedsvæsenet. Du får en unik mulighed for at præge det fremtidige patientsikkerhedsarbejde i Region Syddanmark. De vigtigste arbejdsopgaver Sagsbehandle og analysere utilsigtede hændelser Rådgive om brugen af Dansk Patientsikkerhedsdatabase Identificere mønstre og tendenser i de utilsigtede hændelser på tværs af regionen Understøtte læring i regionen, bl.a. gennem undervisning og netværk Deltage i relevante regionale og nationale netværk mødefora Understøtte decentraliseringen af håndteringen af de utilsigtede hændelser Udvikle og vedligeholde undervisnings- og informationsmateriale Din baggrund Du har en sundhedsfaglig uddannelse med en kandidat- eller masteroverbygning Gerne en terapeutisk uddannelse Minimum 2-3 års erfaring fra det kliniske arbejde Eventuelt erfaring med projektledelse Gerne indsigt i den systemiske tænkning, samt i samspillet mellem mennesker, teknologi og organisation Kendskab til brugen af Dansk Patientsikkerhedsdatabase eller andre databaser Er vant til at arbejde med Microsoft Office pakken, MS Excel og Outlook Er vant til analyse og formidling af kvalitative data Dansk og engelsk på højt niveau, både i skrift og tale Gerne erfaring fra arbejde i en politisk styret organisation Gerne erfaring med at løse stabsopgaver Din profil Du kan agere i en politisk organisation med mange netværk fora Du er nysgerrig på menneskets rolle i systemer Du befinder dig godt i skiftende roller som sagsbehandler, formidler og netværker Du kan rumme forskellig faglighed i opgaveløsningen Du kan lide at undervise Du kan arbejde selvstændigt, men har også teamånd Du kan bevare din objektivitet i forhold til de enkelte utilsigtede hændelser og se den enkelte hændelse fra et bredere perspektiv Du kan samarbejde konstruktivt med kollegaer uanset tilknytningsforhold Du er udadvendt og en dygtig kommunikator Du er fleksibel i forhold til arbejdsopgaver og finder energi ved at prøve kræfter med nye områder Om os Region Syddanmark er med sine mere end 25.000 ansatte en af Danmarks største arbejdspladser. Forretningsområderne dækker sundhed, psykiatri- og socialområdet samt regional udvikling. Afdeling for Kvalitet og Forskning i Regionshuset har knap 50 ansatte og dækker en lang række aktiviteter med fokus på patienten. Afdelingen er organiseret i syv teams og byder på rige muligheder for at skabe meningsfulde og nyttige samarbejdsrelationer og gode opgaveløsninger. Kulturen i afdelingen er kendetegnet ved rummelighed, højt kompetenceniveau, lydhørhed, nysgerrighed. Team Patientsikkerhed er nyetableret i Regionshuset fra den 2. januar 2019 og har for nærværende fire medarbejdere - alle med forskellig uddannelsesmæssig baggrund. Region Syddanmark bestræber sig på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Dagligt er der fokus på, at både arbejds- og privatliv kan fungere sammen. Faglig og personlig udvikling vægtes højt. Det er vigtigt, at medarbejdere har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver. Vi tilbyder Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling inden for et fagområde, som er i rivende udvikling. Yderligere information For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte Team Patientsikkerhed, chefkonsulent Jeanette Hounsgaard på tlf. 21374293 eller afdelingschef Mads Haugaard på tlf. 29201984. Din ansøgning Der er ansøgningsfrist den 9. juni 2019. Vi forventer at afholde første samtalerunde den 17. juni 2019 og anden samtalerunde den 21. juni 2019. Til en eventuelt første samtale vil du blive bedt om at udarbejde en løsningsmulighed på en case, som du får tilsendt på forhånd. Mellem samtalerne vil du tilsvarende kunne blive bedt om at gennemføre tests, som du vil få en times telefonisk tilbagemelding på d. 20. juni. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Team Patientsikkerhed er på udkig efter en kollega med lysten til at gøre en forskel inden for patientsikkerhedsområdet 
 
Stillingen  
Med udgangspunkt i Regionshuset i Vejle får du til opgave at sagsbehandle utilsigtede hændelser, identificere risikoområder og understøtte læring. Desuden vil du kunne indgå i andre opgaver inden for kvalitetsområdet afhængig af interesser og kompetencer. 
 
Arbejdet med patientsikkerhed er et dynamisk fagligt område med væsentlig betydning for patientens oplevelse af tryghed og kvalitet i sundhedsvæsenet. Du får en unik mulighed for at præge det fremtidige patientsikkerhedsarbejde i Region Syddanmark. 
 
De vigtigste arbejdsopgaver 
  • Sagsbehandle og analysere utilsigtede hændelser 
  • Rådgive om brugen af Dansk Patientsikkerhedsdatabase 
  • Identificere mønstre og tendenser i de utilsigtede hændelser på tværs af regionen 
  • Understøtte læring i regionen, bl.a. gennem undervisning og netværk 
  • Deltage i relevante regionale og nationale netværk/mødefora 
  • Understøtte decentraliseringen af håndteringen af de utilsigtede hændelser 
  • Udvikle og vedligeholde undervisnings- og informationsmateriale 
 
Din baggrund 
  • Du har en sundhedsfaglig uddannelse med en kandidat- eller masteroverbygning 
  • Gerne en terapeutisk uddannelse 
  • Minimum 2-3 års erfaring fra det kliniske arbejde 
  • Eventuelt erfaring med projektledelse 
  • Gerne indsigt i den systemiske tænkning, samt i samspillet mellem mennesker, teknologi og organisation  
  • Kendskab til brugen af Dansk Patientsikkerhedsdatabase eller andre databaser 
  • Er vant til at arbejde med Microsoft Office pakken, MS Excel og Outlook 
  • Er vant til analyse og formidling af kvalitative data 
  • Dansk og engelsk på højt niveau, både i skrift og tale 
  • Gerne erfaring fra arbejde i en politisk styret organisation 
  • Gerne erfaring med at løse stabsopgaver 
 
Din profil  
  • Du kan agere i en politisk organisation med mange netværk/fora 
  • Du er nysgerrig på menneskets rolle i systemer 
  • Du befinder dig godt i skiftende roller som sagsbehandler, formidler og netværker 
  • Du kan rumme forskellig faglighed i opgaveløsningen 
  • Du kan lide at undervise 
  • Du kan arbejde selvstændigt, men har også teamånd 
  • Du kan bevare din objektivitet i forhold til de enkelte utilsigtede hændelser og se den enkelte hændelse fra et bredere perspektiv 
  • Du kan samarbejde konstruktivt med kollegaer uanset tilknytningsforhold 
  • Du er udadvendt og en dygtig kommunikator 
  • Du er fleksibel i forhold til arbejdsopgaver og finder energi ved at prøve kræfter med nye områder 
 
Om os  
Region Syddanmark er med sine mere end 25.000 ansatte en af Danmarks største arbejdspladser. Forretningsområderne dækker sundhed, psykiatri- og socialområdet samt regional udvikling.    
 
Afdeling for Kvalitet og Forskning i Regionshuset har knap 50 ansatte og dækker en lang række aktiviteter med fokus på patienten. Afdelingen er organiseret i syv teams og byder på rige muligheder for at skabe meningsfulde og nyttige samarbejdsrelationer og gode opgaveløsninger. Kulturen i afdelingen er kendetegnet ved rummelighed, højt kompetenceniveau, lydhørhed, nysgerrighed. 
 
Team Patientsikkerhed er nyetableret i Regionshuset fra den 2. januar 2019 og har for nærværende fire medarbejdere - alle med forskellig uddannelsesmæssig baggrund.  
 
Region Syddanmark bestræber sig på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Dagligt er der fokus på, at både arbejds- og privatliv kan fungere sammen. Faglig og personlig udvikling vægtes højt. Det er vigtigt, at medarbejdere har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver.   
 
Vi tilbyder 
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling inden for et fagområde, som er i rivende udvikling.  
 
Yderligere information  
For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte Team Patientsikkerhed, chefkonsulent Jeanette Hounsgaard på tlf. 21374293 eller afdelingschef Mads Haugaard på tlf. 29201984.
 
Din ansøgning  
Der er ansøgningsfrist den 9. juni 2019. Vi forventer at afholde første samtalerunde den 17. juni 2019 og anden samtalerunde den 21. juni 2019. Til en eventuelt første samtale vil du blive bedt om at udarbejde en løsningsmulighed på en case, som du får tilsendt på forhånd. Mellem samtalerne vil du tilsvarende kunne blive bedt om at gennemføre tests, som du vil få en times telefonisk tilbagemelding på d. 20. juni.  
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
ORS/Small/b8cb749a_logo.pngKvalitet og forskningVejle2019-05-16T11:01:34.3672019-06-09T00:00:00
330017650UdviklingskonsulentBasic Vil du understøtte arbejdet med de HR strategiske fokusområder og dermed bidrage til, at Region Syddanmark er en attraktiv arbejdsplads både nu og i fremtiden? Og er du en stærk formidler både mundtligt og skriftligt der er god til at facilitere og skabe relationer? Så er jobbet som udviklingskonsulent (specialkonsulent) i Koncern HR måske noget for dig. Du får en spændende opgave med at facilitere, koordinere og drive opgaver af tværgående og strategisk karakter inden for de HR strategiske fokusområder, der bl.a. inkluderer områder som tiltrækning, trivsel, kompetenceudvikling og ledelse. Samtidigt skal du heller ikke være bleg for selv at smøge ærmerne op og varetage drifts- og sekretariatsopgaver, og en af dine første opgaver bliver således sekretariatsbetjening af netværksgruppe med sygehusene vedr. de nye generationer samt arbejdskraftmangel. Som udviklingskonsulent i Koncern HR behøver du ikke nødvendigvis at have en HR-baggrund, da du får et tæt samarbejde med fagligt dygtige HR kolleger i løsningen af de konkrete opgaver. Det er vigtigere, at du har solid politisk- og organisationsforståelse, er analytisk stærk og kan skære en opgave til i forhold til omfang og indhold. Stillingen er nyoprettet og du kan derfor i nogen grad selv være med til at præge stillingen. Du får reference til sekretariatschefen for HR Sekretariatet i Koncern HR. Dine opgaver Du bliver ansvarlig for dels at understøtte chefgruppens og HR-direktørens strategiske arbejde, herunder: facilitere, koordinere og drive opgaver af tværgående og strategisk karakter medvirke til opfølgning på strategiprocesser udarbejde strategiske oplæg, afrapporteringer og lign. på HR området i samarbejde med relevante HR-medarbejdere yde rådgivning og sparring til ledelsen foretage sekretariatsbetjening Du bliver desuden ansvarlig for at varetage sekretariatsopgaver i forbindelse med f.eks.: HR s bidrag til overordnede processer såsom sundhedsplanen Forefaldende opgaver af tværgående karakter. Din uddannelse og erfaring Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse. Du behøver ikke at have en HR-baggrund, men vi ser gerne, at du har erfaring med strategisk arbejde. Vigtigst er dog, at du har solid politisk- og organisationsforståelse, og er vant til at arbejde i en kompleks organisation. Det er desuden en fordel, hvis du har kendskab til samspillet med decentrale enheder. For at lykkedes i stillingen, kræver det, at du er proaktiv samt er god til facilitere og skabe relationer, da opgaverne oftest løses i samspil med øvrige HR medarbejdere. Du skal desuden have en professionel tilgang til interne samarbejdspartnere såvel som til det strategiske og politiske beslutningsniveau samt evne at formidle komplekse problemstillinger på en enkel, præcis og forståelig måde i både skrift og tale. Derudover er det vigtigt, at du er analytisk stærk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige, idet du i høj grad selv er med til at definere opgavens omfang og indhold. Det er derfor en forudsætning, at du arbejder struktureret, tager ejerskab for leverancer og kan sikre, at deadlines og aftaler overholdes og leveres med høj kvalitet. Er Region Syddanmark en arbejdsplads for dig? Vi tilbyder dig et udfordrende og spændende job med stor variation i arbejdsopgaverne og en bred kontaktflade på tværs af regionen. En stor del af arbejdet kræver desuden tværgående samarbejder i Koncern HR, hvor du får mulighed for at præge den strategiske HR dagsorden. Du bliver en del af HR Sekretariatet, som arbejder med sekretariatsbetjening af Hoved- og MED-udvalg, Strategisk Arbejdsmiljø samt Tiltrækning og Rekruttering. Afdelingen består af 16 dygtige engagerede kolleger. Vi har en høj faglighed og bruger gerne hinanden til faglig sparring, men har samtidig en afslappet og uhøjtidelig omgangstone med plads til humor og smil også i en travl hverdag. Vi lægger desuden vægt på faglig og personlig udvikling og har fokus på at skabe en god balance mellem privat- og arbejdsliv. Vil du vide mere? Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Jesper Stockmarr på telefon 2125 7911. Ansøgningsfristen er 10. juni 2019. Vi forventer at afholde 1. samtaler 17. juni 2019, 2. samtaler 21. juni 2019 og evt. 3. samtale 24. juni 2019. Mellem 1. og 2. samtaler vil du blive bedt om at udfylde tests.
Vil du understøtte arbejdet med de HR strategiske fokusområder og dermed bidrage til, at Region Syddanmark er en attraktiv arbejdsplads både nu og i fremtiden? Og er du en stærk formidler – både mundtligt og skriftligt – der er god til at facilitere og skabe relationer? Så er jobbet som udviklingskonsulent (specialkonsulent) i Koncern HR måske noget for dig.  
 
Du får en spændende opgave med at facilitere, koordinere og drive opgaver af tværgående og strategisk karakter inden for de HR strategiske fokusområder, der bl.a. inkluderer områder som tiltrækning, trivsel, kompetenceudvikling og ledelse. Samtidigt skal du heller ikke være bleg for selv at smøge ærmerne op og varetage drifts- og sekretariatsopgaver, og en af dine første opgaver bliver således sekretariatsbetjening af netværksgruppe med sygehusene vedr. de nye generationer samt arbejdskraftmangel.   
 
Som udviklingskonsulent i Koncern HR behøver du ikke nødvendigvis at have en HR-baggrund, da du får et tæt samarbejde med fagligt dygtige HR kolleger i løsningen af de konkrete opgaver. Det er vigtigere, at du har solid politisk- og organisationsforståelse, er analytisk stærk og kan skære en opgave til i forhold til omfang og indhold.   
 
Stillingen er nyoprettet og du kan derfor i nogen grad selv være med til at præge stillingen. Du får reference til sekretariatschefen for HR Sekretariatet i Koncern HR. 
  
Dine opgaver 
Du bliver ansvarlig for dels at understøtte chefgruppens og HR-direktørens strategiske arbejde, herunder:  
  • facilitere, koordinere og drive opgaver af tværgående og strategisk karakter 
  • medvirke til opfølgning på strategiprocesser 
  • udarbejde strategiske oplæg, afrapporteringer og lign. på HR området i samarbejde med relevante HR-medarbejdere
  • yde rådgivning og sparring til ledelsen  
  • foretage sekretariatsbetjening  

Du bliver desuden ansvarlig for at varetage sekretariatsopgaver i forbindelse med f.eks.:   

  • HR’s bidrag til overordnede processer såsom sundhedsplanen  
  • Forefaldende opgaver af tværgående karakter.  
Din uddannelse og erfaring  
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse. Du behøver ikke at have en HR-baggrund, men vi ser gerne, at du har erfaring med strategisk arbejde. Vigtigst er dog, at du har solid politisk- og organisationsforståelse, og er vant til at arbejde i en kompleks organisation. Det er desuden en fordel, hvis du har kendskab til samspillet med decentrale enheder.    
 
For at lykkedes i stillingen, kræver det, at du er proaktiv samt er god til facilitere og skabe relationer, da opgaverne oftest løses i samspil med øvrige HR medarbejdere. Du skal desuden have en professionel tilgang til interne samarbejdspartnere såvel som til det strategiske og politiske beslutningsniveau samt evne at formidle komplekse problemstillinger på en enkel, præcis og forståelig måde i både skrift og tale.  
 
Derudover er det vigtigt, at du er analytisk stærk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige, idet du i høj grad selv er med til at definere opgavens omfang og indhold. Det er derfor en forudsætning, at du arbejder struktureret, tager ejerskab for leverancer og kan sikre, at deadlines og aftaler overholdes og leveres med høj kvalitet. 
 
Er Region Syddanmark en arbejdsplads for dig?  
Vi tilbyder dig et udfordrende og spændende job med stor variation i arbejdsopgaverne og en bred kontaktflade på tværs af regionen. En stor del af arbejdet kræver desuden tværgående samarbejder i Koncern HR, hvor du får mulighed for at præge den strategiske HR dagsorden. 
 
Du bliver en del af HR Sekretariatet, som arbejder med sekretariatsbetjening af Hoved- og MED-udvalg, Strategisk Arbejdsmiljø samt Tiltrækning og Rekruttering. Afdelingen består af 16 dygtige engagerede kolleger. Vi har en høj faglighed og bruger gerne hinanden til faglig sparring, men har samtidig en afslappet og uhøjtidelig omgangstone med plads til humor og smil – også i en travl hverdag. Vi lægger desuden vægt på faglig og personlig udvikling og har fokus på at skabe en god balance mellem privat- og arbejdsliv.  
 
Vil du vide mere? 
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Jesper Stockmarr på telefon 2125 7911. 
 
Ansøgningsfristen er 10. juni 2019. Vi forventer at afholde 1. samtaler 17. juni 2019, 2. samtaler 21. juni 2019 og evt. 3. samtale 24. juni 2019. Mellem 1. og 2. samtaler vil du blive bedt om at udfylde tests. 
ORS/Small/d173db30_logo.pngHR SekretariatetVejle2019-05-06T14:01:11.0632019-06-10T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Region Syddanmark søger en udviklingskonsulent til arbejdet med patientsikkerhed

Kvalitet og forskning

Vejle
Team Patientsikkerhed er på udkig efter en kollega med lysten til at gøre en forskel inden for patientsikkerhedsområdet Stillingen Med udgangspunkt i Regionshuset i Vejle får du til opgave at sagsbehandle utilsigtede hændelser, identificere risikoom...
Indrykket:16. maj 2019
Udløbsdato:9. juni 2019

Udviklingskonsulent

HR Sekretariatet

Vejle
Vil du understøtte arbejdet med de HR strategiske fokusområder og dermed bidrage til, at Region Syddanmark er en attraktiv arbejdsplads både nu og i fremtiden? Og er du en stærk formidler både mundtligt og skriftligt der er god til at facilitere og ...
Indrykket:6. maj 2019
Udløbsdato:10. juni 2019