Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingskonsulent

– med særligt fokus på psykisk arbejdsmiljø

Er du en dygtig samtalepartner, der har fokus på kerneopgaven, organisationen og samtidigt blik på det enkelte menneske? I HR og Arbejdsmiljø søger vi en udviklingskonsulent med stærke kompetencer i at holde individuelle samtaler og arbejde med psykisk arbejdsmiljø.

Du bliver en del af en stærkt værdibaseret offentlig organisation med høje ambitioner om at sikre sammenhængende ydelser for borgerne og et bæredygtigt arbejdsmiljø for ca. 7.000 engagerede ledere og medarbejdere.  
 
Om stillingen og opgaverne
I HR og Arbejdsmiljø bidrager vi til at skabe vækst, effektive og attraktive arbejdspladser. Vores vigtigste opgave at understøtte kommunens ledelse, MED-system og arbejdspladser i at skabe sammenhængende og værdiskabende ydelser for borgerne.

Som udviklingskonsulent inden for psykisk arbejdsmiljø holder du afklarende og visiterende samtaler med medarbejdere, der har arbejdsrelateret stress eller har været involveret i fx vold, trusler eller chikane.

Det er en forudsætning, at du har erfaring med og er uddannet i at gennemføre den type samtaler.

Du faciliterer også debriefing-processer i grupper, ligesom du sparrer og uddanner ledere, så de selv formår at håndtere konflikter og lede, når samarbejdet er udfordret.
Dertil kommer udvikling af kurser, planlægning og facilitering af temadage og lederseminarer.

Vi forventer derfor, at du kan:

  • Yde psykisk førstehjælp og gennemføre defusing og debriefing
  • Undervise og facilitere processer på gruppe- og individniveau (samarbejdsproblematikker, krisehåndtering, holdundervisning m.v.)
  • Understøtte ledere i ledelses- og organisationsudviklingsprocesser
  • Sparre med ledere på strategisk, taktisk og operationelt niveau
  • Understøtte strategiske og politiske dagsordener
Du bliver en del af en fagligt stærk og velfungerende afdeling, og dine arbejdsopgaver vil derfor kunne tilpasses din profil.

Du kan læse mere om den ramme, vi arbejder inden for, i Viborg Kommunes personalepolitiske værdier, MED-aftalen og ledelsesgrundlaget på vores hjemmeside:
https://kommune.viborg.dk/Om-kommunen/Ledige-jobs-hos-Viborg-Kommune/At-vaere-ansat-ved-VK

Om dig
  • Du har en relevant uddannelse. Gerne en psykologfaglig baggrund (f.eks. cand.psych., cand.pæd.psyk.) kombineret med en proceskonsulentuddannelse eller lignende
  • Du har solid erfaring og teoretisk viden på højt niveau inden for opgavefeltet, og har demonstreret evner som professionel samtalepartner og proceskonsulent
  • Helt afgørende er din personlighed, hvor vi forventer, at du kan læse og forstå organisationen, omsætte behov til konkret handling og håndtere rollerne i en stabsfunktion i en fagligt stærk organisation.
  • Du har en analytisk og helhedsorienteret tilgang, er udadvendt og har gennemslagskraft.
  • Du er god til at samarbejde og videndele, og er indstillet på at dele dine metoder med andre og i fællesskab udvikle de bedste til tværorganisatoriske standarder.

Om os
Som vores nye kollega skal du sidde sammen med 35 medarbejdere i Personale og Organisation i Viborg Kommunes moderne og åbne kontorbyggeri, hvor vi sætter tværfaglighed og samarbejde på tværs af afdelinger højt. HR og Arbejdsmiljø består af 13 medarbejdere, heraf to administrative koordinatorer og 11 konsulenter, og er den ene af to afdelinger i Personale og Organisation: HR og Arbejdsmiljø samt Løn og Personale. Samlet beskæftiger vi os med en bred vifte af personalerelaterede emner fra personalepolitiske, organisatoriske og arbejdsmiljømæssige emner til løn- og personaleadministration, lønforhandlinger og personalejura.

Du bliver således en del af en arbejdsplads, hvor dine kolleger repræsenterer en mangfoldighed af fagligheder samt generelle og specifikke kompetenceområder. En arbejdsplads med de mange udviklingsmuligheder, der ligger i at være en del af et tværfagligt miljø. Vi sætter kvalitet i arbejdet højt, har en uhøjtidelig omgangstone, og der er fleksibilitet i opgaveløsningen.

Løn og ansættelsesforhold
Løn i henhold til gældende overenskomst og dine kvalifikationer.
 
Har du spørgsmål om stillingen og opgaverne kan du kontakte afdelingsleder Ulla Kirkedal på telefon 2253 9631 eller mail: uki@viborg.dk.

Vi forventer at afholde samtaler den 24. og 27. juni samt 1. juli 2019.



 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330034170Phoenix-bed3431b12019-06-03T00:00:00Udviklingskonsulent– med særligt fokus på psykisk arbejdsmiljø

Er du en dygtig samtalepartner, der har fokus på kerneopgaven, organisationen og samtidigt blik på det enkelte menneske? I HR og Arbejdsmiljø søger vi en udviklingskonsulent med stærke kompetencer i at holde individuelle samtaler og arbejde med psykisk arbejdsmiljø.

Du bliver en del af en stærkt værdibaseret offentlig organisation med høje ambitioner om at sikre sammenhængende ydelser for borgerne og et bæredygtigt arbejdsmiljø for ca. 7.000 engagerede ledere og medarbejdere.  
 
Om stillingen og opgaverne
I HR og Arbejdsmiljø bidrager vi til at skabe vækst, effektive og attraktive arbejdspladser. Vores vigtigste opgave at understøtte kommunens ledelse, MED-system og arbejdspladser i at skabe sammenhængende og værdiskabende ydelser for borgerne.

Som udviklingskonsulent inden for psykisk arbejdsmiljø holder du afklarende og visiterende samtaler med medarbejdere, der har arbejdsrelateret stress eller har været involveret i fx vold, trusler eller chikane.

Det er en forudsætning, at du har erfaring med og er uddannet i at gennemføre den type samtaler.

Du faciliterer også debriefing-processer i grupper, ligesom du sparrer og uddanner ledere, så de selv formår at håndtere konflikter og lede, når samarbejdet er udfordret.
Dertil kommer udvikling af kurser, planlægning og facilitering af temadage og lederseminarer.

Vi forventer derfor, at du kan:
  • Yde psykisk førstehjælp og gennemføre defusing og debriefing
  • Undervise og facilitere processer på gruppe- og individniveau (samarbejdsproblematikker, krisehåndtering, holdundervisning m.v.)
  • Understøtte ledere i ledelses- og organisationsudviklingsprocesser
  • Sparre med ledere på strategisk, taktisk og operationelt niveau
  • Understøtte strategiske og politiske dagsordener
Du bliver en del af en fagligt stærk og velfungerende afdeling, og dine arbejdsopgaver vil derfor kunne tilpasses din profil.

Du kan læse mere om den ramme, vi arbejder inden for, i Viborg Kommunes personalepolitiske værdier, MED-aftalen og ledelsesgrundlaget på vores hjemmeside:
https://kommune.viborg.dk/Om-kommunen/Ledige-jobs-hos-Viborg-Kommune/At-vaere-ansat-ved-VK

Om dig
  • Du har en relevant uddannelse. Gerne en psykologfaglig baggrund (f.eks. cand.psych., cand.pæd.psyk.) kombineret med en proceskonsulentuddannelse eller lignende
  • Du har solid erfaring og teoretisk viden på højt niveau inden for opgavefeltet, og har demonstreret evner som professionel samtalepartner og proceskonsulent
  • Helt afgørende er din personlighed, hvor vi forventer, at du kan læse og forstå organisationen, omsætte behov til konkret handling og håndtere rollerne i en stabsfunktion i en fagligt stærk organisation.
  • Du har en analytisk og helhedsorienteret tilgang, er udadvendt og har gennemslagskraft.
  • Du er god til at samarbejde og videndele, og er indstillet på at dele dine metoder med andre og i fællesskab udvikle de bedste til tværorganisatoriske standarder.

Om os
Som vores nye kollega skal du sidde sammen med 35 medarbejdere i Personale og Organisation i Viborg Kommunes moderne og åbne kontorbyggeri, hvor vi sætter tværfaglighed og samarbejde på tværs af afdelinger højt. HR og Arbejdsmiljø består af 13 medarbejdere, heraf to administrative koordinatorer og 11 konsulenter, og er den ene af to afdelinger i Personale og Organisation: HR og Arbejdsmiljø samt Løn og Personale. Samlet beskæftiger vi os med en bred vifte af personalerelaterede emner fra personalepolitiske, organisatoriske og arbejdsmiljømæssige emner til løn- og personaleadministration, lønforhandlinger og personalejura.

Du bliver således en del af en arbejdsplads, hvor dine kolleger repræsenterer en mangfoldighed af fagligheder samt generelle og specifikke kompetenceområder. En arbejdsplads med de mange udviklingsmuligheder, der ligger i at være en del af et tværfagligt miljø. Vi sætter kvalitet i arbejdet højt, har en uhøjtidelig omgangstone, og der er fleksibilitet i opgaveløsningen.

Løn og ansættelsesforhold
Løn i henhold til gældende overenskomst og dine kvalifikationer.
 
Har du spørgsmål om stillingen og opgaverne kan du kontakte afdelingsleder Ulla Kirkedal på telefon 2253 9631 eller mail: uki@viborg.dk.

Vi forventer at afholde samtaler den 24. og 27. juni samt 1. juli 2019.



 

2019-06-17T00:55:57.743 med særligt fokus på psykisk arbejdsmiljø Er du en dygtig samtalepartner, der har fokus på kerneopgaven, organisationen og samtidigt blik på det enkelte menneske? I HR og Arbejdsmiljø søger vi en udviklingskonsulent med stærke kompetencer i at holde individuelle samtaler og arbejde med psykisk arbejdsmiljø. Du bliver en del af en stærkt værdibaseret offentlig organisation med høje ambitioner om at sikre sammenhængende ydelser for borgerne og et bæredygtigt arbejdsmiljø for ca. 7.000 engagerede ledere og medarbejdere. Om stillingen og opgaverne I HR og Arbejdsmiljø bidrager vi til at skabe vækst, effektive og attraktive arbejdspladser. Vores vigtigste opgave at understøtte kommunens ledelse, MED-system og arbejdspladser i at skabe sammenhængende og værdiskabende ydelser for borgerne. Som udviklingskonsulent inden for psykisk arbejdsmiljø holder du afklarende og visiterende samtaler med medarbejdere, der har arbejdsrelateret stress eller har været involveret i fx vold, trusler eller chikane. Det er en forudsætning, at du har erfaring med og er uddannet i at gennemføre den type samtaler. Du faciliterer også debriefing-processer i grupper, ligesom du sparrer og uddanner ledere, så de selv formår at håndtere konflikter og lede, når samarbejdet er udfordret. Dertil kommer udvikling af kurser, planlægning og facilitering af temadage og lederseminarer. Vi forventer derfor, at du kan:Yde psykisk førstehjælp og gennemføre defusing og debriefingUndervise og facilitere processer på gruppe- og individniveau (samarbejdsproblematikker, krisehåndtering, holdundervisning m.v.)Understøtte ledere i ledelses- og organisationsudviklingsprocesserSparre med ledere på strategisk, taktisk og operationelt niveauUnderstøtte strategiske og politiske dagsordenerDu bliver en del af en fagligt stærk og velfungerende afdeling, og dine arbejdsopgaver vil derfor kunne tilpasses din profil. Du kan læse mere om den ramme, vi arbejder inden for, i Viborg Kommunes personalepolitiske værdier, MED-aftalen og ledelsesgrundlaget på vores hjemmeside: https: kommune.viborg.dk Om-kommunen Ledige-jobs-hos-Viborg-Kommune At-vaere-ansat-ved-VK Om digDu har en relevant uddannelse. Gerne en psykologfaglig baggrund (f.eks. cand.psych., cand.pæd.psyk.) kombineret med en proceskonsulentuddannelse eller lignendeDu har solid erfaring og teoretisk viden på højt niveau inden for opgavefeltet, og har demonstreret evner som professionel samtalepartner og proceskonsulentHelt afgørende er din personlighed, hvor vi forventer, at du kan læse og forstå organisationen, omsætte behov til konkret handling og håndtere rollerne i en stabsfunktion i en fagligt stærk organisation.Du har en analytisk og helhedsorienteret tilgang, er udadvendt og har gennemslagskraft.Du er god til at samarbejde og videndele, og er indstillet på at dele dine metoder med andre og i fællesskab udvikle de bedste til tværorganisatoriske standarder. Om os Som vores nye kollega skal du sidde sammen med 35 medarbejdere i Personale og Organisation i Viborg Kommunes moderne og åbne kontorbyggeri, hvor vi sætter tværfaglighed og samarbejde på tværs af afdelinger højt. HR og Arbejdsmiljø består af 13 medarbejdere, heraf to administrative koordinatorer og 11 konsulenter, og er den ene af to afdelinger i Personale og Organisation: HR og Arbejdsmiljø samt Løn og Personale. Samlet beskæftiger vi os med en bred vifte af personalerelaterede emner fra personalepolitiske, organisatoriske og arbejdsmiljømæssige emner til løn- og personaleadministration, lønforhandlinger og personalejura. Du bliver således en del af en arbejdsplads, hvor dine kolleger repræsenterer en mangfoldighed af fagligheder samt generelle og specifikke kompetenceområder. En arbejdsplads med de mange udviklingsmuligheder, der ligger i at være en del af et tværfagligt miljø. Vi sætter kvalitet i arbejdet højt, har en uhøjtidelig omgangstone, og der er fleksibilitet i opgaveløsningen. Løn og ansættelsesforhold Løn i henhold til gældende overenskomst og dine kvalifikationer. Har du spørgsmål om stillingen og opgaverne kan du kontakte afdelingsleder Ulla Kirkedal på telefon 2253 9631 eller mail: uki@viborg.dk. Vi forventer at afholde samtaler den 24. og 27. juni samt 1. juli 2019.11jobnetbed3431b100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=1eb873a3-c077-4b38-b865-6592b6a057bb0EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandSilkeborgEuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborg3537270Beskæftigelse, Økonomi & Personale11Prinsens Alle 58800ViborgDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769786JobNet4997400499740010029-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bed3431bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bed3431bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bed3431b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bed3431b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale938331Udviklingskonsulent5Kontor og administration361950865noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330043032Udviklingskonsulent til 6 mdr. barselsvikariat i Regional UdviklingBasic Vil du være med til at skabe et attraktivt Syddanmark? Regional Udvikling søger en engageret og alsidig kollega til et forventeligt 6 måneders vikariat, som kan medvirke til sikre udvikling og drift af bl.a. kulturområdet og det dansk-tyske samarbejde. Du får mulighed for at være med til at skabe og udfylde rammerne for en spændende og attraktiv region samt bidrage til regionens arbejde med at fremme det dansk-tyske samarbejde. I Regional Udvikling arbejder vi med at understøtte den regionale udvikling i Region Syddanmark. Vi er organiseret i fem afdelinger Vand og Jord, Klima og Ressourcer, Uddannelse og Mobilitet, Sundhedsinnovation og Kultur samt Sekretariat og Analyse. Vikariatet er placeret i afdelingen Sundhedsinnovation og Kultur, der bl.a. arbejder med den regionale udviklingsstrategi, sundhedsinnovation, kulturområdet, anvendelse af kreative kompetencer og design samt det dansk-tyske samarbejde og internationale relationer. Om jobbet I afdelingen Sundhedsinnovation og Kultur har vi to kolleger, der på skift afholder barsel i efteråret 2019, og der vil i den periode være vekslende opgaver, der skal løftes. Der vil være opgaver der går på tværs af hele afdelingen, men med særlig vægt på opgaver på kulturområdet og inden for det dansk-tyske samarbejde. Den regionale indsats på kulturområdet skal bidrage til regionens attraktivitet og styrke bosætning, og den skal styrke borgernes trivsel og aktive liv. Som grænseregion har vi også særlige muligheder for at skabe udvikling gennem samarbejde med vores tyske naboer. Vi søger på den baggrund en kollega, som bl.a. kan: Bidrage til den løbende sagsbehandling, projektopfølgning og andre opgaver i afdelingen, særligt inden for kulturområdet og det dansk-tyske samarbejde Bidrage til udarbejdelse af dagsordenspunkter, notater og oplæg til politikere og ledelse Bidrage til udvikling af kulturområdet og det dansk-tyske samarbejde i et tværgående samarbejde Arbejdsstedet er Regionshuset i Vejle. Din profil Vi vil blandt andet lægge vægt på følgende kompetencer: Du har en relevant akademisk uddannelse. Du har interesse og flair for at arbejde i en politisk styret organisation, kombineret med evnen til at kommunikere klart og enkelt. Du har kendskab til og gerne erfaring med at tilrettelægge, facilitere og sikre fremdrift i udviklingsprojekter og -initiativer. Du er udadvendt og kan samarbejde både eksternt og internt. Du har stærke kommunikationsevner skriftligt og mundtligt på dansk. Tyskkundskaber er en fordel, men ikke et must . Erfaring med arbejdet i en politisk-administrativ organisation vil være en fordel, men du kan også være nyuddannet med de rette kompetencer. Det vil også være et plus, hvis du har interesse for og evt. kendskab til kulturområdet eller det dansk-tyske samarbejde i Region Syddanmark. Vi tilbyder Vi tilbyder et spændende vikariat med forskellige funktioner og opgaver. Vi er en arbejdsplads med en uformel tone og et godt kollegialt sammenhold, hvor samarbejde og et stærkt fagligt miljø er i højsædet. Yderligere information For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte udviklingskonsulent Lotte Videbæk på tlf. 2910 1747 eller afdelingschef Dorthe Kusk på tlf. 2920 1801. Din ansøgning Der er ansøgningsfrist 26. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler 2. juli 2019. Stillingen ønskes besat snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Vil du være med til at skabe et attraktivt Syddanmark?
Regional Udvikling søger en engageret og alsidig kollega til et forventeligt 6 måneders vikariat, som kan medvirke til sikre udvikling og drift af bl.a. kulturområdet og det dansk-tyske samarbejde. Du får mulighed for at være med til at skabe og udfylde rammerne for en spændende og attraktiv region samt bidrage til regionens arbejde med at fremme det dansk-tyske samarbejde.

I Regional Udvikling arbejder vi med at understøtte den regionale udvikling i Region Syddanmark. Vi er organiseret i fem afdelinger; Vand og Jord, Klima og Ressourcer, Uddannelse og Mobilitet, Sundhedsinnovation og Kultur samt Sekretariat og Analyse.

Vikariatet er placeret i afdelingen Sundhedsinnovation og Kultur, der bl.a. arbejder med den regionale udviklingsstrategi, sundhedsinnovation, kulturområdet, anvendelse af kreative kompetencer og design samt det dansk-tyske samarbejde og internationale relationer.

Om jobbet
I afdelingen Sundhedsinnovation og Kultur har vi to kolleger, der på skift afholder barsel i efteråret 2019, og der vil i den periode være vekslende opgaver, der skal løftes. Der vil være opgaver der går på tværs af hele afdelingen, men med særlig vægt på opgaver på kulturområdet og inden for det dansk-tyske samarbejde.

Den regionale indsats på kulturområdet skal bidrage til regionens attraktivitet og styrke bosætning, og den skal styrke borgernes trivsel og aktive liv. Som grænseregion har vi også særlige muligheder for at skabe udvikling gennem samarbejde med vores tyske naboer.

Vi søger på den baggrund en kollega, som bl.a. kan:

  • Bidrage til den løbende sagsbehandling, projektopfølgning og andre opgaver i afdelingen, særligt inden for kulturområdet og det dansk-tyske samarbejde
  • Bidrage til udarbejdelse af dagsordenspunkter, notater og oplæg til politikere og ledelse
  • Bidrage til udvikling af kulturområdet og det dansk-tyske samarbejde i et tværgående samarbejde

Arbejdsstedet er Regionshuset i Vejle.

Din profil
Vi vil blandt andet lægge vægt på følgende kompetencer:

  • Du har en relevant akademisk uddannelse.
  • Du har interesse og flair for at arbejde i en politisk styret organisation, kombineret med evnen til at kommunikere klart og enkelt.
  • Du har kendskab til og gerne erfaring med at tilrettelægge, facilitere og sikre fremdrift i udviklingsprojekter og -initiativer.
  • Du er udadvendt og kan samarbejde både eksternt og internt.
  • Du har stærke kommunikationsevner skriftligt og mundtligt på dansk. Tyskkundskaber er en fordel, men ikke et ”must”.

Erfaring med arbejdet i en politisk-administrativ organisation vil være en fordel, men du kan også være nyuddannet med de rette kompetencer. Det vil også være et plus, hvis du har interesse for og evt. kendskab til kulturområdet eller det dansk-tyske samarbejde i Region Syddanmark.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et spændende vikariat med forskellige funktioner og opgaver. Vi er en arbejdsplads med en uformel tone og et godt kollegialt sammenhold, hvor samarbejde og et stærkt fagligt miljø er i højsædet.

Yderligere information
For yderligere oplysninger om stillingen er du velkommen til at kontakte udviklingskonsulent Lotte Videbæk på tlf. 2910 1747 eller afdelingschef Dorthe Kusk på tlf. 2920 1801.

Din ansøgning
Der er ansøgningsfrist 26. juni 2019. Vi forventer at afholde samtaler 2. juli 2019.

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

ORS/Small/eefc05da_logo.pngSundhedsinnovation og KulturVejle2019-06-13T15:16:57.5232019-06-26T00:00:00
330033889HR udviklingskonsulent med særligt fokus på forretning og teknologi.Robot Er du up to date på de nyeste velfærdsteknologier og digitaliseringsindsatser? Er du en god procesfacilitator? Får du øje på muligheder for afbureaukratisering og regelforenkling? Og har du eventuelt kendskab til at drive forretning i det offentlige eller mod på at prøve kræfter med det?Vi søger en erfaren udviklingskonsulent, der kan løfte HR-opgaver på strategisk, taktisk og operationelt niveau.Lidt om Herning Kommune og HR og OrganisationHR-afdelingen i Herning Kommune har de seneste år været på en spændende rejse. Vi arbejder med strategisk fokus og på mandat fra direktionen for at løfte direktionens HR-ambitioner. HR-ambitionerne handler om at understøtte og styrke god ledelse og organisatorisk udvikling på tværs af forvaltninger og sektorer, med det sigte at skabe bedre løsninger for borgere og erhvervsliv i Herning Kommune.I Herning Kommune er der højt til loftet og en stor respekt for praksis. Vi har mottoet Her er alle muligheder åbne . Det betyder, at vi i Herning har modet til at afprøve nye løsninger og gå forrest på vigtige og nye initiativer.For HR-afdelingens arbejde betyder det, at vi selv har mod, kompetencer og idéer til at tænke stort og være medskabende i Herning Kommunes fremtid.OpgaverDine vigtigste opgaver vil være:at skabe overblik, muligheder og implementere velfærdsteknologiske og digitale løsningerdeltage i og være tovholder for arbejdsgrupper, netværk og relevante forasikre løbende evaluering af indsatserudfærdige afrapportering, status og håndtere effektmålfølge udviklingen og medvirke til at sikre, at kommunen er på forkant og til stadighed sikrer høj kvalitet i vore indsatser og en effektiv tilrettelæggelsekomme med anbefalinger til afbureaukratisering og regelforenkling.I HR og Organisation er vi særligt rettet mod forvaltningerne. Vi arbejder sammen med forvaltningerne i et tæt samarbejde med kommunens IT- og Digitaliseringsafdeling.Dine kompetencerVi forestiller os, at du har en akademisk baggrund og flere års erfaring med ovenstående opgaver. Derudover forventer vi, at:du har interesse for, og erfaring med, velfærdsteknologi og digitale løsningerdu har fingeren på pulsen inden for trends og tendenser i offentlig ledelsedu har erfaring som projektleder og kan koordinere, formidle, facilitere og lede processer og projekterdu har gode kommunikative evner, og du kan formidle og kommunikere i skrift og i tale til alle niveauer i organisationendu er god til at netværke og samarbejde med erhvervsliv, uddannelsesinstitutioner, region, andre kommuner og aktører inden for digitalisering og velfærdsteknologidu er innovativ og tænker i nye måder at løse opgaverne pådu kan agere i en politisk styret organisationdu er vedholdende, og du kan skabe solide resultaterdu kan balancere rollerne som konsulent som vidensperson inden for digitalisering og teknologisk udvikling og som betroet strategisk rådgiver for Herning Kommunes lederedu er teamplayer og deler naturligt viden og erfaringer med dine kolleger.Om osDu vil få plads i HR og Organisation, som beskæftiger sig med ledelses- og organisationsudvikling, og du vil referere til HR-chefen. Herudover er HR Juraen del af afdelingen.Vi tilbyder gode muligheder for din egen personlige og faglige udvikling, og vi arbejder med sparring og feedback som redskaber i det daglige arbejde.Stillingen er en fuldtidsstilling.Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR chef Benedikte Lohfert på tlf. 30 55 18 97 eller hrubl@herning.dk eller HR udviklingskonsulent Maria Holst på tlf. 24 79 08 69 eller hrumh@herning.dkAnsøgningsfristVi skal have modtaget din ansøgning senest den 12. august 2019 kl. 8.00.Vi forventer at afholde samtaler løbende, og stillingen ønsket besat senest 1. oktober 2019.I forbindelse med rekrutteringen vil der eventuelt blive benyttet case- og personprofil.Er du up to date på de nyeste velfærdsteknologier og digitaliseringsindsatser? Er du en god procesfacilitator? Får du øje på muligheder for afbureaukratisering og regelforenkling? Og har du eventuelt kendskab til at drive forretning i det offentlige eller mod på at prøve kræfter med det?

Vi søger en erfaren udviklingskonsulent, der kan løfte HR-opgaver på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

Lidt om Herning Kommune og HR og Organisation
HR-afdelingen i Herning Kommune har de seneste år været på en spændende rejse. Vi arbejder med strategisk fokus og på mandat fra direktionen for at løfte direktionens HR-ambitioner. HR-ambitionerne handler om at understøtte og styrke god ledelse og organisatorisk udvikling på tværs af forvaltninger og sektorer, med det sigte at skabe bedre løsninger for borgere og erhvervsliv i Herning Kommune.

I Herning Kommune er der højt til loftet og en stor respekt for praksis. Vi har mottoet "Her er alle muligheder åbne". Det betyder, at vi i Herning har modet til at afprøve nye løsninger og gå forrest på vigtige og nye initiativer.

For HR-afdelingens arbejde betyder det, at vi selv har mod, kompetencer og idéer til at tænke stort og være medskabende i Herning Kommunes fremtid.

Opgaver
Dine vigtigste opgaver vil være:
  • at skabe overblik, muligheder og implementere velfærdsteknologiske og digitale løsninger
  • deltage i og være tovholder for arbejdsgrupper, netværk og relevante fora
  • sikre løbende evaluering af indsatser
  • udfærdige afrapportering, status og håndtere effektmål
  • følge udviklingen og medvirke til at sikre, at kommunen er på forkant og til stadighed sikrer høj kvalitet i vore indsatser og en effektiv tilrettelæggelse
  • komme med anbefalinger til afbureaukratisering og regelforenkling.

I HR og Organisation er vi særligt rettet mod forvaltningerne. Vi arbejder sammen med forvaltningerne i et tæt samarbejde med kommunens IT- og Digitaliseringsafdeling.

Dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund og flere års erfaring med ovenstående opgaver. Derudover forventer vi, at:
  • du har interesse for, og erfaring med, velfærdsteknologi og digitale løsninger
  • du har fingeren på pulsen inden for trends og tendenser i offentlig ledelse
  • du har erfaring som projektleder og kan koordinere, formidle, facilitere og lede processer og projekter
  • du har gode kommunikative evner, og du kan formidle og kommunikere i skrift og i tale til alle niveauer i organisationen
  • du er god til at netværke og samarbejde med erhvervsliv, uddannelsesinstitutioner, region, andre kommuner og aktører inden for digitalisering og velfærdsteknologi
  • du er innovativ og tænker i nye måder at løse opgaverne på
  • du kan agere i en politisk styret organisation
  • du er vedholdende, og du kan skabe solide resultater
  • du kan balancere rollerne som konsulent som vidensperson inden for digitalisering og teknologisk udvikling og som betroet strategisk rådgiver for Herning Kommunes ledere
  • du er teamplayer og deler naturligt viden og erfaringer med dine kolleger.

Om os
Du vil få plads i HR og Organisation, som beskæftiger sig med ledelses- og organisationsudvikling, og du vil referere til HR-chefen. Herudover er HR Jura
en del af afdelingen.

Vi tilbyder gode muligheder for din egen personlige og faglige udvikling, og vi arbejder med sparring og feedback som redskaber i det daglige arbejde.

Stillingen er en fuldtidsstilling.

Løn- og ansættelsesvilkår vil være efter gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte HR chef Benedikte Lohfert på tlf. 30 55 18 97 eller hrubl@herning.dk eller HR udviklingskonsulent Maria Holst på tlf. 24 79 08 69 eller hrumh@herning.dk

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 12. august 2019 kl. 8.00.

Vi forventer at afholde samtaler løbende, og stillingen ønsket besat senest 1. oktober 2019.

I forbindelse med rekrutteringen vil der eventuelt blive benyttet case- og personprofil.

 

Herning KommuneHerning2019-05-29T00:00:002019-07-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Udviklingskonsulent til 6 mdr. barselsvikariat i Regional Udvikling

Sundhedsinnovation og Kultur

Vejle
Vil du være med til at skabe et attraktivt Syddanmark? Regional Udvikling søger en engageret og alsidig kollega til et forventeligt 6 måneders vikariat, som kan medvirke til sikre udvikling og drift af bl.a. kulturområdet og det dansk-tyske samarbej...
Indrykket:13. juni 2019
Udløbsdato:26. juni 2019

HR udviklingskonsulent med særligt fokus på forretning og teknologi.

Herning Kommune

Herning
Er du up to date på de nyeste velfærdsteknologier og digitaliseringsindsatser? Er du en god procesfacilitator? Får du øje på muligheder for afbureaukratisering og regelforenkling? Og har du eventuelt kendskab til at drive forretning i det offentlige...
Indrykket:29. maj 2019
Udløbsdato:27. juli 2019