Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingskonsulent til bosætningsindsats

Vil du være med til at skabe vækst og udvikling i Slagelse Kommune sammen med interne og eksterne samarbejdspartnere?

Kan du skabe resultater i samspil med andre? Er du optaget af, hvordan vi kan bruge data til at lave bedre indsatser? Har du blik for at fortælle den gode historie? Så er det måske dig, vi leder efter til Slagelse Kommunes bosætningsindsats.

Slagelse Kommune ønsker at skabe yderligere vækst og udvikling såvel i vores købstæder som i de omkringliggende landdistrikter. Vi har travlt med en lang række indsatser og projekter omkring bosætning, erhvervsudvikling, turisme, landdistriktsudvikling og ikke mindst at synliggøre de gode fortællinger. Vi søger nu en ny kollega til Udviklingssekretariatet, der har lyst til og kan se sig selv i dette opgavefelt.

Du vil skulle arbejde dedikeret med at understøtte kommunens vækstdagsorden og være med til at løfte sekretariatets generelle arbejde med udvikling, analyser, strategisk arbejde og politisk betjening.

Vi forventer, at du kan omsætte politiske ønsker til konkrete handlinger og projekter, som du selv tager ledelsen på og gennemfører i samarbejde med relevante parter. Din funktion vil i høj grad være udadvendt, og det forventes derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at navigere i et komplekst landskab af lokale aktører. Det er vigtigt, at du har et personligt drive og gennemslagskraft og kan motivere og engagere.

Om Udviklingssekretariatet
Udviklingssekretariatet er en del af stab for Ledelse, Udvikling og HR i Slagelse Kommune. Udviklingssekretariatet har et tæt samarbejde på tværs af organisationen og i særdeleshed med Planafdelingen og Kultur- og Fritidsafdelingen.

Udviklingssekretariatet består aktuelt af 8 passionerede og professionelle medarbejdere, der arbejder med erhverv, turisme og bosætning herunder at skabe samspil mellem uddannelser, erhverv og kommune, landdistriktsudvikling, byudvikling og ikke mindst udvikling af Slagelse som studieby.

Opgaverne er mangeartede udviklings– og projektopgaver, analyse og databehandling, forskellige kommunikationsopgaver, messedeltagelse og driftsopgaver i mindre omfang.

I Udviklingssekretariatet lægger vi vægt på faglig sparring og samarbejde. Selvom vi har travlt, så skal det være sjovt at gå på arbejde.

Om bosætning
Din primære opgave bliver udvikling og drift af bosætningsindsatsen i Slagelse Kommune i et bosætningsteam bestående af to medarbejdere, hvor du vil være den ene.

Slagelse Kommunes nye bosætningsstrategi er lige på trapperne og ligger til politisk behandling i januar. Strategien sætter fokus på, hvordan vi skal arbejde med data, og hvordan vi skaber samarbejde omkring bosætning i Slagelse Kommune. I 2019 kommer vi derfor til at arbejde med en ny organisering omkring bosætning og få den nye strategi til at leve. Vi skal etablere en solid praksis for at arbejde med og indhente data samt at skabe et bredt samarbejde med interne og eksterne aktører.

Kommunikation er et vigtigt værktøj for bosætningsarbejdet. Det handler om at arbejde med målrettede budskaber og bruge de rigtige platforme, som afsender for vores kommunikation. Vi skal sætte vores viden om bosætnings tendenser, målgrupper og de muligheder og udfordringer som opstår under vejs i spil, så vi opnår kontakt til de mennesker, det handler om.

Du kan læse mere om Slagelse Kommune på http://www.slagelse.dk og i nedenstående

  • Kommissorium vedrørende rammer for organisering (pdf –) (https://signatur.frontlab.com/Slagelse/Jobs/WebAdFile.aspx?Id=aafbd790052e42a0bce0d215e57bd285.PDF).
  • Værdigrundlag (https://www.slagelse.dk/kommunen/som-arbejdsplads/vaerdier)

Vi lægger vægt på, at du
  • er handlekraftig og kan skabe resultater i samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • har erfaring med involverende processer og kan skabe events og aktiviteter i samarbejde med frivillige
  • har erfaring med håndtering af data og analyse, og synes det er sjovt at arbejde med
  • har interesse for den samfundsudvikling som påvirker flyttemønstre og byudvikling udenfor København
  • er nysgerrig på Vestsjælland og de potentialer og udviklingsmuligheder, som findes her
  • er mundtligt og skriftligt velformuleret
  • kan bidrage med viden, udvikling og kompetencer i hele Udviklingssekretariatet
  • er god til at opbygge og bruge dit netværk
  • forstår, hvordan den kommunale organisation fungerer
  • er en holdspiller, der vil bidrage positivt til vores arbejdsfællesskab.

Vi forventer at du i ansøgning og til eventuel samtale tydeligt profilerer dig i forhold til bosætningsarbejdet og udviklingssekretariatets øvrige opgaver.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og lønniveauet vil matche dine kvalifikationer. Stillingen er på 37 timer ugentligt, og med tiltrædelse 1. april 2019, men meget gerne før.

Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
  • stabschef Danni Wulff, tlf.: 29 31 51 30, mail dawul@slagelse.dk
  • udviklingskonsulent Signe Ethelberg, tlf.: 21 32 27 57, mail siske@slagelse.dk

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

Frist
  • 15. februar 2019

Ansættelsessamtaler afholdes den 21. og 22. februar 2019.

Hvis du indkaldes til anden samtalerunde, afholdes denne den 25. februar 2019.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329945470Phoenix-ce292edb12019-01-21T00:00:00Udviklingskonsulent til bosætningsindsatsVil du være med til at skabe vækst og udvikling i Slagelse Kommune sammen med interne og eksterne samarbejdspartnere?

Kan du skabe resultater i samspil med andre? Er du optaget af, hvordan vi kan bruge data til at lave bedre indsatser? Har du blik for at fortælle den gode historie? Så er det måske dig, vi leder efter til Slagelse Kommunes bosætningsindsats.

Slagelse Kommune ønsker at skabe yderligere vækst og udvikling såvel i vores købstæder som i de omkringliggende landdistrikter. Vi har travlt med en lang række indsatser og projekter omkring bosætning, erhvervsudvikling, turisme, landdistriktsudvikling og ikke mindst at synliggøre de gode fortællinger. Vi søger nu en ny kollega til Udviklingssekretariatet, der har lyst til og kan se sig selv i dette opgavefelt.

Du vil skulle arbejde dedikeret med at understøtte kommunens vækstdagsorden og være med til at løfte sekretariatets generelle arbejde med udvikling, analyser, strategisk arbejde og politisk betjening.

Vi forventer, at du kan omsætte politiske ønsker til konkrete handlinger og projekter, som du selv tager ledelsen på og gennemfører i samarbejde med relevante parter. Din funktion vil i høj grad være udadvendt, og det forventes derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at navigere i et komplekst landskab af lokale aktører. Det er vigtigt, at du har et personligt drive og gennemslagskraft og kan motivere og engagere.

Om Udviklingssekretariatet
Udviklingssekretariatet er en del af stab for Ledelse, Udvikling og HR i Slagelse Kommune. Udviklingssekretariatet har et tæt samarbejde på tværs af organisationen og i særdeleshed med Planafdelingen og Kultur- og Fritidsafdelingen.

Udviklingssekretariatet består aktuelt af 8 passionerede og professionelle medarbejdere, der arbejder med erhverv, turisme og bosætning herunder at skabe samspil mellem uddannelser, erhverv og kommune, landdistriktsudvikling, byudvikling og ikke mindst udvikling af Slagelse som studieby.

Opgaverne er mangeartede udviklings– og projektopgaver, analyse og databehandling, forskellige kommunikationsopgaver, messedeltagelse og driftsopgaver i mindre omfang.

I Udviklingssekretariatet lægger vi vægt på faglig sparring og samarbejde. Selvom vi har travlt, så skal det være sjovt at gå på arbejde.

Om bosætning
Din primære opgave bliver udvikling og drift af bosætningsindsatsen i Slagelse Kommune i et bosætningsteam bestående af to medarbejdere, hvor du vil være den ene.

Slagelse Kommunes nye bosætningsstrategi er lige på trapperne og ligger til politisk behandling i januar. Strategien sætter fokus på, hvordan vi skal arbejde med data, og hvordan vi skaber samarbejde omkring bosætning i Slagelse Kommune. I 2019 kommer vi derfor til at arbejde med en ny organisering omkring bosætning og få den nye strategi til at leve. Vi skal etablere en solid praksis for at arbejde med og indhente data samt at skabe et bredt samarbejde med interne og eksterne aktører.

Kommunikation er et vigtigt værktøj for bosætningsarbejdet. Det handler om at arbejde med målrettede budskaber og bruge de rigtige platforme, som afsender for vores kommunikation. Vi skal sætte vores viden om bosætnings tendenser, målgrupper og de muligheder og udfordringer som opstår under vejs i spil, så vi opnår kontakt til de mennesker, det handler om.

Du kan læse mere om Slagelse Kommune på http://www.slagelse.dk og i nedenstående
  • Kommissorium vedrørende rammer for organisering (pdf –) (https://signatur.frontlab.com/Slagelse/Jobs/WebAdFile.aspx?Id=aafbd790052e42a0bce0d215e57bd285.PDF).
  • Værdigrundlag (https://www.slagelse.dk/kommunen/som-arbejdsplads/vaerdier)

Vi lægger vægt på, at du
  • er handlekraftig og kan skabe resultater i samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • har erfaring med involverende processer og kan skabe events og aktiviteter i samarbejde med frivillige
  • har erfaring med håndtering af data og analyse, og synes det er sjovt at arbejde med
  • har interesse for den samfundsudvikling som påvirker flyttemønstre og byudvikling udenfor København
  • er nysgerrig på Vestsjælland og de potentialer og udviklingsmuligheder, som findes her
  • er mundtligt og skriftligt velformuleret
  • kan bidrage med viden, udvikling og kompetencer i hele Udviklingssekretariatet
  • er god til at opbygge og bruge dit netværk
  • forstår, hvordan den kommunale organisation fungerer
  • er en holdspiller, der vil bidrage positivt til vores arbejdsfællesskab.

Vi forventer at du i ansøgning og til eventuel samtale tydeligt profilerer dig i forhold til bosætningsarbejdet og udviklingssekretariatets øvrige opgaver.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og lønniveauet vil matche dine kvalifikationer. Stillingen er på 37 timer ugentligt, og med tiltrædelse 1. april 2019, men meget gerne før.

Flere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
  • stabschef Danni Wulff, tlf.: 29 31 51 30, mail dawul@slagelse.dk
  • udviklingskonsulent Signe Ethelberg, tlf.: 21 32 27 57, mail siske@slagelse.dk

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

Frist
  • 15. februar 2019

Ansættelsessamtaler afholdes den 21. og 22. februar 2019.

Hvis du indkaldes til anden samtalerunde, afholdes denne den 25. februar 2019.

 

2019-02-16T00:50:57.863 Vil du være med til at skabe vækst og udvikling i Slagelse Kommune sammen med interne og eksterne samarbejdspartnere? Kan du skabe resultater i samspil med andre? Er du optaget af, hvordan vi kan bruge data til at lave bedre indsatser? Har du blik for at fortælle den gode historie? Så er det måske dig, vi leder efter til Slagelse Kommunes bosætningsindsats. Slagelse Kommune ønsker at skabe yderligere vækst og udvikling såvel i vores købstæder som i de omkringliggende landdistrikter. Vi har travlt med en lang række indsatser og projekter omkring bosætning, erhvervsudvikling, turisme, landdistriktsudvikling og ikke mindst at synliggøre de gode fortællinger. Vi søger nu en ny kollega til Udviklingssekretariatet, der har lyst til og kan se sig selv i dette opgavefelt. Du vil skulle arbejde dedikeret med at understøtte kommunens vækstdagsorden og være med til at løfte sekretariatets generelle arbejde med udvikling, analyser, strategisk arbejde og politisk betjening. Vi forventer, at du kan omsætte politiske ønsker til konkrete handlinger og projekter, som du selv tager ledelsen på og gennemfører i samarbejde med relevante parter. Din funktion vil i høj grad være udadvendt, og det forventes derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at navigere i et komplekst landskab af lokale aktører. Det er vigtigt, at du har et personligt drive og gennemslagskraft og kan motivere og engagere. Om Udviklingssekretariatet Udviklingssekretariatet er en del af stab for Ledelse, Udvikling og HR i Slagelse Kommune. Udviklingssekretariatet har et tæt samarbejde på tværs af organisationen og i særdeleshed med Planafdelingen og Kultur- og Fritidsafdelingen. Udviklingssekretariatet består aktuelt af 8 passionerede og professionelle medarbejdere, der arbejder med erhverv, turisme og bosætning herunder at skabe samspil mellem uddannelser, erhverv og kommune, landdistriktsudvikling, byudvikling og ikke mindst udvikling af Slagelse som studieby. Opgaverne er mangeartede udviklings og projektopgaver, analyse og databehandling, forskellige kommunikationsopgaver, messedeltagelse og driftsopgaver i mindre omfang. I Udviklingssekretariatet lægger vi vægt på faglig sparring og samarbejde. Selvom vi har travlt, så skal det være sjovt at gå på arbejde. Om bosætning Din primære opgave bliver udvikling og drift af bosætningsindsatsen i Slagelse Kommune i et bosætningsteam bestående af to medarbejdere, hvor du vil være den ene. Slagelse Kommunes nye bosætningsstrategi er lige på trapperne og ligger til politisk behandling i januar. Strategien sætter fokus på, hvordan vi skal arbejde med data, og hvordan vi skaber samarbejde omkring bosætning i Slagelse Kommune. I 2019 kommer vi derfor til at arbejde med en ny organisering omkring bosætning og få den nye strategi til at leve. Vi skal etablere en solid praksis for at arbejde med og indhente data samt at skabe et bredt samarbejde med interne og eksterne aktører. Kommunikation er et vigtigt værktøj for bosætningsarbejdet. Det handler om at arbejde med målrettede budskaber og bruge de rigtige platforme, som afsender for vores kommunikation. Vi skal sætte vores viden om bosætnings tendenser, målgrupper og de muligheder og udfordringer som opstår under vejs i spil, så vi opnår kontakt til de mennesker, det handler om. Du kan læse mere om Slagelse Kommune på http: www.slagelse.dk og i nedenståendeKommissorium vedrørende rammer for organisering (pdf ) (https: signatur.frontlab.com Slagelse Jobs WebAdFile.aspx?Id aafbd790052e42a0bce0d215e57bd285.PDF).Værdigrundlag (https: www.slagelse.dk kommunen som-arbejdsplads vaerdier) Vi lægger vægt på, at du er handlekraftig og kan skabe resultater i samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnerehar erfaring med involverende processer og kan skabe events og aktiviteter i samarbejde med frivilligehar erfaring med håndtering af data og analyse, og synes det er sjovt at arbejde medhar interesse for den samfundsudvikling som påvirker flyttemønstre og byudvikling udenfor Københavner nysgerrig på Vestsjælland og de potentialer og udviklingsmuligheder, som findes herer mundtligt og skriftligt velformuleretkan bidrage med viden, udvikling og kompetencer i hele Udviklingssekretariateter god til at opbygge og bruge dit netværkforstår, hvordan den kommunale organisation fungererer en holdspiller, der vil bidrage positivt til vores arbejdsfællesskab. Vi forventer at du i ansøgning og til eventuel samtale tydeligt profilerer dig i forhold til bosætningsarbejdet og udviklingssekretariatets øvrige opgaver. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og lønniveauet vil matche dine kvalifikationer. Stillingen er på 37 timer ugentligt, og med tiltrædelse 1. april 2019, men meget gerne før. Flere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontaktestabschef Danni Wulff, tlf.: 29 31 51 30, mail dawul@slagelse.dkudviklingskonsulent Signe Ethelberg, tlf.: 21 32 27 57, mail siske@slagelse.dk Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger. Frist 15. februar 2019 Ansættelsessamtaler afholdes den 21. og 22. februar 2019. Hvis du indkaldes til anden samtalerunde, afholdes denne den 25. februar 2019.11Jobnetce292edb100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-15T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=326520EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSlagelse3439928Slagelse Kommune11Rådhuspladsen 114200SlagelseDKDanmark0
dawui@slagelse.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent696174JobNet493256749325671000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce292edbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce292edbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce292edb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=ce292edb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/11.jpgEr du den nye Udviklingskonsulent i Slagelse Kommune?12008011Dansk3Læse/ tale938331Udviklingskonsulent5Kontor og administration360259213Dannidawui@slagelse.dkDKDanmarkDKDanmark329957502Socialøkonomisk virksomhedskonsulentRobot Om jobbet Kalundborg Kommune har en strategi for socialøkonomiske virksomheder og vi har nu oprettet en stilling med fokus på netop at understøtte etablering af socialøkonomiske virksomheder i kommunen. Vil du være med til at sætte socialøkonomi på dagsordenen i Kalundborg Kommune? Vil du være med til at bygge bro fra offentlig forsørgelse til ordinært arbejdsmarked? Hvis du vil, så har vi en strategi med en tilhørende handleplan samt en Følgegruppe af aktører inden for området, der står klar til at støtte dig i arbejdet med viden, sparring og ressourcer efter aftale. Kalundborg Kommune vil med denne stilling skabe en proaktiv indsats for at etablere socialøkonomiske virksomheder, så flere borgere opnår en ordinær tilknytning til arbejdsmarkedet. Politisk er der et ønske om en tæt kobling til den eksisterende erhvervsfremmeindsats, således at den socialøkonomiske forretningsmodel ses som et supplement til både vejlednings- og beskæftigelsesindsatsen. Socialøkonomiske virksomheder skal bidrage til en langsigtet, bæredygtig udvikling, hvor det samfundsmæssige aspekt understøtter de økonomiske og miljømæssige hensyn - i en helt ny social symbiose. En socialøkonomisk virksomhed kombinerer forretningsdrift med et socialt formål, der bidrager til et mere rummeligt arbejdsmarked, bedre velfærd for udsatte borgere samt lokal udvikling og jobskabelse. Ved at tænke innovativt kan socialøkonomiske virksomheder tilbyde anderledes arbejdspladser, hvor medarbejderne aktivt bidrager til samfundet og gør en positiv forskel. Du vil være en del af Udviklingsstaben, som gennem partnerskabsaftaler med Kalundborgegnens Erhvervshus, Erhvervshus Sjælland og Kalundborg Symbiose har tæt kontakt med lokale virksomheder. Du refererer direkte til projekt- og udviklingschefen, og der vil være et meget tæt samarbejde med Kalundborg Jobcenter. Konkret skal du varetage flg. opgaver: Opsøge potentielle sociale iværksættere og give dem sparring i opstartsfasen Kontakte eksisterende virksomheder for sociale indsatser Kombinere socialt arbejde og produktion Igangsætte og facilitere netværk for socialøkonomiske iværksættere Formidle kontakt mellem virksomheder og potentielle medarbejdere Idéudvikle på sammenhængen mellem den sociale og den økonomiske værdi Etablerer kontakt til frivillige, foreninger og eksisterende indsatser Drive arbejdet i Følgegruppen Din profil Vi forventer, at du har følgende kvalifikationer: Udadvendt, opsøgende og lidt af en sælger Brænder for at bygge bro til de rigtige samarbejdspartnere og skabe resultater for udsatte borgere Kendskab til de juridiske rammer for det rummelige arbejdsmarked Lyst til at arbejde selvstændigt, i tæt samarbejde med aktørerne God til at formidle og kommunikere God til at spotte muligheder og tendenser og oversætte dem til konkrete handlinger Fungere som bindeled mellem forskellige sektorer. Derfor skal du vælge os Vi tilbyder dig: Stor indflydelse på tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne Fleksmuligheder i forhold til arbejdstider Gode kompetenceudviklingsmuligheder Motiverede og engagerede kolleger, der gerne sparrer med dig Et dynamisk udviklingsmiljø med plads til kreative tanker og afprøvning af gode idéer Et godt og uhøjtideligt samarbejdsklima med højt til loftet. Udviklingsstaben arbejder udover erhvervsfremme med følgende opgaver: Bosætning Infrastruktur Industriel symbiose, fx i internationale projekter Bæredygtig udvikling, fx på energiområdet Strategiudvikling Kollektiv transport. Vi arbejder med opgaven i midten og ofte sammen med andre interessenter, både i egen organisation og udenfor. Vi har en stor berøringsflade med en lang række forskellige aktører og erfaring i at samarbejde i fælles projekter og partnerskaber. Vi sætter en ære i at udfordre det kendte ved at udvikle nye løsninger og skabe initiativer, der adresser de aktuelle udfordringer. Udviklingsstaben er organisatorisk placeret i et fælles direktørområde med Kultur Fritid, det tekniske område, Musisk Skole og Ungdomsskolen. Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er på fuld tid efter gældende overenskomst med tiltrædelse 1. maj 2019. Hvis du vil vide mere Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte projekt- og udviklingschef Lisbeth Randers på telefon 51602635. Ansøgning Ansøgningsfristen er den 1. marts 2019, og vi forventer at afholde første samtale den 15. marts 2019 og anden samtale den 22. marts 2019. Ansøgning, CV, uddannelsesbevis samt andre relevante bilag fremsendes via nedenstående digitale link. Om os Kalundborg er en kommune i vækst. Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på. Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur. Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed. Læs mere om kommunen: http: www.imaginekalundborg.dk I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Om jobbet
Kalundborg Kommune har en strategi for socialøkonomiske virksomheder og vi har nu oprettet en stilling med fokus på netop at understøtte etablering af socialøkonomiske virksomheder i kommunen.

Vil du være med til at sætte socialøkonomi på dagsordenen i Kalundborg Kommune? Vil du være med til at bygge bro fra offentlig forsørgelse til ordinært arbejdsmarked?

Hvis du vil, så har vi en strategi med en tilhørende handleplan samt en Følgegruppe af aktører inden for området, der står klar til at støtte dig i arbejdet med viden, sparring og ressourcer efter aftale.

Kalundborg Kommune vil med denne stilling skabe en proaktiv indsats for at etablere socialøkonomiske virksomheder, så flere borgere opnår en ordinær tilknytning til arbejdsmarkedet. Politisk er der et ønske om en tæt kobling til den eksisterende erhvervsfremmeindsats, således at den socialøkonomiske forretningsmodel ses som et supplement til både vejlednings- og beskæftigelsesindsatsen. Socialøkonomiske virksomheder skal bidrage til en langsigtet, bæredygtig udvikling, hvor det samfundsmæssige aspekt understøtter de økonomiske og miljømæssige hensyn - i en helt ny social symbiose.

En socialøkonomisk virksomhed kombinerer forretningsdrift med et socialt formål, der bidrager til et mere rummeligt arbejdsmarked, bedre velfærd for udsatte borgere samt lokal udvikling og jobskabelse. Ved at tænke innovativt kan socialøkonomiske virksomheder tilbyde anderledes arbejdspladser, hvor medarbejderne aktivt bidrager til samfundet og gør en positiv forskel.

Du vil være en del af Udviklingsstaben, som gennem partnerskabsaftaler med Kalundborgegnens Erhvervshus, Erhvervshus Sjælland og Kalundborg Symbiose har tæt kontakt med lokale virksomheder. Du refererer direkte til projekt- og udviklingschefen, og der vil være et meget tæt samarbejde med Kalundborg Jobcenter.

Konkret skal du varetage flg. opgaver:

  • Opsøge potentielle sociale iværksættere og give dem sparring i opstartsfasen
  • Kontakte eksisterende virksomheder for sociale indsatser
  • Kombinere socialt arbejde og produktion
  • Igangsætte og facilitere netværk for socialøkonomiske iværksættere
  • Formidle kontakt mellem virksomheder og potentielle medarbejdere
  • Idéudvikle på sammenhængen mellem den sociale og den økonomiske værdi
  • Etablerer kontakt til frivillige, foreninger og eksisterende indsatser
  • Drive arbejdet i Følgegruppen

 

Din profil
Vi forventer, at du har følgende kvalifikationer:

  • Udadvendt, opsøgende – og lidt af en sælger
  • Brænder for at bygge bro til de rigtige samarbejdspartnere og skabe resultater for udsatte borgere
  • Kendskab til de juridiske rammer for det rummelige arbejdsmarked
  • Lyst til at arbejde selvstændigt, i tæt samarbejde med aktørerne
  • God til at formidle og kommunikere
  • God til at spotte muligheder og tendenser – og oversætte dem til konkrete handlinger
  • Fungere som bindeled mellem forskellige sektorer.

 

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder dig:

  • Stor indflydelse på tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne
  • Fleksmuligheder i forhold til arbejdstider
  • Gode kompetenceudviklingsmuligheder
  • Motiverede og engagerede kolleger, der gerne sparrer med dig
  • Et dynamisk udviklingsmiljø med plads til kreative tanker og afprøvning af gode idéer
  • Et godt og uhøjtideligt samarbejdsklima med højt til loftet.

Udviklingsstaben arbejder udover erhvervsfremme med følgende opgaver:

  • Bosætning
  • Infrastruktur
  • Industriel symbiose, fx i internationale projekter
  • Bæredygtig udvikling, fx på energiområdet
  • Strategiudvikling
  • Kollektiv transport.

Vi arbejder med opgaven i midten og ofte sammen med andre interessenter, både i egen organisation og udenfor. Vi har en stor berøringsflade med en lang række forskellige aktører og erfaring i at samarbejde i fælles projekter og partnerskaber. Vi sætter en ære i at udfordre det kendte ved at udvikle nye løsninger og skabe initiativer, der adresser de aktuelle udfordringer.

Udviklingsstaben er organisatorisk placeret i et fælles direktørområde med Kultur & Fritid, det tekniske område, Musisk Skole og Ungdomsskolen.

 

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid efter gældende overenskomst med tiltrædelse 1. maj 2019.

 

Hvis du vil vide mere
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte projekt- og udviklingschef Lisbeth Randers på telefon 51602635.

 

Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 1. marts 2019, og vi forventer at afholde første samtale den 15. marts 2019 og anden samtale den 22. marts 2019.

Ansøgning, CV, uddannelsesbevis samt andre relevante bilag fremsendes via nedenstående digitale link.

 

Om os
Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og vi bliver stadigt flere, der vælger at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo, leve, arbejde og drive virksomhed.

Læs mere om kommunen: http://www.imaginekalundborg.dk

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

UdviklingsstabenKalundborg2019-02-08T00:00:002019-03-01T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialøkonomisk virksomhedskonsulent

Udviklingsstaben

Kalundborg
Om jobbet Kalundborg Kommune har en strategi for socialøkonomiske virksomheder og vi har nu oprettet en stilling med fokus på netop at understøtte etablering af socialøkonomiske virksomheder i kommunen. Vil du være med til at sætte socialøkonomi på ...
Indrykket:8. februar 2019
Udløbsdato:1. marts 2019