Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingskonsulent til FGV

Nysgerrig og vedholdende AC’er til stillingen som udviklingskonsulent i vores driftsafdeling
Er du drevet af fart og nye udfordringer – og kan du godt lide at have mange bolde i luften?  Så er du måske vores nye kollega i Frederiksberg Gartner- og Vejservice (FGV) og Frederiksberg Renovation (FR), hvor vi netop nu søger en ny udviklingskonsulent, der er klar til at udfordre den daglige gang i en kommunal driftsvirksomhed.
FGV og FR har pt. 185 ansatte og varetager drift og vedligehold af de offentlige veje, fortove, cykelstier, grønne områder, kirkegårde og idrætsfaciliteterne på Frederiksberg. Yderligere afhenter vi affald i kommunen. Vi er en offentlig virksomhed, som både udfører faste driftsopgaver for Frederiksberg Kommune, men vi byder også ind på mindre anlægsopgaver i konkurrence med private virksomheder. Gennem de seneste otte år har vi systematisk arbejdet med at optimere vores drift bl.a. via nytænkning indenfor konkurrenceudsættelse af forskellige opgaveområder. Vi gør det godt, men vi er altid nysgerrige efter at blive klogere på, hvordan vi kan gøre det endnu bedre.
 
Vi søger en helhedsorienteret udviklingskonsulent, som kan være med til at understøtte udviklingen af ledelse og medarbejdere i FGV / FR og ruste os til at navigere i en organisation i forandring. Vi er en handlekraftig driftsafdeling – og mangler derfor en, der lige stopper op, undrer sig og stiller spørgsmål.
 
Som udviklingskonsulent skal du i tæt dialog med afdelingschefen og den øvrige ledelse, føre organisationen gennem forandringsprocesser og medvirke til at skabe trivsel blandt medarbejderne. Du kommer til at udforme, organisere og koordinere en bred vifte af omskiftelige arbejdsopgaver, men du vil også få nogle faste arbejdsområder, som blandt andet vil omfatte:
 

  • Sparring med afdelingschefen vedrørende organisations- og ledelsesudvikling, og deltage som referent på de ugentlige ledermøder
  • Koordinere og facilitere arbejdet i diverse arbejdsgrupper og stå for at gennemføre den årlige trivselsundersøgelse  
  • Understøtte den fælles kompetenceudvikling, herunder facilitering af tværgående seminarer og temamøder både internt og på tværs af forvaltningens afdelinger
  • Understøtte processen omkring rekrutteringen af medarbejdere, herunder udarbejde stillingsbeskrivelser og gennemføre ansættelsessamtaler
  • Koordinator for tværgående inklusionsindsatser, herunder samarbejde med forskellige centre i arbejdsmarkedsforvaltningen
Du kommer således til at planlægge og lede projekter og samarbejde med en række forskellige fagligheder. Du skal følge op på resultaterne af disse projekter og videreformidle det på en letforståelig måde. Prioritering af opgaverne aftales løbende med afdelingschefen.
 
Du skal være nysgerrig, vedholdende og have et stærkt organisatorisk blik.
Du skal bruge dette til at udfordre den daglige gang i organisationen og løbende omsætte dine indsigter til konkrete indsatser baseret på tæt dialog med ledelse og medarbejdere. Derudover forestiller vi os, at :  
 
  • Du har en længere videregående uddannelse
  • Du har viden om og evt. erfaring med udvikling af trivsel og arbejdsmiljø 
  • Du har viden om og evt. erfaring med undervisning og facilitering af møder, workshops, kompetenceudviklingsforløb m.v.  
  • Du har drive, gennemslagskraft og stærke sociale kompetencer, som du anvender til at etablere gode samarbejdsrelationer til alt fra afdelingschef til skraldemand
  • Du skal trives med at udforske uopdyrket land. Derfor skal du være opsøgende, initiativrig, selvstændig
  • Du skal være i stand til at arbejde strategisk med forskellige dagsordner og langsigtede mål uden at miste overblikket
  • Du er en dygtig formidler både skriftligt og mundtligt og er i stand til at forstå kommunikationsbehov i forskellige målgrupper
  • Humor, højt humør og engagement er et must
 
Du får en arbejdsplads med brede rammer og en dedikeret medarbejdergruppe
Vi tilbyder dig et udfordrende job i en virksomhed med stor gejst, og hvor både personlig og faglig udvikling vægtes højt. Vi har en fri omgangstone – og et meget stort socialt engagement. Din arbejdsdag vil blive meget afvekslende, både fordi du bliver en del af en virksomhed med meget forskellige kollegaer og fagligheder, men også fordi du vil arbejde projektorienteret. Du får samtidig stor indflydelse på tilrettelæggelsen af din arbejdsdag. Du vil referere direkte til afdelingschefen.
Der er tale om en fuldtidsstilling, med løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny løn.

Dit daglige arbejdssted bliver FGV, Skellet 27A, 2000 Frederiksberg.

Spørgsmål og ansøgning
Vil du vide mere om jobbet, kan du kontakte afdelingschef Ole Philip på tlf. 28984601.
 
Ansøgningsfrist er 23. februar 2018 kl. 12.00 og samtaler afholdes i uge 10 med henblik på en besættelse af stillingen hurtigst muligt herefter.

Frederiksberg er en levende by med et dynamisk bysamfund. Byens sjæl bygger på vores historie og klassiske arv og er med til at præge den spændende udvikling af Frederiksberg som en grøn, sund og pulserende del af Hovedstaden.
Vi er en moderne kommune, der betjener ca. 105.000 borgere. Frederiksberg Kommune ønsker at fremme ligestillingen og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her