Udviklingskonsulent til Udviklingsteamet på Personalekontoret

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en faglig dygtig og ambitiøs udviklingskonsulent til en super spændende stilling i Udviklingsteamet på Personalekontoret

Har du erfaring med at arbejde med organisationsudvikling, lederunderstøttelse samt evaluering af indsatser, der iværksættes på tværs af organisationen? Kan du lide at arbejde med konkrete analyseopgaver og beslutningsoplæg med kort deadline, og kan du formidle resultater i skrift og tale? Så er du måske vore nye udviklingskonsulent.

Vir har – synes vi – noget fantastisk godt at tilbyde. Du kommer ind i en Personaleafdeling – og en kommune – der er særdeles veldrevet, og hvor der er en rigtig god ånd.  Vi har prioriteret at styrke indsatsen i vores udviklingsteam og søger en kollega, der kan være med til at løfte opgavevaretagelsen i teamet. Som vores nye kollega skal du turde udfordre den nuværende måde at løse opgaverne og samtidig biddrage med en faglighed, der gør, at teamet ”spilles god”. Med andre ord vi søger en kollega, der har lyst til at gøre en forskel.

Vi vil med stillingen sikre, at afdelingen i endnu højere grad indgår som en attraktiv samarbejdspartner til gavn for hele organisationen.

Du vil som udviklingskonsulent indgå i et stærkt fagligt fællesskab i Personalekontoret, hvor vi er 14 medarbejdere fordelt på tre teams. Din tilknytning bliver i Udviklingsteamet, hvor du bliver den femte udviklingskonsulent, og løbende sparring skal være helt i centrum for opgavevaretagelsen. Samtidig kommer du til at arbejde tæt sammen med både Personalejurateamet og Med- og arbejdsmiljøteamet.

Dine hovedopgaver
Som udviklingskonsulent hos os vil du opleve et spændende og varieret arbejdsfelt. Du kommer til at have en tæt daglig dialog med afdelingens ledelse, hvor du hjælper med at udforme det gode beslutningsgrundlag, analyser og projektansøgninger.

Hovedopgaverne omfatter desuden:

  • Dagsordenproduktion til HMU og direktion
  • Systematisk vidensopsamling via dialog med organisationens decentrale ledere
  • Udarbejdelse og opdatering af strategier, vejledninger og handleplaner
  • Tovholderfunktion og ansvarlig for den gode implementering af både nuværende og fremtidige interne initiativer

Vi forventer, at du fagligt

  • har minimum 3-4 års erfaring med udviklingsopgaver fra en offentlig organisation
  • er metodestærk og har teoretisk og praktisk erfaring med større analyseopgaver
  • har en stærk kommunikations- og formidlingsevne, både på skrift og i tale
  • har god forståelse for tværfaglige sammenhænge og motiveres af at påtage dig ansvaret i små og store projekter
  • har en lang videregående uddannelse, f.eks. inden for politik og administration, statskundskab eller lignende
  • kan tage ansvar og har gå-på-mod, da opgaverne forudsætter selvstændighed
  • er god til at skabe relationer og har et kreativt øje for nye sammenhænge, helheder og muligheder
  • trives både med opgaver med korte deadlines og med opgaver, der kræver styring og overblik i længerevarende processer

Vi forventer, at du som person

  • er energisk, har et godt drive og går engageret til opgaveløsningen
  • kan arbejde med korte frister med god ro og samtidigt levere en opgave af kvalitet
  • gennem dine relationskompetencer kan skabe tillid, udvikle og engagere dine omgivelser i forfølgelse af konkrete mål
  • proaktivt kan omsætte opgaver til handling og konkrete resultater
  • er i stand til at følge organisatoriske rammer og aftaler
  • formår at bevare en strategisk helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen i en hektisk hverdag med mange bolde i luften
  • vægter videndeling og sparring med kolleger højt

Vi tilbyder

  • en arbejdsplads, hvor fokus i høj grad er at opnå resultater i forhold til kerneopgaven
  • en plads i en organisation med høje ambitioner, højt humør og højt til loftet
  • engagerede og fagligt dygtige kolleger
  • et job inden for et område præget af højt tempo og mange udviklingstiltag
  • fagligt udfordrende arbejdsopgaver, hvor du både får sat dine personlige og faglige kompetencer i spil
  • mulighed for høj grad af indflydelse på eget arbejdsområde
  • Gode kontorfaciliteter og vi vægter samarbejde og tilstedeværelse på arbejdspladsen højt

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling til besættelse hurtigst muligt.

Stillingen er på overenskomstvilkår, og lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og med udgangspunkt i dine faglige kompetencer.

Overvejer du at flytte til Aabenraa?
Smuk natur, attraktive boligtilbud, et væld af fritidsmuligheder og en tryg opvækst til børnene. Det gode liv har hjemme i Aabenraa. Vil du vide mere om, hvad vi kan tilbyde dig? Så kontakt Bosætningsteamet i Aabenraa Kommune på tlf. 73768020 eller tilflytter@aabenraa.dk, eller læs mere på www.aabenraa.dk/tilflytter.

Yderligere oplysninger om stillingen
Har du spørgsmål, så kontakt kontorleder Bente Bjørn Jensen på telefon 7376 7750 eller mail bbj@aabenraa.dk

Ansøgning
Send din ansøgning via linket senest den 11. februar 2022

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 22. februar og 2. samtale den 25. februar 2022. Der kan eventuelt være en opgave, som skal løses i forbindelse med samtalen

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Udviklingskonsulent til Udviklingsteamet på Personalekontoret

Vi søger en faglig dygtig og ambitiøs udviklingskonsulent til en super spændende stilling i Udviklingsteamet på Personalekontoret

Har du erfaring med at arbejde med organisationsudvikling, lederunderstøttelse samt evaluering af indsatser, der iværksættes på tværs af organisationen? Kan du lide at arbejde med konkrete analyseopgaver og beslutningsoplæg med kort deadline, og kan du formidle resultater i skrift og tale? Så er du måske vore nye udviklingskonsulent.

Vir har – synes vi – noget fantastisk godt at tilbyde. Du kommer ind i en Personaleafdeling – og en kommune – der er særdeles veldrevet, og hvor der er en rigtig god ånd.  Vi har prioriteret at styrke indsatsen i vores udviklingsteam og søger en kollega, der kan være med til at løfte opgavevaretagelsen i teamet. Som vores nye kollega skal du turde udfordre den nuværende måde at løse opgaverne og samtidig biddrage med en faglighed, der gør, at teamet ”spilles god”. Med andre ord vi søger en kollega, der har lyst til at gøre en forskel.

Vi vil med stillingen sikre, at afdelingen i endnu højere grad indgår som en attraktiv samarbejdspartner til gavn for hele organisationen.

Du vil som udviklingskonsulent indgå i et stærkt fagligt fællesskab i Personalekontoret, hvor vi er 14 medarbejdere fordelt på tre teams. Din tilknytning bliver i Udviklingsteamet, hvor du bliver den femte udviklingskonsulent, og løbende sparring skal være helt i centrum for opgavevaretagelsen. Samtidig kommer du til at arbejde tæt sammen med både Personalejurateamet og Med- og arbejdsmiljøteamet.

Dine hovedopgaver
Som udviklingskonsulent hos os vil du opleve et spændende og varieret arbejdsfelt. Du kommer til at have en tæt daglig dialog med afdelingens ledelse, hvor du hjælper med at udforme det gode beslutningsgrundlag, analyser og projektansøgninger.

Hovedopgaverne omfatter desuden:

  • Dagsordenproduktion til HMU og direktion
  • Systematisk vidensopsamling via dialog med organisationens decentrale ledere
  • Udarbejdelse og opdatering af strategier, vejledninger og handleplaner
  • Tovholderfunktion og ansvarlig for den gode implementering af både nuværende og fremtidige interne initiativer

Vi forventer, at du fagligt

  • har minimum 3-4 års erfaring med udviklingsopgaver fra en offentlig organisation
  • er metodestærk og har teoretisk og praktisk erfaring med større analyseopgaver
  • har en stærk kommunikations- og formidlingsevne, både på skrift og i tale
  • har god forståelse for tværfaglige sammenhænge og motiveres af at påtage dig ansvaret i små og store projekter
  • har en lang videregående uddannelse, f.eks. inden for politik og administration, statskundskab eller lignende
  • kan tage ansvar og har gå-på-mod, da opgaverne forudsætter selvstændighed
  • er god til at skabe relationer og har et kreativt øje for nye sammenhænge, helheder og muligheder
  • trives både med opgaver med korte deadlines og med opgaver, der kræver styring og overblik i længerevarende processer

Vi forventer, at du som person

  • er energisk, har et godt drive og går engageret til opgaveløsningen
  • kan arbejde med korte frister med god ro og samtidigt levere en opgave af kvalitet
  • gennem dine relationskompetencer kan skabe tillid, udvikle og engagere dine omgivelser i forfølgelse af konkrete mål
  • proaktivt kan omsætte opgaver til handling og konkrete resultater
  • er i stand til at følge organisatoriske rammer og aftaler
  • formår at bevare en strategisk helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen i en hektisk hverdag med mange bolde i luften
  • vægter videndeling og sparring med kolleger højt

Vi tilbyder

  • en arbejdsplads, hvor fokus i høj grad er at opnå resultater i forhold til kerneopgaven
  • en plads i en organisation med høje ambitioner, højt humør og højt til loftet
  • engagerede og fagligt dygtige kolleger
  • et job inden for et område præget af højt tempo og mange udviklingstiltag
  • fagligt udfordrende arbejdsopgaver, hvor du både får sat dine personlige og faglige kompetencer i spil
  • mulighed for høj grad af indflydelse på eget arbejdsområde
  • Gode kontorfaciliteter og vi vægter samarbejde og tilstedeværelse på arbejdspladsen højt

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en fuldtidsstilling til besættelse hurtigst muligt.

Stillingen er på overenskomstvilkår, og lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og med udgangspunkt i dine faglige kompetencer.

Overvejer du at flytte til Aabenraa?
Smuk natur, attraktive boligtilbud, et væld af fritidsmuligheder og en tryg opvækst til børnene. Det gode liv har hjemme i Aabenraa. Vil du vide mere om, hvad vi kan tilbyde dig? Så kontakt Bosætningsteamet i Aabenraa Kommune på tlf. 73768020 eller tilflytter@aabenraa.dk, eller læs mere på www.aabenraa.dk/tilflytter.

Yderligere oplysninger om stillingen
Har du spørgsmål, så kontakt kontorleder Bente Bjørn Jensen på telefon 7376 7750 eller mail bbj@aabenraa.dk

Ansøgning
Send din ansøgning via linket senest den 11. februar 2022

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 22. februar og 2. samtale den 25. februar 2022. Der kan eventuelt være en opgave, som skal løses i forbindelse med samtalen

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.