Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Udviklingsorienteret økonomi- og analysekonsulent og controller til Staben for Økonomi og Digitalisering

Er du en skarp økonomi- og analysekonsulent eller økonomicontroller med overblik og en analytiske tilgang til opgaverne? Så har vi 2 spændende stillinger med udviklingsmuligheder til dig.

Til Budget, Analyse og Dataafdelingen søger vi to nye kollegaer. Den ene kollega skal primært varetage strategiske økonomicontrolleropgaver indenfor Handicap og Psykiatriområdet. Den anden kollega skal primært varetage økonomicontrolleropgaver indenfor beskæftigelsesområdet, samt analyseopgaver i forhold til udvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM).

Du bliver en del af en afdeling, hvor vores kerneopgaver bl.a. er at understøtte centrene med økonomiske analyser på et højt niveau, budgetlægning, udvikling af økonomistyring, komplicerede takstberegninger, løbende kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, udvikling af nøgletal og statistiske opgørelser, bearbejdning af data og udvikling af ledelsesinformation. Desuden arbejder vi med konsekvensberegninger af ny lovgivning, finansloven og økonomiaftalen. Som central stabsafdeling har vi en særlig opgave i at kigge på tværs af centre og være specialister på vores kerneopgaver. Understøttelse af KMD-OPUS, NEM-økonomi og LOS er ligeledes en opgave, som vi varetager.

Vi lægger vægt på et godt samarbejde internt i afdelingen, i staben og i forhold til fagcentrene. I forbindelse med budgetaftalen for 2019-2022 er der bl.a. igangsat en organisationsudviklingsproces. Vi har også i den forbindelse fokus på løbende at udvikle os og være på forkant med udviklingen. Pr. 1. januar 2019 er vi overgået til KMD-OPUS, og der ligger også en opgave i at understøtte og udnytte de muligheder dette giver, ligesom vi skal udvikle de muligheder som digitaliseringen giver for mere effektiv udnyttelse af ressourcerne.

Der er tale om to spændende og udfordrende stillinger med mulighed for faglig og personlig udvikling i forhold til alle spektre inden for kommunal økonomi, og hvor indholdet kan udvikle sig i takt med dine kompetencer og krav og forventninger fra omverden. Vi forventer ikke, at du nødvendigvis kan det hele fra dag et, men at du har lysten og gå på modet til at kaste dig ud i opgaverne.

Som økonomicontroller skal du være

  • specialist, analyserende, proaktiv og kvalitetsbevidst i forhold til vores kerneopgaver
  • fagligt velfunderet og på forkant med udviklingen
  • løse opgaver effektivt med høj kvalitet
  • god til at se muligheder og ikke begrænsninger f.eks. i forhold til incitamenter i takstberegning
  • dygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer og samtidig være insisterende og vedholdende i din tilgang til opgaverne
  • klar til at udfordre og blive udfordret.

Du vil helt sikkert komme til at arbejde med
  • Strategiske controlleropgaver primært i forhold til enten handicap og psykiatriområdet eller beskæftigelsesområdet – herunder support og sparring i forbindelse med den løbende budgetopfølgning, budgetlægning, indberetninger og lignende
  • Udvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM), som bygger på et KMD datavarehus med Targit som præsentationsværktøj
  • analyser af forskellige økonomiske problemstillinger bredt set og særligt i forhold til beskæftigelsesområdet
  • design og udvikling af modeller og metoder til f.eks. budgetfordeling og økonomistyring

Set fra vores synspunkt er det en fordel hvis du har
  • Kendskab til og interesse for kommunal økonomi og styring
  • Erfaring med eller lyst til økonomiske analyser og databearbejdning
  • Kendskab til takstberegninger indenfor det specialiserede voksenområde
  • Gerne erfaring med anvendelse af KMD-OPUS, Targit og evt. SØM
  • Superbruger i office-pakken, især Excel
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner
  • En struktureret tilgang til arbejdet og trives med skarpe deadlines
  • En evne til at se muligheder frem for begrænsninger
  • Åben og frisk på at møde nye udfordringer og forandringer
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø

Vi forestiller os, at du enten har en samfundsøkonomisk uddannelse (Cand. Polit, Cand. Oecon, Cand. Merc. eller lignende) eller er kommunalt uddannet med minimum en diplomuddannelse, samt solid erfaring i analyse- og økonomiopgaver. Uanset baggrund må du gerne komme med et par års erfaring.

Om os

Du bliver en del af afdelingen Budget, Analyse og Data, der består af 17 controllere og analysekonsulenter, 2 studentermedhjælpere og en afdelingsleder. Vi understøtter hele Slagelse Kommune i forhold til budgetlægning, løbende økonomistyring, kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, udvikling og vedligehold af kontoplan, økonomisystem og ledelsesinformationssystem, samt varetager ad hoc analyser og større projekter bestilt af direktionen og det politiske niveau.

Hvis du vil vide mere
Kan du læse mere om os på Slagelse Kommunes hjemmeside (https://www.slagelse.dk/borger).

For yderligere information om stillingen er du også velkommen til at kontakte
  • afdelingsleder Malene B. Moeslund på telefon 26 11 54 92 eller på mail til mamlm@slagelse.dk

Alt det praktiske
Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat 1. august 2019.

Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.

Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.

Frist
Send din ansøgning med relevante bilag, herunder CV, dokumentation for uddannelse samt straffeattest senest
  • 17. juni 2019 kl. 9.00

Vi afholder første samtalerunde torsdag den 20. juni 2019. Evt. anden samtalerunde den 24. juni 2019.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330032755Phoenix-b590b1e212019-05-28T00:00:00Udviklingsorienteret økonomi- og analysekonsulent og controller til Staben for Økonomi og DigitaliseringEr du en skarp økonomi- og analysekonsulent eller økonomicontroller med overblik og en analytiske tilgang til opgaverne? Så har vi 2 spændende stillinger med udviklingsmuligheder til dig.

Til Budget, Analyse og Dataafdelingen søger vi to nye kollegaer. Den ene kollega skal primært varetage strategiske økonomicontrolleropgaver indenfor Handicap og Psykiatriområdet. Den anden kollega skal primært varetage økonomicontrolleropgaver indenfor beskæftigelsesområdet, samt analyseopgaver i forhold til udvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM).

Du bliver en del af en afdeling, hvor vores kerneopgaver bl.a. er at understøtte centrene med økonomiske analyser på et højt niveau, budgetlægning, udvikling af økonomistyring, komplicerede takstberegninger, løbende kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, udvikling af nøgletal og statistiske opgørelser, bearbejdning af data og udvikling af ledelsesinformation. Desuden arbejder vi med konsekvensberegninger af ny lovgivning, finansloven og økonomiaftalen. Som central stabsafdeling har vi en særlig opgave i at kigge på tværs af centre og være specialister på vores kerneopgaver. Understøttelse af KMD-OPUS, NEM-økonomi og LOS er ligeledes en opgave, som vi varetager.

Vi lægger vægt på et godt samarbejde internt i afdelingen, i staben og i forhold til fagcentrene. I forbindelse med budgetaftalen for 2019-2022 er der bl.a. igangsat en organisationsudviklingsproces. Vi har også i den forbindelse fokus på løbende at udvikle os og være på forkant med udviklingen. Pr. 1. januar 2019 er vi overgået til KMD-OPUS, og der ligger også en opgave i at understøtte og udnytte de muligheder dette giver, ligesom vi skal udvikle de muligheder som digitaliseringen giver for mere effektiv udnyttelse af ressourcerne.

Der er tale om to spændende og udfordrende stillinger med mulighed for faglig og personlig udvikling i forhold til alle spektre inden for kommunal økonomi, og hvor indholdet kan udvikle sig i takt med dine kompetencer og krav og forventninger fra omverden. Vi forventer ikke, at du nødvendigvis kan det hele fra dag et, men at du har lysten og gå på modet til at kaste dig ud i opgaverne.

Som økonomicontroller skal du være
  • specialist, analyserende, proaktiv og kvalitetsbevidst i forhold til vores kerneopgaver
  • fagligt velfunderet og på forkant med udviklingen
  • løse opgaver effektivt med høj kvalitet
  • god til at se muligheder og ikke begrænsninger f.eks. i forhold til incitamenter i takstberegning
  • dygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer og samtidig være insisterende og vedholdende i din tilgang til opgaverne
  • klar til at udfordre og blive udfordret.

Du vil helt sikkert komme til at arbejde med
  • Strategiske controlleropgaver primært i forhold til enten handicap og psykiatriområdet eller beskæftigelsesområdet – herunder support og sparring i forbindelse med den løbende budgetopfølgning, budgetlægning, indberetninger og lignende
  • Udvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM), som bygger på et KMD datavarehus med Targit som præsentationsværktøj
  • analyser af forskellige økonomiske problemstillinger bredt set og særligt i forhold til beskæftigelsesområdet
  • design og udvikling af modeller og metoder til f.eks. budgetfordeling og økonomistyring

Set fra vores synspunkt er det en fordel hvis du har
  • Kendskab til og interesse for kommunal økonomi og styring
  • Erfaring med eller lyst til økonomiske analyser og databearbejdning
  • Kendskab til takstberegninger indenfor det specialiserede voksenområde
  • Gerne erfaring med anvendelse af KMD-OPUS, Targit og evt. SØM
  • Superbruger i office-pakken, især Excel
  • Gode kommunikations- og samarbejdsevner
  • En struktureret tilgang til arbejdet og trives med skarpe deadlines
  • En evne til at se muligheder frem for begrænsninger
  • Åben og frisk på at møde nye udfordringer og forandringer
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø

Vi forestiller os, at du enten har en samfundsøkonomisk uddannelse (Cand. Polit, Cand. Oecon, Cand. Merc. eller lignende) eller er kommunalt uddannet med minimum en diplomuddannelse, samt solid erfaring i analyse- og økonomiopgaver. Uanset baggrund må du gerne komme med et par års erfaring.

Om os

Du bliver en del af afdelingen Budget, Analyse og Data, der består af 17 controllere og analysekonsulenter, 2 studentermedhjælpere og en afdelingsleder. Vi understøtter hele Slagelse Kommune i forhold til budgetlægning, løbende økonomistyring, kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, udvikling og vedligehold af kontoplan, økonomisystem og ledelsesinformationssystem, samt varetager ad hoc analyser og større projekter bestilt af direktionen og det politiske niveau.

Hvis du vil vide mere
Kan du læse mere om os på Slagelse Kommunes hjemmeside (https://www.slagelse.dk/borger).

For yderligere information om stillingen er du også velkommen til at kontakte
  • afdelingsleder Malene B. Moeslund på telefon 26 11 54 92 eller på mail til mamlm@slagelse.dk

Alt det praktiske
Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat 1. august 2019.

Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.

Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.

Frist
Send din ansøgning med relevante bilag, herunder CV, dokumentation for uddannelse samt straffeattest senest
  • 17. juni 2019 kl. 9.00

Vi afholder første samtalerunde torsdag den 20. juni 2019. Evt. anden samtalerunde den 24. juni 2019.

 

2019-06-18T00:51:32.910 Er du en skarp økonomi- og analysekonsulent eller økonomicontroller med overblik og en analytiske tilgang til opgaverne? Så har vi 2 spændende stillinger med udviklingsmuligheder til dig. Til Budget, Analyse og Dataafdelingen søger vi to nye kollegaer. Den ene kollega skal primært varetage strategiske økonomicontrolleropgaver indenfor Handicap og Psykiatriområdet. Den anden kollega skal primært varetage økonomicontrolleropgaver indenfor beskæftigelsesområdet, samt analyseopgaver i forhold til udvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM). Du bliver en del af en afdeling, hvor vores kerneopgaver bl.a. er at understøtte centrene med økonomiske analyser på et højt niveau, budgetlægning, udvikling af økonomistyring, komplicerede takstberegninger, løbende kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, budgetopfølgning, regnskabsaflæggelse, udvikling af nøgletal og statistiske opgørelser, bearbejdning af data og udvikling af ledelsesinformation. Desuden arbejder vi med konsekvensberegninger af ny lovgivning, finansloven og økonomiaftalen. Som central stabsafdeling har vi en særlig opgave i at kigge på tværs af centre og være specialister på vores kerneopgaver. Understøttelse af KMD-OPUS, NEM-økonomi og LOS er ligeledes en opgave, som vi varetager. Vi lægger vægt på et godt samarbejde internt i afdelingen, i staben og i forhold til fagcentrene. I forbindelse med budgetaftalen for 2019-2022 er der bl.a. igangsat en organisationsudviklingsproces. Vi har også i den forbindelse fokus på løbende at udvikle os og være på forkant med udviklingen. Pr. 1. januar 2019 er vi overgået til KMD-OPUS, og der ligger også en opgave i at understøtte og udnytte de muligheder dette giver, ligesom vi skal udvikle de muligheder som digitaliseringen giver for mere effektiv udnyttelse af ressourcerne. Der er tale om to spændende og udfordrende stillinger med mulighed for faglig og personlig udvikling i forhold til alle spektre inden for kommunal økonomi, og hvor indholdet kan udvikle sig i takt med dine kompetencer og krav og forventninger fra omverden. Vi forventer ikke, at du nødvendigvis kan det hele fra dag et, men at du har lysten og gå på modet til at kaste dig ud i opgaverne. Som økonomicontroller skal du være specialist, analyserende, proaktiv og kvalitetsbevidst i forhold til vores kerneopgaverfagligt velfunderet og på forkant med udviklingenløse opgaver effektivt med høj kvalitetgod til at se muligheder og ikke begrænsninger f.eks. i forhold til incitamenter i takstberegningdygtig til at skabe gode samarbejdsrelationer og samtidig være insisterende og vedholdende i din tilgang til opgaverneklar til at udfordre og blive udfordret. Du vil helt sikkert komme til at arbejde med Strategiske controlleropgaver primært i forhold til enten handicap og psykiatriområdet eller beskæftigelsesområdet herunder support og sparring i forbindelse med den løbende budgetopfølgning, budgetlægning, indberetninger og lignendeUdvikling af vores datadrevne ledelsesinformationsmiljø (LIM), som bygger på et KMD datavarehus med Targit som præsentationsværktøjanalyser af forskellige økonomiske problemstillinger bredt set og særligt i forhold til beskæftigelsesområdetdesign og udvikling af modeller og metoder til f.eks. budgetfordeling og økonomistyring Set fra vores synspunkt er det en fordel hvis du har Kendskab til og interesse for kommunal økonomi og styringErfaring med eller lyst til økonomiske analyser og databearbejdningKendskab til takstberegninger indenfor det specialiserede voksenområdeGerne erfaring med anvendelse af KMD-OPUS, Targit og evt. SØMSuperbruger i office-pakken, især ExcelGode kommunikations- og samarbejdsevnerEn struktureret tilgang til arbejdet og trives med skarpe deadlinesEn evne til at se muligheder frem for begrænsningerÅben og frisk på at møde nye udfordringer og forandringerBidrager til et godt arbejdsmiljø Vi forestiller os, at du enten har en samfundsøkonomisk uddannelse (Cand. Polit, Cand. Oecon, Cand. Merc. eller lignende) eller er kommunalt uddannet med minimum en diplomuddannelse, samt solid erfaring i analyse- og økonomiopgaver. Uanset baggrund må du gerne komme med et par års erfaring. Om os Du bliver en del af afdelingen Budget, Analyse og Data, der består af 17 controllere og analysekonsulenter, 2 studentermedhjælpere og en afdelingsleder. Vi understøtter hele Slagelse Kommune i forhold til budgetlægning, løbende økonomistyring, kvalitetssikring af sager med relevans for økonomien, udvikling og vedligehold af kontoplan, økonomisystem og ledelsesinformationssystem, samt varetager ad hoc analyser og større projekter bestilt af direktionen og det politiske niveau. Hvis du vil vide mere Kan du læse mere om os på Slagelse Kommunes hjemmeside (https: www.slagelse.dk borger). For yderligere information om stillingen er du også velkommen til at kontakteafdelingsleder Malene B. Moeslund på telefon 26 11 54 92 eller på mail til mamlm@slagelse.dk Alt det praktiske Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat 1. august 2019. Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst. Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest. Frist Send din ansøgning med relevante bilag, herunder CV, dokumentation for uddannelse samt straffeattest senest17. juni 2019 kl. 9.00 Vi afholder første samtalerunde torsdag den 20. juni 2019. Evt. anden samtalerunde den 24. juni 2019.11jobnetb590b1e2100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1519&ERId=352410EuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSorøEuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønNæstvedEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandKalundborgEuropaDanmarkSjælland & øerVestsjællandSlagelse3530924Slagelse Kommune11Rådhuspladsen 114200SlagelseDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent764363JobNet4992351499235110021-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b590b1e2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=b590b1e2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b590b1e2&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=b590b1e2&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonUdviklingsorienteret økonomi- og analysekonsulent og controller til Staben for Økonomi og Digitalisering1Dansk3Læse/ tale241903Analysekonsulent28Industri361844526noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmarkda-DK