Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Underdirektør til Data i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Vil du være med til at sikre, at Danmarks skatteforvaltning har moderne, velfungerende og driftssikre it-systemer samt pålidelige og tilgængelige data? Så er du måske den nye underdirektør til dataområdet i den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse.    
 
Som underdirektører på dataområdet vil du få ansvar for at skabe fundamentet for en data- og analysedrevet skatteforvaltning og for at sikre, at relevante data på sikker vis er tilgængelige i rette tid, i rette form og med rette kvalitet. I forlængelse heraf sikre evnen til effektivt at kunne gennemføre analyser, data mining, rapportering og automatiseringsløsninger på tværs af skatteforvaltningens samlede datagrundlag. Endvidere vil du blive ansvarlig for at levere holdbare fremtidssikrede resultater og have fokus på, at processer og systemer er teknologisk tidssvarende, brugerorienterede og i overensstemmelse med lovgivningen. Dette er en stor tværgående koordineringsopgave i forhold til de øvrige styrelser. 
 
Underdirektørområdet består af otte kontorer og er en del af fagdirektørområdet Data og Analyse. Du vil skulle arbejde tæt sammen med den anden underdirektør på fagdirektørområdet.  
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en organisation under dannelse. Der kan følgelig forventes løbende justeringer af opgaveporteføljen mv.   
 
Forventninger til den kommende underdirektør  
Vi lægger vægt på, at du har dokumenteret erfaring med:   
• at arbejde strategisk og operationelt med data; datamodellering, -indsamling, -kvalitetssikring, -lagring og -udstilling med henblik på anvendelse i analysemiljøer og til ledelsesrapportering 
• at arbejde strategisk og operationelt med analytics; udvikling, test og produktionslægning af modeller, anvendelse af analytics til at understøtte (automatiseret) sagsbehandling og ledelsesbeslutninger, samt overblik over værktøjer og platforme 
• hvordan anvendelse af data og analytics i praksis påvirker ledelse, organisation, processer, compliance og kundeinteraktion 
• at udvikle og implementere løsninger i et komplekst set-up med mange interessenter 
• at optimere processer og leveranceorganisation i en agil udviklingsorganisation 
 
Samtidig er det afgørende, at du som leder kan: 
• skabe overblik og håndtere komplekse problemstillinger   
• være en inspirerende og troværdig leder, der kan motivere og sætte klare mål 
• udvise naturlig autoritet og gennemslagskraft 
• navigere i et politisk landskab med høj offentlig bevågenhed 
• skabe stærke relationer både internt og eksternt og at du udviser gode kommunikative evner. 
 
Din baggrund  
Du har solid erfaring med strategisk ledelse og gerne fra en lignende funktion. Det vil også være en styrke, hvis du har erfaring med ledelse af ledere i en kompleks organisation. Desuden er det en fordel, hvis du har indsigt i data-området og gennemførelsen af større forandringsprojekter.   
 
Løn, ansættelsesvilkår og tiltrædelse  
Stillingen er klassificeret i lønramme 38/løngruppe 2. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i bestemmelserne i rammeaftalen om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen ønskes besat på åremål. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  
 
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.  
Dit arbejdssted vil indtil videre være Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil arbejdsstedet skifte til Udviklings- og Forenklingsstyrelsens lokation på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.   
Tiltrædelse er snarest muligt.  
 
Ansøgning  
Ansøgning med CV og eksamenspapirer bedes sendt via nedenstående link senest den 16. februar 2017. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.  
I udvælgelsesprocessen samarbejdes med konsulentfirmaet Mercuri Urval A/S. Kandidater til stillingen kan forvente at skulle gennemgå test i ansøgningsprocessen.  
Yderligere oplysninger omkring stillingen kan fås ved kontakt til fagdirektør for Data og Analyse, Jens Daugaard på 7237 0458.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen  
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  
 
Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.  
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her