Vi styrker den øverste ledelse i Motorstyrelsen og søger derfor en ambitiøs og dygtig lederprofil, der både har drive til at stå i spidsen for afdelingen Kontrol og Værdifastsættelse og evnen til at skabe de ønskede resultater i samarbejde med vores kompetente ledergruppe.
Vi søger en underdirektør til en nyoprettet stilling, hvor du vil få ansvaret for en central del af Motorstyrelsens organisation. Du bliver leder for ni ledere og deres cirka 200 medarbejdere, som arbejder med værdifastsættelse af køretøjer, leasing, kontrol og vejledning. Du bliver samtidig en central del af Motorstyrelsens direktion, som sætter den strategiske retning for styrelsens cirka 430 medarbejdere. Motorstyrelsens direktion består af en styrelsesdirektør og to underdirektører, når du er blevet ansat. Du får et meget tæt samarbejde med vores direktør og vores anden underdirektør – fx når I holder fælles ledergruppemøder eller koordinerer tværgående indsatser.
I Motorstyrelsen skal vi sikre, at alle betaler den korrekte afgift af deres biler, motorcykler og andre køretøjer. Derfor er det vigtigt, at vi vurderer alle køretøjer ensartet og korrekt, og at vi sørger for den rette vejledning om og kontrol med betaling af motorafgifter. Det kræver et stort ledelsesmæssigt fokus, og derfor styrker vi nu ledelsen med endnu en underdirektør.
Hvis du har modet til at tage et stort ansvar og kan gå forrest i arbejdet med at sikre, at reglerne bliver fulgt på motorområdet, så er du den rette til jobbet. Du kan skabe sikre resultater gennem god ledelse af ledere. Derfor kan du lede vores ledere, så I sammen bidrager til, at vi når i mål med vores strategier og ambitioner, både når det gælder borgernes serviceoplevelse, udvikling af faglige kompetencer, trivsel og kommunikation såvel internt som eksternt.
Vores arbejde har stor bevågenhed både politisk, i branchen og i offentligheden generelt. Som led i vores opgaver med ministerbetjening og politikudvikling får du tæt berøring med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen, departementet og på det politiske niveau. Det er derfor afgørende, at du har erfaring fra en politisk ledet organisation og er interesseret i et stærkt og udviklende samarbejde med vores omverden.
Sådan får du succes i stillingen:
- Du har en god evne til at håndtere faglige, komplekse problemstillinger og kan navigere i et alsidigt politisk landskab med mange forskelligartede interesser.
- Du har solid erfaring med produktionsplanlægning samt mål- og resultatstyring.
- Du evner at bevæge dig fra strategisk over taktisk til operationelt niveau og drives af at skabe resultater.
- Du kan bruge dine stærke kommunikationsevner til at opbygge gode og tillidsfulde relationer – både internt og eksternt.
- Du er en erfaren, inspirerende og synlig leder, der kan motivere og sikre den nødvendige kompetenceudvikling af ledere og medarbejdere.
- Du kan skabe, udvikle og fastholde en kultur præget af faglighed, ansvarlighed, samarbejde og udsyn.
Din baggrund Det er en fordel, hvis du har erfaring med både strategisk ledelse, ledelse af ledere og eventuelt har arbejdet i det offentlige, men det er ikke et must. Det vil desuden være et plus, hvis du har erfaring med effektiv og it-støttet administration, forandringsprocesser, eksekvering og med at inddrage juridiske og analytiske problemstillinger i dit arbejde.
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx cand. merc. jur., cand.merc. aud. eller tilsvarende. Det er vigtigt, at du har en god talforståelse og kan gennemskue kompleks sagsbehandling og økonomiske sammenhænge. Du må også gerne have en relevant lederuddannelse.
Vi kan tilbyde dig Et virkeligt spændende og udfordrende job, hvor du får mulighed for at præge og påvirke Motorstyrelsens arbejde og udvikling.
En dynamisk direktion, som har fokus på at skabe resultater sammen i ordentlighed, hvor man bringer sin faglighed i spil og desuden har en uformel omgangstone.
Du får ledelsesansvar for ni engagerede og motiverede personaleledere.
Motorstyrelsen er en del af Skatteministeriet. Vi har hovedsæde i Aalborg og kontorer i Høje Taastrup, Odense og Aarhus. Vi samarbejder tæt med de øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og Skatteministeriet.
Kontakt og ansættelsesvilkår Send ansøgning med CV og eksamensbevis via linket linket ”Søg stillingen”
senest 27. februar 2023. Vi gør opmærksom på, at der er tale om et genopslag. Er du tjenestemand, skal du stile ansøgningen til dronningen.
Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte styrelsesdirektør Jørgen Rasmussen på telefon 25 45 80 43.
Vi holder første runde samtaler 8. og 9. marts 2023. Derudover skal du afsætte yderligere tid til test samt anden og eventuelt tredje samtale, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen. Vi forventer at anvende test og eventuelt en case. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer. Tiltrædelse 1. maj 2023 eller snarest muligt.
Løn og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 2, svarende til lønramme 38. Stillingen forventes besat på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lauritzens Plads 1, 9000 Aalborg.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk