Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Undervisningsassistent til Designskolens Tværgående Undervisning / Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde

Undervisningsassistent til Designskolens Tværgående Undervisning / Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde



Ved Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) opslås en 3-årig deltidsstilling som undervisningsassistent til Den Tværgående Undervisning.



Den ledige stilling skal primært understøtte modulet ”Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde” og bliver tilknyttet Institut for Visuelt Design. Stillingen ønskes besat pr. 1. september 2019 eller snarest muligt herefter.



Institut for Visuelt Design

Institut for Visuel Design (IVD) uddanner fremtidens designere og bedriver forskning på højeste niveau inden for visuelle medier, typografi, grafisk design og - identitet, game- og interaktions design. Vi udvikler nye designmetoder, som ruster studerende med dybe innovative og strategiske kompetencer. Vi bygger bro imellem en stærk dansk designtradition og vores teknologiske og digital tidsalder. Gennem en æstetisk og formgivende praksis og de nyeste teknologiske muligheder, inddrager vi omverdenen i arbejdet med at udvikle designforslag og at udbrede designløsninger der fremmer det gode liv og en bæredygtig fremtid.



Du kan læse mere om Institut for Visuelt Design her: https://kadk.dk/institut/visuelt-design



Designskolens Tværgående Undervisning

Designskolens Tværgående Undervisning (KDTU) er designuddannelsens fælles faglige fundament, der samler de studerende på tværs af programmer og faglig specialisering. KDTU består af en række tematiserede moduler og har til formål at opøve almen designfaglig viden, færdigheder og kompetencer hos de studerende.



Om stillingen

Stillingen som undervisningsassistent vil bestå af undervisning, forelæsninger samt projektvejledning inden for strategisk design og virksomhedssamarbejde.



Du vil desuden få til opgave at:

• Deltage i tilrettelæggelsen af undervisningen

• Undervise i designfagets grunddiscipliner

• Deltage i gennemgange, kritikker og bedømmelser af studerende



Varetagelse af andre opgaver kan forekomme i begrænset omfang herunder evaluering og særlige udviklingsopgaver ligesom der efter nærmere aftale kan blive tale om deltagelse i lærermøder, evaluering af undervisningen, studierejser og bedømmelser af studerende.



Kvalifikationskrav

Du har en relevant uddannelse på minimum kandidatniveau. Alternativt kan du dokumentere realkompetencer på kandidatniveau via længerevarende uddannelse, viden, færdigheder, kompetencer og erhvervserfaring inden for stillingens faglige felt.



Derudover forventer vi, at du:

• har en designfaglig baggrund og har en solid erhvervserfaring fra designpraksis

• har undervisningserfaring inden for emnefelterne; designstrategi, forretningsmodeller og designmetoder herunder metoder til at arbejde med design som en social proces

• kan formidle fagets faglige brede og perspektivere det i forhold til et udvidede og fagligt specialiseret designbegreb

• har gode kommunikative evner



Der vil desuden blive lagt vægt på at du har solid undervisningserfaring og erfaring med akademisk analytisk/ udviklingsarbejde, erfaring med at arbejde tæt sammen med virksomheder i undervisnings- og udviklingsrelaterede sammenhæng gerne med et bæredygtigt perspektiv.



Vi tilbyder

Vi tilbyder et kreativt, engageret, udviklende og visionært uddannelses- og forskningsmiljø. Vi lægger vægt på et godt kollegialt samarbejde med rum til gensidig inspiration og sparring.



Løn og ansættelsesforhold

Ansættelse og aflønning sker i henhold til Finansministeriets cirkulære af 17. januar 2001 om timelønnet undervisning.



Ansættelsen sker desuden i henhold til gældende stillingstruktur for kunstnerisk og videnskabeligt personale ved Det Kongelige Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering, Arkitektskolen Aarhus samt Designskolen Kolding – BEK nr. 92 af 24/08/2015.



Stillingen er en deltidsstilling, hvor du som minimum er garanteret 100 timer pr. studieår. Timetallet vil udgøre 300 timer i studieåret 2019/2020. Timetallet for studieårene 2020/2021 og 2021/2022 kendes endnu ikke, men kan maksimalt udgøre 780 timer årligt og aftales inden studieårenes opstart. Studieåret løber fra den 1. september til den 30. juni i det efterfølgende år.



Stillingen er tidsbegrænset og udløber uden yderligere varsel efter tre år.



Ansøgningen

Du bedes fremsende motiveret ansøgning, opdateret CV, uddannelsesdiplomer og dokumentation for opfyldelse af de kvalifikationskrav som er listet ovenfor.



Ansøgning med tilhørende bilag skal sendes elektronisk via knappen ”Søg stillingen” nedenfor, så den er KADK i hænde senest onsdag den 31. juli 2019 kl. 12.00.



Ansøgninger og ansøgningsmateriale modtaget efter ansøgningsfristens udløb medtages ikke i bedømmelsen.



Vi gør opmærksom på, at stillingen opslås og besættes i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets ”Bekendtgørelse af 12. april 2019 om ansættelse af kunstnerisk og videnskabeligt personale ved de videregående kunstneriske uddannelsesinstitutioner på Uddannelses- og Forskningsministeriets område”.



Ansættelse som undervisningsassistent vil derfor ske efter konkret bedømmelse i et sagkyndigt bedømmelsesudvalg. Bedømmelsesudvalget vil foretage deres bedømmelse på baggrund af de i stillingsopslaget listede kvalifikationskrav og det samlede ansøgningsmateriale. Du bedes derfor i ansøgning inkl. bilag dokumentere, at du opfylder de i stillingsopslaget beskrevne kvalifikationskrav.



Bedømmelsesudvalget består af:

Sissel Olander, lektor.



Såfremt du søger stillingen på baggrund af samlede realkompetencer, gør vi opmærksom på, at det vil være det sagkyndige bedømmelsesudvalg, som afgør, hvorvidt dine realkompetencer rækker til kandidatniveau efter gældende retningslinjer på KADK.



Yderligere oplysninger

Oplysninger om kvalifikationskrav, ansøgningsprocessen og e-rekrutteringssystemet kan fås ved henvendelse til HR-partner Lykke Cooper på e-mail lcoo@kadk.dk eller telefon +45 4170 1695.

Oplysninger om stillingens faglige indhold kan fås ved henvendelse til fagleder Mathilde Aggebo, magg@kadk.dk, tlf. 4170 1588

Generelle oplysninger om KADK og Institut for Visuelt Design kan findes på www.kadk.dk



Alle interesserede opfordres til at søge uanset alder, køn, nationalitet, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.



Om KADK

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) er et internationalt anerkendt kunstakademi, der uddanner professionelt kreative kandidater til højeste niveau og udvikler ny viden, der skaber værdi for samfundet og arbejdsmarkedet. KADK er en statsinstitution under Uddannelses- og Forskningsministeriet og har ca.1.700 studerende og 350 medarbejderårsværk. Læs mere om KADK på vores hjemmeside www.kadk.dk





Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330048593Phoenix-2c4742c312019-06-24T00:00:00Undervisningsassistent til Designskolens Tværgående Undervisning / Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde Undervisningsassistent til Designskolens Tværgående Undervisning / Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde



Ved Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) opslås en 3-årig deltidsstilling som undervisningsassistent til Den Tværgående Undervisning.



Den ledige stilling skal primært understøtte modulet ”Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde” og bliver tilknyttet Institut for Visuelt Design. Stillingen ønskes besat pr. 1. september 2019 eller snarest muligt herefter.



Institut for Visuelt Design

Institut for Visuel Design (IVD) uddanner fremtidens designere og bedriver forskning på højeste niveau inden for visuelle medier, typografi, grafisk design og - identitet, game- og interaktions design. Vi udvikler nye designmetoder, som ruster studerende med dybe innovative og strategiske kompetencer. Vi bygger bro imellem en stærk dansk designtradition og vores teknologiske og digital tidsalder. Gennem en æstetisk og formgivende praksis og de nyeste teknologiske muligheder, inddrager vi omverdenen i arbejdet med at udvikle designforslag og at udbrede designløsninger der fremmer det gode liv og en bæredygtig fremtid.



Du kan læse mere om Institut for Visuelt Design her: https://kadk.dk/institut/visuelt-design



Designskolens Tværgående Undervisning

Designskolens Tværgående Undervisning (KDTU) er designuddannelsens fælles faglige fundament, der samler de studerende på tværs af programmer og faglig specialisering. KDTU består af en række tematiserede moduler og har til formål at opøve almen designfaglig viden, færdigheder og kompetencer hos de studerende.



Om stillingen

Stillingen som undervisningsassistent vil bestå af undervisning, forelæsninger samt projektvejledning inden for strategisk design og virksomhedssamarbejde.



Du vil desuden få til opgave at:

• Deltage i tilrettelæggelsen af undervisningen

• Undervise i designfagets grunddiscipliner

• Deltage i gennemgange, kritikker og bedømmelser af studerende



Varetagelse af andre opgaver kan forekomme i begrænset omfang herunder evaluering og særlige udviklingsopgaver ligesom der efter nærmere aftale kan blive tale om deltagelse i lærermøder, evaluering af undervisningen, studierejser og bedømmelser af studerende.



Kvalifikationskrav

Du har en relevant uddannelse på minimum kandidatniveau. Alternativt kan du dokumentere realkompetencer på kandidatniveau via længerevarende uddannelse, viden, færdigheder, kompetencer og erhvervserfaring inden for stillingens faglige felt.



Derudover forventer vi, at du:

• har en designfaglig baggrund og har en solid erhvervserfaring fra designpraksis

• har undervisningserfaring inden for emnefelterne; designstrategi, forretningsmodeller og designmetoder herunder metoder til at arbejde med design som en social proces

• kan formidle fagets faglige brede og perspektivere det i forhold til et udvidede og fagligt specialiseret designbegreb

• har gode kommunikative evner



Der vil desuden blive lagt vægt på at du har solid undervisningserfaring og erfaring med akademisk analytisk/ udviklingsarbejde, erfaring med at arbejde tæt sammen med virksomheder i undervisnings- og udviklingsrelaterede sammenhæng gerne med et bæredygtigt perspektiv.



Vi tilbyder

Vi tilbyder et kreativt, engageret, udviklende og visionært uddannelses- og forskningsmiljø. Vi lægger vægt på et godt kollegialt samarbejde med rum til gensidig inspiration og sparring.



Løn og ansættelsesforhold

Ansættelse og aflønning sker i henhold til Finansministeriets cirkulære af 17. januar 2001 om timelønnet undervisning.



Ansættelsen sker desuden i henhold til gældende stillingstruktur for kunstnerisk og videnskabeligt personale ved Det Kongelige Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering, Arkitektskolen Aarhus samt Designskolen Kolding – BEK nr. 92 af 24/08/2015.



Stillingen er en deltidsstilling, hvor du som minimum er garanteret 100 timer pr. studieår. Timetallet vil udgøre 300 timer i studieåret 2019/2020. Timetallet for studieårene 2020/2021 og 2021/2022 kendes endnu ikke, men kan maksimalt udgøre 780 timer årligt og aftales inden studieårenes opstart. Studieåret løber fra den 1. september til den 30. juni i det efterfølgende år.



Stillingen er tidsbegrænset og udløber uden yderligere varsel efter tre år.



Ansøgningen

Du bedes fremsende motiveret ansøgning, opdateret CV, uddannelsesdiplomer og dokumentation for opfyldelse af de kvalifikationskrav som er listet ovenfor.



Ansøgning med tilhørende bilag skal sendes elektronisk via knappen ”Søg stillingen” nedenfor, så den er KADK i hænde senest onsdag den 31. juli 2019 kl. 12.00.



Ansøgninger og ansøgningsmateriale modtaget efter ansøgningsfristens udløb medtages ikke i bedømmelsen.



Vi gør opmærksom på, at stillingen opslås og besættes i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets ”Bekendtgørelse af 12. april 2019 om ansættelse af kunstnerisk og videnskabeligt personale ved de videregående kunstneriske uddannelsesinstitutioner på Uddannelses- og Forskningsministeriets område”.



Ansættelse som undervisningsassistent vil derfor ske efter konkret bedømmelse i et sagkyndigt bedømmelsesudvalg. Bedømmelsesudvalget vil foretage deres bedømmelse på baggrund af de i stillingsopslaget listede kvalifikationskrav og det samlede ansøgningsmateriale. Du bedes derfor i ansøgning inkl. bilag dokumentere, at du opfylder de i stillingsopslaget beskrevne kvalifikationskrav.



Bedømmelsesudvalget består af:

Sissel Olander, lektor.



Såfremt du søger stillingen på baggrund af samlede realkompetencer, gør vi opmærksom på, at det vil være det sagkyndige bedømmelsesudvalg, som afgør, hvorvidt dine realkompetencer rækker til kandidatniveau efter gældende retningslinjer på KADK.



Yderligere oplysninger

Oplysninger om kvalifikationskrav, ansøgningsprocessen og e-rekrutteringssystemet kan fås ved henvendelse til HR-partner Lykke Cooper på e-mail lcoo@kadk.dk eller telefon +45 4170 1695.

Oplysninger om stillingens faglige indhold kan fås ved henvendelse til fagleder Mathilde Aggebo, magg@kadk.dk, tlf. 4170 1588

Generelle oplysninger om KADK og Institut for Visuelt Design kan findes på www.kadk.dk



Alle interesserede opfordres til at søge uanset alder, køn, nationalitet, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.



Om KADK

Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) er et internationalt anerkendt kunstakademi, der uddanner professionelt kreative kandidater til højeste niveau og udvikler ny viden, der skaber værdi for samfundet og arbejdsmarkedet. KADK er en statsinstitution under Uddannelses- og Forskningsministeriet og har ca.1.700 studerende og 350 medarbejderårsværk. Læs mere om KADK på vores hjemmeside www.kadk.dk




2019-08-01T00:52:16.433 Undervisningsassistent til Designskolens Tværgående Undervisning Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde Ved Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) opslås en 3-årig deltidsstilling som undervisningsassistent til Den Tværgående Undervisning. Den ledige stilling skal primært understøtte modulet Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde og bliver tilknyttet Institut for Visuelt Design. Stillingen ønskes besat pr. 1. september 2019 eller snarest muligt herefter. Institut for Visuelt Design Institut for Visuel Design (IVD) uddanner fremtidens designere og bedriver forskning på højeste niveau inden for visuelle medier, typografi, grafisk design og - identitet, game- og interaktions design. Vi udvikler nye designmetoder, som ruster studerende med dybe innovative og strategiske kompetencer. Vi bygger bro imellem en stærk dansk designtradition og vores teknologiske og digital tidsalder. Gennem en æstetisk og formgivende praksis og de nyeste teknologiske muligheder, inddrager vi omverdenen i arbejdet med at udvikle designforslag og at udbrede designløsninger der fremmer det gode liv og en bæredygtig fremtid. Du kan læse mere om Institut for Visuelt Design her: https: kadk.dk institut visuelt-design Designskolens Tværgående Undervisning Designskolens Tværgående Undervisning (KDTU) er designuddannelsens fælles faglige fundament, der samler de studerende på tværs af programmer og faglig specialisering. KDTU består af en række tematiserede moduler og har til formål at opøve almen designfaglig viden, færdigheder og kompetencer hos de studerende. Om stillingen Stillingen som undervisningsassistent vil bestå af undervisning, forelæsninger samt projektvejledning inden for strategisk design og virksomhedssamarbejde. Du vil desuden få til opgave at: • Deltage i tilrettelæggelsen af undervisningen • Undervise i designfagets grunddiscipliner • Deltage i gennemgange, kritikker og bedømmelser af studerende Varetagelse af andre opgaver kan forekomme i begrænset omfang herunder evaluering og særlige udviklingsopgaver ligesom der efter nærmere aftale kan blive tale om deltagelse i lærermøder, evaluering af undervisningen, studierejser og bedømmelser af studerende. Kvalifikationskrav Du har en relevant uddannelse på minimum kandidatniveau. Alternativt kan du dokumentere realkompetencer på kandidatniveau via længerevarende uddannelse, viden, færdigheder, kompetencer og erhvervserfaring inden for stillingens faglige felt. Derudover forventer vi, at du: • har en designfaglig baggrund og har en solid erhvervserfaring fra designpraksis • har undervisningserfaring inden for emnefelterne designstrategi, forretningsmodeller og designmetoder herunder metoder til at arbejde med design som en social proces • kan formidle fagets faglige brede og perspektivere det i forhold til et udvidede og fagligt specialiseret designbegreb • har gode kommunikative evner Der vil desuden blive lagt vægt på at du har solid undervisningserfaring og erfaring med akademisk analytisk udviklingsarbejde, erfaring med at arbejde tæt sammen med virksomheder i undervisnings- og udviklingsrelaterede sammenhæng gerne med et bæredygtigt perspektiv. Vi tilbyder Vi tilbyder et kreativt, engageret, udviklende og visionært uddannelses- og forskningsmiljø. Vi lægger vægt på et godt kollegialt samarbejde med rum til gensidig inspiration og sparring. Løn og ansættelsesforhold Ansættelse og aflønning sker i henhold til Finansministeriets cirkulære af 17. januar 2001 om timelønnet undervisning. Ansættelsen sker desuden i henhold til gældende stillingstruktur for kunstnerisk og videnskabeligt personale ved Det Kongelige Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering, Arkitektskolen Aarhus samt Designskolen Kolding BEK nr. 92 af 24 08 2015. Stillingen er en deltidsstilling, hvor du som minimum er garanteret 100 timer pr. studieår. Timetallet vil udgøre 300 timer i studieåret 2019 2020. Timetallet for studieårene 2020 2021 og 2021 2022 kendes endnu ikke, men kan maksimalt udgøre 780 timer årligt og aftales inden studieårenes opstart. Studieåret løber fra den 1. september til den 30. juni i det efterfølgende år. Stillingen er tidsbegrænset og udløber uden yderligere varsel efter tre år. Ansøgningen Du bedes fremsende motiveret ansøgning, opdateret CV, uddannelsesdiplomer og dokumentation for opfyldelse af de kvalifikationskrav som er listet ovenfor. Ansøgning med tilhørende bilag skal sendes elektronisk via knappen Søg stillingen nedenfor, så den er KADK i hænde senest onsdag den 31. juli 2019 kl. 12.00. Ansøgninger og ansøgningsmateriale modtaget efter ansøgningsfristens udløb medtages ikke i bedømmelsen. Vi gør opmærksom på, at stillingen opslås og besættes i henhold til Uddannelses- og Forskningsministeriets Bekendtgørelse af 12. april 2019 om ansættelse af kunstnerisk og videnskabeligt personale ved de videregående kunstneriske uddannelsesinstitutioner på Uddannelses- og Forskningsministeriets område . Ansættelse som undervisningsassistent vil derfor ske efter konkret bedømmelse i et sagkyndigt bedømmelsesudvalg. Bedømmelsesudvalget vil foretage deres bedømmelse på baggrund af de i stillingsopslaget listede kvalifikationskrav og det samlede ansøgningsmateriale. Du bedes derfor i ansøgning inkl. bilag dokumentere, at du opfylder de i stillingsopslaget beskrevne kvalifikationskrav. Bedømmelsesudvalget består af: Sissel Olander, lektor. Såfremt du søger stillingen på baggrund af samlede realkompetencer, gør vi opmærksom på, at det vil være det sagkyndige bedømmelsesudvalg, som afgør, hvorvidt dine realkompetencer rækker til kandidatniveau efter gældende retningslinjer på KADK. Yderligere oplysninger Oplysninger om kvalifikationskrav, ansøgningsprocessen og e-rekrutteringssystemet kan fås ved henvendelse til HR-partner Lykke Cooper på e-mail lcoo@kadk.dk eller telefon 45 4170 1695. Oplysninger om stillingens faglige indhold kan fås ved henvendelse til fagleder Mathilde Aggebo, magg@kadk.dk, tlf. 4170 1588 Generelle oplysninger om KADK og Institut for Visuelt Design kan findes på www.kadk.dk Alle interesserede opfordres til at søge uanset alder, køn, nationalitet, race, religion eller etnisk tilhørsforhold. Om KADK Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering (KADK) er et internationalt anerkendt kunstakademi, der uddanner professionelt kreative kandidater til højeste niveau og udvikler ny viden, der skaber værdi for samfundet og arbejdsmarkedet. KADK er en statsinstitution under Uddannelses- og Forskningsministeriet og har ca.1.700 studerende og 350 medarbejderårsværk. Læs mere om KADK på vores hjemmeside www.kadk.dk11jobnet2c4742c3100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-31T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123745&DepartmentId=7810&MediaId=338&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3551941Det Kongelige Danske Kunstakademis Skoler for Arkitektur, Design og Konservering11Philip De Langes Allé 101435København KDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark7Deltid47Tidsbegrænset782926JobNet5009221500922110024-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2c4742c3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=2c4742c3https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2c4742c3&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=2c4742c3&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonUndervisningsassistent til Designskolens Tværgående Undervisning / Strategisk Design og Virksomhedssamarbejde1Dansk3Læse/ tale231007Undervisningsassistent9Undervisning og pædagogik362122688noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330112662Undervisningsassistenter søges til Datalogisk Institut, blok 3 & 4 i 2019/20Robot Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU), søger undervisningsassistenter på kurser, som udbydes på bacheloruddannelser og på kandidatuddannelser på DIKU i perioden 3. februar 2020 28. juni 2020, blok 3 og 4. Ansættelsen er tidsbegrænset for en periode på 3 år. De ledige stillinger er på følgende kurser: Datalogi (BSc MSc), Datalogi-økonomi (BSc) Machine learning og datavidenskab (BSc): Algoritmer og Datastrukturer (AD) (BSc) Applied programming (APP) (MSc) Computability and Complexity (CoCo) (MSc) Computational Methods in Simulation (CMIS) (MSc) Datalogiens videnskabsteori (VtDat) (BSc) Data Science (DS)(BSc) Implementering af programmeringssprog (IPS) (BSc) Information Retrieval (IR)(MSc) Interaktionsdesign (Inter) (BSc) Introduction to Data Science (IDS)(MSc) Large-Scale Data Analysis (LSDA) Proactive Computer Security (PCS) (MSc) Programming Language Design (PLD) (BSc) Randomized Algorithms (RA) (MSc) Randomiserede algoritmer til dataanalyse (RAD)(BSc) Signal and image processing (SIP) (MSc) Software Engineering (SE) (MSc) Softwareudvikling (SU)(BSc) Sundheds-it infrastruktur (MSc) Udvikling af informationssystemer (UIS) (BSc) Web Science (WS)(MSc) Diskret Matematik og Formelle Sprog (DMFS) Kommunikation og it: Data mining og visualisering af netværksbaseret kommunikation Kom It (MSc) Design project Kom It (BSc) Interaktionsdesign kom it (BSc) Projektstyring og kravspecificering Kom it (BSc) Læs mere om arbejdsopgaverne på de enkelte kurser her. Kursusbeskrivelser for de enkelte kurser er også offentliggjort på www.kurser.ku.dk Arbejdsopgaver Stillingen som undervisningsassistent er en deltidsstilling med henblik på selvstændig varetagelse af undervisningsopgaver normalt af elementær karakter eller undervisning, der supplerer undervisning varetaget på adjunkt,- lektor,- eller professorniveau. Arbejdsopgaverne varierer fra kursus til kursus, men omfatter normalt: I forbindelse med kurset: a) Selvstændig tilrettelæggelse af undervisningen. b) Forberedelse og afholdelse af ugentlige øvelser. c) Forberedelse af kurset før kursusstart og evt. assistance under eksamen reeksamen. d) Ugentlige instruktormøder, herunder løbende kommunikation med kursusansvarlig og andre instruktorer undervisningsassistenter om arbejdsopgaver. e) Prøveregning og udarbejdelse af opgaver. f) Rettelse og godkendelse af opgaver. g) Vejledning og besvarelse af spørgsmål fra studerende udenfor øvelsestimerne, fx på Absalon. Arbejdsopgaver udenfor kursusregi: a) Deltagelse i instruktorworkshop på IND, hvis man ikke har deltaget tidligere. På uddannelsen lærer du didaktiske værktøjer, som du kan bruge i din rolle som instruktor. Vedlæg venligst diplom fra workshoppen, hvis du tidligere har deltaget. c) Besvarelse af mails etc. fra instituttet vedr. ovenstående arbejdsopgaver, samt overholdelse af deadlines og aftaler. Kvalifikationer Kvalifikationskravet er kandidatniveau i Datalogi. Ansøgere med en kandidatgrad i Matematik, Cognition It, Kommunikation IT eller IT og Sundhed kan også komme i betragtning, såfremt de opnåede kompetencer er relevante for kurset. Derudover er det vigtigt, at du taler dansk på modersmålsniveau for at være undervisningsassistent på et BSc-kursus, og taler godt engelsk som undervisningsassistent på MSc-kurserne. Løn og ansættelsesforhold Ansættelsen sker i henhold til reglerne i Cirkulærer om timelønnet undervisning samt cirkulærer om censor vederlag samt bestemmelserne for undervisningsassistent-stillingen som den er beskrevet i Cirkulære om Stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteter . Det konkrete timetal fastsættes pr kursus forud for hvert semester. Lønnen udgør 248,28 kr. pr. timer. Ansøgning Send din motiverede ansøgning vedlagt karakterudskrift kandidatbevis og CV elektronisk ved at klikke på Søg stillingen nedenfor, så den er universitetet i hænde senest den 20. november 2019. Hvis du søger en stilling på mere end ét kursus, venligst prioriter kurserne i ansøgningen. Hvis du i forvejen er ansat som undervisningsassistent på DIKU, så angiv venligst dette øverst i din ansøgning! Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Ansættelsessamtaler Du vil i nogle tilfælde blive inviteret til en ansættelsessamtale med den kursusansvarlige underviser. E-mailadresse og telefonnummer skal oplyses på ansøgningen. Yderligere oplysninger om stillingerne Yderligere oplysninger om kurserne kan fås ved henvendelse til den kursusansvarlige. Det fremgår af kursusbeskrivelsen på kurser.ku.dk hvem der er kursusansvarlig.Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU), søger undervisningsassistenter på kurser, som udbydes på bacheloruddannelser og på kandidatuddannelser på DIKU i perioden 3. februar 2020 – 28. juni 2020, blok 3 og 4.

Ansættelsen er tidsbegrænset for en periode på 3 år.

De ledige stillinger er på følgende kurser:

Datalogi (BSc & MSc), Datalogi-økonomi (BSc) & Machine learning og datavidenskab (BSc):

  • Algoritmer og Datastrukturer (AD) (BSc)
  • Applied programming (APP) (MSc)
  • Computability and Complexity (CoCo) (MSc)
  • Computational Methods in Simulation (CMIS) (MSc)
  • Datalogiens videnskabsteori (VtDat) (BSc)
  • Data Science (DS)(BSc)
  • Implementering af programmeringssprog (IPS) (BSc)
  • Information Retrieval (IR)(MSc)
  • Interaktionsdesign (Inter) (BSc)
  • Introduction to Data Science (IDS)(MSc)
  • Large-Scale Data Analysis (LSDA)
  • Proactive Computer Security (PCS) (MSc)
  • Programming Language Design (PLD) (BSc)
  • Randomized Algorithms (RA) (MSc)
  • Randomiserede algoritmer til dataanalyse (RAD)(BSc)
  • Signal and image processing (SIP) (MSc)
  • Software Engineering (SE) (MSc)
  • Softwareudvikling (SU)(BSc)
  • Sundheds-it infrastruktur (MSc)
  • Udvikling af informationssystemer (UIS) (BSc)
  • Web Science (WS)(MSc)
  • Diskret Matematik og Formelle Sprog (DMFS)
Kommunikation og it:

  • Data mining og visualisering af netværksbaseret kommunikation Kom & It (MSc)
  • Design project Kom & It (BSc)
  • Interaktionsdesign kom & it (BSc)
  • Projektstyring og kravspecificering Kom & it (BSc)

Læs mere om arbejdsopgaverne på de enkelte kurser her. Kursusbeskrivelser for de enkelte kurser er også offentliggjort på www.kurser.ku.dk

Arbejdsopgaver
Stillingen som undervisningsassistent er en deltidsstilling med henblik på selvstændig varetagelse af undervisningsopgaver normalt af elementær karakter eller undervisning, der supplerer undervisning varetaget på adjunkt,- lektor,- eller professorniveau. Arbejdsopgaverne varierer fra kursus til kursus, men omfatter normalt:

I forbindelse med kurset:
a) Selvstændig tilrettelæggelse af undervisningen.
b) Forberedelse og afholdelse af ugentlige øvelser.
c) Forberedelse af kurset før kursusstart og evt. assistance under eksamen/reeksamen.
d) Ugentlige instruktormøder, herunder løbende kommunikation med kursusansvarlig og andre instruktorer/undervisningsassistenter om arbejdsopgaver.
e) Prøveregning og udarbejdelse af opgaver.
f) Rettelse og godkendelse af opgaver.
g) Vejledning og besvarelse af spørgsmål fra studerende udenfor øvelsestimerne, fx på Absalon.

Arbejdsopgaver udenfor kursusregi:
a) Deltagelse i instruktorworkshop på IND, hvis man ikke har deltaget tidligere.
På uddannelsen lærer du didaktiske værktøjer, som du kan bruge i din rolle som instruktor. Vedlæg venligst diplom fra workshoppen, hvis du tidligere har deltaget.
c) Besvarelse af mails etc. fra instituttet vedr. ovenstående arbejdsopgaver, samt overholdelse af deadlines og aftaler.

Kvalifikationer
Kvalifikationskravet er kandidatniveau i Datalogi. Ansøgere med en kandidatgrad i Matematik, Cognition & It, Kommunikation & IT eller IT og Sundhed kan også komme i betragtning, såfremt de opnåede kompetencer er relevante for kurset. Derudover er det vigtigt, at du taler dansk på modersmålsniveau for at være undervisningsassistent på et BSc-kursus, og taler godt engelsk som undervisningsassistent på MSc-kurserne.

Løn og ansættelsesforhold
Ansættelsen sker i henhold til reglerne i 'Cirkulærer om timelønnet undervisning samt cirkulærer om censor vederlag' samt bestemmelserne for undervisningsassistent-stillingen som den er beskrevet i 'Cirkulære om Stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteter'.

Det konkrete timetal fastsættes pr kursus forud for hvert semester. Lønnen udgør 248,28 kr. pr. timer.

Ansøgning
Send din motiverede ansøgning vedlagt karakterudskrift/kandidatbevis og CV elektronisk ved at klikke på ’Søg stillingen’ nedenfor, så den er universitetet i hænde senest den 20. november 2019. Hvis du søger en stilling på mere end ét kursus, venligst prioriter kurserne i ansøgningen.

Hvis du i forvejen er ansat som undervisningsassistent på DIKU, så angiv venligst dette øverst i din ansøgning!

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansættelsessamtaler
Du vil i nogle tilfælde blive inviteret til en ansættelsessamtale med den kursusansvarlige underviser. E-mailadresse og telefonnummer skal oplyses på ansøgningen.

Yderligere oplysninger om stillingerne
Yderligere oplysninger om kurserne kan fås ved henvendelse til den kursusansvarlige. Det fremgår af kursusbeskrivelsen på kurser.ku.dk hvem der er kursusansvarlig.

KU - SCIENCE - DATALOGISK INSTITUT - UP1København Ø2019-10-25T00:00:002019-11-20T00:00:00
330124169Undervisningsassistenter/studenterundervisere til undervisning i Medicinsk Celle- og vævsbiologiRobot Institut for Cellulær og Molekylær Medicin på Københavns Universitet søger et mindre antal undervisningsassistenter studenterundervisere til ansættelse pr. 15. januar 2020 med undervisning inden for Medicinsk Celle- og Vævsbiologi. Arbejdsopgaver Stillingen som undervisningsassistent studenterunderviser er en deltidsstilling med henblik på selvstændig varetagelse af undervisningsopgaver eller undervisning, der supplerer undervisning varetaget på adjunkt-, lektor- eller professorniveau. Du skal varetage holdundervisning af studerende inden for Medicinsk Celle- og vævsbiologi, herunder histologi. Kvalifikationskrav Hvis du er studerende skal du have bestået 5. semester af bachelordelen. Hvis du ikke er studerende skal du have en kandidat i en relevant uddannelse. Dine kompetencer Gode formidlingsmæssige pædagogiske kompetencer vil derudover blive vægtet. Undervisningserfaring i cellebiologi vil vægtes særdeles højt. Ansættelse som undervisningsassistent kræver relevant kandidatniveau (niveau på fagområdet svarende til niveau som færdig kandidat), samt at du har praktisk erfaring inden for det faglige område, som du ansættes i. Det er en fordel, hvis du har anden undervisningserfaring, og at du er indstillet på at fungere mindst 3 år som undervisningsassistent. Ansættelsesforhold Ansættelse sker som undervisningsassistent studenterunderviser efter Cirkulære om stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteterne samt Cirkulære om timeløn eller Overenskomst for studenterundervisere ved universiteter mv. Det konkrete timetal fastsættes forud for hvert semester og aflønnes med en timeløn på kr. 248,28 kr. (1. oktober 2019 niveau). Forberedelse af undervisning aflønnes med 1½ time pr. konfrontationstime, dvs. en samlet timeløn inkl. forberedelse på 620,72 kr. (1. oktober 2019 niveau). Det gælder for studerende at gentages undervisningssessioner inden for to uger, tildeles der fuld forberedelse til den første undervisningssession og halv forberedelse til de efterfølgende. Ansættelsernes varighed er op til tre år. Yderligere oplysninger Spørgsmål til stillingen kan rettes til René Villadsen, mail: r.villadsen@sund.ku.dk Ansøgning mv. Din ansøgnings SKAL indeholde: en motiveret ansøgning et CV som ud over andre kvalifikationer også beskriver dine undervisningserfaringer et kandidatbevis eller en udskrift af dine karakterer fra studiet som du kan hente på KUnet i selvbetjeningen. Upload pdfen under eksamensbevis . Ansøgning skal sendes via hjemmesiden http: jobportal.ku.dk (tryk på linket SØG STILLINGEN nederst i opslaget), så den er universitetet i hænde senest den 1. december 2019. Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Institut for Cellulær og Molekylær Medicin på Københavns Universitet søger et mindre antal undervisningsassistenter/studenterundervisere til ansættelse pr. 15. januar 2020 med undervisning inden for Medicinsk Celle- og Vævsbiologi.

Arbejdsopgaver

Stillingen som undervisningsassistent/studenterunderviser er en deltidsstilling med henblik på selvstændig varetagelse af undervisningsopgaver eller undervisning, der supplerer undervisning varetaget på adjunkt-, lektor- eller professorniveau. Du skal varetage holdundervisning af studerende inden for Medicinsk Celle- og vævsbiologi, herunder histologi.

Kvalifikationskrav

Hvis du er studerende skal du have bestået 5. semester af bachelordelen.

Hvis du ikke er studerende skal du have en kandidat i en relevant uddannelse.

Dine kompetencer

Gode formidlingsmæssige/pædagogiske kompetencer vil derudover blive vægtet. Undervisningserfaring i cellebiologi vil vægtes særdeles højt.

Ansættelse som undervisningsassistent kræver relevant kandidatniveau (niveau på fagområdet svarende til niveau som færdig kandidat), samt at du har praktisk erfaring inden for det faglige område, som du ansættes i. Det er en fordel, hvis du har anden undervisningserfaring, og at du er indstillet på at fungere mindst 3 år som undervisningsassistent.

Ansættelsesforhold

Ansættelse sker som undervisningsassistent/studenterunderviser efter Cirkulære om stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteterne samt Cirkulære om timeløn eller Overenskomst for studenterundervisere ved universiteter mv.

Det konkrete timetal fastsættes forud for hvert semester og aflønnes med en timeløn på kr. 248,28 kr. (1. oktober 2019 niveau). Forberedelse af undervisning aflønnes med 1½ time pr. konfrontationstime, dvs. en samlet timeløn inkl. forberedelse på 620,72 kr. (1. oktober 2019 niveau).

Det gælder for studerende at gentages undervisningssessioner inden for to uger, tildeles der fuld forberedelse til den første undervisningssession og halv forberedelse til de efterfølgende.

Ansættelsernes varighed er op til tre år.

Yderligere oplysninger

Spørgsmål til stillingen kan rettes til René Villadsen, mail: r.villadsen@sund.ku.dk

Ansøgning mv.

Din ansøgnings SKAL indeholde:

  • en motiveret ansøgning
  • et CV som ud over andre kvalifikationer også beskriver dine undervisningserfaringer
  • et kandidatbevis eller en udskrift af dine karakterer fra studiet som du kan hente på KUnet i selvbetjeningen. Upload pdfen under "eksamensbevis".
Ansøgning skal sendes via hjemmesiden http://jobportal.ku.dk/ (tryk på linket "SØG STILLINGEN" nederst i opslaget), så den er universitetet i hænde senest den 1. december 2019.

Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.





KU - SUND - PANUM KBH NKøbenhavn N2019-11-13T00:00:002019-12-01T00:00:00
330117691Undervisningsassistenter til Makroøkonomi på Økonomisk Institut, CBSRobot Copenhagen Business School Økonomisk Institut søger Undervisningsassistenter til Makroøkonomi ved HA Almen studiet til besættelse den 1. januar 2020.Der er tale om midlertidige deltidsstillinger, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 forlængelser af tre års varighed.Undervisningen vil foregå på 1. år af HA almen studiet eller andre tilsvarende studier.Skemaet for foråret 2020 er allerede lagt og øvelsesundervisningen ligger tirsdag eftermiddag 4 lektioner i træk (eksempelvis 11.40-15.10 eller 13.30-17.00).Stillingerne omfatterUndervisning øvelserVejledning af studerendeRettelse af eksamensopgaver og evt. løbende hjemmeopgaverKvalifikationerKvalifikationskravet er relevant kandidateksamen. Undervisningsmæssige kvalifikationer vil indgå i bedømmelsesgrundlaget. Undervisning foregår på dansk.AnsættelsesforholdLøn og ansættelse sker i henhold til Finansministeriets cirkulære om timelønnet undervisning. Timetallet kan variere efter behov i de enkelte semestre og kan højst være 780 timer pr. studieår. I forbindelse med ansættelse som undervisningsassistent må den kommende medarbejder være villig til at gennemgå et pædagogisk instruktionskursus arrangeret af CBS (kun såfremt der ikke kan dokumenteres pædagogisk uddannelse eller erfaring i løbet af det første ansættelsesår) samt deltage i lærermøder.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Nanna Andersen, 38152414, na.tl@cbs.dk.AnsøgningsfristAnsøgningsfristen er 24.11.2019Din ansøgningDu søger stillingen online ved at åbne linket søg online , hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer, CV samt yderligere bilag.Oplysning om tidligere relevant undervisningsvirksomhed herunder varighed skal fremgå af ansøgningen. Dokumentation heraf samt dokumentation for undervisningsmæssige kvalifikationer og andre særlige kvalifikationer skal vedlægges ansøgningen.Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse af 31. august 2000, hvilket betyder, at de indkomne ansøgninger bedømmes af en sagkyndig person. Ansøgere bedes medsende en eventuel publikationsliste med en angivelse af, hvilke arbejder der ønskes bedømt.Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter (ansættelsesbekendtgørelsen).Du kan finde yderligere information om CBS og instituttet på www.cbs.dk.Copenhagen Business School Økonomisk Institut søger Undervisningsassistenter til Makroøkonomi ved HA Almen studiet til besættelse den 1. januar 2020.

Der er tale om midlertidige deltidsstillinger, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 forlængelser af tre års varighed.
Undervisningen vil foregå på 1. år af HA almen studiet eller andre tilsvarende studier.

Skemaet for foråret 2020 er allerede lagt og øvelsesundervisningen ligger tirsdag eftermiddag 4 lektioner i træk (eksempelvis 11.40-15.10 eller 13.30-17.00).

Stillingerne omfatter
  • Undervisning/øvelser
  • Vejledning af studerende
  • Rettelse af eksamensopgaver og evt. løbende hjemmeopgaver

Kvalifikationer
Kvalifikationskravet er relevant kandidateksamen. Undervisningsmæssige kvalifikationer vil indgå i bedømmelsesgrundlaget. Undervisning foregår på dansk.

Ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker i henhold til Finansministeriets cirkulære om timelønnet undervisning. Timetallet kan variere efter behov i de enkelte semestre og kan højst være 780 timer pr. studieår. I forbindelse med ansættelse som undervisningsassistent må den kommende medarbejder være villig til at gennemgå et pædagogisk instruktionskursus arrangeret af CBS (kun såfremt der ikke kan dokumenteres pædagogisk uddannelse eller erfaring i løbet af det første ansættelsesår) samt deltage i lærermøder.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Nanna Andersen, 38152414, na.tl@cbs.dk.

Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er 24.11.2019

Din ansøgning
Du søger stillingen online ved at åbne linket "søg online", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer, CV samt yderligere bilag.
Oplysning om tidligere relevant undervisningsvirksomhed – herunder varighed– skal fremgå af ansøgningen. Dokumentation heraf samt dokumentation for undervisningsmæssige kvalifikationer og andre særlige kvalifikationer skal vedlægges ansøgningen.
Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse af 31. august 2000, hvilket betyder, at de indkomne ansøgninger bedømmes af en sagkyndig person. Ansøgere bedes medsende en eventuel publikationsliste med en angivelse af, hvilke arbejder der ønskes bedømt.
Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter (ansættelsesbekendtgørelsen).

Du kan finde yderligere information om CBS og instituttet på www.cbs.dk.

 

Copenhagen Business SchoolFrederiksberg2019-11-04T00:00:002019-11-24T00:00:00
330115185Undervisningsassistenter i økonomistyring, ekstern regnskab og corporate governanceRobot Et antal stillinger som undervisningsassistent i økonomistyring, ekstern regnskab og corporate governance ved Institut for Regnskab er ledig til besættelse den 1. januar 2020. Der er tale om en midlertidig deltidsstilling, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 forlængelser af tre års varighed. Instituttet driver forskning og undervisning inden for fagområderne virksomhedens økonomistyring, ekstern regnskab, revision samt corporate governance. Instituttets forskning og undervisning i økonomistyring er koncentreret om måling og styring af virksomhedens værdiskabelse, omkostningskalkulation samt styring og måling af lønsomhed og forretningsområde, samt på segmentniveau.Instituttets forskning og undervisning i eksternt regnskab vedrører regnskabsteori. regnskabsanalyse og værdiansættelse, regnskabsregulering, empiriske studier af regnskabspraksis samt aktiemarkedsbaseret regnskabsforskning. Corporate governance vil sige selskabsstyring, dvs. først og fremmest den indflydelse aktionærer og bestyrelse udøver på virksomhedernes strategi, ledelse og økonomi.Stillingen omfatter (eksempler)UndervisningVejledning af de studerendeEksamenYderligereKvalifikationerKvalifikationskravet er normalt relevant kandidateksamen. Undervisningsmæssige kvalifikationer vil indgå i bedømmelsesgrundlaget. Ansøgeren skal desuden beherske engelsk i skrift og tale.AnsættelsesforholdLøn og ansættelse sker i henhold til Finansministeriets cirkulære om timelønnet undervisning. Timetallet kan variere efter behov i de enkelte semestre og kan højst være 780 timer pr. studieår. I forbindelse med ansættelse som undervisningsassistent må den kommende medarbejder være villig til at gennemgå et pædagogisk instruktionskursus arrangeret af CBS samt deltage i lærermøder.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere om stillings indhold er du velkommen til at kontakte:ØkonomistyringLektor, Michael Andersen, tlf.nr. 3815 2337 el. e-mail ma.acc@cbs.dkEkstern regnskabProfessor, Thomas Riise Johansen tlf.nr. 3815 2329 el. e-mail trj.acc@cbs.dkCorporate GovernanceProfessor, Steen Thomsen tlf.nr. 3815 2590 el. e-mail st.ccg@cbs.dkAnsøgningsfrist:Ansøgningsfristen er d. 15. november 2019. Samtaler efter aftale.Din ansøgningDu søger stillingen online ved at åbne linket søg online , hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer, CV samt yderligere bilag.Oplysning om tidligere relevant undervisningsvirksomhed herunder varighed skal fremgå af ansøgningen. Dokumentation heraf samt dokumentation for undervisningsmæssige kvalifikationer og andre særlige kvalifikationer skal vedlægges ansøgningen.Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse af 31. august 2000, hvilket betyder, at de indkomne ansøgninger bedømmes af en sagkyndig person. Ansøgere bedes medsende en eventuel publikationsliste med en angivelse af, hvilke arbejder der ønskes bedømt. Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter (ansættelsesbekendtgørelsen).Du kan finde yderligere information om CBS og instituttet på www.cbs.dk.Et antal stillinger som undervisningsassistent i økonomistyring, ekstern regnskab og corporate governance ved Institut for Regnskab er ledig til besættelse den 1. januar 2020.

Der er tale om en midlertidig deltidsstilling, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 forlængelser af tre års varighed. Instituttet driver forskning og undervisning inden for fagområderne virksomhedens økonomistyring, ekstern regnskab, revision samt corporate governance. Instituttets forskning og undervisning i økonomistyring er koncentreret om måling og styring af virksomhedens værdiskabelse, omkostningskalkulation samt styring og måling af lønsomhed og forretningsområde, samt på segmentniveau.

Instituttets forskning og undervisning i eksternt regnskab vedrører regnskabsteori. regnskabsanalyse og værdiansættelse, regnskabsregulering, empiriske studier af regnskabspraksis samt aktiemarkedsbaseret regnskabsforskning. Corporate governance vil sige selskabsstyring, dvs. først og fremmest den indflydelse aktionærer og bestyrelse udøver på virksomhedernes strategi, ledelse og økonomi.

Stillingen omfatter (eksempler)
  • Undervisning
  • Vejledning af de studerende
  • Eksamen
  • Yderligere

Kvalifikationer
Kvalifikationskravet er normalt relevant kandidateksamen. Undervisningsmæssige kvalifikationer vil indgå i bedømmelsesgrundlaget. Ansøgeren skal desuden beherske engelsk i skrift og tale.

Ansættelsesforhold
Løn og ansættelse sker i henhold til Finansministeriets cirkulære om timelønnet undervisning. Timetallet kan variere efter behov i de enkelte semestre og kan højst være 780 timer pr. studieår. I forbindelse med ansættelse som undervisningsassistent må den kommende medarbejder være villig til at gennemgå et pædagogisk instruktionskursus arrangeret af CBS samt deltage i lærermøder.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillings indhold er du velkommen til at kontakte:
  • Økonomistyring
    Lektor, Michael Andersen, tlf.nr. 3815 2337 el. e-mail ma.acc@cbs.dk
  • Ekstern regnskab
    Professor, Thomas Riise Johansen tlf.nr. 3815 2329 el. e-mail trj.acc@cbs.dk
  • Corporate Governance
    Professor, Steen Thomsen tlf.nr. 3815 2590 el. e-mail st.ccg@cbs.dk

Ansøgningsfrist:
Ansøgningsfristen er d. 15. november 2019. Samtaler efter aftale.

Din ansøgning
Du søger stillingen online ved at åbne linket "søg online", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter ansøgning med oplysninger om tidligere beskæftigelse, eksamenspapirer, CV samt yderligere bilag.
Oplysning om tidligere relevant undervisningsvirksomhed – herunder varighed– skal fremgå af ansøgningen. Dokumentation heraf samt dokumentation for undervisningsmæssige kvalifikationer og andre særlige kvalifikationer skal vedlægges ansøgningen.
Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse af 31. august 2000, hvilket betyder, at de indkomne ansøgninger bedømmes af en sagkyndig person. Ansøgere bedes medsende en eventuel publikationsliste med en angivelse af, hvilke arbejder der ønskes bedømt. Ansøgninger behandles i henhold til bekendtgørelse om ansættelse af videnskabeligt personale ved universiteter (ansættelsesbekendtgørelsen).

Du kan finde yderligere information om CBS og instituttet på www.cbs.dk.

 

Copenhagen Business SchoolFrederiksberg2019-10-30T00:00:002019-11-15T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Undervisningsassistenter søges til Datalogisk Institut, blok 3 & 4 i 2019/20

KU - SCIENCE - DATALOGISK INSTITUT - UP1

København Ø
Datalogisk Institut, Københavns Universitet (DIKU), søger undervisningsassistenter på kurser, som udbydes på bacheloruddannelser og på kandidatuddannelser på DIKU i perioden 3. februar 2020 28. juni 2020, blok 3 og 4. Ansættelsen er tidsbegrænset fo...
Indrykket:25. oktober 2019
Udløbsdato:20. november 2019

Undervisningsassistenter/studenterundervisere til undervisning i Medicinsk Celle- og vævsbiologi

KU - SUND - PANUM KBH N

København N
Institut for Cellulær og Molekylær Medicin på Københavns Universitet søger et mindre antal undervisningsassistenter studenterundervisere til ansættelse pr. 15. januar 2020 med undervisning inden for Medicinsk Celle- og Vævsbiologi. Arbejdsopgaver St...
Indrykket:13. november 2019
Udløbsdato:1. december 2019

Undervisningsassistenter til Makroøkonomi på Økonomisk Institut, CBS

Copenhagen Business School

Frederiksberg
Copenhagen Business School Økonomisk Institut søger Undervisningsassistenter til Makroøkonomi ved HA Almen studiet til besættelse den 1. januar 2020.Der er tale om midlertidige deltidsstillinger, som er tidsbegrænset for tre år, med mulighed for 2 f...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

Undervisningsassistenter i økonomistyring, ekstern regnskab og corporate governance

Copenhagen Business School

Frederiksberg
Et antal stillinger som undervisningsassistent i økonomistyring, ekstern regnskab og corporate governance ved Institut for Regnskab er ledig til besættelse den 1. januar 2020. Der er tale om en midlertidig deltidsstilling, som er tidsbegrænset for t...
Indrykket:30. oktober 2019
Udløbsdato:15. november 2019