Vi leder efter den udadvendte generalist, der driver processer med fokus på gode relationer og sikker fremdrift

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du interesseret i at drive processer, og har du øje for at skabe positive relationer? Er du hurtig til at tilegne dig ny viden? Arbejder du systematisk, og har du lyst til at koordinere og skabe fremdrift på en række vigtige områder i Skattestyrelsen? Så er det dig, vi leder efter.

Vil du bidrage til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor?
Hos os får du en unik mulighed for at få et bredt indblik i, hvordan arbejdet med at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor foregår, og du kommer med helt ind i maskinrummet i forvaltningen, når du skal grave dig ned i de kritiske sager. Du vil få en vigtig rolle i arbejdet med at bidrage til Skatteforvaltningens legitimitet, og du vil få mulighed for at bidrage til løsningen af en væsentlig samfundsopgave på et område, hvor der er et stort ledelsesmæssigt fokus.

I Skattestyrelsen og på tværs af Skatteforvaltningen arbejdes der målrettet på at sikre koordinering af og opfølgning på risici, der er identificeret af blandt andet Rigsrevisionen. Vi søger en generalist til vores kontor Revisionsopfølgning og Regnskab §9, der kan understøtte vores ledelse og fagområder ift. koordinering af revisioner og opfølgning på risici, herunder besvigelsesrisici, som er et området vi har stadig større fokus på.

Sæt dit præg på revisionsområdet i Skatteforvaltningen
Du bliver en del af et kontor med 13 medarbejdere – dig medregnet. Kontoret er opdelt i forskellige mindre teams, hvor du sammen med dine kollegaer vil være ansvarlig for at koordinere og følge op på tværs af de øvrige fagstyrelser og departementet. Selvstændig opgaveløsning, men med tæt sparring med dine kollega vil være i centrum for at nå dine mål

Din opgaveløsning vil ske i samarbejde med mange organisatoriske enheder og forskellige fagligheder, og du skal derfor kunne indgå i spændingsfeltet mellem fageksperter, revisionen og departementet. Det er en væsentlig del af opgaven at kunne oversætte og formidle komplekse problemstillinger til et let tilgængeligt sprog, og du vil sammen med dine kollegaer skulle drive processer både ifm. koordinering og opfølgning internt.

Dine opgaver vil bl.a. bestå i:

  • dialog med Rigsrevisionen, departementet og de øvrige fagområder for at sikre høj kvalitet i leverancer, men også den smidige proces
  • konsolidering, kvalitetssikring og sammenskrivning af høringssvar mv. i samarbejde med interne og eksterne interessenter
  • at bidrage til udarbejdelse af ledelsesinformation til direktionen
  • at bidrage til at sikre en kobling til Skattestyrelsens overordnede risikobillede.
Dette indebærer, at du skal understøtte vores fagområder, herunder sikre involvering af de rette interessenter, ledelsesforankring og leverancer i rette tid og kvalitet.

Vi leder efter dig, der har en god procesforståelse og gode samarbejdsevner
Du kan fx være cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.oecon. eller lignende. Du kan have erfaring med tværfaglige eller koordinerende opgaver, gerne fra en politisk styret organisation, eller du kan være nyuddannet med en god portion gå-på-mod og et ønske om at lære.

Uanset erfaring forventer vi, at du er positiv over for faglige udfordringer og ønsker at bidrage proaktivt til at finde løsninger, der virker. Du er højst sandsynligt udadvendt og dygtig til at skabe relationer, da du vil have kontaktflader rundt i hele organisationen fra drift til direktionen.

For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du trives med at operere i spændet mellem mange interessenter, kan levere effektiv processtyring og besidder en god portion politisk tæft. Det er vigtigt, at du har et stort personligt drive, og at du tager ansvar for, at dine opgaver kommer helt i mål.

Om kontoret
Du kan se frem til at blive en del af et kontor med meget dygtige og ambitiøse kollegaer. Du kan forvente en travl hverdag – til gengæld lover vi, at du får en stejl læringskurve med mange spændende udfordringer. Selvom vi har travlt, så hjælper vi hinanden og løfter i flok. Vi har en uformel omgangstone og gør en dyd ud af, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.

Eva Gotfredsen, som arbejder i kontoret siger:

”Som nyuddannet er jeg rigtig glad for, at jeg fik mit første "rigtige" job i ROR, hvor der er plads til at være nysgerrig og stille en masse spørgsmål. Jeg føler virkelig, at jeg er blevet taget godt imod, og at jeg på få måneder allerede har lært en masse. Samtidig sætter jeg pris på den store fleksibilitet ifm. tilrettelæggelse af min arbejdsdag, så arbejde og privatliv kan hænge sammen.”

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af bachelor- og kandidatbevis via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 7. august 2022. Samtaler afholdes løbende.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte fg. kontorchef Thomas Peter Wendel på telefon 72 37 09 24 eller mail: tpw@sktst.dk.

Der kan indgå logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet samt evt. case, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Vi leder efter den udadvendte generalist, der driver processer med fokus på gode relationer og sikker fremdrift

Er du interesseret i at drive processer, og har du øje for at skabe positive relationer? Er du hurtig til at tilegne dig ny viden? Arbejder du systematisk, og har du lyst til at koordinere og skabe fremdrift på en række vigtige områder i Skattestyrelsen? Så er det dig, vi leder efter.

Vil du bidrage til at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor?
Hos os får du en unik mulighed for at få et bredt indblik i, hvordan arbejdet med at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor foregår, og du kommer med helt ind i maskinrummet i forvaltningen, når du skal grave dig ned i de kritiske sager. Du vil få en vigtig rolle i arbejdet med at bidrage til Skatteforvaltningens legitimitet, og du vil få mulighed for at bidrage til løsningen af en væsentlig samfundsopgave på et område, hvor der er et stort ledelsesmæssigt fokus.

I Skattestyrelsen og på tværs af Skatteforvaltningen arbejdes der målrettet på at sikre koordinering af og opfølgning på risici, der er identificeret af blandt andet Rigsrevisionen. Vi søger en generalist til vores kontor Revisionsopfølgning og Regnskab §9, der kan understøtte vores ledelse og fagområder ift. koordinering af revisioner og opfølgning på risici, herunder besvigelsesrisici, som er et området vi har stadig større fokus på.

Sæt dit præg på revisionsområdet i Skatteforvaltningen
Du bliver en del af et kontor med 13 medarbejdere – dig medregnet. Kontoret er opdelt i forskellige mindre teams, hvor du sammen med dine kollegaer vil være ansvarlig for at koordinere og følge op på tværs af de øvrige fagstyrelser og departementet. Selvstændig opgaveløsning, men med tæt sparring med dine kollega vil være i centrum for at nå dine mål

Din opgaveløsning vil ske i samarbejde med mange organisatoriske enheder og forskellige fagligheder, og du skal derfor kunne indgå i spændingsfeltet mellem fageksperter, revisionen og departementet. Det er en væsentlig del af opgaven at kunne oversætte og formidle komplekse problemstillinger til et let tilgængeligt sprog, og du vil sammen med dine kollegaer skulle drive processer både ifm. koordinering og opfølgning internt.

Dine opgaver vil bl.a. bestå i:

  • dialog med Rigsrevisionen, departementet og de øvrige fagområder for at sikre høj kvalitet i leverancer, men også den smidige proces
  • konsolidering, kvalitetssikring og sammenskrivning af høringssvar mv. i samarbejde med interne og eksterne interessenter
  • at bidrage til udarbejdelse af ledelsesinformation til direktionen
  • at bidrage til at sikre en kobling til Skattestyrelsens overordnede risikobillede.
Dette indebærer, at du skal understøtte vores fagområder, herunder sikre involvering af de rette interessenter, ledelsesforankring og leverancer i rette tid og kvalitet.

Vi leder efter dig, der har en god procesforståelse og gode samarbejdsevner
Du kan fx være cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.oecon. eller lignende. Du kan have erfaring med tværfaglige eller koordinerende opgaver, gerne fra en politisk styret organisation, eller du kan være nyuddannet med en god portion gå-på-mod og et ønske om at lære.

Uanset erfaring forventer vi, at du er positiv over for faglige udfordringer og ønsker at bidrage proaktivt til at finde løsninger, der virker. Du er højst sandsynligt udadvendt og dygtig til at skabe relationer, da du vil have kontaktflader rundt i hele organisationen fra drift til direktionen.

For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du trives med at operere i spændet mellem mange interessenter, kan levere effektiv processtyring og besidder en god portion politisk tæft. Det er vigtigt, at du har et stort personligt drive, og at du tager ansvar for, at dine opgaver kommer helt i mål.

Om kontoret
Du kan se frem til at blive en del af et kontor med meget dygtige og ambitiøse kollegaer. Du kan forvente en travl hverdag – til gengæld lover vi, at du får en stejl læringskurve med mange spændende udfordringer. Selvom vi har travlt, så hjælper vi hinanden og løfter i flok. Vi har en uformel omgangstone og gør en dyd ud af, at det også skal være sjovt at gå på arbejde.

Eva Gotfredsen, som arbejder i kontoret siger:

”Som nyuddannet er jeg rigtig glad for, at jeg fik mit første "rigtige" job i ROR, hvor der er plads til at være nysgerrig og stille en masse spørgsmål. Jeg føler virkelig, at jeg er blevet taget godt imod, og at jeg på få måneder allerede har lært en masse. Samtidig sætter jeg pris på den store fleksibilitet ifm. tilrettelæggelse af min arbejdsdag, så arbejde og privatliv kan hænge sammen.”

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse i form af bachelor- og kandidatbevis via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 7. august 2022. Samtaler afholdes løbende.

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte fg. kontorchef Thomas Peter Wendel på telefon 72 37 09 24 eller mail: tpw@sktst.dk.

Der kan indgå logisk test og personanalyse i ansættelsesforløbet samt evt. case, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.