Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger 2 dygtige socialrådgivere/socialformidlere til Børne- og Familierådgivningen i Herlev

Herlev Kommune søger 2 dygtige og engagerede socialrådgivere/socialformidlere til myndighedsområdet for socialt udsatte børn (i alderen 0-14 år) og deres familier. Der er tale om 1 midlertidig stilling af 1 års varighed evt. med mulighed for forlængelse og 1 barselsvikariat.
 
Som rådgiver i Børne- og Familierådgivningen vil du blive en del af en afdeling, der har stort fokus på at inddrage familierne. Vi gør meget ud af at have en ordentlig og respektfuld dialog med familierne omkring deres livssituation. I det daglige vil du blive en del af Distriktsteamet, der udgør 6 medarbejdere, som udarbejder børnefaglige undersøgelser og handleplaner, iværksætter indsatser og følger op på indsatserne. Distriktsteamet arbejder tværfagligt omkring familien og inddrager skoler, institutioner, andre myndighedsfunktioner i kommunen, sundhedsvæsenet mv. og har et helhedsorienteret blik på familien. Teamet arbejder i makkerskaber, og du har derfor din makker til faglig sparring og støtte i dagligdagen. Derudover kan du også hente faglig sparring og opbakning fra afdelingens socialfaglige konsulent.
 
I den kommende tid vil der være fokus på udviklingen af arbejdet med de børnefaglige undersøgelser i Distriktsteamet. Vi har en ambition om at udarbejde børnefaglige undersøgelser, som opfylder lovgivningens krav og hvor de forhold, der er relevante omkring barnet og familien er afdækket, samtidig med at undersøgelsen ikke er mere omfattende end nødvendigt. Det kunne vi rigtig godt tænke os at finde nogle gode løsninger på i et samarbejde mellem rådgiverne i distriktsteamet, den socialfaglige konsulent og lederen af afdelingen.
 
Børne- og Familierådgivningen består af i alt 1 leder og 17 medarbejdere fordelt på 5 teams. Udover Distriktsteamet har afdelingen et team, der behandler underretninger samt visiterer og følger op på § 11-forløb, og et team, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år). Derudover har afdelingen 2 forebyggende rådgivere i skolerne og daginstitutionerne, 2 familieplejekonsulenter og en medarbejder, der bl.a. giver råd og vejledning til familier med børn med varigt nedsat funktionsevne. 
 
Afdelingen er en del af Center for Børn, Familie og Handicap, som udover Børne- og Familierådgivningen også består af PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), Sundhedsplejen, Tandplejen, familiehuset Kernen, døgninstitutionen Dildhaven og myndighedsfunktionen for Voksenhandicap.

Børne- og Familierådgivningen, Sundhedsplejen, PPR og Kernen står over for at skulle implementere to store udviklingstiltag - Åben Dialog (5-årigt projekt) og FIT (Feedback Informed Treatment). Både Åben Dialog og FIT er værktøjer, der på sigt vil være med til at højne kvaliteten af det gode socialfaglige arbejde med de udsatte familier samt give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien. Afdelingerne er netop gået i gang med et længerevarende uddannelsesforløb i Åben Dialog med henblik på at skabe mulighed for positive forandringer hos familien. Tankegangen bag Åben Dialog er, at forandringer opstår gennem dialog med netværket og ændrede måder at tale sammen på. Familien selv og familiens netværk ses som en ressource, der skal anvendes for at sikre en positiv udvikling i retning mod, at barnet får det bedre.

Vi ønsker os rådgivere som

   • gerne har erfaring med myndighedsarbejdet på børneområdet
   • er gode til at være i dialog med familierne om, hvad der fungerer, hvad der bekymrer, og hvilke mål vi kan være fælles om i forhold til barnets udvikling og trivsel
   • kan arbejde selvstændigt og samtidig ønsker at være en del af et team, hvor der tages fælles ansvar for arbejdsopgaverne.
   • arbejder struktureret og er gode til at planlægge deres arbejdsdag
   • kan trives med en travl og til tider uforudsigelig arbejdsdag

Vi kan tilbyde dig

   • et udfordrende og spændende arbejdsområde med indflydelse og ansvar
   • oplæring i tæt samarbejde med afdelingens socialfaglige konsulent
   • ledelsestilsyn og sagsgennemgang med afdelingens socialfaglige konsulent
   • en uformel og ordentlig omgangstone og et godt socialt miljø, hvor alle er rigtig gode til at hjælpe og støtte hinanden i hverdagen.
   • mulighed for personlig og faglig udvikling, herunder fast ekstern supervision
   • et tæt og engageret tværfagligt samarbejde
   • en god blanding af erfarne og relativt nyuddannede medarbejdere, som er dygtige og engagerede

Løn og ansættelsesvilkår
Der er som udgangspunkt tale om 37 timers stillinger med flekstid. Løn og ansættelse ifølge gældende overenskomst samt efter principperne om ny løn.
 
Ansøgning
Ansøgningsfristen er torsdag den 15. februar 2018. Når du søger stillingen, må du gerne vedlægge dit CV, eksamensbevis og andre relevante bilag sammen med din ansøgning.
 
Videre proces
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 20. februar. og 22. februar 2018. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse. Stillingerne er med tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. april 2018.

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte leder af Børne- og Familierådgivningen Majbritt Heegaard på telefon 24 20 53 73 eller socialfaglig konsulent Helle Stage på telefon 23 71 98 53.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her