Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger dig, der kan byggesagsbehandle, samarbejde og vejlede

Opgaverne spænder vidt i kompleksitet og omfang – fra plejecenter, butikscentre, kulturhus, ridehaller og større boligbebyggelser til enfamiliehuse, carporte, stalde og småbygninger, alt i alt mere end 1.000 sager årligt. I sagsbehandlingen tager vi stilling til blandt andet anvendelse og omfang af eksisterende og ny bebyggelse. Vi går også på tilsyn, og arbejder med lovliggørelsesforhold, indeklima og skimmelsvamp, BBR og klagesager. Vi praktiserer så vidt muligt en tidlig dialog, og tilbyder blandt andet at ansøgere via kommunens hjemmeside kan booke en byggesagsbehandler til en indledende snak om deres byggetanker. Som vores nye kollega bliver du en del af alt dette.

Om dig:

   • Du har kendskab til myndighedsbehandling
   • Du har kendskab til bygge og planlovgivning og gerne erfaring med indeklimasager
   • Du arbejder helhedsorienteret, så du ikke kun løser dine egne opgaver, men er bevidst om hvornår andre skal på banen
   • Du er serviceminded og kan samtidig være præcis og tydelig i rollen som myndighed, hvilket kræver at du har situationsfornemmelse og kan navigere i komplekse sagsforløb
   • Du kan arbejde for, at hensigten med lovgivningen bliver omsat i praksis, så kompleks lovgivning bliver til forståelige afgørelser med fokus på muligheder og løsninger
   • Du har interesse for og gerne erfaring med udvikling af digital sagsbehandling.
   • Du møder folk med  respekt, ikke mindst når du møder andre synspunkter end dine egne
   • Du har veludviklede kommunikationsevner i både skrift og tale
   • Du kan arbejde med mange opgaver samtidigt og er god til at skabe og bevare overblikket


Om os:
Byggesagsbehandlingen er forankret i Team Plan og Byg, hvor du får 17 gode kollegaer – heraf 6 på byggesagsområdet. Vi er et afbalanceret team i forhold til forskellig uddannelsesmæssig baggrund, alder, erfaring og kompetencer.

Center for Byudvikling, Miljø og Erhverv lægger vægt på at yde god service i samarbejde med borgere, kollegaer og politikere. Vi arbejder med fysisk planlægning, byggesagsbehandling, geodata, natur, miljø, klimatilpasning, affald, kollektiv transport og infrastruktur. Vi søger indenfor disse områder at skabe de bedst mulige løsninger til borgeres, virksomheders og almenvellets bedste. Desuden driver vi Erhvervsservice – én indgang for erhvervslivet og står i spidsen for kommunens ambitiøse indsats på klima- og energiområdet. Vi løser vores opgaver på baggrund af en høj faglighed, og konstruktiv dialog.
 
Fredensborg Kommunes strategi frem mod 2020 er at fastholde og udvikle kommunen som attraktiv bosætningskommune for den moderne børnefamilie samt andre, der gerne vil bo i naturskønne omgivelser og samtidig være en del af hovedstaden.

Vi tilbyder et alsidigt og udviklende job på en arbejdsplads med et godt socialt og fagligt miljø, og engagerede kolleger. Omgangstonen er præget af humor og hjælpsomhed. Vi er en travl arbejdsplads, hvor mange interesser skal balanceres i vores opgaveløsning. Vi arbejder for at realisere en fælles ambition om at være et center med fokus på tidlig dialog – både internt og i forhold til kunder og borgere.

Løn- og ansættelsesforhold:
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer og vi har fleksibel arbejdstilrettelæggelse. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer efter principperne i Ny Løn. Arbejdsstedet er Fredensborg Kommunes Rådhus, Egevangen 3B, 2980 Kokkedal.
Har du spørgsmål til jobbet kan du kontakte teamleder Lise Kongsgaard 7256 5970. Ansøgningsfristen er den 4. marts 2018 og ansættelsessamtaler forventes afholdt den 7. og 13. marts.

Yderligere information om Fredensborg Kommune samt aktuelle planer og projekter kan ses på kommunens hjemmeside www.fredensborg.dk

 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her