Vi søger en kollega til juridisk sagsbehandling på vejområdet

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du lyst til at skabe gode løsninger for borgere, kommuner og erhvervsliv på vejområdet? Og trives du med paragragger og sagsbehandling? Så er du måske vores nye kollega.

”Vej- og trafikområdet er i konstant udvikling, og samtidig er omverdenen en væsentlig medspiller i vores daglige opgaver. I det her job får du mulighed for at blive fagligt udviklet og udfordret, når du skal kombinere hensynet til vejloven, vejenes funktion og ønsker fra det omgivende samfund,” fortæller afdelingsleder Mette Fynbo.

Du bliver en del af Myndighedsteamet, der pt. består af seks medarbejdere med solide kompetencer inden for behandling af sager efter vejlovgivningen og øvrig relevant lovgivning.

Dine hovedopgaver bliver at behandle sager om naboretsforhold, herunder sager om adgangsbestemmelser, byggelinjer, oversigtsarealer, anvendelsen af vejareal, reklameskilte i det åbne land samt administration af bestemmelserne om servicevejvisning.

Du vil også få mulighed for at indgå i arbejdet med at stå for koordinering af godkendelser vedrørende projekter på statsvejnettet samt myndighedsbehandlingen af kommune- og lokalplaner eller andre af afdelingens opgaver.

'De endelige opgaver vil blive afstemt i forhold til din konkrete faglighed og erfaring. Du bliver indført i de forskellige opgaver med god hjælp fra dine kolleger.

Udadvendt holdspiller – nyuddannet eller erfaren

Du er teoretisk velfunderet og har en relevant uddannelse, eksempelvis som landinspektør, jurist, ingeniør eller anden relevant akademisk uddannelse.

Det vil være positivt, hvis du har nogle års erfaring med forvaltningsret, vejlovgivning, planlovgivning og kendskab til fysisk planlægning eksempelvis fra en kommune, statslig styrelse eller privat rådgivningsvirksomhed.

Du kan også være nyuddannet med en solid faglighed fra studiet med i bagagen.

Du er udadvendt og har lyst til at arbejde på tværs af fagligheder internt i Vejdirektoratet. Du trives med at arbejde med eksterne parter og får samarbejdet til at fungere trods forskellige hensyn og ønsker. Du har overblik, og kan ”samle trådene”, når flere fagligheder spiller ind med input til afgørelser og beslutninger.

Du kan tale med alle typer af mennesker og evner at kommunikere lovgrundlag på et klart og forståeligt niveau til borgere og andre interessenter.

Velkommen til vores afdeling

”Myndighedsteamet er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø og en stor fællesskabsfølelse, hvor vi sammen fordeler vores opgaver løbende, og hvor vi hjælper hinanden,” fortæller Signe fra myndighedsteamet.

Afdelingen Planlægning og Myndighed (Middelfart) består af ca. 22 medarbejdere, og vi beskæftiger os ud over ovenstående bl.a. med indsamling af vejdata, koncessioner på rastepladser langs hele motorvejsnettet, myndighedsopgaver og erhvervstransport.

Vi sidder på Vejdirektoratets kontor i Middelfart, og vi er kendetegnet ved en åben og god dialog. Herudover sætter vi virkelig pris på en god portion kreativitet og humor i hverdagen.

Dine løn- og ansættelsesforhold – mulighed for ugentlige hjemmearbejdsdage

Du får løn efter overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg i forhold til dine kvalifikationer.

Afhængig af kvalifikationer og erfaringer er der også mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Vejdirektoratet har en flekstidsordning og tilsigter generelt en god balance mellem arbejdsliv og fritid, hvor der også er plads til hjemmearbejde, når opgaverne tilsiger det. Du får derfor tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads for at kunne veksle mellem at være på kontoret og derhjemme.

Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Tjenestested er Vejdirektoratet, Teglgårdsparken 102, 5500 Middelfart, hvor du ansættes i afdelingen for Planlægning og myndighed.

Læs mere

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Fynbo på telefon +45 2548 9488 og/eller mfy@vd.dk

Er du interesseret?

Send din ansøgning snarest og senest 11. august 2022. Vi forventer at afholde samtaler d.16. august 2022.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.

Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Vi søger en kollega til juridisk sagsbehandling på vejområdet

Har du lyst til at skabe gode løsninger for borgere, kommuner og erhvervsliv på vejområdet? Og trives du med paragragger og sagsbehandling? Så er du måske vores nye kollega.

”Vej- og trafikområdet er i konstant udvikling, og samtidig er omverdenen en væsentlig medspiller i vores daglige opgaver. I det her job får du mulighed for at blive fagligt udviklet og udfordret, når du skal kombinere hensynet til vejloven, vejenes funktion og ønsker fra det omgivende samfund,” fortæller afdelingsleder Mette Fynbo.

Du bliver en del af Myndighedsteamet, der pt. består af seks medarbejdere med solide kompetencer inden for behandling af sager efter vejlovgivningen og øvrig relevant lovgivning.

Dine hovedopgaver bliver at behandle sager om naboretsforhold, herunder sager om adgangsbestemmelser, byggelinjer, oversigtsarealer, anvendelsen af vejareal, reklameskilte i det åbne land samt administration af bestemmelserne om servicevejvisning.

Du vil også få mulighed for at indgå i arbejdet med at stå for koordinering af godkendelser vedrørende projekter på statsvejnettet samt myndighedsbehandlingen af kommune- og lokalplaner eller andre af afdelingens opgaver.

'De endelige opgaver vil blive afstemt i forhold til din konkrete faglighed og erfaring. Du bliver indført i de forskellige opgaver med god hjælp fra dine kolleger.

Udadvendt holdspiller – nyuddannet eller erfaren

Du er teoretisk velfunderet og har en relevant uddannelse, eksempelvis som landinspektør, jurist, ingeniør eller anden relevant akademisk uddannelse.

Det vil være positivt, hvis du har nogle års erfaring med forvaltningsret, vejlovgivning, planlovgivning og kendskab til fysisk planlægning eksempelvis fra en kommune, statslig styrelse eller privat rådgivningsvirksomhed.

Du kan også være nyuddannet med en solid faglighed fra studiet med i bagagen.

Du er udadvendt og har lyst til at arbejde på tværs af fagligheder internt i Vejdirektoratet. Du trives med at arbejde med eksterne parter og får samarbejdet til at fungere trods forskellige hensyn og ønsker. Du har overblik, og kan ”samle trådene”, når flere fagligheder spiller ind med input til afgørelser og beslutninger.

Du kan tale med alle typer af mennesker og evner at kommunikere lovgrundlag på et klart og forståeligt niveau til borgere og andre interessenter.

Velkommen til vores afdeling

”Myndighedsteamet er kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø og en stor fællesskabsfølelse, hvor vi sammen fordeler vores opgaver løbende, og hvor vi hjælper hinanden,” fortæller Signe fra myndighedsteamet.

Afdelingen Planlægning og Myndighed (Middelfart) består af ca. 22 medarbejdere, og vi beskæftiger os ud over ovenstående bl.a. med indsamling af vejdata, koncessioner på rastepladser langs hele motorvejsnettet, myndighedsopgaver og erhvervstransport.

Vi sidder på Vejdirektoratets kontor i Middelfart, og vi er kendetegnet ved en åben og god dialog. Herudover sætter vi virkelig pris på en god portion kreativitet og humor i hverdagen.

Dine løn- og ansættelsesforhold – mulighed for ugentlige hjemmearbejdsdage

Du får løn efter overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg i forhold til dine kvalifikationer.

Afhængig af kvalifikationer og erfaringer er der også mulighed for ansættelse som specialkonsulent.

Vejdirektoratet har en flekstidsordning og tilsigter generelt en god balance mellem arbejdsliv og fritid, hvor der også er plads til hjemmearbejde, når opgaverne tilsiger det. Du får derfor tilbudt udstyr til en god hjemmearbejdsplads for at kunne veksle mellem at være på kontoret og derhjemme.

Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Tjenestested er Vejdirektoratet, Teglgårdsparken 102, 5500 Middelfart, hvor du ansættes i afdelingen for Planlægning og myndighed.

Læs mere

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Fynbo på telefon +45 2548 9488 og/eller mfy@vd.dk

Er du interesseret?

Send din ansøgning snarest og senest 11. august 2022. Vi forventer at afholde samtaler d.16. august 2022.

Søg stillingen ved at trykke på linket ”Søg stillingen” eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.

Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.



Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.