Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, som har kompetencer til at sagsbehandle indenfor det specialiserede voksenområde

Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borgere gennem en løsningsfokuseret tilgang, og vi søger en socialrådgiver/socialformidler til voksenteamet d. 1. september 2019.
 
Du bliver en del af et team der arbejder med voksne borgere som har komplekse handicap, herunder fysiske- og psykiske funktionsnedsættelser. Vi har fokus på en rehabiliterende tilgang samt borgerinddragelse.
 
Teamet består af 8 rådgivere, 1 administrativ sagsbehandler og en teamleder. Herudover er der, til teamet knyttet en række understøttende konsulenter og administrative medarbejdere.
 
Opgaver i teamet
Teamet varetager en række opgaver bl.a:
 

  • Råd og vejledning
  • VUM udredninger
  • Afgørelser og iværksættelse af indsatser
  • Indstillinger til visitationsudvalget
  • Individuelle tilsyn hos borgere i botilbud
  • Hjemmebesøg ved behov
  • Koordinering og opfølgning på igangværende indsatser
  • Sagsbehandling og bevilling indenfor servicelovens §§ 10, 85, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 102, 103, 104, 107, 108 og § 110.
 
Endvidere har hver rådgiver sit særlige ansvarsområde og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper bl.a. frikommuneforsøg, hjerneskadesamråd, rehabiliteringsteam, BPA specialister, metodekoordinatorer m.m.
 
Vi forventer at du:
 
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Kan håndtere borgere med komplekse problemstillinger
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og har flair for administration
  • Er serviceorienteret, fleksibel og har gode samarbejdsevner
  • Er skarp på lovgivning eller har ambitioner om at blive det
  • Har kendskab til og erfaring fra området eller interesse for at lære det
  • Bidrager med godt humør og har lyst til at være med til at udvikle organisationen.
 
Vi tilbyder dig:
 
  • Et højt fagligt niveau, hvor du bliver en central medspiller
  • Et inspirerende arbejdsmiljø på en arbejdsplads, hvor der er fokus på faglig stolthed og samarbejde
  • Et godt kollegialt fællesskab og en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaer
  • Daglig sparring med kollegaer og teamleder
  • Et grundigt introduktionsprogram
  • Gode fysiske rammer i inspirerende storrumskontor
  • Supervision, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsplads og en høj grad af indflydelse på eget arbejde
  • Fælles morgenmad i centret hver torsdag
  • Fredensborg Kommune har en kantine med frokostordning og der vil være mulighed for at deltage i forskellige fysiske og sociale aktiviteter for medarbejdere.
 
Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune.
 
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Marie Faurschou på telefonnummer 61134939 eller rådgiver Rikke Sloth Grønvall på telefonnummer 72565589.
 
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og kandidatens kompetencer og erfaring.
 
Ansøgningsfrist
Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og uddannelsesbevis, så den er os i hænde senest søndag d. 28. juli 2019, kl. 12:00.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag d. 30. juli 2019.
 
 
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330047326Phoenix-eb92906812019-06-23T00:00:00Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, som har kompetencer til at sagsbehandle indenfor det specialiserede voksenområdeVoksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borgere gennem en løsningsfokuseret tilgang, og vi søger en socialrådgiver/socialformidler til voksenteamet d. 1. september 2019.
 
Du bliver en del af et team der arbejder med voksne borgere som har komplekse handicap, herunder fysiske- og psykiske funktionsnedsættelser. Vi har fokus på en rehabiliterende tilgang samt borgerinddragelse.
 
Teamet består af 8 rådgivere, 1 administrativ sagsbehandler og en teamleder. Herudover er der, til teamet knyttet en række understøttende konsulenter og administrative medarbejdere.
 
Opgaver i teamet
Teamet varetager en række opgaver bl.a:
 
  • Råd og vejledning
  • VUM udredninger
  • Afgørelser og iværksættelse af indsatser
  • Indstillinger til visitationsudvalget
  • Individuelle tilsyn hos borgere i botilbud
  • Hjemmebesøg ved behov
  • Koordinering og opfølgning på igangværende indsatser
  • Sagsbehandling og bevilling indenfor servicelovens §§ 10, 85, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 102, 103, 104, 107, 108 og § 110.
 
Endvidere har hver rådgiver sit særlige ansvarsområde og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper bl.a. frikommuneforsøg, hjerneskadesamråd, rehabiliteringsteam, BPA specialister, metodekoordinatorer m.m.
 
Vi forventer at du:
 
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Kan håndtere borgere med komplekse problemstillinger
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og har flair for administration
  • Er serviceorienteret, fleksibel og har gode samarbejdsevner
  • Er skarp på lovgivning eller har ambitioner om at blive det
  • Har kendskab til og erfaring fra området eller interesse for at lære det
  • Bidrager med godt humør og har lyst til at være med til at udvikle organisationen.
 
Vi tilbyder dig:
 
  • Et højt fagligt niveau, hvor du bliver en central medspiller
  • Et inspirerende arbejdsmiljø på en arbejdsplads, hvor der er fokus på faglig stolthed og samarbejde
  • Et godt kollegialt fællesskab og en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaer
  • Daglig sparring med kollegaer og teamleder
  • Et grundigt introduktionsprogram
  • Gode fysiske rammer i inspirerende storrumskontor
  • Supervision, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsplads og en høj grad af indflydelse på eget arbejde
  • Fælles morgenmad i centret hver torsdag
  • Fredensborg Kommune har en kantine med frokostordning og der vil være mulighed for at deltage i forskellige fysiske og sociale aktiviteter for medarbejdere.
 
Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune.
 
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Marie Faurschou på telefonnummer 61134939 eller rådgiver Rikke Sloth Grønvall på telefonnummer 72565589.
 
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og kandidatens kompetencer og erfaring.
 
Ansøgningsfrist
Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og uddannelsesbevis, så den er os i hænde senest søndag d. 28. juli 2019, kl. 12:00.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag d. 30. juli 2019.
 
 
 

2019-07-28T14:50:06.940 Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borgere gennem en løsningsfokuseret tilgang, og vi søger en socialrådgiver socialformidler til voksenteamet d. 1. september 2019. Du bliver en del af et team der arbejder med voksne borgere som har komplekse handicap, herunder fysiske- og psykiske funktionsnedsættelser. Vi har fokus på en rehabiliterende tilgang samt borgerinddragelse. Teamet består af 8 rådgivere, 1 administrativ sagsbehandler og en teamleder. Herudover er der, til teamet knyttet en række understøttende konsulenter og administrative medarbejdere. Opgaver i teamet Teamet varetager en række opgaver bl.a: Råd og vejledningVUM udredningerAfgørelser og iværksættelse af indsatserIndstillinger til visitationsudvalgetIndividuelle tilsyn hos borgere i botilbudHjemmebesøg ved behovKoordinering og opfølgning på igangværende indsatserSagsbehandling og bevilling indenfor servicelovens 10, 85, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 102, 103, 104, 107, 108 og 110. Endvidere har hver rådgiver sit særlige ansvarsområde og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper bl.a. frikommuneforsøg, hjerneskadesamråd, rehabiliteringsteam, BPA specialister, metodekoordinatorer m.m. Vi forventer at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerKan håndtere borgere med komplekse problemstillingerKan arbejde selvstændigt, struktureret og har flair for administrationEr serviceorienteret, fleksibel og har gode samarbejdsevnerEr skarp på lovgivning eller har ambitioner om at blive detHar kendskab til og erfaring fra området eller interesse for at lære detBidrager med godt humør og har lyst til at være med til at udvikle organisationen. Vi tilbyder dig: Et højt fagligt niveau, hvor du bliver en central medspillerEt inspirerende arbejdsmiljø på en arbejdsplads, hvor der er fokus på faglig stolthed og samarbejdeEt godt kollegialt fællesskab og en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaerDaglig sparring med kollegaer og teamlederEt grundigt introduktionsprogramGode fysiske rammer i inspirerende storrumskontorSupervision, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsplads og en høj grad af indflydelse på eget arbejdeFælles morgenmad i centret hver torsdagFredensborg Kommune har en kantine med frokostordning og der vil være mulighed for at deltage i forskellige fysiske og sociale aktiviteter for medarbejdere. Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune. Vil du vide mere? Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Teamleder Anne-Marie Faurschou på telefonnummer 61134939 eller rådgiver Rikke Sloth Grønvall på telefonnummer 72565589. Løn og ansættelsesvilkår: Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og kandidatens kompetencer og erfaring. Ansøgningsfrist Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og uddannelsesbevis, så den er os i hænde senest søndag d. 28. juli 2019, kl. 12:00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag d. 30. juli 2019.11jobneteb929068100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-28T00:00:000000https://fredensborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=21d72722-e6c7-4f83-88ab-f01b206a15ac0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnHørsholmEuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandFredensborg3550745Fredensborg Kommune11Egevangen 32980KokkedalDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent781785JobNet5008031500803110020-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb929068https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb929068https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb929068&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=eb929068&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/3.jpgVi søger en socialrådgiver/socialformidler, som har kompetencer til at sagsbehandle indenfor det specialiserede voksenområde12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen362113762noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330118897Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, som har kompetencer til at sagsbehandle indenfor det specialiserede voksenområdeRobot Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borgere gennem en løsningsfokuseret tilgang, og vi søger en socialrådgiver socialformidler til voksenteamet d. 1. februar 2020. Du bliver en del af et team der arbejder med voksne borgere som har komplekse handicap, herunder fysiske- og psykiske funktionsnedsættelser. Vi har fokus på en rehabiliterende tilgang samt borgerinddragelse. Teamet består af 8 rådgivere, 1 administrativ sagsbehandler og en teamleder. Herudover er der, til teamet knyttet en række understøttende konsulenter og administrative medarbejdere. Opgaver i teamet Teamet varetager en række opgaver bl.a: Råd og vejledningVUM udredningerAfgørelser og iværksættelse af indsatserIndstillinger til visitationsudvalgetIndividuelle tilsyn hos borgere i botilbudHjemmebesøg ved behovKoordinering og opfølgning på igangværende indsatserSagsbehandling og bevilling indenfor servicelovens 10, 85, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 102, 103, 104, 107, 108 og 110. Endvidere har hver rådgiver sit særlige ansvarsområde og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper bl.a. frikommuneforsøg, hjerneskadesamråd, rehabiliteringsteam, BPA specialister, metodekoordinatorer m.m. Vi forventer at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerKan håndtere borgere med komplekse problemstillingerKan arbejde selvstændigt, struktureret og har flair for administrationEr serviceorienteret, fleksibel og har gode samarbejdsevnerEr skarp på lovgivning eller har ambitioner om at blive detHar kendskab til og erfaring fra området eller interesse for at lære detBidrager med godt humør og har lyst til at være med til at udvikle organisationen. Vi tilbyder dig: Et højt fagligt niveau, hvor du bliver en central medspillerEt inspirerende arbejdsmiljø på en arbejdsplads, hvor der er fokus på faglig stolthed og samarbejdeEt godt kollegialt fællesskab og en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaerDaglig sparring med kollegaer og teamlederEt grundigt introduktionsprogramGode fysiske rammer i inspirerende storrumskontorSupervision, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsplads og en høj grad af indflydelse på eget arbejdeFælles morgenmad i centret hver torsdagFredensborg Kommune har en kantine med frokostordning og der vil være mulighed for at deltage i forskellige fysiske og sociale aktiviteter for medarbejdere. Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune. Vil du vide mere? Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anne-Marie Faurschou på telefonnummer 72562301 eller rådgiver Rikke Sloth Grønvall på telefonnummer 72565589. Løn og ansættelsesvilkår: Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og kandidatens kompetencer og erfaring. Ansøgningsfrist Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og uddannelsesbevis, så den er os i hænde senest onsdag d. 11. december 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 16. december 2019.Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borgere gennem en løsningsfokuseret tilgang, og vi søger en socialrådgiver/socialformidler til voksenteamet d. 1. februar 2020.
 
Du bliver en del af et team der arbejder med voksne borgere som har komplekse handicap, herunder fysiske- og psykiske funktionsnedsættelser. Vi har fokus på en rehabiliterende tilgang samt borgerinddragelse.
 
Teamet består af 8 rådgivere, 1 administrativ sagsbehandler og en teamleder. Herudover er der, til teamet knyttet en række understøttende konsulenter og administrative medarbejdere.
 
Opgaver i teamet

Teamet varetager en række opgaver bl.a:
 
  • Råd og vejledning
  • VUM udredninger
  • Afgørelser og iværksættelse af indsatser
  • Indstillinger til visitationsudvalget
  • Individuelle tilsyn hos borgere i botilbud
  • Hjemmebesøg ved behov
  • Koordinering og opfølgning på igangværende indsatser
  • Sagsbehandling og bevilling indenfor servicelovens §§ 10, 85, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 102, 103, 104, 107, 108 og § 110.
 
Endvidere har hver rådgiver sit særlige ansvarsområde og deltager i tværgående projekter og arbejdsgrupper bl.a. frikommuneforsøg, hjerneskadesamråd, rehabiliteringsteam, BPA specialister, metodekoordinatorer m.m.
 
Vi forventer at du:
 
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Kan håndtere borgere med komplekse problemstillinger
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og har flair for administration
  • Er serviceorienteret, fleksibel og har gode samarbejdsevner
  • Er skarp på lovgivning eller har ambitioner om at blive det
  • Har kendskab til og erfaring fra området eller interesse for at lære det
  • Bidrager med godt humør og har lyst til at være med til at udvikle organisationen.
 
Vi tilbyder dig:
 
  • Et højt fagligt niveau, hvor du bliver en central medspiller
  • Et inspirerende arbejdsmiljø på en arbejdsplads, hvor der er fokus på faglig stolthed og samarbejde
  • Et godt kollegialt fællesskab og en arbejdsplads med kompetente og engagerede kollegaer
  • Daglig sparring med kollegaer og teamleder
  • Et grundigt introduktionsprogram
  • Gode fysiske rammer i inspirerende storrumskontor
  • Supervision, fleksibel arbejdstid, mulighed for hjemmearbejdsplads og en høj grad af indflydelse på eget arbejde
  • Fælles morgenmad i centret hver torsdag
  • Fredensborg Kommune har en kantine med frokostordning og der vil være mulighed for at deltage i forskellige fysiske og sociale aktiviteter for medarbejdere.
 
Vi vil gøre os umage for, at du føler dig velkommen og taget godt imod på din nye arbejdsplads i Fredensborg Kommune.
 
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anne-Marie Faurschou på telefonnummer 72562301 eller rådgiver Rikke Sloth Grønvall på telefonnummer 72565589.
 
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår forhandles iht. gældende overenskomst og kandidatens kompetencer og erfaring.
 
Ansøgningsfrist
Kan du genkende dig selv i ovenstående, så send din ansøgning og uddannelsesbevis, så den er os i hænde senest onsdag d. 11. december 2019.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 16. december 2019.
 
 
 

Fredensborg KommuneKokkedal2019-11-06T00:00:002019-12-11T00:00:00
330118321Special Indsats Koordinator til arbejdet med kriminelle og kriminalitetstruede ungeRobot Special Indsats KoordinatorHvis du brænder for at hjælpe kriminelle eller kriminalitetstruede til at slå ind på en anden livsbane, kan det være dig, vi leder efter.Helsingør Kommune har en stærk ambition om, at flere unge kriminelle og kriminalitetstruede skal vælge at få et normalt hverdagsliv med uddannelse, arbejde, bolig, god økonomi, familie og netværk. Indsatsen har allerede været en succes og har bidraget væsentligt til en decimering af bandekriminaliteten i kommunen.Helsingør kommune søger derfor en koordinator til at fortsætte og udvikle indsatsen over for de kriminelle og kriminalitetstruede unge. Stillingen er på fuld tid og med ansættelse senest 1. februar 2020.Målgruppen for dit arbejde er:Kriminelle og kriminalitetstruede ungeMedlemmer af bande- eller rockermiljøer, der henvises fra politiet (NECmonitorerede)Unge i randzonen af bande- og andre kriminelle miljøerStillingen indeholder to overordnede, men sammenhængende elementer.Det ene element er den relationsskabende opsøgende rolle og kortlægning i forhold til kriminalitetstruede og kriminelle unge og grupperinger, som evt. befinder sig i randområdet af kriminelle miljøer. De unge kan være både under og over 18 år og vil typisk være i kontakt med SSP, klubber, familierådgivning, de udførende medarbejdere på vores børne- og ungeområde eller boligsociale medarbejdere. Du vil indgå i et tæt samarbejde med en bred skare af medarbejdere, der har ansvaret for indsatsen over for denne gruppe af unge, samt de unges forældre og personlige netværk. Du vil i tæt samarbejde med en jobkonsulent være kontaktpunkt mentorfunktion for ex-kriminelle, du skal i samarbejde med jobkonsulent støtte og motivere og fastholde de unge ift. job og uddannelse. Du vil også kunne være del af evt. Nyttetilbud, exitforløb samt opsøge virksomheder, der kan tage de unge ind i evt. forløb med henblik på ordinært arbejde.Det andet element indeholder koordination af indsatsen imellem en lang række kommunale og eksterne aktører, som f.eks. politiet, kriminalforsorgen, Skat, andre kommuner og leverandører. Du vil have til opgave at bidrage til at styrke viden om god praksis i arbejdet med målgruppen og være aktiv i udviklingen af det kriminalpræventive arbejde, hvor der planlægges nogle opkvalificerende og inddragende arrangementer og projekter for de unge og vi ønsker derfor at du evner at være nytænkende.Endelig skal du løbende rapportere til ledelsen og det politiske niveau.Specialindsatsen er knyttet til Helsingør kommunens Ungeindsats. Derfor vil du blive ansat i Ungeenheden i Center for Job, Borgerservice og Teknologi, hvor dine kolleger er jobkonsulenter, virksomhedskonsulenter, uddannelsesvejledere og mentorer. Dine tætteste samarbejdsparter i indsatsen vil være 2, jobkonsulenter, 1 virksomhedskonsulent, 1 SSP medarbejder og andre nøglepersoner i den koordinerede indsats.Om dig:Er uddannet socialrådgiver, socialpædagog, politibetjent eller lignendeHar erfaring med at arbejde med kriminelle og eller stærkt udfordrede ungeAt du er en åben, tillidsvækkende person og evner at skabe og vedligeholde netværkHar erfaring med at arbejde med en forebyggende og opsøgende indsatsEr psykisk robust og er motiveret for at gøre en forskel for målgruppenHar viden om beskæftigelseslovgivningen, lov om kommunal ungeindsats og anden relevant lovgivning (dog ikke en betingelse)Er systematisk, struktureret og har overblikKan mestre tværfagligt samarbejde med mange forskellige faggrupper og aktører, samt har gode brobygningsevnerHar kørekort og er flexibelGerne Projektledererfaring eller anden erfaring med at arbejde i projekter.Gerne erfaring med ExitVi tilbyder:Aflønning efter gældende overenskomst og principperne i ny lønEn stilling du kan være med til at formeMulighed for selv at præge din og enhedens hverdagAt du bliver en del af en enhed med højt til loftet, højt humør og et tæt kollegialt fællesskabMulighed for ekstern supervision, løbende faglig sparring og undervisningKompetenceudviklingEn række forskellige velfærdsordningerHar du spørgsmål, kan du kontakte områdeleder Jens Lynge Hvolby på telefon 25 31 32 12.Løn og ansættelsesvilkårAnsættelse sker efter gældende HK-overenskomst og kvalifikationer.Ansøgningsfrist og samtale: Søndag den 15 december 2019 er sidste frist for at sende din ansøgning. Torsdag den 19 december 2019 bliver der holdt ansættelsessamtaler.Send din ansøgning via SEND funktionen. Vi glæder os til at høre fra dig.I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere fagligt og personligt.9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek OplevHelsingor og se selv.Special Indsats Koordinator

Hvis du brænder for at hjælpe kriminelle eller kriminalitetstruede til at slå ind på en anden livsbane, kan det være dig, vi leder efter.

Helsingør Kommune har en stærk ambition om, at flere unge kriminelle og kriminalitetstruede skal vælge at få et normalt hverdagsliv med uddannelse, arbejde, bolig, god økonomi, familie og netværk. Indsatsen har allerede været en succes og har bidraget væsentligt til en decimering af bandekriminaliteten i kommunen.

Helsingør kommune søger derfor en koordinator til at fortsætte og udvikle indsatsen over for de kriminelle og kriminalitetstruede unge. Stillingen er på fuld tid og med ansættelse senest 1. februar 2020.

Målgruppen for dit arbejde er:
  • Kriminelle og kriminalitetstruede unge
  • Medlemmer af bande- eller rockermiljøer, der henvises fra politiet (NECmonitorerede)
  • Unge i randzonen af bande- og andre kriminelle miljøer

Stillingen indeholder to overordnede, men sammenhængende elementer.

Det ene element er den relationsskabende opsøgende rolle og kortlægning i forhold til kriminalitetstruede og kriminelle unge og grupperinger, som evt. befinder sig i randområdet af kriminelle miljøer. De unge kan være både under og over 18 år og vil typisk være i kontakt med SSP, klubber, familierådgivning, de udførende medarbejdere på vores børne- og ungeområde eller boligsociale medarbejdere. Du vil indgå i et tæt samarbejde med en bred skare af medarbejdere, der har ansvaret for indsatsen over for denne gruppe af unge, samt de unges forældre og personlige netværk. Du vil i tæt samarbejde med en jobkonsulent være kontaktpunkt/mentorfunktion for ex-kriminelle, du skal i samarbejde med jobkonsulent støtte og motivere og fastholde de unge ift. job og uddannelse. Du vil også kunne være del af evt. Nyttetilbud, exitforløb samt opsøge virksomheder, der kan tage de unge ind i evt. forløb med henblik på ordinært arbejde.

Det andet element indeholder koordination af indsatsen imellem en lang række kommunale og eksterne aktører, som f.eks. politiet, kriminalforsorgen, Skat, andre kommuner og leverandører. Du vil have til opgave at bidrage til at styrke viden om god praksis i arbejdet med målgruppen og være aktiv i udviklingen af det kriminalpræventive arbejde, hvor der planlægges nogle opkvalificerende og inddragende arrangementer og projekter for de unge og vi ønsker derfor at du evner at være nytænkende.

Endelig skal du løbende rapportere til ledelsen og det politiske niveau.

Specialindsatsen er knyttet til Helsingør kommunens Ungeindsats. Derfor vil du blive ansat i Ungeenheden i Center for Job, Borgerservice og Teknologi, hvor dine kolleger er jobkonsulenter, virksomhedskonsulenter, uddannelsesvejledere og mentorer. Dine tætteste samarbejdsparter i indsatsen vil være 2, jobkonsulenter, 1 virksomhedskonsulent, 1 SSP medarbejder og andre nøglepersoner i den koordinerede indsats.

Om dig:
  • Er uddannet socialrådgiver, socialpædagog, politibetjent eller lignende
  • Har erfaring med at arbejde med kriminelle og/eller stærkt udfordrede unge
  • At du er en åben, tillidsvækkende person og evner at skabe og vedligeholde netværk
  • Har erfaring med at arbejde med en forebyggende og opsøgende indsats
  • Er psykisk robust og er motiveret for at gøre en forskel for målgruppen
  • Har viden om beskæftigelseslovgivningen, lov om kommunal ungeindsats og anden relevant lovgivning (dog ikke en betingelse)
  • Er systematisk, struktureret og har overblik
  • Kan mestre tværfagligt samarbejde med mange forskellige faggrupper og aktører, samt har gode brobygningsevner
  • Har kørekort og er flexibel
  • Gerne Projektledererfaring eller anden erfaring med at arbejde i projekter.
  • Gerne erfaring med Exit

Vi tilbyder:
  • Aflønning efter gældende overenskomst og principperne i ny løn
  • En stilling du kan være med til at forme
  • Mulighed for selv at præge din og enhedens hverdag
  • At du bliver en del af en enhed med højt til loftet, højt humør og et tæt kollegialt fællesskab
  • Mulighed for ekstern supervision, løbende faglig sparring og undervisning
  • Kompetenceudvikling
  • En række forskellige velfærdsordninger

Har du spørgsmål, kan du kontakte områdeleder Jens Lynge Hvolby på telefon 25 31 32 12.

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende HK-overenskomst og kvalifikationer.

Ansøgningsfrist og samtale: Søndag den 15 december 2019 er sidste frist for at sende din ansøgning. Torsdag den 19 december 2019 bliver der holdt ansættelsessamtaler.
Send din ansøgning via SEND funktionen. Vi glæder os til at høre fra dig.

I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.

 

Helsingør KommuneHelsingør2019-11-05T00:00:002019-12-15T00:00:00
330124988Socialrådgivere/socialformidlere til FamilierådgivningenRobot Gribskov Kommune arbejder efter Sveriges-modellen på børne- og ungeområdet. Et tættere samarbejde med familierne - har du lyst til at være med?Vi søger to socialrådgivere formidlere til Familierådgivningen (Børn og Familier).Vi er organiseret således, at børn og unge oplever færrest mulige skift, hvor rådgiverne varetager det samlede forløb med underretning, undersøgelse og foranstaltning. Dette sikrer kontinuitet og flow i sagsbehandlingen overfor borgeren, og giver rådgiverne mulighed for at få erfaring og udvikle sig indenfor alle sagsbehandlingsskridt.Der er fokus på lovmedholdelighed, systematik og kvalitet i sagsbehandlingen, og på at udvikle en praksis der er funderet i evidensbaserede tilgange. Vi sætter retning mod det, der virker via effektorienteret ledelse og faglighed.Vi søger to socialrådgivere formidlere til hovedsageligt at beskæftige sig med sagsbehandlingen inden for rammerne af Servicelovens §§ 11 og 50. Med et lavere sagsantal pr. sagsbehandler vil det blive muligt med øget systematik og inddragelse af familie og netværk, hyppigere opfølgning på sagerne og tættere tværfagligt samarbejde. Dette, i samarbejde med vores Fremskudte Socialfaglige Indsats (FSI), skal skabe et godt fundament for langt tidligere og forebyggende indsatser for borgerne i Gribskov kommune.Vi arbejder med Børnelinealen, Indsatstrappen, Signs Of Safety og fagsystemet SB-SYS.Vi tilbyderen arbejdsplads med en flad struktur, hvor der i høj grad er mulighed for medindflydelse både i det daglige arbejde samt i forhold til de afgørelser, vi træfferet udfordrende og spændende arbejdsområde med alsidige opgaverfaglig sparring med kompetente kollegaer og ledelse med fokus på kvalitet og ensartethed i sagsbehandlingentæt tværfagligt samarbejde og sparring med afdelingens øvrige ansatteet lavere sagstal og arbejde med Gribskov-modellen (Tilpasset version af Sveriges-modellen)mulighed for faglig udvikling herunder ekstern supervisionflekstid og mulighed for hjemmearbejdeet stærkt socialt fællesskab med godt humør og plads til den enkelte.Vi forestiller os, at duer uddannet socialrådgiver eller socialformidlerhar interesse for og erfaring fra det specialiserede børneområde,ser familien, som den vigtigste samarbejdspartnerhar lyst til at arbejde sammen med en bred vifte af forskellige faglighederkan arbejde selvstændigt og struktureret og anvende faglige metoder og tilgange f.eks. Signs Of Safety (under oplæring)kan bevare overblikket i travle perioder og have mange bolde i luften, mens du arbejder systematisk og helhedsorienteret.OrganiseringFamilierådgivningen er organiseret under Center for Social og Sundhed. Vi er organiseret som et myndighedsteam bestående af Familierådgivningen inkl. efterværn og familieplejekonsulenter. Vi arbejder tæt sammen med vores fremskudte forebyggelsesteam med socialrådgivere ude på skolerne og SSP samt PPR og vores interne Familie og Ungeindsats.Center for Social og Sundhed er beliggende centralt i Gilleleje tæt ved stationen, handelsbyen og havet.Løn og AnsættelseLøn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.Begge stillinger er på 37 timer og ønskes besat den 1. februar 2020 eller snarest muligt.Yderligere oplysningerHar du lyst til at høre mere, er du meget velkommen til at kontakte Frederik Kjær på tlf. 7249 6972.Læg evt. en besked, og så vil du blive ringet op.AnsøgningsfristVi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 8. december 2019.Vi forventer at afholde første samtale den 12. december 2019 og anden samtale 17. december 2019.Gribskov Kommunes værdierÅbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · FleksibilitetGribskov Kommune arbejder efter "Sveriges-modellen" på børne- og ungeområdet. Et tættere samarbejde med familierne - har du lyst til at være med?

Vi søger to socialrådgivere/formidlere til Familierådgivningen (Børn og Familier).
Vi er organiseret således, at børn og unge oplever færrest mulige skift, hvor rådgiverne varetager det samlede forløb med underretning, undersøgelse og foranstaltning. Dette sikrer kontinuitet og flow i sagsbehandlingen overfor borgeren, og giver rådgiverne mulighed for at få erfaring og udvikle sig indenfor alle sagsbehandlingsskridt.

Der er fokus på lovmedholdelighed, systematik og kvalitet i sagsbehandlingen, og på at udvikle en praksis der er funderet i evidensbaserede tilgange. Vi sætter retning mod det, der virker via effektorienteret ledelse og faglighed.

Vi søger to socialrådgivere/formidlere til hovedsageligt at beskæftige sig med sagsbehandlingen inden for rammerne af Servicelovens §§ 11 og 50. Med et lavere sagsantal pr. sagsbehandler vil det blive muligt med øget systematik og inddragelse af familie og netværk, hyppigere opfølgning på sagerne og tættere tværfagligt samarbejde. Dette, i samarbejde med vores Fremskudte Socialfaglige Indsats (FSI), skal skabe et godt fundament for langt tidligere og forebyggende indsatser for borgerne i Gribskov kommune.

Vi arbejder med Børnelinealen, Indsatstrappen, Signs Of Safety og fagsystemet SB-SYS.

Vi tilbyder
  • en arbejdsplads med en flad struktur, hvor der i høj grad er mulighed for medindflydelse både i det daglige arbejde samt i forhold til de afgørelser, vi træffer
  • et udfordrende og spændende arbejdsområde med alsidige opgaver
  • faglig sparring med kompetente kollegaer og ledelse med fokus på kvalitet og ensartethed i sagsbehandlingen
  • tæt tværfagligt samarbejde og sparring med afdelingens øvrige ansatte
  • et lavere sagstal og arbejde med Gribskov-modellen (Tilpasset version af Sveriges-modellen)
  • mulighed for faglig udvikling herunder ekstern supervision
  • flekstid og mulighed for hjemmearbejde
  • et stærkt socialt fællesskab med godt humør og plads til den enkelte.

Vi forestiller os, at du
  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • har interesse for og erfaring fra det specialiserede børneområde,
  • ser familien, som den vigtigste samarbejdspartner
  • har lyst til at arbejde sammen med en bred vifte af forskellige fagligheder
  • kan arbejde selvstændigt og struktureret og anvende faglige metoder og tilgange f.eks. Signs Of Safety (under oplæring)
  • kan bevare overblikket i travle perioder og have mange bolde i luften, mens du arbejder systematisk og helhedsorienteret.

Organisering
Familierådgivningen er organiseret under Center for Social og Sundhed. Vi er organiseret som et myndighedsteam bestående af Familierådgivningen inkl. efterværn og familieplejekonsulenter. Vi arbejder tæt sammen med vores fremskudte forebyggelsesteam med socialrådgivere ude på skolerne og SSP samt PPR og vores interne Familie og Ungeindsats.

Center for Social og Sundhed er beliggende centralt i Gilleleje tæt ved stationen, handelsbyen og havet.

Løn og Ansættelse
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.

Begge stillinger er på 37 timer og ønskes besat den 1. februar 2020 eller snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Har du lyst til at høre mere, er du meget velkommen til at kontakte Frederik Kjær på tlf. 7249 6972.
Læg evt. en besked, og så vil du blive ringet op.

Ansøgningsfrist
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 8. december 2019.

Vi forventer at afholde første samtale den 12. december 2019 og anden samtale 17. december 2019.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet

 

Gribskov KommuneGilleleje2019-11-14T00:00:002019-12-08T00:00:00
3301193812 Socialrådgivere/socialformidlere til Jobafklaringsforløb i JobcenterRobot Sygedagpenge- og arbejdsfastholdelsesafdelingen søger 2 erfarne kollegaer til at varetage opfølgningen og indsatsen for borgere i Jobafklaringsforløb. Vi er en mangfoldig afdeling, der varetager indsatsen for borgere på sygedagpenge, jobafklaring og ressourceforløb. Derudover er ydelsen af sygedagpenge og ressourceforløb også en del af vores afdeling. Til den virksomhedsrettede indsats for vores borgere på sygedagpenge, jobafklaring og borgere i ressourceforløb, har vi et tæt samarbejde med vores virksomhedskonsulenter, der også er en del af afdelingen. Afdelingen arbejder målrettet omkring udvikling af ressourcerne hos alle vores målgrupper. Dette i tæt samarbejde med virksomhederne, hvilket blandt andet indbefatter, at vi har Jobrettet fokus fra første dag , i dialogen med vores borgere. Sygedagpengeområdet består af et Fastholdelsesteam og et Koordinerende team. Fastholdelsesteamet arbejder med borgere der er sygemeldte i op til 22 uger. Det koordinerende team er delt op, så der er nogen der arbejder med borgere der er sygemeldte fra 23 uger og indtil raskmelding og nogen der arbejder med borgere der bevilliget jobafklaringsforløb. Vores organisering betyder, at vi møder vores sygemeldte borgere der hvor de er i forløbet og at vi i vores samarbejde i dagligdagen skaber tætte og sammenhængende forløb for vores borgere. Aktuelt er vi optaget af vores nye organisering, som ovenfor, der er trådt i kraft den 1. november 2019, samt den kommende regelforenklingsreform der træder i kraft den 1. januar 2020. Du vil få nogle særdeles faglig kompetente og rare kolleger. Hos os er der ikke langt fra idé til handling, og vi håber, at du har lyst til, sammen med os, at fortsætte den gode udvikling og være nyskabende omkring indsatsen for vores sygemeldte borgere, så vi på bedste vis, kan bidrage til at borgerne fastholder eller opnår tilknytning til arbejdsmarkedet. Dine opgaver vil blandt andet være: Afholdelse af samtaler med sygemeldte borgere på Jobafklaring samt tæt opfølgning på forløbet, jf. lovgivningenUdarbejdelse af forberedende skema til rehabiliteringsteamet, når der er bevilliget jobafklaring og sagen skal på rehabiliteringsteamUdarbejdelse af indsatsplan på baggrund af mødet i rehabiliteringsteamet og iværksættelse af indsatser ift planen.Udarbejdelse af forberedende skema til rehabiliteringsteam ifm fleksjob, ressourceforløb eller førtidspensionKoordination af indsatsen i samarbejde med virksomhedskonsulenterne og evt. andre samarbejdspartnereSikre progression og udvikling i forløbet. Vi lægger vægt på, at du: Er uddannet socialrådgiver eller socialformidlerHar indgående kendskab til beskæftigelsesområdet, herunder Lov om sygedagpenge.Kan arbejde struktureret og har erfaring med brugen af IT. Vi bruger Fasit som fagsystem og SBSYS som ESDH systemHar empati og samtidig kan stille kravEr god til at formulere dig mundtligt og skriftligtEr god til at træffe beslutninger også de sværeKan sætte tydelige mål og retning og dermed skabe progression og udvikling i tæt samarbejde med borger, virksomhed og øvrige samarbejdspartnere Vi tilbyder dig: 37 timers ansættelseSupervisionEn travl hverdag hvor ikke 2 dage er ens og en god normeringPersonlig og faglig udviklingEt godt arbejdsmiljø, faglig sparring og et højt fagligt niveauTæt og uformelt samarbejde kolleger og leder imellemJobcenter Frederiksund er placeret midt i centrum og kun få minutters gang fra S-toget Løn og ansættelsesvilkår: Forhandles mellem Dansk Socialrådgiverforening eller HK. Er du nysgerrig på jobbet, kan du kontakte Annette Rasmussen på tlf. 4735 1532, Laila Davies på tlf. 4735 1531 eller Pia Jeppesen Hansen på tlf. 4735 1534 Ansøgningsfrist: Søndag den 24. november 2019 Ansættelsessamtaler, finder sted tirsdag den 26. november 2019. Du vil blive kontaktet den 25. november, hvis du skal til samtale den 26. november. Ansættelsesforhold Fast stilling 37 timer Tiltrædelse Den 2. januar 2020 Kontakt Annette Rasmussen på tlf. 4735 1532, Laila Davies på tlf. 4735 1531 eller Pia Jeppesen Hansen på tlf. 4735 1534Sygedagpenge- og arbejdsfastholdelsesafdelingen søger 2 erfarne kollegaer til at varetage opfølgningen og indsatsen for borgere i Jobafklaringsforløb.

Vi er en mangfoldig afdeling, der varetager indsatsen for borgere på sygedagpenge, jobafklaring og ressourceforløb. Derudover er ydelsen af sygedagpenge og ressourceforløb også en del af vores afdeling. Til den virksomhedsrettede indsats for vores borgere på sygedagpenge, jobafklaring og borgere i ressourceforløb, har vi et tæt samarbejde med vores virksomhedskonsulenter, der også er en del af afdelingen.

Afdelingen arbejder målrettet omkring udvikling af ressourcerne hos alle vores målgrupper. Dette i tæt samarbejde med virksomhederne, hvilket blandt andet indbefatter, at vi har ”Jobrettet fokus fra første dag”, i dialogen med vores borgere.

Sygedagpengeområdet består af et Fastholdelsesteam og et Koordinerende team. Fastholdelsesteamet arbejder med borgere der er sygemeldte i op til 22 uger. Det koordinerende team er delt op, så der er nogen der arbejder med borgere der er sygemeldte fra 23 uger og indtil raskmelding og nogen der arbejder med borgere der bevilliget jobafklaringsforløb. Vores organisering betyder, at vi møder vores sygemeldte borgere der hvor de er i forløbet og at vi i vores samarbejde i dagligdagen skaber tætte og sammenhængende forløb for vores borgere.

Aktuelt er vi optaget af vores nye organisering, som ovenfor, der er trådt i kraft den 1. november 2019, samt den kommende regelforenklingsreform der træder i kraft den 1. januar 2020.

Du vil få nogle særdeles faglig kompetente og rare kolleger. Hos os er der ikke langt fra idé til handling, og vi håber, at du har lyst til, sammen med os, at fortsætte den gode udvikling og være nyskabende omkring indsatsen for vores sygemeldte borgere, så vi på bedste vis, kan bidrage til at borgerne fastholder eller opnår tilknytning til arbejdsmarkedet.

Dine opgaver vil blandt andet være:
  • Afholdelse af samtaler med sygemeldte borgere på Jobafklaring samt tæt opfølgning på forløbet, jf. lovgivningen
  • Udarbejdelse af forberedende skema til rehabiliteringsteamet, når der er bevilliget jobafklaring og sagen skal på rehabiliteringsteam
  • Udarbejdelse af indsatsplan på baggrund af mødet i rehabiliteringsteamet og iværksættelse af indsatser ift planen.
  • Udarbejdelse af forberedende skema til rehabiliteringsteam ifm fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension
  • Koordination af indsatsen i samarbejde med virksomhedskonsulenterne og evt. andre samarbejdspartnere
  • Sikre progression og udvikling i forløbet.

Vi lægger vægt på, at du:
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har indgående kendskab til beskæftigelsesområdet, herunder Lov om sygedagpenge.
  • Kan arbejde struktureret og har erfaring med brugen af IT. Vi bruger Fasit som fagsystem og SBSYS som ESDH system
  • Har empati og samtidig kan stille krav
  • Er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt
  • Er god til at træffe beslutninger – også de svære
  • Kan sætte tydelige mål og retning og dermed skabe progression og udvikling i tæt samarbejde med borger, virksomhed og øvrige samarbejdspartnere

Vi tilbyder dig:
  • 37 timers ansættelse
  • Supervision
  • En travl hverdag hvor ikke 2 dage er ens og en god normering
  • Personlig og faglig udvikling
  • Et godt arbejdsmiljø, faglig sparring og et højt fagligt niveau
  • Tæt og uformelt samarbejde kolleger og leder imellem
  • Jobcenter Frederiksund er placeret midt i centrum og kun få minutters gang fra S-toget

Løn og ansættelsesvilkår:
Forhandles mellem Dansk Socialrådgiverforening eller HK.

Er du nysgerrig på jobbet, kan du kontakte Annette Rasmussen på tlf. 4735 1532, Laila Davies på tlf. 4735 1531 eller Pia Jeppesen Hansen på tlf. 4735 1534

Ansøgningsfrist:
Søndag den 24. november 2019

Ansættelsessamtaler, finder sted tirsdag den 26. november 2019. Du vil blive kontaktet den 25. november, hvis du skal til samtale den 26. november.

Ansættelsesforhold
Fast stilling 37 timer

Tiltrædelse
Den 2. januar 2020

Kontakt
Annette Rasmussen på tlf. 4735 1532, Laila Davies på tlf. 4735 1531 eller Pia Jeppesen Hansen på tlf. 4735 1534

 

Frederikssund KommuneFrederikssund2019-11-06T00:00:002019-11-24T00:00:00
330117366Kompetent Kontaktperson/ungebehandler til Model HjemmeboendeRobot Hillerød Kommune - Familier og Sundhed Huset - for børn, unge og deres familier søger en erfaren Kontaktperson ungebehandler, med indgående kendskab til udsatte unge (og deres familier). Ansættelse pr. 15. januar 2020. 37 timers stilling. Vi søger en kompetent Kontaktperson ungebehandler til Model Hjemmeboende, som er forankret i vores Hus på Clausensvej. Model Hjemmeboende er et foranstaltnings tilbud til unge og deres familier med behov for særlig intensiv støtte. Det skal ses som et alternativ til anbringelse.Der er to indskrivningsformer hvortilIndsatsen rettes primært mod de unge, hvor der kompenseres for manglende forældre kompetence. Aldersgruppe 15-17 årige.Indsatsen rettes mod den unge og familien med det formål, at sikre forældre bliver i stand til at understøtte den unges og evt. søskendes udvikling. Det tænkes som en intensiv indsats, 12-15 mdr. måneder. Aldersgruppe 12-17 årige.Som udgangspunkt indskrives hele familien, med særlig fokus på den unge, der henvises til tilbuddet. Indsatsen forgår både i hjemmet og i Huset , alt efter hvad der giver mening for opgaveløftet.Der er 5 medarbejdere ansat i Model-hjemmeboede, som indgår i et samarbejde med resten af huset, alt efter opgavens behov.Huset består af 1 leder og 18 medarbejdere, der er fordelt i fagteams: Familie-team, Rusmiddel-team Bånd & Broer team, Kontaktpersons-team og Model-hjemmeboende.Vi tilbyderAnsættelse i Huset på Clausensvej, (Model-Hjemmeboende med fleksibel arbejdstid. 37 timer tilrettelagt efter opgavens behov. (Der skal påregnes weekend og aften arbejde efter opgavens karakter). Tillæg medfølger i forbindelse med denne fleksibilitet.Spændende og udfordrende arbejdsdag.Variation i arbejdsopgaverne.Fagkollegaer og sparring i teamet.SupervisionTværfagligt samarbejde i en organisation, hvor der er mulighed for at være kreativ i sin opgaveløsning.Fokus på faglig udvikling.Systematisk brug af feedback (FIT: Feedback Informed treatment).Vi forventer, at duhar erfaring og stort engagement i arbejdet med udsatte Unge (og deres familier).er fleksibel i forhold til arbejdstid og har afklaret dette med evt. hjemmefronten.har forståelse for den skriftlige og administrative del af arbejdet (statusrapporter, fagsprog, mailkorrespondance osv.)lige som resten af organisationen, tager udgangspunkt i, at barnets og den unges familie og netværk og at disse medinddrages i indsatsen.er udpræget holdspiller.tør arbejde utraditionelt.er robust og kan arbejde alene.er åben for sparring, feedback mv. og samtidig kan give feedback, vidensdeling mv. med den anerkendende tilgang.kan rumme at arbejde i modstand.kan arbejde i et foranderligt arbejdsfelt.kan koble teori og praksis. Vi arbejder primært ud fra narrativ, systemisk, kognitiv og affektiv teori (med udgangspunk i neuroaffektiv udviklingspsykologi).Du må meget gerne have specifikke kompetencer i forhold til eksempelvis…Professionel i relations- og udviklingsarbejdetPsykisk syge ungeUnge med misbrug.Kriminelle ungeSelvmordstruede ungeOmsorgssvigtede ungeUnge med diagnoser.Kørekort (og gerne med mulighed for brug af egen bil).Løn og ansættelsesvilkårEfter gældende overenskomst for dit fagområde og øvrige aftaler. Der kan ved særlige kvalifikationer forhandles kvalifikationstillæg.Yderligere oplysningerVedr. stillingsannoncen kan indhentes hos Hanne Holm Jensen telefon 72 32 55 53 Leder, eller Tillidsmand Nanna Valet telefon 72 32 55 69.Ansøgningsfrist Ansøgningen skal væres os i hænde d. 22. november kl. 12.00. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 28. og evt. 29. november.Ansøgningen skal vedlægges relevante udd. oplysninger samt anciennitetsbevis eller kopi af lønseddel, hvoraf dette som regel fremgår.Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Hillerød Kommune - Familier og Sundhed

”Huset - for børn, unge og deres familier” søger en erfaren Kontaktperson/ungebehandler, med indgående kendskab til udsatte unge (og deres familier).

Ansættelse pr. 15. januar 2020. 37 timers stilling.

Vi søger en kompetent Kontaktperson/ungebehandler til Model Hjemmeboende, som er forankret i vores Hus på Clausensvej. Model Hjemmeboende er et foranstaltnings tilbud til unge og deres familier med behov for særlig intensiv støtte. Det skal ses som et alternativ til anbringelse.

Der er to indskrivningsformer hvortil
  • Indsatsen rettes primært mod de unge, hvor der kompenseres for manglende forældre kompetence. Aldersgruppe 15-17 årige.
  • Indsatsen rettes mod den unge og familien med det formål, at sikre forældre bliver i stand til at understøtte den unges og evt. søskendes udvikling. Det tænkes som en intensiv indsats, 12-15 mdr. måneder. Aldersgruppe 12-17 årige.
Som udgangspunkt indskrives hele familien, med særlig fokus på den unge, der henvises til tilbuddet. Indsatsen forgår både i hjemmet og i ”Huset”, alt efter hvad der giver mening for opgaveløftet.

Der er 5 medarbejdere ansat i Model-hjemmeboede, som indgår i et samarbejde med resten af huset, alt efter opgavens behov.
Huset består af 1 leder og 18 medarbejdere, der er fordelt i fagteams: Familie-team, Rusmiddel-team/ Bånd & Broer team, Kontaktpersons-team og Model-hjemmeboende.

Vi tilbyder
  • Ansættelse i Huset på Clausensvej, (Model-Hjemmeboende med fleksibel arbejdstid. 37 timer tilrettelagt efter opgavens behov. (Der skal påregnes weekend og aften arbejde efter opgavens karakter). Tillæg medfølger i forbindelse med denne fleksibilitet.
  • Spændende og udfordrende arbejdsdag.
  • Variation i arbejdsopgaverne.
  • Fagkollegaer og sparring i teamet.
  • Supervision
  • Tværfagligt samarbejde i en organisation, hvor der er mulighed for at være kreativ i sin opgaveløsning.
  • Fokus på faglig udvikling.
  • Systematisk brug af feedback (FIT: Feedback Informed treatment).

Vi forventer, at du
  • har erfaring og stort engagement i arbejdet med udsatte Unge (og deres familier).
  • er fleksibel i forhold til arbejdstid og har afklaret dette med evt. hjemmefronten.
  • har forståelse for den skriftlige og administrative del af arbejdet (statusrapporter, fagsprog, mailkorrespondance osv.)
  • lige som resten af organisationen, tager udgangspunkt i, at barnets og den unges familie og netværk og at disse medinddrages i indsatsen.
  • er udpræget holdspiller.
  • tør arbejde utraditionelt.
  • er robust og kan arbejde alene.
  • er åben for sparring, feedback mv. og samtidig kan give feedback, vidensdeling mv. med den anerkendende tilgang.
  • kan rumme at arbejde i modstand.
  • kan arbejde i et foranderligt arbejdsfelt.
  • kan koble teori og praksis. Vi arbejder primært ud fra narrativ, systemisk, kognitiv og affektiv teori (med udgangspunk i neuroaffektiv udviklingspsykologi).

Du må meget gerne have specifikke kompetencer i forhold til eksempelvis…
  • Professionel i relations- og udviklingsarbejdet
  • Psykisk syge unge
  • Unge med misbrug.
  • Kriminelle unge
  • Selvmordstruede unge
  • Omsorgssvigtede unge
  • Unge med diagnoser.
  • Kørekort (og gerne med mulighed for brug af egen bil).

Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst for dit fagområde og øvrige aftaler. Der kan ved særlige kvalifikationer forhandles kvalifikationstillæg.

Yderligere oplysninger
Vedr. stillingsannoncen kan indhentes hos Hanne Holm Jensen telefon 72 32 55 53 Leder, eller Tillidsmand Nanna Valet telefon 72 32 55 69.

Ansøgningsfrist
Ansøgningen skal væres os i hænde d. 22. november kl. 12.00. Ansættelsessamtaler afholdes mandag den 28. og evt. 29. november.

Ansøgningen skal vedlægges relevante udd. oplysninger samt anciennitetsbevis eller kopi af lønseddel, hvoraf dette som regel fremgår.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 50.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Hillerød KommuneHillerød2019-11-04T00:00:002019-11-22T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Vi søger en socialrådgiver/socialformidler, som har kompetencer til at sagsbehandle indenfor det specialiserede voksenområde

Fredensborg Kommune

Kokkedal
Voksenteamet i Fredensborg Kommune er organisatorisk tilknyttet Center for Familie og Handicap. Myndighedsområdet består af et børneteam, et ungeteam og et voksenteam. Vi arbejder for at styrke og samordne indsatsen for kommunens mest udsatte borger...
Indrykket:6. november 2019
Udløbsdato:11. december 2019

Special Indsats Koordinator til arbejdet med kriminelle og kriminalitetstruede unge

Helsingør Kommune

Helsingør
Special Indsats KoordinatorHvis du brænder for at hjælpe kriminelle eller kriminalitetstruede til at slå ind på en anden livsbane, kan det være dig, vi leder efter.Helsingør Kommune har en stærk ambition om, at flere unge kriminelle og kriminalitets...
Indrykket:5. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Socialrådgivere/socialformidlere til Familierådgivningen

Gribskov Kommune

Gilleleje
Gribskov Kommune arbejder efter Sveriges-modellen på børne- og ungeområdet. Et tættere samarbejde med familierne - har du lyst til at være med?Vi søger to socialrådgivere formidlere til Familierådgivningen (Børn og Familier).Vi er organiseret sålede...
Indrykket:14. november 2019
Udløbsdato:8. december 2019

2 Socialrådgivere/socialformidlere til Jobafklaringsforløb i Jobcenter

Frederikssund Kommune

Frederikssund
Sygedagpenge- og arbejdsfastholdelsesafdelingen søger 2 erfarne kollegaer til at varetage opfølgningen og indsatsen for borgere i Jobafklaringsforløb. Vi er en mangfoldig afdeling, der varetager indsatsen for borgere på sygedagpenge, jobafklaring og...
Indrykket:6. november 2019
Udløbsdato:24. november 2019

Kompetent Kontaktperson/ungebehandler til Model Hjemmeboende

Hillerød Kommune

Hillerød
Hillerød Kommune - Familier og Sundhed Huset - for børn, unge og deres familier søger en erfaren Kontaktperson ungebehandler, med indgående kendskab til udsatte unge (og deres familier). Ansættelse pr. 15. januar 2020. 37 timers stilling. Vi søger e...
Indrykket:4. november 2019
Udløbsdato:22. november 2019