Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger nye kollegaer til sagsbehandling på værdipapirområdet, Skattestyrelsen

Brænder du for sagsbehandling, og vil du være med til at styrke sagsbehandlingen på værdipapirområdet, så hører vi gerne fra dig.

Motiveres du af en varieret hverdag, brænder du for sagsbehandling og vil du være med til at styrke sagsbehandlingen på værdipapirområdet, så er her en ny og interessant mulighed for den som kan og vil bidrage til vores succes og fortsatte udvikling.

Vores opgaver

I vores enheder, Borgere 11 og Borgere 12, løser vi administrative opgaver og sagsbehandler afgørelsessager hhv. genoptagelsesanmodninger og efterkontrolsager. Vi varetager således et bredt spænd af opgaver fra egentlig sagsbehandling til service- og vejledningsopgaver inden for værdipapirområdet.

Dine arbejdsopgaver

Med reference til funktionslederen får du en alsidig hverdag, hvor dit arbejde vil bestå af bl.a. følgende opgaver:

  • Service- og vejledningsopgaver af borgere og kolleger i Skatteforvaltningen
  • Sagsbehandle og træffe afgørelser på borgerhenvendelser
  • Efterkontrol af skatteansættelser


Du bidrager med høj faglighed og stort engagement – og går direkte til opgaven

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund fx professionsbachelor, diplomuddannelse i skat og moms, Skatterevisor, HD-R, cand.merc.aud., cand.merc.(jur.) eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende relevante kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde indenfor regnskabs- og/eller revisionsområdet.

Det vægtes højt, at du kan arbejde selvstændigt, er engageret kan sikre høj kvalitet i opgaverne sagsbehandlingen og samtidig har blik for samarbejde og teamwork.

Som person er du kendetegnet ved at være omgængelig og serviceminded, og du bidrager naturligt til den positive udvikling af enheden, ligesom du arbejder målrettet med din egen personlige og faglige udvikling.

Om os

Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og 180.000 virksomheder uden CVR-nummer. Afdelingens hovedopgaver er: Sagsbehandling i forbindelse med forskuds- og årsopgørelser, genoptagelser af årsopgørelser, dødsbobeskatning, gaveafgiftssager og kontrol af disse opgaver samt af sort økonomi uden CVR-nummer.

Enhederne i Næstved arbejder med borgerbeskatning, herunder sagsbehandling, vejledning og kontrol – fx kontrol af afmeldte virksomheder, forskudsopgørelser og genoptagelsesanmodninger fra borgere samt borgeres beskatning af værdipapirer.

?Din nye enhed

Du bliver en del af et velfungerende team, som er kendetegnet ved et fagligt miljø, hvor kvalitet, videndeling og effektivitet er højt prioriteret. Vi ønsker at være et team, hvor vi har samarbejdet i højsædet, er ambitiøse, har høj kvalitet i opgaveløsningen, har et uhøjtideligt og positivt arbejdsmiljø - og ikke mindst er gode kolleger for hinanden. Ledelsesformen er kendetegnet ved at være åben, tillidsbaseret og delegerende.

?Ansøgning og kontakt

Send via linket til højre din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest 17. september 2020. Vi forventer at afholde samtaler løbende.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder i Borgere 12, Leon Nowak, på telefon 72 37 46 90 eller funktionsleder i Borgere 11, Lene Møller Nielsen, på telefon 72 38 92 06.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter, og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse snarest muligt eller efter aftale.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Toldbuen 2, 4700 Næstved.

Der vil blive indhentet straffeattest forud for ansættelse.

Om Skattestyrelsen

”Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden”

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion de skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af ?et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.




Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.