Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger Socialrådgivere/Socialformidlere til Voksenhandicap og psykiatri, Furesø Kommune

Vi søger Socialrådgivere/Socialformidlere, til vikariat og skal kunne starte hurtigst muligt, til et 6 måneders vikariat med mulighed for forlængelse.Stillingen er på 37 timer.
 
Vi søger en fagligt kompetent medarbejder, der har lyst til at arbejde med borgere med nedsat funktionsevne og deres netværk, samt være med til, at fastholde og udvikle det faglige høje niveau i afdelingen.
 
Om os
Vi er en afdeling med 16 stabile, motiverede og engagerede rådgivere, 3 administrative medarbejdere og en afdelingsleder. Vi tager ansvar for hinanden og arbejdsopgaverne, og vi sætter pris på godt humør og en positiv tilgang til de daglige udfordringer.
 
Vi arbejder med alle målgrupper der er omfattet af Servicelovens afsnit 5. Vores sagsantal ligger under de vejledende tal fra DS, på Voksenhandicap og psykiatri. Vi har fra starten af 2018, i samarbejde med vores udførerområde, oprettet en rådgivningscafe. Her arbejder vi ud fra de nye muligheder for tidlig og afgrænset indsats jf. Servicelovens § 82.
 
Vi arbejder sammen på tværs, både i kommunen og regionerne. Vi har bl.a. et tæt samarbejde med vores Rehabiliteringsafsnit, vi holder samarbejdsmøder med psykiatrisk center Ballerup, både på medarbejderplan og i ledelsen.

Vi har tæt og kontinuerlig opfølgning på alle vores sager. Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang, i samarbejde med vores udfører, visitationsområde og vores jobcenter.

Vi har udarbejdet vejledninger på alle de paragraffer vi arbejder med, hvilket er med til at sætte ramme for det systematiske sagsarbejde.
 
 
Vi ønsker derfor en kollega, som

  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • gerne har erfaring med området og med myndighedssagsbehandling
  • har en stærk faglighed med gennemslagskraft
  • gerne har erfaring med værgemål og magtanvendelse
  • gerne har erfaring med VoksenUdredningsMetoden
  • kan opstille tydelige mål for indsatsen og arbejde med dokumentation af effekten
  • evner at opbygge stærke samarbejdsrelationer til interne og eksterne samarbejdspartnere
  • kan arbejde selvstændigt, og som trives med bred kontakt til borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • har lyst til at tilegne sig ny viden og øge sine kompetencer, for herefter at være formidler ift. dine kollegaer med ny viden og et ønske om at tilegne sig selv ny faglig kunnen

Men, er du nyuddannet eller kunne tænke dig at skifte fagområde skal du være mere end velkommen til at søge stillingen, der vil være mulighed for oplæring.

Er du nysgerrig og gerne vil vide mere er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Harder mth1@furesoe.dk eller tlf. 72 35 78 61.
 
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i ny løn.

Ansøgningsfrist den 17.december 2019.
Der vil være ansættelsessamtaler den 19-20. december 2019.
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330134507Phoenix-526041e212019-12-03T15:03:20.803Vi søger Socialrådgivere/Socialformidlere til Voksenhandicap og psykiatri, Furesø KommuneVi søger Socialrådgivere/Socialformidlere, til vikariat og skal kunne starte hurtigst muligt, til et 6 måneders vikariat med mulighed for forlængelse.Stillingen er på 37 timer.
 
Vi søger en fagligt kompetent medarbejder, der har lyst til at arbejde med borgere med nedsat funktionsevne og deres netværk, samt være med til, at fastholde og udvikle det faglige høje niveau i afdelingen.
 
Om os
Vi er en afdeling med 16 stabile, motiverede og engagerede rådgivere, 3 administrative medarbejdere og en afdelingsleder. Vi tager ansvar for hinanden og arbejdsopgaverne, og vi sætter pris på godt humør og en positiv tilgang til de daglige udfordringer.
 
Vi arbejder med alle målgrupper der er omfattet af Servicelovens afsnit 5. Vores sagsantal ligger under de vejledende tal fra DS, på Voksenhandicap og psykiatri. Vi har fra starten af 2018, i samarbejde med vores udførerområde, oprettet en rådgivningscafe. Her arbejder vi ud fra de nye muligheder for tidlig og afgrænset indsats jf. Servicelovens § 82.
 
Vi arbejder sammen på tværs, både i kommunen og regionerne. Vi har bl.a. et tæt samarbejde med vores Rehabiliteringsafsnit, vi holder samarbejdsmøder med psykiatrisk center Ballerup, både på medarbejderplan og i ledelsen.

Vi har tæt og kontinuerlig opfølgning på alle vores sager. Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang, i samarbejde med vores udfører, visitationsområde og vores jobcenter.

Vi har udarbejdet vejledninger på alle de paragraffer vi arbejder med, hvilket er med til at sætte ramme for det systematiske sagsarbejde.
 
 
Vi ønsker derfor en kollega, som
  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler
  • gerne har erfaring med området og med myndighedssagsbehandling
  • har en stærk faglighed med gennemslagskraft
  • gerne har erfaring med værgemål og magtanvendelse
  • gerne har erfaring med VoksenUdredningsMetoden
  • kan opstille tydelige mål for indsatsen og arbejde med dokumentation af effekten
  • evner at opbygge stærke samarbejdsrelationer til interne og eksterne samarbejdspartnere
  • kan arbejde selvstændigt, og som trives med bred kontakt til borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • har lyst til at tilegne sig ny viden og øge sine kompetencer, for herefter at være formidler ift. dine kollegaer med ny viden og et ønske om at tilegne sig selv ny faglig kunnen

Men, er du nyuddannet eller kunne tænke dig at skifte fagområde skal du være mere end velkommen til at søge stillingen, der vil være mulighed for oplæring.

Er du nysgerrig og gerne vil vide mere er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Harder mth1@furesoe.dk eller tlf. 72 35 78 61.
 
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i ny løn.

Ansøgningsfrist den 17.december 2019.
Der vil være ansættelsessamtaler den 19-20. december 2019.
 

2019-12-18T00:51:11.487 Vi søger Socialrådgivere Socialformidlere, til vikariat og skal kunne starte hurtigst muligt, til et 6 måneders vikariat med mulighed for forlængelse.Stillingen er på 37 timer. Vi søger en fagligt kompetent medarbejder, der har lyst til at arbejde med borgere med nedsat funktionsevne og deres netværk, samt være med til, at fastholde og udvikle det faglige høje niveau i afdelingen. Om osVi er en afdeling med 16 stabile, motiverede og engagerede rådgivere, 3 administrative medarbejdere og en afdelingsleder. Vi tager ansvar for hinanden og arbejdsopgaverne, og vi sætter pris på godt humør og en positiv tilgang til de daglige udfordringer. Vi arbejder med alle målgrupper der er omfattet af Servicelovens afsnit 5. Vores sagsantal ligger under de vejledende tal fra DS, på Voksenhandicap og psykiatri. Vi har fra starten af 2018, i samarbejde med vores udførerområde, oprettet en rådgivningscafe. Her arbejder vi ud fra de nye muligheder for tidlig og afgrænset indsats jf. Servicelovens 82. Vi arbejder sammen på tværs, både i kommunen og regionerne. Vi har bl.a. et tæt samarbejde med vores Rehabiliteringsafsnit, vi holder samarbejdsmøder med psykiatrisk center Ballerup, både på medarbejderplan og i ledelsen.Vi har tæt og kontinuerlig opfølgning på alle vores sager. Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang, i samarbejde med vores udfører, visitationsområde og vores jobcenter.Vi har udarbejdet vejledninger på alle de paragraffer vi arbejder med, hvilket er med til at sætte ramme for det systematiske sagsarbejde. Vi ønsker derfor en kollega, som er uddannet socialrådgiver socialformidler gerne har erfaring med området og med myndighedssagsbehandling har en stærk faglighed med gennemslagskraft gerne har erfaring med værgemål og magtanvendelse gerne har erfaring med VoksenUdredningsMetoden kan opstille tydelige mål for indsatsen og arbejde med dokumentation af effekten evner at opbygge stærke samarbejdsrelationer til interne og eksterne samarbejdspartnere kan arbejde selvstændigt, og som trives med bred kontakt til borgere, kolleger og samarbejdspartnere har lyst til at tilegne sig ny viden og øge sine kompetencer, for herefter at være formidler ift. dine kollegaer med ny viden og et ønske om at tilegne sig selv ny faglig kunnen Men, er du nyuddannet eller kunne tænke dig at skifte fagområde skal du være mere end velkommen til at søge stillingen, der vil være mulighed for oplæring.Er du nysgerrig og gerne vil vide mere er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Harder mth1@furesoe.dk eller tlf. 72 35 78 61. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i ny løn.Ansøgningsfrist den 17.december 2019.Der vil være ansættelsessamtaler den 19-20. december 2019.10Phoenix526041e2101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-12-17T00:00:000010https://furesoe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=363fde3e-c24c-4980-a813-741b3882f5e60EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnLyngby-TaarbækEuropaDanmarkSjælland & øerNordsjællandEgedalEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnBallerupEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnFuresøEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnGladsaxe3667966Borgere med nedsat funktionsevne11Stiager 23500VærløseDKDanmarkORS/526041e2_logo.jpegORS/Small/526041e2_logo.jpeg0mth1@furesoe.dkDKDanmarkDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset864961EmplyMinimum pakken - 35 dage40bb3c96-eb45-4d2f-9293-a75404e22e28_842100003-12-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=526041e2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=526041e2https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=526041e2&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=526041e2&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonVi søger Socialrådgivere/Socialformidlere til Voksenhandicap og psykiatri, Furesø Kommune1Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver25Offentlig administration363674036Mette Toft Hardermth1@furesoe.dkDanmarkDanmark330150206Ydelse & Administration søger en barselsvikar til udbetaling af forsørgelses- og enkeltydelser og behandling af merudgifter jf. SEL §100Basic Ydelse Administration i Allerød Kommune søger en barselsvikar med tiltrædelse 1. marts 2020 til cirka 28. februar 2021. Stillingen er på 30 timer pr. uge.Arbejdstiden ligger mandag og torsdag fra klokken. 08.00 17.00, tirsdag og onsdag fra klokken 08.00 15.00 og fredag klokken 08.00 13.00. Vi har flextid og skiftes til at tage en vagt til klokken 17.00 pr. uge.Om osYdelse Administration er et team bestående af ti engagerede og motiverede medarbejdere. Hos os er ingen dage ens, og tempoet er højt. Vi er en del af den samlede Borgerservice og sidder i åbent kontormiljø i Borgerportalen.Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.Om stillingenVores kerneopgave består blandt andet af behandling af ansøgninger og udbetalinger af forsørgelsesydelser og enkeltydelser efter Aktivloven, merudgifter efter Servicelovens 100 og generel råd og vejledning af kommunens borgere. Lovgivning og arbejdsgange er i konstant bevægelse, derfor vil det være et krav, at du trives med detaljer og forandringer. Har du samtidig styr på tallene, vil det absolut være en fordel.Vi har et rigtig godt og tæt samarbejde på tværs af afdelingerne, hvilket er en forudsætning for at yde en samlet god service til borgerne. Bliver du motiveret af ovennævnte, kan vi tilbyde dig: flekstidsordning afvekslende og udfordrende arbejde en stilling med høj grad af selvstændighed, indflydelse og gode samarbejdsrelationer storrumsarbejdsplads på et lækkert moderne rådhus engagerede, kompetente og motiverede kollegaer løn efter principperne for Ny Løn. Om digDa vi naturligvis er på udkig efter de rette kompetencer til vores velfungerende team, har vi følgende forventninger til dig som kommende kollega.Vi forventer, at du: er socialrådgiver formidler kontoruddannet eller har anden relevant uddannelse har erfaring med merudgifter jf. Servicelovens 100 har erfaring med behandling og udbetaling af forsørgelsesydelser jf. Aktivloven har god erfaring med rådgivning på det sociale område er systematisk, struktureret og detaljeorienteret har flair for tal har flair for lovgivning og paragraffer kan håndtere pressede borgere kan overholde deadlines er engageret, motiveret, robust og synes det er sjovt at gå på arbejde er forandringsparat (vi er i konstant bevægelse) er en teamplayer kan arbejde selvstændigt, målrettet og helhedsorienteret med borgerne har godt kendskab til it på brugerniveau (gerne KMD og FASIT). Derfor skal du vælge osVi har en høj faglighed, vi er gode til at samarbejde på tværs og har løbende sparring omkring opgaveløsningen. Vores mål er, at træffe korrekte afgørelser og udbetale korrekte ydelser til tiden.Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst for HK DS.Du er velkommen til at kontakte gruppeleder Mette Thostrup på 48 10 03 38 for at høre nærmere om stillingen.Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på vores kommende medarbejdere.Du sender din ansøgning og dit uddannelsesbevis digitalt via linket i annoncen senest 23. januar 2020.Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 5.Vi glæder os til at modtage din ansøgning Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har over 25.500 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.Ydelse & Administration i Allerød Kommune søger en barselsvikar med tiltrædelse 1. marts 2020 til cirka 28. februar 2021. Stillingen er på 30 timer pr. uge.

Arbejdstiden ligger mandag og torsdag fra klokken. 08.00–17.00, tirsdag og onsdag fra klokken 08.00–15.00 og fredag klokken 08.00–13.00. Vi har flextid og skiftes til at tage en vagt til klokken 17.00 pr. uge.

Om os
Ydelse & Administration er et team bestående af ti engagerede og motiverede medarbejdere. Hos os er ingen dage ens, og tempoet er højt. Vi er en del af den samlede Borgerservice og sidder i åbent kontormiljø i Borgerportalen.

Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.

Om stillingen
Vores kerneopgave består blandt andet af behandling af ansøgninger og udbetalinger af forsørgelsesydelser og enkeltydelser efter Aktivloven, merudgifter efter Servicelovens §100 og generel råd og vejledning af kommunens borgere. Lovgivning og arbejdsgange er i konstant bevægelse, derfor vil det være et krav, at du trives med detaljer og forandringer. Har du samtidig styr på tallene, vil det absolut være en fordel.

Vi har et rigtig godt og tæt samarbejde på tværs af afdelingerne, hvilket er en forudsætning for at yde en samlet god service til borgerne. Bliver du motiveret af ovennævnte, kan vi tilbyde dig:
  • flekstidsordning
  • afvekslende og udfordrende arbejde
  • en stilling med høj grad af selvstændighed, indflydelse og gode samarbejdsrelationer
  • storrumsarbejdsplads på et lækkert moderne rådhus
  • engagerede, kompetente og motiverede kollegaer
  • løn efter principperne for Ny Løn.

Om dig
Da vi naturligvis er på udkig efter de rette kompetencer til vores velfungerende team, har vi følgende forventninger til dig som kommende kollega.
Vi forventer, at du:                                  
  • er socialrådgiver/formidler/kontoruddannet eller har anden relevant uddannelse
  • har erfaring med merudgifter jf. Servicelovens §100
  • har erfaring med behandling og udbetaling af forsørgelsesydelser jf. Aktivloven
  • har god erfaring med rådgivning på det sociale område
  • er systematisk, struktureret og detaljeorienteret
  • har flair for tal
  • har flair for lovgivning og paragraffer
  • kan håndtere pressede borgere
  • kan overholde deadlines
  • er engageret, motiveret, robust og synes det er sjovt at gå på arbejde
  • er forandringsparat (vi er i konstant bevægelse)
  • er en teamplayer
  • kan arbejde selvstændigt, målrettet og helhedsorienteret med borgerne
  • har godt kendskab til it på brugerniveau (gerne KMD og FASIT).

Derfor skal du vælge os
Vi har en høj faglighed, vi er gode til at samarbejde på tværs og har løbende sparring omkring opgaveløsningen. Vores mål er, at træffe korrekte afgørelser og udbetale korrekte ydelser til tiden.


Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst for HK/DS.

Du er velkommen til at kontakte gruppeleder Mette Thostrup på 48 10 03 38 for at høre nærmere om stillingen.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på vores kommende medarbejdere.

Du sender din ansøgning og dit uddannelsesbevis digitalt via linket i annoncen senest 23. januar 2020.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 5.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har over 25.500 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 

ORS/Small/51137fc3_logo.jpegBorgerserviceAllerød2020-01-06T15:03:20.5602020-01-23T00:00:00
330150882Skolesocialrådgiver til Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse (barselsvikariat)Basic En af vores kollegaer er gået på barsel, og vi søger derfor en ny kollega til at varetage et barselsvikariat til udgangen af 2020 som skolesocialrådgiver hos Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse. Om os Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse har ca. 130 medarbejdere ansat med socialfaglig, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrund. Vi løser opgaver indenfor sagsbehandling og specialiserede konsulentfunktioner. Vi er opdelt i et Sekretariat, en Styrket Modtagelse, en Undersøgelsesgruppe, som udarbejder socialfaglige undersøgelser, og en Børne- og en Ungegruppe, som udarbejder handleplaner og iværksætter og følger op på foranstaltninger. Derudover råder Borgercenter Børn og Unge (BBU) over et familiehus, der tilbyder familiebehandling og diverse rådgivningstilbud. BBU står overfor i starten af det nye år at skal have implementeret et nyt it-fagsystem, DUBU, som bygger på ICS-trekanten. Om stillingen Som skolesocialrådgiver er du forankret i børnegruppen og vil indgå i et tæt samarbejde med myndighedssagsbehandleren om en fælles aktiv sag efter Serviceloven § 52 stk. 3. Desuden vil du indgå i et tæt samarbejde med Styrket Modtagelse for at kunne vejlede og rådgive dem om hvilke socialfaglige muligheder, der er i distriktets folkeskoler. Skolesocialrådgiverne fungerer som børnefamilieenhedernes forpost og skal i samarbejde med skolen sikre relevant støtte til elever med sociale eller adfærdsmæssige vanskeligheder samt deres familier, og det skal tilbydes så tidligt som muligt. Dine kerneopgaver består i at yde rådgivning til lærere og andre personer tilknyttet skolen vedrørende problemstillinger i forhold til konkrete børn og familier. Du skal hjælpe med forslag til løsninger, hjælp til udarbejdelse af handlingsplan for indsatsen for barnet i skolen, formidling af relevante kontakter og deltagelse i skolens initiativer med fokus på tidlig og forebyggende indsats. En væsentlig funktion for skolesocialrådgiveren er desuden at facilitere netværksmøder både på skolen, men også i eksisterende sager, hvor der er behov for at bygge bro mellem forvaltningerne. Som skolesocialrådgiver skal du tilbyde individuel rådgivning til lærere og skoleledelse ift. konkrete elever, der er sociale bekymringer for være en fast del af skolens ressourcecenter med deltagelse i tværfaglige drøftelser og koordinering af support til lærere, forældre og børn indgå i en fast arbejdsgang vedr. underretninger til børnefamilieenheden, således en evt. underretning altid drøftes med skolesocialrådgiveren agere mødeleder ved netværksmøder som led i samarbejdet mellem forvaltningerne og være kulturbærende for et ressourcesyn Signs of Safety-tilgang indgå i skolens arbejdsgang vedrørende håndtering af elever med bekymrende og ulovligt fravær have gode samarbejdsevner og en nysgerrighed på andre fagpersoners perspektiv på barnet koordinere de tværfaglige indsatser og være i tæt dialog med de mange samarbejdspartnere Vi kan tilbyde dig et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar et arbejde med dynamik og differencering i opgaveløsningen en arbejdsplads, der er opmærksom på den enkeltes trivsel, og hvor feedback er et vigtigt redskab mellem leder og medarbejdere og medarbejdere imellem et arbejdsmiljø, der er båret af værdierne respekt, ligeværdighed, dialog og tillid en arbejdsplads med fleksibilitet et godt kollegialt fællesskab supervision en god kantineordning, der i 2018 vandt årets kantinepris Vi søger dig, der er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med erfaring indenfor skoleområdet og med myndighedsarbejdet kan arbejde systematisk og struktureret og trives med at facilitere store møder har gode samarbejdsevner og en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring kan trives med en til tider hektisk og uforudsigelig hverdag har kendskab til metoden Signs of Safety eller som har lyst til at lære den kan koordinere de tværfaglige indsatser og være i god og tæt dialog med samarbejdspartnere og familier kan og tør tænke kreativt i opgaveløsningen Løn- og ansættelsesforhold Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny Løn. Tiltrædelse den 1. februar 2020. Mere information Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Lise Koch på 2612 2967 eller skolesocialrådgiver Tine Cordua på 2932 4809. Søg via nedenstående link senest tirsdag den 21. januar 2020 Vi har samtaler den 23. januar 2020.

En af vores kollegaer er gået på barsel, og vi søger derfor en ny kollega til at varetage et barselsvikariat til udgangen af 2020 som skolesocialrådgiver hos Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse.

Om os

Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse har ca. 130 medarbejdere ansat med socialfaglig, psykologisk og pædagogisk uddannelsesbaggrund. Vi løser opgaver indenfor sagsbehandling og specialiserede konsulentfunktioner. Vi er opdelt i et Sekretariat, en Styrket Modtagelse, en Undersøgelsesgruppe, som udarbejder socialfaglige undersøgelser, og en Børne- og en Ungegruppe, som udarbejder handleplaner og iværksætter og følger op på foranstaltninger.

Derudover råder Borgercenter Børn og Unge (BBU) over et familiehus, der tilbyder familiebehandling og diverse rådgivningstilbud. BBU står overfor i starten af det nye år at skal have implementeret et nyt it-fagsystem, DUBU, som bygger på ICS-trekanten.

Om stillingen
Som skolesocialrådgiver er du forankret i børnegruppen og vil indgå i et tæt samarbejde med myndighedssagsbehandleren om en fælles aktiv sag efter Serviceloven § 52 stk. 3. Desuden vil du indgå i et tæt samarbejde med Styrket Modtagelse for at kunne vejlede og rådgive dem om hvilke socialfaglige muligheder, der er i distriktets folkeskoler.

Skolesocialrådgiverne fungerer som børnefamilieenhedernes forpost og skal i samarbejde med skolen sikre relevant støtte til elever med sociale eller adfærdsmæssige vanskeligheder samt deres familier, og det skal tilbydes så tidligt som muligt. Dine kerneopgaver består i at yde rådgivning til lærere og andre personer tilknyttet skolen vedrørende problemstillinger i forhold til konkrete børn og familier. Du skal hjælpe med forslag til løsninger, hjælp til udarbejdelse af handlingsplan for indsatsen for barnet i skolen, formidling af relevante kontakter og deltagelse i skolens initiativer med fokus på tidlig og forebyggende indsats.

En væsentlig funktion for skolesocialrådgiveren er desuden at facilitere netværksmøder både på skolen, men også i eksisterende sager, hvor der er behov for at bygge bro mellem forvaltningerne.

Som skolesocialrådgiver skal du

  • tilbyde individuel rådgivning til lærere og skoleledelse ift. konkrete elever, der er sociale bekymringer for
  • være en fast del af skolens ressourcecenter med deltagelse i tværfaglige drøftelser og koordinering af support til lærere, forældre og børn
  • indgå i en fast arbejdsgang vedr. underretninger til børnefamilieenheden, således en evt. underretning altid drøftes med skolesocialrådgiveren
  • agere mødeleder ved netværksmøder som led i samarbejdet mellem forvaltningerne og være kulturbærende for et ressourcesyn/Signs of Safety-tilgang
  • indgå i skolens arbejdsgang vedrørende håndtering af elever med bekymrende og ulovligt fravær
  • have gode samarbejdsevner og en nysgerrighed på andre fagpersoners perspektiv på barnet
  • koordinere de tværfaglige indsatser og være i tæt dialog med de mange samarbejdspartnere

Vi kan tilbyde dig

  • et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
  • et arbejde med dynamik og differencering i opgaveløsningen
  • en arbejdsplads, der er opmærksom på den enkeltes trivsel, og hvor feedback er et vigtigt redskab mellem leder og medarbejdere og medarbejdere imellem
  • et arbejdsmiljø, der er båret af værdierne respekt, ligeværdighed, dialog og tillid
  • en arbejdsplads med fleksibilitet
  • et godt kollegialt fællesskab
  • supervision
  • en god kantineordning, der i 2018 vandt årets kantinepris

Vi søger dig, der

  • er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med erfaring indenfor skoleområdet og med myndighedsarbejdet
  • kan arbejde systematisk og struktureret og trives med at facilitere store møder
  • har gode samarbejdsevner og en anerkendende og løsningsfokuseret tilgang til arbejdet
  • er udviklingsorienteret og har lyst til at arbejde i en organisation under forandring
  • kan trives med en til tider hektisk og uforudsigelig hverdag
  • har kendskab til metoden ”Signs of Safety” eller som har lyst til at lære den
  • kan koordinere de tværfaglige indsatser og være i god og tæt dialog med samarbejdspartnere og familier
  • kan og tør tænke kreativt i opgaveløsningen

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer ugentligt.

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst med relevant faglig organisation, herunder regler om Ny Løn.

Tiltrædelse den 1. februar 2020.

Mere information
Vil du høre mere om stillingen, kan du kontakte afdelingsleder Lise Koch på 2612 2967 eller skolesocialrådgiver Tine Cordua på 2932 4809.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 21. januar 2020
Vi har samtaler den 23. januar 2020.

 

ORS/Small/kk_logo_small.pngBBU Brønshøj-Husum-Vanløse - BørnegruppeBrønshøj2020-01-07T11:01:21.9072020-01-21T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Ydelse & Administration søger en barselsvikar til udbetaling af forsørgelses- og enkeltydelser og behandling af merudgifter jf. SEL §100

Borgerservice

Allerød
Ydelse Administration i Allerød Kommune søger en barselsvikar med tiltrædelse 1. marts 2020 til cirka 28. februar 2021. Stillingen er på 30 timer pr. uge.Arbejdstiden ligger mandag og torsdag fra klokken. 08.00 17.00, tirsdag og onsdag fra klokken 0...
Indrykket:6. januar 2020

Skolesocialrådgiver til Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse (barselsvikariat)

BBU Brønshøj-Husum-Vanløse - Børnegruppe

Brønshøj
En af vores kollegaer er gået på barsel, og vi søger derfor en ny kollega til at varetage et barselsvikariat til udgangen af 2020 som skolesocialrådgiver hos Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-Husum-Vanløse. Om os Borgercenter Børn og Unge Brønshøj-...
Indrykket:7. januar 2020