Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger studentermedhjælpere til Børne-, Unge- og Familierådgivningen i Herlev

Vi søger studentermedhjælpere til Børne- Unge- og Familierådgivningen i Herlev

Vi søger studentermedhjælpere op til 15 timer om ugen til Familierådgivningen. Stillingerne er tidsbegrænsede frem til 31. december 2021 med mulighed for forlængelse og ønskes besat snarest muligt.

Du bliver en del af et distrikt eller vores Specialrådgivning og STU og vil sammen med rådgiverne have ansvar for at løse opgaver om særlig støtte efter serviceloven eller ungdomsuddannelse for unge med særlige behov.

Dine arbejdsopgaver bliver at være med til at behandle ansøgninger og opfølgninger i igangværende sager. Du skal hjælpe rådgiverne med at udarbejde aktindsigter, indhente relevante oplysninger og statusudtalelser fra samarbejdspartnere med henblik på at foretage socialfaglige vurderinger der skal danne grundlag for afgørelser og børnefaglige undersøgelser. Derudover vil du skulle give forældre generel råd og vejledning.

Børne- Unge- og Familierådgivningen er organiseret i distriktsteams omkring Herlev kommunes tre Folkeskoler; Byskolen, Kildegårdsskolen og Gl. Hjort/Lindehøjskolen. Denne organisering muliggør et langt tættere samarbejde med skolerne og institutionerne i de enkelte sager. Vi har i efteråret 2020 etableret kompetenceteammøder på skolerne og er nu i gang med at udvide kompetencecentermøderne til også at omfatte daginstitutionsområdet. Kompetencecentermøderne tager afsæt i et nyere syn på tværprofessionelt samarbejde og relationel koordinering, som bl.a. handler om at alle fagligheder byder ind ift. hvad opgaven kalder på, og hvor børnenes og familiens/netværkets ressourcer i højere grad inddrages.  

Børne-, Unge- og familierådgivningen består udover distriktsrådgiverne af et underretningsteam, to familieplejekonsulenter, en STU koordinator, administrative rådgivere samt en specialrådgivning, der varetager sagsbehandlingen i forhold til handicapkompenserende ydelser til forældre, der har børn med varigt nedsat funktionsevne (0-18 år). Ledelsen består af to tværfaglige ledere og lederen af Børne- Unge- og Familierådgivningen.  

Afdelingen er en del af Center for Børn, Unge og Familier, som udover Børne-, Unge- og Familierådgivningen består af Sundhedsplejen, Tandplejen, Familiehuset, som udgøres af Kernen med familiekonsulenter, og døgninstitutionen Dildhaven.

Vi er i fuld gang med implementeringen af Åben Dialog, som er en netværksorienteret, helhedsorienteret tilgang, der inddrager relevante fagprofessionelle og private netværk i forhold til familiens situation. Implementeringen af Åben Dialog involverer en stor del af centrets øvrige afdelinger med henblik på at give medarbejderne en fælles tilgang og et fælles sprog i mødet med familien.

Udover Åben Dialog inddrager vi metoder som ICS og SOS blandt andet i forbindelse med udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser og afholdelse af netværksmøder. Vi er i 2020 blevet en del af et projekt under Socialstyrelsen som omhandler progression i sagsbehandlingen. Vi er i den forbindelse optagede af, hvordan vi i handleplansarbejdet og på opfølgningsmøderne kan måle om der sker fremgang ift. de opsatte mål samt, om børnenes trivsel er stigende. I den forbindelse arbejder vi på en mere systematisk anvendelse af Feedback Informed Treatment (FIT).

Det her kendetegner vores kommende studentermedhjælpere:

  • du er socialrådgiverstuderende
  • du har interesse for myndighedsarbejdet på børne- og ungeområdet
  • det er en fordel hvis du har været i praktik inden for børne- og ungeområdet
  • du har gode mundtlige og skriftlige kompetencer
  • du er struktureret og god til at planlægge dine opgaver
  • du kan række ud efter støtte fra kollegaer og ledelse, når du har behov for det
  • du bidrager positivt til et godt arbejdsmiljø for at alle kan yde deres bedste til opgaveløsningen
Vi kan tilbyde dig:
  • afvekslende og udfordrende arbejdsopgaver
  • kendskab til sagsbehandling efter serviceloven og lov om ungdomsuddannelse til unge med særlige behov
  • indblik i det administrative og socialfaglige arbejde
  • et team og en afdeling, der hjælper, støtter og bakker hinanden op
  • faglig sparring og tæt samarbejde med både kollegaer, samarbejdspartnere og tværfaglige ledere
  • Fleksibilitet i forbindelse med eksamen eller andet
  • SBSYS og planlægger at overgå til sagstyringssystemet DUBU i 2021

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om op til 15 timer pr. uge med mulighed for fleksibel skemalægning. Løn- og ansættelse i henhold til gældende overenskomst samt efter principper om ny løn.

Ansøgning
Ansøgningsfristen er 10. maj 2021 kl. 8.00. 
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.

Videre proces
Ansættelsessamtaler afholdes løbende. Vi indhenter reference fra tidligere ansættelse, hvis du bliver tilbudt stillingen. Vi indhenter også børneattest og udvidet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Hvis du har spørgsmål til stillingen eller hvordan det er at være ansat hos os, er du velkommen til at kontakte tværfaglig leder Tina Bohl-Kristensen på telefon  3033 5015 eller leder af Børne-, unge- og familierådgivningen Signe Elsvor på telefon 4452 6065. Du er i øvrigt meget velkommen til at kontakte vores TR Julie Nørgaard Nielsen på telefon 4452 6065.
 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.